دانستی ها

معرفی 10 نوع از بهترین انگورهای جهان

معرفی بهترین انگور جهان

بهترین انگور جهان

بیش از 10000 گونه انگور در سرتاسر جهان کشت می‌شود، اما برخی از انواع انگور برای رشد به محیط مناسب نیاز دارند. این بدان معناست که برخی از انواع انگور فقط در مناطقی کشت می‌شوند که شرایط خاک و آب و هوا مناسب است. سی و سه نوع انگور در نیمی از تاکستان‌های جهان کشت می‌شود که آن‌ها را بسیار رایج‌تر از هزاران نوع انگور دیگر می‌کند.

 

۱) کنکورد (Concord)

انگور Concord grape

 

انگور کنکورد که از شهر کنکورد، ماساچوست سرچشمه می‌گیرد، رنگ آبی مایل به بنفش تیره و طعمی غنی و پر تن دارد. آن‌ها همچنین از انواع انگور‌هایی هستند که بیشتر برای تهیه آب انگور و ژله استفاده می‌شود.

 

۲) قطره ماه (Moon Drop)

انگور Moon Drop

 

انگورهای قطره‌ ماه دارای پوست آبی تیره و شکل مستطیلی و لوله‌ای هستند که شبیه بادمجان‌های کوچک به نظر می‌رسد. آن‌ها ترد و به طور طبیعی طعم شیرین و آبدار دارند.

 

۳) آب نبات پنبه‌ای (Cotton Candy)

انگور cotton candy

 

انگورهای شیرینی پنبه‌ای بسیار شبیه به انگورهای رومیزی سبز معمولی شما هستند. با این حال، با خوردن آن‌ها متوجه خواهید شد که آن‌ها یک انگور معمولی نیستند. طعم آن به طرز عجیبی شبیه به آب نبات پنبه‌ای است.

 

۴) زرشکی (Crimson)

انگور Crimson

 

انگور زرشکی (انگور صاحبی قرمز) نوعی انگور بدون هسته با پوست صورتی تیره تا قرمز روشن و گوشت سبز است. آن‌ها طعم شیرین و بافتی ترد دارند که آن‌ها را به یک انگور میان وعده محبوب تبدیل می‌کند. این نوع انگور، رایج‌ترین نوع انگور “قرمزی” هستند.

 

۵) مسقط (Muscat)

انگور Muscat

 

انگور مسقطی دارای پوست نازک و زرد مایل به صورتی است. آن‌ها بسیار آبدار هستند و طعمی لطیف و سبک دارند.

 

۶) انگور بدون هسته تامپسون (Thompson Seedless Grapes)

انگور Thompson Seedless Grapes

 

انگور بدون دانه تامپسون (انگور بی‌دانه کشمشی) رایج‌ترین نوع انگور رومیزی سبز است. در واقع، این محبوب‌ترین نوع انگور در ایالات متحده است. بافتی ترد و طعمی شیرین و کمی ترش دارند.

 

۷) مونوکا سیاه (Black Monukka)

انگور Black Monukka

 

مونوکا سیاه یک انگور رومیزی سیاه است که کاملاً بدون دانه است. دارای پوستی لطیف با طعمی عالی و ترد است. این نوع انگور به دلیل طعم شیرین و آبدار آن در هنگام خشک شدن، انتخاب محبوبی برای تهیه کشمش است.

 

۸) پاییز رویال (Autumn Royal)

انگور Autumn Royal

 

انگورهای رویال پاییز دارای پوست بنفش مایل به سیاه و گوشت زرد مایل به سبز روشن است. آن‌ها طعمی شیرین و بافت سفت و ترد دارند. همچنین آن‌ها یکی از بزرگ‌ترین انگورهای بدون هسته هستند و برای میان وعده عالی هستند.

 

۹) گلوب قرمز (Red Globe)

انگور Red Globe

 

انگور قرمز گلوب (انگور قزل اوزوم) ، انگورهای بزرگ و دانه دار با رنگ گلگون و قرمز و گوشت سفت و ترد است. اگرچه قبل از گاز زدن به طعم و مزه، باید زمان بگذارید و تمام دانه ها را جدا کنید، اما به دلیل اندازه و طعم شیرین آن‌ها ارزش آن را دارد.

 

۱۰) دومینگا (Dominga)

انگور Dominga

 

انگور دومینگا شیرین و خوش طعم با پوست زرد است. اگرچه آن‌ها دانه دار هستند، اما در مقایسه با اکثر انگورهای هسته‌دار دانه‌های نسبتا کمی دارند، که خوردن آن‌ها را آسان‌تر می‌کند و یک انتخاب میان وعده عالی است.

 

برترین کشورهای تولید کننده انگور در سراسر جهان

در سال 2023، کشورهای زیر برخی از تولیدکنندگان برتر انگور در جهان بودند. اگرچه چین به طور مداوم یکی از برترین کشورهای تولید کننده انگور در جهان است، اما در سال 2023 در صدر فهرست قرار گرفت و 14842680 تن از این میوه آبدار تولید کرد. که حدود 15 درصد از تولید جهانی انگور در آن سال را تشکیل می‌دهد.

ایتالیا دومین تولیدکننده بزرگ انگور در جهان بود، حتی اگر انگور بسیار کمتری نسبت به چین تولید کرد – 8513643 تن.

ایالات متحده کشور دیگری است که به طور مداوم سالانه انگور زیادی تولید می‌کند. در سال 2023، این شرکت مسئول افزودن حدود 6،890،970 تن به عرضه جهانی میوه بود.

اسپانیا با 5745450 تن انگور در رتبه چهارم قرار گرفت.

کشورهای دیگری که به طور معمول سالانه مقادیر زیادی انگور تولید می کنند شامل استرالیا، آفریقای جنوبی، شیلی، ترکیه و پرو هستند اما محدود به آن نیستند. در حال حاضر، بزرگترین صادرکنندگان انگور در سراسر جهان پرو، ایتالیا، شیلی و البته چین هستند.

 

عوامل موثر بر تولید انگور از کشوری به کشور دیگر

تولید محصولات کشاورزی مانند انگور همیشه در معرض تأثیرات خارجی از انواع مختلف است. در اینجا چند مثال کلیدی وجود دارد که می‌تواند بر تعداد انگورهای یک کشور خاص در سال به سال تأثیر بگذارد.

 

آب و هوا و شرایط محلی

اگرچه شرایط ایده‌آل می‌تواند از یک گونه انگور به گونه دیگر متفاوت باشد. انگور معمولاً در آب و هوای گرم بهترین نتیجه را دارد. انگور همچنین برای رشد خوب به آب و رطوبت زیادی نیاز دارد.

 

کلام آخر

انگور میان وعده عالی است. آن‌ها آبدار، شیرین و ترد هستند و طعم رضایت بخشی دارند. انگور سفره‌ای به طور کلی بهترین انگور برای مصرف تازه است و این گروه هزاران گونه مختلف دارد. انگور سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های C، K، B1، B2، B6 و E است. همچنین منبع خوبی از پتاسیم، منگنز و مس است. انگور ممکن است به بهبود سلامت قلب، کاهش کلسترول، تقویت پوست و موی سالم و تقویت سیستم ایمنی از جمله دیگر فواید سلامتی کمک کند. گفته می‌شود انگور باید بخشی از یک رژیم غذایی متعادل سالم با انواع غذاهای کامل باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *