طراحی دکوراسیون با گیاهان

معرفی 15 گیاه مناسب برای اتاق کودک

گیاهان مناسب اتاق کودک

حضور گیاهان مناسب در اتاق کودک باعث افزایش انرژی مثبت، آرامش، تصفیه هوای اتاق می‌شود. بجز تعداد کمی از گلهای آپارتمانی با شیره سمی و کاکتوس‌ها بقیه گیاهان آپارتمانی خطری برای کودکان ندارند.

بهترین انتخاب برای اتاق کودک گیاهی است که نیاز نوری زیادی نداشته باشد. نسبت به اکثر بیماری‌ها و آفات نیز از خود مقاومت نشان دهد. 15 گیاه مناسب فضای اتاق کودک را در ادامه معرفی می‌کنیم:

 

1- سانسوریا

معرفی 15 گیاه مناسب برای اتاق کودک - انگور

سانسوریا را با نام گیاه مار یا زبان مادرشوهر نیز می‌شناسیم. نگهداری سانسوریا فوق‌العاده ساده است. واریاته‌های ابلق، پاکوتاه، مهتابی، کرواتی، سبز، بونسل و نیزه‌ای پرطرفدار‌ترین گونه‌های آن است. با توجه به مقاومت و سازگاری بالای این گیاه با انواع شرایط نگهداری می‌توانید آن را در هر قسمت از اتاق کودکان قرار دهید. نکته مهم در باره سانسوریا توانایی جذب آلاینده‌های هوا مثل فرمالدهید است.

 

2- پوتوس

معرفی 15 گیاه مناسب برای اتاق کودک - انگور

پوتوس جزو پرطرفدارترین گیاهان رونده است. می‌توانید این گیاه را در گلدان آویز یا روی ارتفاع قرار دهید. بسته به نوع واریاته نیاز نوری متفاوتی دارند. اگر اتاق کودکتان نور زیادی ندارد واریاته‌های سبز را انتخاب کنید. چراکه هرچه گونه ابلق‌تری از پوتوس را داشته باشیم، لازم است نور بیشتری برای آن تامین کنیم.

 

3- کروتون

معرفی 15 گیاه مناسب برای اتاق کودک - انگور

برگ‌های براق، چرمی و رنگارنگ کروتون آن را به یکی از گزینه‌های جذاب برای اتاق کودک و نوزاد تبدیل می‌کند. البته بهتر است بدانید که خوردن برگ‌های آن باعث مسمومیت می‌شود. با تامین رطوبت، آبیاری منظم و نور غیر مستقیم اما زیاد ترکیبی از طیف رنگی قرمز و زرد را به اتاق فرزندتان ببرید.

 

4- پپرومیا قاشقی

معرفی 15 گیاه مناسب برای اتاق کودک - انگور

پپرومیا قاشقی گیاهی با نیاز نوری و آبیاری متوسط است. بعلت رشد کُند، تعویض سالیانه گلدان نیاز ندارد. این گیاه را می‌توانید در کاشت گروهی گلها نیز استفاده کنید. اگر اتاق کودک شما آفتابگیر نیست گل قاشقی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

 

5- ساکولنت ها

معرفی 15 گیاه مناسب برای اتاق کودک - انگور

ساکولنت‌ها گیاهان گوشتی و بدون تیغ یا خار هستند. تعداد زیادی از انواع ساکولنت‌ها نیاز آبی و نوری کمی دارند. می‌توانید با کاشت گروهی آنها به شکل تراریوم روباز، گلدانی به زیبایی تابلوی نقاشی ایجاد کنید. انواع آچوریا، سدوم، کالانکوئه، هاورتیا و کراسولا جزو ساکولنت‌ها هستند.

 

6- برگ عبایی

معرفی 15 گیاه مناسب برای اتاق کودک - انگور

برگ عبایی از قدیمی‌ترین گیاهان آپارتمانی از تیره مارچوبگان است. مقاومت به نور متوسط تا کم و نگهداری ساده باعث پرطرفدار شدن این گیاه شده است. برگ‌های سبز و براق سپر‌گرده (برگ عبایی) تولید اکسیژن زیادی می‌کنند. بهترین مکان برای نگهداری در اتاق کودک نزدیک پنجره شمالی با نور فیلتر شده و دور از وسایل سرمایشی و گرمایشی است.

 

7-کالاته آ

معرفی 15 گیاه مناسب برای اتاق کودک - انگور

کالاته‌آ از خانواده مارانتاسه‌آ و بومی جنگل‌های بارانی است. تنوع رنگ در برگ واریاته مختلف می‌تواند به زیبایی اتاق کودکتان کمک کند. نیاز نوری این گیاه زیاد نیست و با تامین رطوبت از زیبایی بی نهایت آن لذت ببرید.

 

8-کالادیوم 

معرفی 15 گیاه مناسب برای اتاق کودک - انگور

کالادیوم یا فیل‌گوشی بومی سرزمین سامبا (برزیل) است. اگر دنبال گیاهی با رنگ آمیزی جذاب هستید کالادیوم بهترین انتخاب است. در واریاته مختلف این گیاه برگ به رنگهای سبز، سفید و صورتی دیده می‌شود. برای انتخاب مناسب‌ترین گونه کالادیوم این نکته را فراموش نکنید که هرچقدر واریاته انتخابی رنگ سبز کمتری داشته باشد، نور بیشتری برای نگهداری آن لازم است.

 

9-گیاهان هوازی

معرفی 15 گیاه مناسب برای اتاق کودک - انگور

اگر نگران آلودگی خاک گلدان در اتاق کودکتان هستید، گیاهان هوازی می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند. تیلاندزیا واریاته‌های مختلفی دارد که در خاک و در شرایط هوازی قادر به ادامه زندگی است. ریشه گیاهان هوازی صرفا برای نگهداشتن آنها روی تنه درختان یا هر بستر دیگری ایجاد شده و تمام نیاز غذایی گیاه توسط برگها تامین می‌شود. نگهداری این گیاهان بسیار ساده است .اسپری روزانه آب یا گذاشتن هفتگی ریشه ها در آب و تامین نور متوسط تا کم تمام شرایطی است که این گیاه نیاز دارد.

 

10-گل سنگ

معرفی 15 گیاه مناسب برای اتاق کودک - انگور

گل سنگ یا هیپوستس معمولا در کنار گیاهان دیگر کاشته می‌شود. می‌توانید این گل را به شکل تراریوم در اتاق کودک نگهداری کنید. واریاته‌های هیپوستس ترکیب جذاب رنگ های سبز_قرمز، سبز_صورتی، سبز_سفید را دارند. نکته مثبت دیگر این گیاه نگهداری ساده آن است. تامین نور متوسط تا کم، آبیاری بعد از خشک شدن سطح خاک و دمای 18 درجه نکات کلیدی نگهداری گل سنگ است.

 

11-مارانتا

معرفی 15 گیاه مناسب برای اتاق کودک - انگور

مارانتا یا زنجبیل آمریکایی گیاهی رطوبت دوست است. واریاته مارانتا لوکونورا با ترکیب رنگ‌های قرمز، سبز و سیاه گیاه مناسبی برای اتاق کودک می‌باشد. تنها نکته‌ای که برای نگهداری مارانتا هرگر نباید فراموش کنید تامین رطوبت بالای 70درصد برای این گیاه است.

 

12-لیتوپس

معرفی 15 گیاه مناسب برای اتاق کودک - انگور

لیتوپس یا گیاه سنگ جزو منحصر به فرد‌ترین گیاهان آپارتمانی است. این گیاه از خانواده آیزوآسه و ساکولنت هاست. مقاومت بالایی به نور کم دارد و اگر یک ماه آبیاری آن را فراموش کردید، ذره‌ای آسیب نمی‌بیند. نگهداری لیتوپس در اتاق کودک با ظاهر متفاوتی که دارد باعث علاقه‌مند شدن فرزند شما به گیاهان می‌شود.

 

13-رزماری

معرفی 15 گیاه مناسب برای اتاق کودک - انگور

این گیاه همیشه سبز و چند ساله خواصی بیشتر از زیبایی دارد! قرار دادن یک گلدان کوچک رزماری در اتاق کودک می‌تواند به بهبود خواب فرزندتان کمک کند. در فصل رشد گل‌های سفید، صورتی و آبی گیاه رزماری زیبایی اتاق را چند برابر می‌کند. می‌توانید برای رشد بهتر گیاه هرس ماهیانه انجام دهید و شاخه‌های هرس شده را در تهیه غذا استفاده کنید.

 

14-نخل شامادورا

معرفی 15 گیاه مناسب برای اتاق کودک - انگور

اصلی‌ترین نکته در انتخاب این گیاه، توانایی بالای آن در تصفیه هواست. با نگهداری نخل شامادورا در اتاق کودکتان هوایی سالم را به او هدیه دهید. رشد زیاد و مقاومت نسبت به نور کم نیز از مزیت‌های نگهداری شامادورا است.

 

15-پاچیرا

معرفی 15 گیاه مناسب برای اتاق کودک - انگور

پاچیرا یا درخت پول از خانواده پنیرکیان با تنه بافته ظاهری بسیار جذاب دارد. این گیاه یکی از گیاهان اصلی صادراتی تایوان می‌‎باشد. بدنه پاچیرا توانایی ذخیره آب را دارد، پس نیازی به آبیاری مداوم ندارد. به راحتی می‌توان این گیاه را در مکان‌هایی با نور کم تا متوسط نگهداری کرد.

 

بزرگترین خاصیت نگهداری گل و گیاه در اتاق کودک تصفیه هوا و افزایش میزان اکسیژن در هوایی است که فرزندتان در آن نفس می‌کشد. در ضمن تحقیقات بسیاری نشان داده که کودکان در مکانی با گیاهان طبیعی آرامش بیشتری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *