مناسبتی

راهنمای جامع خرید ولنتاین

تاریخچه روز ولنتاین

روز ولنتاین به روز عشق نیز معروف است .این روز به روز ابراز عشق معروف است و در فرهنگ مسیحیت و غربی به صورت سالانه برگزار میشود.روز 14 فوریه هرساله روز بزرگداشت عشق و دوست داشتن است.ولنتاین یا والنتین در واقع بزرگ داشت جشنی است که به افتخار قدیس والنتین معمولا در کلیسا های کاتولیک برگزار میشد.این بزرگداشت معمولا به صورت ارسال گل و هدیه یا کارت والنتین برگزار میشد.

بنا به گفته ها کشیشی در نزدیکی رم وجود داشت که در 14 فوریه سال 269 به دستور امپراطور کلادیوس دوم گردن زده شد.علت آن این بود که این کششیش به ازدواج زوج های جوان کمک میکرد .پس از کشته شدن او مردم او را فراموش نکردند و حتی برای گرامیداشت یاد و خاطرش حتی کلیسایی برای او نیز نام گذاری کردند.

به مرور زمان این روز تبدیل به روز بزرگداشت عشق شد و عاشق و معشوق ها به یکدیگر گل،هدیه و شکلات میدادند.

افسانه های زیادی برای این روز نقل شده از این رو اطلاعات دقیق و کاملی از پیشینه آن در دسترس نیست.

براساس گفته ها و برخی اسناد شواهد نشان میدهد که بقایایی از والنتین در قبرستانی در ایتالیا کشف شده استو اکنون در سه شهر رم،دوبلین و کلاسگو نگهداری میشود.برخی از بقایای والنتین مثل استخوان هایش در شهر کلاسیگو در کلیسایی نگهداری میشد و این امر آن شهر را به <شهر عشاق> معروف کرد و از سال 2002 این شهر میزبان فستیوالی به نام <فستیوال عشق> شد.

 

رسومات معروف ولنتاین

از معروف ترین رسم های این روز میتوان به تزئین شکلات و یا پختن آن در برخی کشور های اروپایی و آمریکایی اشاره کرد . این رسم در کشور های مختلف با توجه به فرهنگ ها متفاوت است به عنوان مثال در کشور ما ایران معمولا خرید گل و عروسک در روز ولنتاین همراه با هدایای متفاوت مرسوم است.

امروزه برخی شرکت ها و مجموعه ها امکان سورپرایز کردن و خرید برای روز ولنتاین را بصورت اینترنتی فراهم آورده اند و با ثبت سفارش بصورت آنلاین حتی نیاز به مراجعه حضوری به فروشگاه ها به صفر میرسد.

در نتیجه شما میتوانید در هر کجا که باشید سفارش خود را به محل مورد نظرتان ارسال کنید.

 

باکس گل و هدیه برای ولنتاین

جعبه گل رز با عروسک ویژه ولنتاین
باکس گل و عروسک های کوچک
پک ویژه ولنتاین
راهنمای جامع خرید ولنتاین - انگور
راهنمای جامع خرید ولنتاین - انگور
راهنمای جامع خرید ولنتاین - انگور

 

چه گل هایی را نباید در روز ولنتاین هدیه داد؟

انتخاب کیفیت و رنگ گل روز ولنتاین از اهمیت بالایی برخوردار است در نتیجه باید نهایت دقت را خرید خود به کار ببرید.ما در ادامه این مطلب قصد داریم گل هایی که برای هدیه دادن بعنوان کادوی روز ولنتاین مناسب نیستند را برای شما معرفی کنیم.

درست است که گل ها همواره انتخاب مناسبی برای تقدیم به عزیزانتان میباشند اما همه گل ها پیام عشق را به گیرنده نمیدهند و ممکن  است حس مخالف و متضادی را به او منتقل کنند. در نتیجه در انتخاب گل خود دقت کنید!

گل نرگس

خانواده گل نرگس انتخاب مناسبی برای یک قرار عاشقانه نیستند زیرا این گل نمادی از غرور و خود خواهی است از این رو معمولا در مناسبت های رسمی تر مثل دسته گل عروس،یا معمولا هدیه روز مادر بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند و همواره به واسطه عطر خوبشان مورد استقبال قرار گرفته اند.

سفارش دسته گل نرگس و فرزیا با ارسال رایگان

میخک زرد

شاید در نگاه اول جذاب به نظر بیایند اما میخک زرد هم انتخاب مناسبی برای کادوی روز ولنتاین نمیباشد.ولی جالب است بدانید رنگ قرمز و سفید آن که نمادی از عشق عمیق قلبی،تحسین و آرزوی خوب است میتواند گزینه مناسبی برای یک سورپرایز هیجان انگیز برای معشوقتان در روز ولنتاین باشد.

راهنمای جامع خرید ولنتاین - انگور
اسطوخودوس

اسطوخودوس همواره به عطر خوشایند و رنگ منحصر بفردش شناخته میود اما در میان گل های مناسب برای ولنتاین امتیاز صفر را از آن خود کرده .آن هم به این دلیل که در برخیی از مناطق این گل نمادی از بی اعتمادی است .اما در صورتیکه از رنگ فوق العاده آن خوشتان می آید و اصرار دارید که به معشوقتان این رنگ شگفت انگیز را هدیه دهید ما به شما رز بنفش را پیشنهاد میکنیم.

راهنمای جامع خرید ولنتاین - انگور
داوودی زرد

داوودی زرد در نگاه اول بسیار زیبا و چشم نواز به نظر میرسد اما در عموم به عنوان گل مناسبت های غم و اندوه یا عبادت بیمار شناخته میشود و عموما برای ابراز همدردی و یا آرزوی سلامتی شناخته میشود.

اگر دقت کنید متوجه میشوید که رنگ های ممنوعه بنفش و زرد هستند زیرا این رنگ ها از نظر روانشناسی حامل پیام های منفی چون رد شدن،بی اعتمادی هستند.

گل هایی که در لیست بالا به آن اشاره شد مجموعه ای هستند که به کشنده های عشق معروفند در نتیجه سعی کنید به هیچ وجه از آن ها استفاده نکنید.

راهنمای جامع خرید ولنتاین - انگور

انتخاب دسته گل و باکس گل برای ولنتاین 

همانطور که در بالا گفته شد انتخاب گل و هدیه برای ولنتاین از اهمیت بالایی برخوردار است برخی گل ها ذاتا پیام آور عشق و دوستی هستند و به عنوان حاملان عشق شناخته میشوند.در این مقاله قصد داریم بهترین گل ها را برای سورپرایز روز ولنتاین برای شما معرفی کنیم.

 

رز سرخ

همانطور که حدس میزنید رتبه اول انتخاب گل برای ولنتاین به گل رز اختصاص دارد زیرا گل رز قرن هاست که بعنوان نمادی از عشق و احساسات عمیق قلبی شناخته میشود. هدیه ای کاملا رمانتیک و خاطره ساز که مطمئنن به زیباترین شکل احساس شما را به محبوبتان  منتقل میکند و  هرکسی با دیدنش حس غرور و افتخار به او دست خواهد داد.

راهنمای جامع خرید ولنتاین - انگور
ارکیده

گل ارکیده یک گل خاص و ظریف در عین حال نمایانگر تجمل ،قدرت و زیبایی است .در هر صورت گل رز تنها گل برای ابراز احساسات نیست و گل ارکیده با زیبایی و ظرافتی که دارد نیز انتخاب خوبی برای تقدیم به محبوبتان میباشد.

راهنمای جامع خرید ولنتاین - انگور
آفتابگردان

با انتخاب گل آفتابگردان در میان دسته گل یا باکس گلتان برای ولنتاین به معشوقتان نشان دهید که چقدر حواستان به او هست و مراقبش هستید . با این کار شما او احساس امنیت و آرامشی که آفتابگردان به او میدهد را دریافت خواهد کرد.گل آفتابگردان با روی گشاده و رنگ زرد خود نمادی از خوشحالی و شادی و انرژی های مثبت عشق و دوستی میباشد.

راهنمای جامع خرید ولنتاین - انگور

میخک 

درست است که در بالا گفتیم که گل میخک اصلا انتخاب درستی نیست اما این فقط به واسطه رنگ آن تعیین میشود .مثلا رنگ قرمز و سفید ان نماد دوستی،مودت محبت و عشق میباشد.

خرید دسته گل میخک قرمز

راهنمای جامع خرید ولنتاین - انگور
داوودی

رنگ سفید گل داوودی نمادی از وفاداری به عشق است و پیام آور عشق مثبت بینی و ثروت است.از این رو رنگ قرمز و سفید آن انتخاب خوبی برای روز ولنتاین میتواند باشد.

راهنمای جامع خرید ولنتاین - انگور

 

باکس گل با عروسک یا باکس گل با شکلات؟

همانطور که در بالا اشاره شد یکی از مرسومات ولنتاین باکس گل همراه با شکلات و یا عروسک میباشد . انتخاب اینکه کدام را به معشوقتان هدیه دهید یک سلیقه شخصی است اما بیایید بررسی کنیم ببینیم کدام یک بهتر است و تاثیر ماندگار تری در محبوبتان به جا میگذارد.

در جوامع غربی هدیه دادن شکلات به معنی ابراز علاقه به طرف مقابل است و این معنی را دارد که میخواهید با او بیشتر آشنا شوید و وقت بیشتری را با هم بگذرانید.

عروسک نیز معمولا برای هدیه به دختران جوان و نوجوان بیشتر پینهاد میشود در صورتیکه قصد دارید از عروسک در روز ولنتاین استفاده کنید پیشنهاد میکنییم یک عروسک کوچک با ترکیبی از گل و هدیه اصلی به معشوقتان هدیه دهید و تاثیر شگفت انگیز آن را ببینید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *