دانستی ها

تکنولوژی مربوط به گیاهان آپارتمانی

تکنولوژی مربوط به گیاهان آپارتمانی

تکنولوژی‌های مربوط به نگهداری گیاهان آپارتمانی

امروزه با پیشرفت در حوزه‌های تکنولوژی محصولات جدیدی با فناوری‌های پیشترفته وارد بازار شده‌اند. با این ابزار‌ها می‌توان به راحتی از وضعیت گیاهان خود آگاه شد. به عنوان مثال این ابزارآلات به شما هشدار می‌دهد که خاک گیاه شما خیلی خشک یا خیلی مرطوب است. ما در این مقاله تعدادی از این ابزارآلات پیشرفته را به شما معرفی می‌کنیم.

 

کاشت گیاه در گلدان هوشمند 

گلدان هوشمند parrot pot

 

وقتی صحبت از کاشت‌ گیاهان در گلدان می‌شود بیشتر مردم روی سه چیز تمرکز می‌کنند: رنگ، جنس و اندازه. اما اگر تا به حال برای زنده نگه داشتن گیاهان آپارتمانی خود با مشکل مواجه شده‌اید، ممکن است بخواهید به جای استفاده از یک گلدان ساده از یک گلدان هوشمند مانند parrot pot استفاده کنید. این یک گلدان متصل به Wi_Fi است که به طور خودکار گیاهان شما را کنترل می‌کند و آن‌ها را آبیاری می‌کند.

نکته جالب در مورد parrot pot این است که علیرغم تمام فناوری‌هایی که در آن گنجانده شده است (دارای حسگرهایی برای اندازه‌گیری آب، کود، سطح نور، رطوبت و دما) درست مانند یک گلدان معمولی گیاهان آپارتماتی به نظر می‌رسد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه رایگان Flower Power را دانلود کرده و با گوشی هوشمند خود به parrot pot جفت کنید.

در داخل برنامه وقتی نام گیاه خود را وارد می‌کنید و گونه‌های آن را انتخاب می‌کنید، شروع به دریافت داده‌های مربوط به سلامت آن و همچنین اعلان‌هایی برای پر کردن مجدد مخزن آب یا تغییر مکان گیاه در صورت نور زیاد یا کم می‌کند. همچنین می‌تواند یک برنامه آبیاری خودکار تنظیم کنید که در آن تصمیم می‌گیرد چه زمان و چند وقت یکبار گیاه را آبیاری کند.

 

کیت سنسور آب گرو اسکات

Gro Water Sensor Kit by Scotts

 

اگر ترجیح می‌دهید که به جای گلدان هوشمند یک گلدان ساده داشته باشید اما همچنان برای آبیاری گیاهان خود کمک می‌خواهید، باید کیت حسگر گرو اسکات را تهیه کنید. این کیت با توجه به سنسور‌هایی که دارد در صورت نیاز آبیاری گیاه به شما از طریق تفلن همراه هشدار لازم را می‌دهد.

این سنسور آب را در خاک نزدیک گیاه خود قرار می‌دهید. سپس اپلیکیشن آبی گیاه خود را تنظیم می‌کنید و به این طریق در صورت نیاز به آبیاری به تلفن همراه شما هشدار می‌دهد.

 

رطوبت سنج هوشمند

علاوه بر توجه به آب، نور خورشید و کیفیت خاک گیاهان رطوبت مورد نیاز آن‌ها هم باید کنترل شود. برخی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی امروزه در اصل از مناطق گرمسیری یا نیمه گرمسیری با سطح رطوبت بالا هستند؛ با این حال بسیاری از خانه‌ها تا حد ممکن خشک هستند، به خصوص در ماه‌های زمستان.

اگر می‌خواهید میزان رطوبت را بررسی کنید می‌توانید یک دستگاه رطوبت‌سنج هوشمند تهیه کنید. پس از نصب نه تنها می‌توانید سطوح رطوبت را در زمان واقعی در خانه خود از طریق نمایشگر و برنامه کنترل کنید؛ بلکه می‌توانید آن را به الکسا و سایر دستیار‌های صوتی متصل کنید تا خوانش رطوبت را از طریق صوت هم دریافت کنید.

تکنولوژی مربوط به گیاهان آپارتمانی - انگور

 

 

نور رشد طیف کامل LED

نور رشد طیف کامل LED برای گیاهان

 

در حالی که اکثر گیاهان به اندازه کافی از نور مستقیم یا غیر مستقیم خورشید استفاده می‌کنند؛ اما استفاده از نور‌های ال ای دی در ماه‌های تاریک زمستان می‌تواند گزینه خوبی باشد. لامپ ال ای دی به عنوان یک منبع نوری کم مصرف و کم حرارت شناخته شده که از نظر فاصله هیچ محدودیتی را برایتان ایجاد نمی کند. هر چراغ ال ای دی با سایر مدل‌ها بسیار متفاوت است؛ بنابراین باید دقت کنید چراغی که خریداری می کنید، نور قرمز و آبی مورد نیاز گیاه را داشته باشد.

خرید لامپ رشد گیاه

 

اگر ترجیح می‌دهید از نور خورشید استفاده کنید نور‌سنج بهترین انتخاب است. این دستگاه ساده‌ترین راه برای تعیین اینکه آیا گیاه شما در بهترین موقعیت نور در خانه شما قرار دارد یا خیر.

نور رشد طیف کامل LED

 

 

سنسور‌های هوشمند آب و دما

سنسور‌های هوشمند آب و دما

 

این سنسور‌ها نظارت بر در‌های باز و بسته، هشدار‌های دود و موارد دیگر را اطلاع می‌دهد. به عنوان مثال اگر گیاهی دارید که در اثر نوسانات دما دچار استرس می‌شود، می‌توانید سنسور‌های دمای هوشمند را در نزدیکی آن‌ها نصب کنید تا تغییرات را پیگیری کنید. می‌توانید با استفاده از برنامه، سنسور را تنظیم کنید تا زمانی که دمای اتاق‌ها خارج از محدوده تعیین شده قرار می‌گیرد هشدار را دریافت کنید.

 

کلام آخر

با استفاده از این ابزارهای هوشمند که گفته شد می‌توانید به راحتی گیاهان خود را کنترل کنید و حتی می‌توانید وقتی به مسافرت می‌روید با خیالی آسوده گیاهان خود را در خانه بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *