طراحی دکوراسیون با گیاهان

چه مکان‌هایی در محل کار برای گیاهان مناسب است؟

چه مکان‌هایی در محل کار برای گیاهان مناسب است؟ - انگور

روحیه و حال آدمی ارتباط عمیقی با محیط اطرافش دارد. امکان دارد محیط، استرس و فشار روحی را به فرد تحمیل کند یا اینکه سرشار از حس خوب باشد. محل کار یکی از محیط‌هایی است که اغلب ما بیشتر زمان خود را در آنجا سپری می‌کنیم. کار کردن در یک محیط شلوغ و پر سر و صدا کلافه‌کننده است. همچنین اغلب ما ساعت‌های طولانی به صفحه‌ مانیتور خودمان خیره می‌شویم و همین امر نیز باعث می‌شود خیلی سریع خسته شویم. همچنین چینش بسیار رسمی و خشک اغلب محیط‌های کار باعث افزایش استرس و همچنین فشار کاری می‌‌گردد. در نتیجه این سوال مطرح می شود، آیا راهی برای حل این مشکل وجود دارد؟ در حقیقت بله.

گل‌ها و گیاهان همیشه همراهان خاص برای مناسبت های مختلف بوده‌اند. آنها می‌توانند یک همخانه دوست داشتنی برای شما باشند. همچنین می‌توانند به همکارانی بسیار مفید در محل کارتان تبدیل شوند. بله درست است! با حضور گیاهان آپارتمانی در محل کارتان، فضای زیبا و آرامش‌بخشی را برای خود و همکارانتان می‌توانید ایجاد کنید.

گذاشتن گیاهان در فضای محیط کاری

 

چرا حضور گیاهان در محل کار مهم است؟

اهمیت وجود گل و گیاه در محیط کار در پژوهش‌های بسیاری آمده است که نشان می‌دهد وجود گل و گیاه در دکوراسیون شرکت و ادارات سبب شادابی افراد می‌شود. از جمله تأثیرات وجود گل و گیاه در محیط کار می‌توان به افزایش روحیه کارمندان در ساعات کاری اشاره کرد. گیاهان، دکوراسیون خشک محیط کار را تغییر می‌دهند و آن را به یک مکان جذاب تبدیل می‌کنند. گل‌ها و گیاهان همراه خود انرژی مثبت می‌آورند. همین امر نیز سبب می‌شود تا سطح خستگی افراد در محل کار کم شود.

پس اگر در اداره‌ای شلوغ کار می‌کنید، یا در مطبی پررفت وآمد یا حتی در مغازه‌ای متوسط در مرکز شهر، پیشنهاد ما به شما استفاده از گل‌ها و گیاهان است. چرا که قطعاً تأثیر مثبت گل‌ها و گیاه را می‌توانید در روند کاری خود و همکارانتان مشاهده نمایید. ما ساعت‌های زیادی از عمرمان را در محل کار می‌گذرانیم پس ضروری است که محیط آن خوشایند و زیبا باشد.

 

  • گل و گیاه موجب سلامتی کارکنان می‌شوند.

بسیاری از پزشکان به این نتیجه رسیده‌اند که وجود گل و گیاه سبب حفظ سلامت جسمی افراد در محل کار می‌شود. حضور گیاهان در دکوراسیون شرکت‌ها به کم شدن اضطراب افراد کمک می‌کند.

 

  • گل‌ها باعث افزایش روحیه می‌ گردند.

از مهم‌ترین فواید وجود گل و گیاهان در هر محیطی اثر مثبتی است که روی روان آدم‌ها می‌گذارد. همچنین می‌توان گفت که حضور گل و گیاه باعث بهتر شدن رفتار افراد می‌شود.

 

  • گیاهان به انسان آرامش می‌بخشند.

گیاهان استرس و اضطراب را از آدمی دور نموده و آرامش را به ما هدیه می‌دهند.

 

  • گل و گیاه سبب تصفیه هوا می‌شوند.

یکی دیگر از فواید گیاهان تمیز کردن هوای محیط اطراف ما است. پاکیزه شدن هوای اطراف به سیستم تنفسی کمک می‌کند تا کار خود را بهتر انجام دهیم. علاوه بر این هوای پاکیزه باعث کمتر شدن اضطراب و بیشتر شدن تمرکز روی کار می‌شود.

 

  • گیاهان باعث ایجاد خلاقیت در افراد می‌شوند.

بر اساس یک فرضیه دیدن گل و گیاه در محیط کار به مغز کارکنان می‌تواند آرامش ببخشد که باعث بهبود عملکرد سیستم مغزی می‌شود. درنتیجه اگر مغز کارمندان عملکرد بهتری داشته باشد خلاقیت این افراد بیشتر می‌شود.

همچنین گزارش فضاهای انسانی (www.humanspaces.com) در سال 2015 نشان داد که کارمندانی که دفاترشان شامل عناصر طبیعی و گیاهان سبز است، 15 درصد امتیاز بیشتری از نظر خلاقیت نسبت به کارکنانی که دفاترشان چنین عناصری را در بر نداشت، کسب کردند.

 

  • گل و گیاه در محیط کار باعث تقویت حافظه می‌ گردد.

محققان هنوز نیافتند چگونه، اما معتقد هستند که بو و عطر بعضی از گل‌ها به یادآوری اتفاقات گذشته کمک می‌کند. همچنین باعث تقویت ذهن و حافظه می‌شود. ولی به این معنی نیست که شما به هیچ عنوان چیزی را از یاد نمی‌برید.

حال که با فواید استفاده از گل‌ها و گیاهان در محل کارتان آشنا شدید. قصد داریم مکان های مناسب برای قرارگیری گیاهان در محل کار را معرفی نماییم.

 

روی میز کارمندان

میز کار یک کارمند شامل قلم و دفترچه یادداشت و در برخی موارد یک سیستم رایانه است. این میز برای انجام کارهای مهم در دفتر استفاده می شود. گل ها بهترین انتخاب برای طراحی این مکان خاص در دفترکار هستند. گل های زیبا در گلدان های ساده برای میز اداری مناسب به نظر می رسند. تازه بودن گلها می تواند به کارآیی مثبت آنها کمک کند. بیشتر کارمندان از ایده گذاشتن گل بر روی میز کار برای زیباتر کردن فضای کاری و نگاه کردن به آن مخصوصاً در هنگام کار با رایانه بسیار استقبال می‌کنند. حتی اگر میزتان نامرتب است باز هم گل ها بیشتر از هر چیز دیگری جلب توجه کرده و می‌تواند خستگی را از چشم هایتان دور کنند. استفاده از تراریوم‌های شیشه‌ای، گلدان‌های سانسوریا پا کوتاه، یا گیاهان آپارتمانی گلدار با گلدان های رومیزی گزینه های مناسبی برای گذاشتن روی میز هستند.

گذاشتن گل و گیاه روی میز در محل کار

 

خوشامد گویی در سالن پذیرش

مشتری با ورود به سال انتظار، برای اولین بار با بیزینس شما روبرو می‌شود. استفاده از گل برای تزئین سالن پذیرش، بیانگر پیام خوش آمد‌گویی شماست. همچنین گل انتخابی می‌تواند تأثیرات مهمی نیز بر مشتری بگذارد. چرا که اولین برداشت‌ها همیشه همان چیزی است که در خاطر می‌ماند. بنابراین چه راهی بهتر از یک فضای پذیرایی چشمگیر برای به تصویر کشیدن کسب و کارتان.

در برخی فرهنگ‌ها گیاهان و درختان بزرگ ثروت و رفاه را به تصویر می‌کشند. وقتی وارد یک فضای پذیرایی می‌شویم که دارای این ویژگی‌ها است، کمک می‌کند تا تأثیر اولیه بسیار بهتری را به مشتریان، تأمین‌کنندگان و افراد تازه کار ایجاد کنیم. به خصوص که بازدیدکنندگان دقایقی را در پذیرش می‌گذرانند.

اگر قصد خرید گل آپارتمانی برای این قسمت از محل کار خود را دارید می‌توانید گیاهان مقاوم مانند سانسوریا، زاموفیلیا، لیراتا با گلدان‌های خاص و فایبرگلاس را در نظر بگیرید.

 

جذاب کردن اتاق‌های جلسه

ما زمان زیادی را در اتاق‌های جلسه می‌گذرانیم. اتاق‌های جلسه وکنفرانس معمولاً ساده و بزرگ هستند و برای جلسات رسمی استفاده می‌شوند. حضور گل‌ها می‌تواند ظاهر خسته کننده اتاق جلسات را تغییر دهد. در نتیجه به افراد کمک می‌کنند تا راحت‌تر تمرکز کنند. همچنین خلاقیت فکری افراد را نیز افزایش می‌دهند. به طور کلی مکان جدی همچون اتاق جلسات را، به یک مکان جذاب بدل می‌نمایند. اغلب این پرسنل کلیدی هستند که وقت خود را در اتاق‌های ملاقات می‌گذرانند، مانند مشتریان و تأمین‌کنندگان مهم، در نتیجه یک دکراسیون خاص می‌تواند تأثیرات خوبی از خود برجای بگذارد.

گذاشتن گیاهان در اتاق جلسه

 

ایجاد فضا‌های برک آوت

فضا‌های برک‌آوت مکان‌هایی برای استراحت کارکنان، در تایم خالیشان می‌باشد. استفاده از گیاهان در اطراف فضای استراحت، به ایجاد یک محیط آرام و آرامش بخش کمک می‌کند. در نتیجه افراد می‌توانند خستگی را از خود دور نمایند و با انرژی بیشتر به کار خود بازگردند.

 

استفاده از گیاهان در سرویس بهداشتی

بسیاری از شرکت‌ها و ادارت و همچنین خیلی از هتل‌ها و رستوران‌های درجه یک از این ترفند استفاده می‌نمایند. آن‌ها گل‌های طبیعی را در محیط سرویس بهداشتی و دستشویی قرار می‌دهند و فضای متفاوتی ایجاد می‌نمایند. همین امر نیز برند بیزینسشان را خاص می‌نماید. کنار روشویی و جلوی آینه یکی از بهترین مکان‌ها برای گذاشتن گل‌های تازه و طبیعی است. یک گلدان کوچک از کاکتوس یا یک دسته گل کوچک از گلهای داوودی، یک گلدان ارکیده می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

گذاشتن گل در سرویس بهداشتی

 

سخن آخر

ما در این مقاله به ذکر مکان های مناسب برای گیاهان در محیط کار پرداختیم. همچنین ما در این مقاله تلاش نمودیم تا دلایل استفاده از گیاهان را نیز ذکر نماییم. مطمئناً شما با مطالعه این مقاله دریافتید که گل‌ها و گیاهان می‌توانند یکی از جذاب‌ترین همراهان برای محل کار شما باشند. اگر همین الان تصمیم گرفتید همکار مورد علاقه‌تان را کنار خود داشته باشید، می‌توانید در سایت انگور جستجویش کنید 😉

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *