دانستی ها

فرق گل سرخ با گل محمدی

فرق گل سرخ با گل محمدی

مقایسه گل‌ها یکی از مواردی می‌باشد که از گذشته تاکنون مورد توجه قرار گرفته است، با شناخت فرق گل سرخ با گل محمدی می‌توانید در یابید که کدام یک برای مصارف مورد نیاز شما مناسب می‌باشد. گل سرخ یا گل رز زینتی و گل محمدی یا گل رز داماسکنا: این اسامی هم شاعرانه و هم معماگونه هستند. آنها همیشه بخشی از اسرار زیبایی و جوانی انسان بوده‌اند! گل رز در بسیاری از فرهنگ‌ها به دلیل زیبایی بی‌نظیر، بوی تازه و همچنین خارهای بیرحمانه‌اش مورد احترام است و خود را به عنوان نماد جهانی زیبایی و عشق ثابت کرده است. امروز، زیبایی گل رز به نماد عطر Sillages Paris تبدیل شده است. در این مقاله قصد داریم فرق گل سرخ با گل محمدی را بیان کرده و به تفاوت‌های این دو نیز بپردازیم.

این گل بسته به نوع آن، به دلیل رایحه‌ای قدرتمند و مست کننده (حتی حیوانی) یا شیرینی و حالت پودری آن، ارزشمند است. دو گونه از گل رز در عطرسازی استفاده می‌شود: گل محمدی و گل سرخ. اما چگونه آنها را از هم متمایز می‌کنید؟ ادامه مطلب را بخوانید تا تمام چیزهایی که برای شناخت عطر رز نیاز دارید را یاد بگیرید.

گل محمدی یا گل رز داماسکنا

برخلاف آنچه از نامش پیداست، اعتقاد بر این است که گل محمدی از هند سرچشمه گرفته است. سپس در اواسط قرن سیزدهم، شوالیه رابرت دو بِری هنگام بازگشت از جنگ‌های صلیبی، آن را از ایران به اروپا آورد. این گل این اولین بار در بلغارستان در قرن هفدهم و در زمان امپراتوری عثمانی کشت شد. از آن زمان تا به امروز، جذابیت گل محمدی هرگز از بین نرفته است. این گل با رایحه شیرین و ملایمش قابل تشخیص است و به طور گسترده‌ای در لوازم آرایشی و عطرسازی استفاده می‌شود.

کازانلاک در بلغارستان، مرکز معروف به «دره گل‌های رز»، تا به امروز همچنان تولیدکننده اصلی این گل رز بوده است. دوستداران این گل زیبا می‌توانند از موزه بی‌نظیر گل رز در آنجا دیدن کنند! اما کازانلاک اکنون با رقابت ایسپارتا، پایتخت گل رز ترکیه روبرو است. در ایسپارتا، هر روز 320 تن گل رز تولید می‌شود!

گل محمدی به ویژه مورد توجه مردم مدیترانه قرار دارد. بیش از صد سال است که این گل در محصولات مراقبت از پوست و همچنین در شیرینی‌ها و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود.

گل محمدی چه بویی دارد؟ رایحه‌ی آن بسیار زیاد و کمی شیرین است. این گل سرخی است که ما برای زنانه‌ترین عطرها استفاده می‌کنیم که مثل بوی پودر آرایش و پارچه‌های کتان تمیز است. این گُل بسته به خاک، می‌تواند لیمویی، تند یا میوه‌ای باشد.

 

گل محمدی یا گل رز داماسکنا

 

گل سرخ یا گل رز زینتی

در آغاز قرن نوزدهم، گراس خود را به عنوان یکی از مراکز جهانی عطرسازی معرفی کرد. گل رز نمادین آن در واقع گل سرخ است و همچنین به گل رز زینتی معروف است («صد برگ» در لاتین به تعداد زیادی گلبرگ گل اشاره دارد) همچنین باکس گل رز که خود ترکیبی از گل‌های روز می‌باشد می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای هدیه دادن باشد. گل سرخ در نیمه اول قرن بیستم در گراس به اوج خود رسید. در آن زمان، 700 هکتار به تولید آن اختصاص یافته بود، در حالی که امروزه فقط حدود پنجاه هکتار است.

اما علت چنین افتی چیست؟ شکنندگی، برداشت دستی و محصول کمِ این گل آن را به گیاهی ناسازگار با تولید در مقیاس صنعتی تبدیل می‌کند. گل سرخ به ویژه دمدمی مزاج است و فقط یک بار در سال در ماه مه گل می‌دهد. این گل ظریف و گرانبها است و تنها زمانی قابل استفاده است که در همان روزی که شکوفه می‌دهد، برداشت شود!

بوی گل سرخ چگونه است؟ این گل بوی عسل و گل را با هم مخلوط می‌کند که ظرافت بی‌نظیری را به عطرها می‌بخشد. گاهی اوقات می‌تواند جنبه‌های حیوانی داشته باشد و ظاهر چرمی بسیار زیبایی را نشان دهد.

 

گل سرخ یا گل رز زینتی

یک محصول استثنایی

از گراس گرفته تا کازانلاک، برداشت گل رز با تخصص قدیمی انجام می‌شود. هنگامی که گل باز شد و مادگی قابل مشاهده بود، اشعه خورشید و گرمای صبح به سرعت رایحه لطیف آن را بیرون می‌کشد.

جمع‌کنندگان گل سحرگاه بلند می‌شوند تا گل‌هایی را که هر روز قبل از ساعت نه صبح شکوفا شده‌اند، بچینند! حالت دست تکراری اما دقیق است. شما نباید حرکت ناگهانی انجام دهید و با گل بدرفتاری کنید. گل سرخ را از دمبرگ گرفته، سپس بچرخانید ​​و کمی با مچ دست بکشید و مراقب باشید تا جوانه‌های اطراف آن شکسته نشود. گل سرخ یک جواهر گیاهی است و بارها و بارها با زیبایی‌اش همه را به خود خیره می‌کند.

محصولات مرتبط: باکس گل رز قرمز (ارسال گل به ترکیه)

 

باکس گل رز

 

فرآیندهای استخراج گل سرخ و گل محمدی

برخی از شرکت‌های عطرسازی به دلیل قیمت مناسب و هنگامی که بخواهند فقط از اجزای خاصی از رایحه‌ی گل رز استفاده کنند، از گل‌های رز مصنوعی بهره‌برداری می‌کنند. در حالت طبیعی، رایحه‌ای که از گل سرخ و گل محمدی استخراج می‌شود غنی از ظرافت‌های بسیاری است. اسرار ساخت یک عطر شامل روش‌های زیادی برای درج کردنِ تمام این ظرافت‌ها است. امروزه دو روش برای استخراج عصاره‌های طبیعی گل رز استفاده می‌شود و این فرآیند استخراج است که شدت آن را تعیین می‌کند.

روند تقطیر بخار برای تولید فقط ۱ کیلوگرم اسانس به ۳ تا ۵ تن گلبرگ احتیاج دارد که این ماده از ارزش فوق‌العاده‌ای برخوردار است. نتیجه‌ی این کار یک عصاره گل رز تازه است. استخراج حلّال فرار روش دیگری است که اسانس گل رز بسیار مطلوب‌تری را تولید می‌کند. با استفاده از این تکنیک، ۴۰۰ کیلوگرم گلبرگ برای تولید ۱ کیلوگرم عصاره گل رز لازم است.

مانند همه گل‌ها، گل رز به عنوان یک یادداشت از صمیم قلب دسته‌بندی می‌شود: گل‌هایی که پس از اولین «برخورد» با آنها، عطرشان ساعت‌ها روی پوست شما باقی می‌ماند.

عطر گل رز که توسط زنان و مردان به دلیل رایحه‌ی زیبا و مجللی که دارد استفاده می‌شود، مقدر است که برای قرن‌های آینده در جهانِ عطرها سلطنت کند.

بنابراین، آیا دوست دارید بخشی از تاریخ آن باشید؟

 

عطر گل محمدی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *