طراحی دکوراسیون با گیاهان

معرفی بهترین گیاهان استرس زا برای خانه و محل کار

معرفی بهترین گیاهان استرس زا برای خانه و محل کار - انگور

همه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که مشکلات بهداشت روانی بیش از هر چیز دیگری شایع است. افرادی که با اضطراب و استرس روبرو هستند بیشتر از کسانی هستند که احساس آرامش می‌کنند. برخی نگران حرفه خود هستند. در حالی که برخی دیگر نگران شرایط مالی، فرزندان، تحصیلات، خانواده و یا روابط خود هستند. همه اینها باعث ایجاد استرس می‌شود و ما نیز کار زیادی نمی‌توانیم در مورد فرار از آنها انجام دهیم. من کاملاً مطمئن هستم که هنگام خواندن این مقاله شما هم حداقل 3 مورد از این نگرانی‌ها را دارید!

گاهی اوقات، اوضاع آنقدر خارج از کنترل می‌شود که به نظر می‌رسد هیچ یک از دوستان ما نمی‌توانند به ما کمک کنند. اما شما در اشتباه هستید! شاید دوستان هم نوع شما نتوانند اما دوستان سبز شما (گیاهان آپارتمانی همیشه سبز🍃) قطعاً می‌توانند به شما در کاهش استرس کمک کنند.  در اینجا لیستی از 10 گیاه زیبا را آورده‌ایم که به افسردگی، اضطراب و کاهش استرس کمک می‌کند.

 

1- اسطوخودوس

متعلق به خانواده نعناع است. گیاه اسطوخودوس به عنوان یک گیاه ضد اضطراب شناخته می شود. بوی شیرین آن به آرامش ذهن کمک می‌کند. اضطراب و استرس را از بین می برد و عطر مسحور کننده آن دارای خواص آرام بخشی است که به خواب آرام کمک می‌کند. یک مطالعه نشان داد که داشتن گیاه اسطوخودوس در اطراف به آرامش نوزادان آشفته و خواباندن آنها کمک می کند. همچنین به کاهش سطح فشار خون و کاهش سرعت ضربان قلب کمک می نماید. نگهداری این گیاه در اتاق خواب شما بسیار توصیه می‌شود.

 

اسطوخودوس گیاه مناسب برای کاهش استرس

 

2- گل یاسمن

گل یاسمن درختچه ای زیبا است و گل های سفید با عطری دلنشین دارد. گل یاسمن کاربردهای فراوانی دارد. این گیاه نه تنها یک گل زیبا و چشم نواز است، برای جسم ما آرامش بخش نیز می باشد. گیاه یاسمن به کاهش اضطراب و استرس کمک می کند. در نتیجه کاهش استرس، شما احساس آرامش را تجربه می نمایید. همچنین عطر دلنشین گل یاسمن سطح هوشیاری را بالا می برد؛ در نتیجه شما در کارهای روزانه موفق تر عمل کنید. در پایان سخن می توان گفت این گیاه زیبا، نه تنها استرس را از شما دور می کند، همچنین سطح هوشیاری شما را بالا خواهد برد. علاوه بر همه این موارد، گل یاسمن برای دکوراسیون خانه بسیار شیک و جذاب است.

 

گیاه گلدانی یاسمن - خرید گل آپارتمانی - سفارش آنلاین گل

 

3- سانسوریا

گیاه سانسوریا با توانایی جذب استرس، نگرانی و اضطراب را شما دور می‌نماید. نگهداری از یک گیاه سانسوریا در محیط اداری یا اتاق خواب با حذف سموم مانند فرمالدئید، بنزن، زایلن، تولوئن و تری‌کلرواتیلن از هوا سبب افزایش کیفیت محیط می‌شود. این گیاه که به عنوان زبان مادر شوهر نیز شناخته می شود، به تسکین سردرد، سوزش چشم و مشکلات تنفسی کمک می‌کند.

 

معرفی بهترین گیاهان استرس زا برای خانه و محل کار - انگور

 

4- بابونه

بابونه به آرامش و تسکین استرس کمک می‌کند. این گیاه زیبا از زمان‌های قدیم به دلیل مزایای دارویی خود شناخته شده است. گل بابونه دارای اثرات ضد اضطرابی است و رایحه آرامش‌بخش آن به خواب بهتر افراد کمک می‌کند. داشتن گیاه بابونه اغلب مانند داشتن شخصی است که می‌توانید به او اعتماد کنید. همچنین به تسکین ناراحتی معده نیز کمک می‌کند.

 

گیاه گلدانی بابونه - خرید گل آپارتمانی - سفارش آنلاین گل

 

 

5- ریحان

گیاه ریحان یک گیاه مقدس دارویی است. ریحان دارای فواید زیادی برای سلامتی می‌باشد. کمک به درمان گلو درد، درمان زخم معده، نیش حشرات و موارد دیگر اشاره کرد. اما جالب است بدانید که به بهبود سلامت روان نیز کمک می‌کند. این گیاه عطر دل انگیزی دارد. در نتیجه سبب آرامش ذهن شده و می‌تواند استرس را از بین ببرد. این گیاه یک داروی ضد افسردگی محبوب است.

 

ریحان گیاهی مناسب برای کاهش استرس و اضطراب

6- رزماری

رزماری یک گیاه خانگی چند ساله می‌باشد که مزایای فراوانی برای سلامتی شما دارد. داشتن یک گیاه رزماری در منزل به تسکین استرس و رفع اضطراب کمک می‌کند. این گیاهان مدیترانه‌ای باعث آرامش درونی می‌شوند و انرژی مثبت اطراف شما را افزایش می‌دهد. در نتیجه به کاهش افسردگی کمک می کند.

 

رزماری از گیاهان استرس زا و کاهش استرس

 

 

7- گیاه آلوئه ورا

اگر توجه کرده باشید، متوجه می شوید که 70 درصد از مردم گیاهان آلوئه ورا در باغ خود پرورش می‌دهند. دلیل این محبوبیت این است که آلوئه ورا فواید زیادی برای سلامتی دارد. گیاهان آلوئه ورا علاوه بر اینکه یک تصفیه کننده فوق‌العاده‌ی هوا هستند، می‌توانند به کاهش اضطراب و استرس کمک کنند. همچنین می‌توان گفت این گیاه همانند یک کارخانه تولید دارو می‌باشد. در نتیجه برای سلامتی به خصوص سلامتی پوست بسیار مفید است.

 

گیاه گلدانی آلوئه ورا - خرید گل آپارتمانی - سفارش آنلاین گل

8- گیاه نعنا

حتی فکر کردن به گیاه نعنا نیز به من احساس طراوت می‌دهد. شما چطور؟ گیاه نعنا عطر و طعم شگفت‌انگیزی دارد. خوردن نعنا سبب افزایش اشتها می‌شود. گیاه نعنا دارای منتول هست؛ به همین سبب استرس را کاهش می دهد. شما می‌توانید با برگ‌های گیاه نعنا به همراه آب و لیموی تازه یک نوشیدنی فوق‌العاده تهیه و نوش جان کنید.

 

نعنا از گیاهان استرس زا و کاهنده افسرگی

 

 

9- لیراتا یا برگ کمانچه

گیاه فیکوس لیراتا به عنوان تصفیه هوا شناخته شده است. اما آیا می‌دانید داشتن یک گیاه لیراتا در اطراف شما می تواند روحیه شما را بهبود بخشد؟ فیکوس لیراتا با حضورش انرژی مثبت را انتشار می دهد. درنتیجه احساس شادی رادر وجود شما بیشتر می‌کند.

گیاه آپارتمانی کمانچه مناسب برای کاهش استرس و اضطراب

 

10- پیچک انگلیسی

این گیاه برای سلامتی شما سودمند است. پاپیتال یا پیچک انگلیسی بسیاری از خطرات که برای سلامتی شما مشکل آفرین هستند را از بین می‌برد. همچنین سبب کاهش کپک می‌شود. همچنین می‌تواند از ایجاد آسم، استرس و آلرژی جلوگیری کند. پیچک انگیلیسی توسط ناسا به عنوان یکی از بهترین تصفیه کننده‌های هوا شناخته شده است.

 

گیاه گلدانی پاپیتال - خرید گل آپارتمانی - سفارش آنلاین گل

 

گیاهان مناسب برای محل کار و خانه فواید شگفت‌انگیزی برای سلامت روان دارند. هرگز دوستان سبز خود را نادیده نگیرید. آنها بسیار مفیدتر از آنچه فکر می کنید، هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *