دانستی ها

تکنولوژی هوشمند برای پرورش گیاهان آپارتمانی

تکنولوژی هوشمند برای پرورش گیاهان آپارتمانی - انگور

آیا ساکنان شهر باید به دلیل سبک زندگی شهری خود از لذت پرورش سبزیجات یا گیاهان محروم شوند؟ مطمئناً نه – تکنولوژی مدرن این موضوع را تأیید کرده و به کمک دوستداران گیاهان آمده اند. با داشتن این ابزارهای پیشرفته نیازی به فضای باز و برخورداری از استعداد و قدرت فوق‌العاده در پروراندن گیاهان ندارید.

دراین مقاله ما به معرفی دستگاه‌های هوشمندی پرداخته ایم که به هر شخصی امکان پرورش گیاه مورد علاقه خود در محدوده خانه را فراهم می‌کند.

 

گلدان هوشمند Nthing Planty

کمپین استارتاپ کره‌ی جنوبی (Nthing) گلدان هوشمندی به نام planty را طراحی کرده است که از طریق اتصال به وای فای گیاهان را به طور مداوم تحت نظارت قرار می‌دهد و در صورت نیاز آن‌ها را به طور اتوماتیک آبیاری می‌کند. این گلدان هوشمند خطرات دوگانه ناشی از عدم مراقبت یا مراقبت بیش از حد را کاهش می‌دهد و این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید برای مدت طولانی دور از خانه باشید. کاربران می‌توانند با برنامه الحاقی اسمارت‌فون Planty، اعلان‌های لحظه‌ای در زمان واقعی در مورد رطوبت خاک، دما و نور گیاه را دریافت کنند و در صورت تقاضا می‌توانند ویژگی آبیاری خودکار گیاهان را با انتخاب یک گزینه لغو کنند. همچنین، گلدان هوشمند Planty در حال ایجاد یک گروه اجتماعی است که در آن کاربران می‌توانند اطلاعات به‌روز مربوط به سلامت گیاه خود را به اشتراک بگذارند و نکاتی را از پرورش‌دهندگان با تجربه دریافت کنند.

تکنولوژی هوشمند برای پرورش گیاهان آپارتمانی - انگور

باغ هوشمند

افرادی که به دنبال گزینه‌هایی برای پرورش گیاهان خوراکی هستند باید از باغ هوشمند به جای سیستم هوشمند Click and Grow استفاده کنند. سیستم کشت هوشمند با «خاک هوشمند الهام گرفته شده از ناسا»، یک باغ سرپوشیده با قابلیت تنظیم، مخزن آب داخلی و لامپ رشد است که می‌تواند امکان پرورش طیف گسترده‌ای از سبزیجات، گیاهان و گل‌ها را برای کاربران فراهم کند.

 همچنین، باغ هوشمند یک راه‌حل زیرکانه برای صاحب‌خانه‌هایی محسوب می‌شود که محدودیت مکانی دارند. با استفاده از این سیستم می‌توان به طور مداوم غذاهای لذیذ گیاهی را بدون محصور کردن فضای زیادی در آشپزخانه تهیه کرد.

تکنولوژی هوشمند برای پرورش گیاهان آپارتمانی - انگور

سیستم Niwa

در صورتی که می‌خواهید سبزیجات متنوع‌تر و قابل‌توجه‌تری را پرورش دهید، پیشنهاد می‌شود از سیستم باغ داخلی Niwa بهره‌مند شوید که نیازی به خاک ندارد. Niwa دستگاهی کاملاً هیدروپونیک، دارای یک محفظه رشد کنترل آب و هوا، آبیاری خودکار و نورافکن کم مصرف است و قادر است میوه‌ها و سبزیجاتی از جمله توت‌فرنگی، گوجه‌فرنگی، فلفل، بادمجان، سبزیجات برگدار و … را پرورش دهد. کاربران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن الحاقی Niwa باغ خود را کنترل کرده و از آن مراقبت کنند. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا به سادگی گیاه مورد نظر خود را، قبل از این‌که دستگاه هوشمند شروع به ایجاد محیط مناسب برای انتخاب خود کند، انتخاب کرده و پرورش دهند. در طول فرآیند کشت، کاربران می‌توانند میزان رشد میوه‌ها و سبزیجات خود را از طریق اپلیکیشن دقیق و کامل پیگیری کنند.

 

گلدان رباتیک هوشمند Vincross Hexa

عوامل زیادی از جمله آب، نور خورشید و دمای مناسب وجود دارند که باعث می‌شوند گیاهان فضای داخلی از رشد سالمی برخوردار باشند. با این حال، محدودیت‌ها و موانع موجود در داخل خانه‌ها (مانند مبلمان)، امکان دستیابی گیاهان به نیازهای خود را از بین می‌برد. در واقع می‌توان گفت این تفکری است که سان تیانچی، رباتیک و کارآفرین چینی، مدیر عامل شرکت رباتیک وینکراس را به تغییر ربات هگزا و تبدیل آن به یک گلدان متحرک و قابل انتقال سوق داد. این گلدان رباتیک مانند یک عنکبوت بازیگوش قادر است در طول روز نور خورشید را دنبال کند و در صورت گرم شدن به مکان تحت سایه منتقل شود. گلدان Vincross Hexa قابلیت تشخیص شدت نیاز آبی گیاه را دارد و در صورت نیاز به آب در جای خود تکان می‌خورد. این دستگاه بامزه در صورت نزدیک شدن بیش از حد به آن یک ضربه تند از خود نشان می‌دهد.

تکنولوژی هوشمند برای پرورش گیاهان آپارتمانی - انگور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *