دانستی ها

اگر به دنبال پوست شاداب هستید با این 9 خاصیت آلوئه‌ورا آشنا شوید!

9 خاصیت آلوورا برای مراقبت از پوست

آلوئه‌ورا یک گیاه آپارتمانی معمولی اما معجزه‌آسا و شگفت‌انگیز است. این گیاه از خانواده کاکتوس‌ها و بومی آفریقا است. برگ‌های گیاه آلوئه‌ورا ضخیم و گوشتی بوده و حاوی ماده شفاف ژل‌مانند است که در قسمت داخلی برگ یافت می‌شود و مزایای شگفت انگیزی را به این گیاه می‌دهد. از آنجایی که ژل آلوئه ورا از بیش از 96 درصد آب تشکیل شده است، جای تعجب نیست که عصاره‌های این گیاه دارای خواص مرطوب‌کنندگی و ترمیم‌کننده شگفت‌انگیز پوست هستند. علاوه بر این، گیاه آلوئه‌ورا منبع غنی از آنتی اکسیدان‌ها است.

 

9 خاصیت جالب و شگفت‌انگیز آلوئه‌ورا برای پوست

خواص آلوئه ورا برای پوست

  • آفتاب سوختگی را تسکین می‌دهد.

یک راه عالی برای درمان پوست آفتاب سوخته استفاده از ژل آلوئه‌ورای تازه روی ناحیه آسیب دیده است. ویتامین‌ها و مواد مغذی مختلف همراه با خواص فوق العاده آرام بخش این ژل به تسکین آفتاب سوختگی در عرض چند روز کمک می‌کند.

  • پوست را مرطوب می‌کند.

آلوئه‌ورا به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی شناخته شده است. خاصیت آبرسانی دارد و به راحتی جذب پوست می‌شود. حتی برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه، آلوئه‌ورا به دلیل بافت سبکی که دارد، ثابت کرده است که یک مرطوب کننده عالی است.

  • با پیری پوست مبارزه می‌کند.

ژل آلوئه‌ورا دارای ویتامین C و E، بتاکاروتن فراوان است. بنابراین خاصیت ضد پیری دارد. همچنین به از بین بردن لکه‌های پوستی و کاهش خطوط پیری کمک می‌کند. علاوه بر این، به افزایش تولید کلاژن در بدن و خاصیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند.

  • با آکنه مبارزه می‌کند.

خواص ضد میکروبی آن بدون ایجاد آسیب به پوست، جوش‌ها را درمان می‌کند. یک ضد عفونی کننده است که امکان محافظت در برابر باکتری‌ها را فراهم می‌کند. همچنین دارای ترکیباتی است که به رشد سلول‌های جدید کمک می‌کنند و در عین حال التهاب و قرمزی را کاهش می‌دهند.

  • به محو شدن لکه‌های تیره کمک می‌کند.

ترکیبی به نام آلوئزین در گیاه آلوئه‌ورا یافت می‌شود که می‌تواند به روشن شدن لکه‌های تیره کمک کند.

  • پسوریازیس و اگزما را تسکین می‌دهد.

یکی از بهترین فواید آلوئه‌ورا برای پوست، خاصیت مرطوب‌کنندگی و آبرسانی آن است. این همان موردی است که به مرطوب کردن پوست خشک، تسکین خارش که یک علامت بسیار رایج اگزما است کمک می‌کند. علاوه بر این، استفاده از ژل آلوئه‌ورا هر روز به تسکین التهاب ناشی از پسوریازیس و کاهش خارش کمک می‌کند.

  • سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد.

اسید سالیسیلیک موجود در ژل آلوئه‌ورا می‌تواند با از بین بردن آرام سلول‌های مرده پوست به عنوان لایه بردار عمل کند. ژل آلوئه‌ورا از پاک شدن چربی‌های طبیعی پوست جلوگیری می‌کند و رطوبت از دست رفته را جبران می‌کند.

  • پوست تحریک شده را تسکین می‌دهد.

دارای خواص خنک کنندگی است که به تسکین پوست تحریک شده کمک می‌کند. همچنین، خواص ضد قارچی آن به مقابله با التهابات پوستی مانند جوش و کیست در تابستان کمک می‌کند. بنابراین یک ماده ضروری مراقبت از پوست در تابستان است.

  • سیاهی و پف اطراف چشم را از بین می‌برد.

سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین E است که به روشن شدن رنگ اطراف چشم کمک می‌کند و اثر خنک‌کنندگی و ضد التهابی آن به پف کردگی کمک می‌کند.

پوستی شاداب با آلوئه ورا

پوستی شاداب با آلوئه ورا

جمع بندی

آلوئه‌ورا منبع خوبی برای درمان طبیعی انواع آسیب‌های پوستی است. چرب، خشک یا حساس، روی هر نوع پوستی معجزه می‌کند و می‌تواند تقریبا تمام مشکلات پوستی را درمان کند. ماده شفاف ژل مانند موجود در قسمت داخلی برگ همان چیزی است که ما برای اهداف مراقبت از پوست استفاده می‌کنیم. ولی با توجه به فواید ذکر شده، اگر از آلوئه‌ورا استفاده کردید و نتیجه مطلوبی به دست نیاوردید، بهتر است با متخصص پوست خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *