طراحی دکوراسیون با گیاهان

راهکارهایی برای ایجاد یک فضای سبز در بالکن

راهکارهایی برای ایجاد یک فضای سبز در بالکن - انگور

بالکن یک گوشه خاص و جذاب در خانه شماست. بالکن خانه مکان عالی برای جذب گرمای خورشید و گذراندن اوقات فراغت است. تزئین بالکن با گیاهان سبز یکی از بهترین روش‌ها برای زیبا جلوه دادن بالکن خانه و هرچه جذاب‌تر و خاص‌تر کردن آن است. حتی اگر یک بالکن کوچک دارید، راه هایی وجود دارد که می‌توانید آن را تزئین کرده و به بهترین مکان برای اسراحت در خانه تبدیل کنید.

 

به کار بردن گلدان های تزئینی جذاب

گلدان‌های که قصد استفاده از آنها را دارید، جدا از کاربردی بودن، باید تزئینی باشند. می‌توانید از گلدان‌های سرامیکی یا سفالی رنگارنگ استفاده کنید. این انتخاب‌های خاص سبب می شود بالکن شما سرشار از رنگ‌های جذاب باشد و به مکانی دوست داشنی تبدیل شود. همچنین گلدان‌هایی که انتخاب می‌کنید باید با عادات رشد گیاهان شما سازگار باشند تا علاوه بر زیبایی، طراوت و سلامت گیاهان نیز حفظ شود.

 

باغ ایستاده با کمترین مکان و زیبایی بی نهایت

اگر بالکن شما کوچک است، ایجاد یک باغ عمودی بهترین راه می‌باشد. شما باید یک استند یا شلف چوبی بخرید که بتوانید گل و گیاهان مورد نظر خود را به صورت عمودی در آن قرار دهید. یک باغ عمودی با اینکه فضای کمی اشغال می‌کند اما زیبایی بالکن را چندین برابر می‌کند.

 

گلدان های آویزان همچون چراغ راه پریان

گلدان‌های متصل به نرده بالکن یا گلدان‌های آویز ساخته شده از چوب، فلز یا پلاستیک گزینه‌های مناسبی برای بالکن کوچک هستند. کاشت و پرورش گیاهانی چون برگ بیدی که به صورت آویزان در گلدان رشد می کنند، جذابیت این فضا بیش از پیش خواهد نمود.

 

استفاده از گلدان‌های دیواری

نصب گلدان‌های دیواری و کاشت گیاهان در آنها، یک راه عالی برای افزایش زیبایی در بالکن شما است. قراردادن گیاهان کوچک مانند کاکتوس، آلوئه ورا یا یشم در شلف‌های دیواری شبیه تابلوهای زیبای نقاشی خواهد بود و فضای شادی را به بالکن می‌دهد. این امر رنگ و بوی خاصی به فضای بالکن شما می بخشد و علاوه بر ظاهر مدرن بسیار کاربردی می باشد.

 

گیاهان دارویی را در قلب بالکن پرورش دهید

شما می‌توانید انواع گیاهان دارویی و سبزیجاتی که مصرف بیشتری دارند، را در یک گلدان در بالکن کوچک پرورش دهید. ریحان، نعناع، آویشن، جعفری، گشنیز، مریم گلی و رازیانه گیاهانی محبوب هستند که می‌توانید در بالکن خود پرورش دهید. می‌توانید با انتخاب گلدان‌های چوبی بزرگ گیاهان بیشتری را با شرایط مشابه در کنار هم پرورش دهید.

 

رنگ ها را به بالکن خود دعوت کنید

گیاهان گلدار بهترین راه برای تبدیل بالکن به باغی سرسبز و رنگارنگ هستند. گل رز، گل همیشه بهار، گل داودی، بنفشه و گل اطلسی گل هایی با عطر دلپذیر هستند که برای کاشت در گلدان و یا جعبه های چوبی ایده آل هستند.

 

یک باغ مینیاتوری ساکولینت منظره ای کوچک و جذاب در بالکن

یک باغ مینیاتوری از ساکولینت‌ها در بالکن خود بسازید. ساکولینت‌ها رنگهای آرامش‌بخشی دارند. ساکولنت‌ها گیاهانی با نگهداری آسان هستند که نیاز به آبیاری کمی دارند. می‌توانید ترکیبی از ساکولنت‌ها را در یک گلدان و یا تنگ شیشه‌ای قرار داده و فاصله بین ساکولنت‌ها را با سنگ های آکواریوم رنگارنگ پر کنید.

 

فراموش نکنید که گیاهان را بر اساس میزان نور آفتاب دریافتی در بالکن انتخاب کنید و شرایط مناسب آب و خاک را برای داشتن بالکنی سبز و آرامش‌بخش فراهم آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *