دسته بندی نشده

ترفندهای باغبانی در فصل تابستان

ترفندهای باغبانی در فصل تابستان - انگور

تابستان فرا رسیده است. این بدان معناست که دوستان سبز ما نیاز بیشتری به مراقبت در برابر نور شدید خورشید و افزایش دما دارند. در صورتی که، باغ خود را دوست دارید و نمی‌خواهید گیاهانتان خشک یا پژمرده شوند، باید سریع و هوشمندانه عمل کنید. در این مقاله، چند ترفند باغبانی برای داشتن باغی شاد و سالم در فصل تابستان ارائه به شما همراهان خوب مرکز گل و گیاه انگور ارائه می‌دهیم.

 

کاشت گیاهان فصلی

خیار، بادمجان، هندوانه، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌‌ای و زنجبیل برای کاشت در فصل تابستان گیاهان ایده‌آلی هستند. این گیاهان در صورت آبیاری و کوددهی مناسب، در شرایط بسیار گرم رشد می‌کنند. گیاهان فصلی علاوه بر جلوه زیبایی که به باغ شما می‌دهند؛ منبع غنی از مواد غذایی مفید نیز محسوب می‌شوند.

ترفندهای باغبانی در فصل تابستان - انگور

مالچ‌پاشی

نورخورشید باعث از بین رفتن مواد مغذی سطح خاک می شود و بسیاری از علف های هرز نیز برای جوانه زنی نیاز به نور دارند. با پاشش موادی روی سطح خاک می توانند از بروز این اتفاق جلوگیری کنید. از جمله مالچ های پر مصرف، پلاستیک های سفید و سیاه است. استفاده از پلاستیک بعنوان مالچ باعث گرم شدن خاک میشود، بیماری ها و بذرهای علف هرز را ازبین میبرد. نوع دوم مالچ روزنامه یا کاغذ باطله است. این نوع پوشش نیاز به جمع آوری بعد از پایان فصل زراعی ندارد و تجزیه میشود. دقت کنید که بهتر است از روزنامه های رنگی استفاده نشود. مالچ های طبیعی شامل سنگریزه، کاه و کلش و بقایای گیاهی هم جزو مناسب ترین مواد برای پوشانندگی خاک هستند.

ترفندهای باغبانی در فصل تابستان - انگور

آبیاری عمیق در ساعات مناسب

آبیاری عمیق گیاهان در فاصله زمانی مناسب در تابستان ضروری است. آبیاری عمیق، گیاهان را سالم‌تر و باطراوت‌تر نگه می‌دارد و آن‌ها را نسبت به رشد ریشه‌های قوی‌تر تشویق می‌کند. گیاهان را همیشه صبح زود یا اواخر شب آبیاری کنید. این کار اجازه می‌دهد تا خاک آب را به خوبی جذب کند و به ریشه‌های گیاه برساند. و فرصتی به گیاه داده شود تا قبل از تبخیر، آب را بخوبی جذب کند.

ترفندهای باغبانی در فصل تابستان - انگور

از بین بردن علف‌های هرز

می‌توانید از سرکه سفید برای از بین بردن علف‌های هرز استفاده کنید. همچنین، می‌توانید نمک، سرکه یا صابون را بر روی علف‌های هرز اسپری کنید اما مراقب باشید تا این محلول ها با خاک در تماس نباشند و روی گیاهان دیگر اسپری نشوند. روش دیگر، قرار دادن مقوا بر روی علف‌های هرز است. روی مقوا را با یک لایه ضخیم مالچ بپوشانید. این کار از رشد علف‌های هرز جلوگیری می‌کند و زمین را تا دمایی عایق می‌کند که بذر علف‌های هرز را از بین ببرد.

 

هرس کردن

اواسط تابستان زمان مناسبی برای هرس کردن گیاهان است. مطمئن شوید که گیاهان شما فضای کافی برای رشد دارند و باغ شما عاری از در هم ریختگی است. هرس کردن علاوه بر زیبایی، سبب می‌شود تا گیاهان در جهت درست رشد کنند.

ترفندهای باغبانی در فصل تابستان - انگور

کنترل طبیعی آفات

آفات را می‌توانید با استفاده از ریختن دارچین روی خاک و قرار دادن یک لیوان ماءالشعیر در کنار آن برای از بین بردن پشه ها بسیار مناسب است. افزودن ماسه روی خاک و ریختن تفاله خشک شده دمنوش بابونه در این زمینه عالی عمل می‌کنند و به خلاص شدن از شر انواع آفات کمک می‌کنند.

 

انتخاب گلدان مناسب

روی گلدان‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که رطوبت را حفظ کرده و به گیاه کمک می‌کند تا در خشکسالی زنده بماند. گیاهانی که در گلدان‌های تابستانی رنگارنگ قرار داده شده‌اند، جلوه‌ی زیبایی به ظاهر کلی باغ می‌بخشند. توصیه می‌شود که کف گلدان را با ماسه پر کنید چرا که ماسه رطوبت را حفظ می‌کند.

 

گیاهان همنشین

گیاهان همنشین به رشد و استفاده تأثیرگذار از فضای باغ کمک می‌کنند. گیاهان بلند برای گیاهان کوتاه‌تر سایه ایجاد می‌کنند. به طور مشابه، انگور می‌تواند زمین را بپوشاند،‌ در حالی که گیاهانی که رشد عمودی دارند، به سمت آسمان رشد می‌کنند. به عنوان مثال، کاشت گوجه‌فرنگی و ریحان در کنار هم به گوجه‌فرنگی طعم بهتری می‌دهد. بوی ریحان مگس‌ها را دور نگه می‌دارد و به عنوان کنترل کننده آفات گوجه فرنگی عمل می‌کند. در نتیجه، هم زیستی در باغ به شما کمک می‌کند تا گیاهان بهتری پرورش دهید.

ترفندهای باغبانی در فصل تابستان - انگور

این ترفندهای باغبانی در فصل تابستان باعث می‌شوند که زمان صرف شده در باغ کم‌تر و مفیدتر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *