مناسبتی

سرگرمی های جذاب برای لذت بردن از روز جهانی کودک

سرگرمی های جذاب برای لذت بردن از روز جهانی کودک - انگور

روز ملی کودک در ایران هر سال در 16 مهرماه و روز جهانی کودک در 20 آبان ماه ( 20 نوامبر) جشن گرفته می شود. مردم از این روز به عنوان فرصتی برای توجه و نشان دادن ارزش کودکان در زندگی خود استفاده می کنند. آنها وقت خود را با کودکان می‌گذرانند. روی مسائل مهم مربوط به زندگی آنها تمرکز می کنند، آنها را راهنمایی می کنند تا در قدم های آینده زندگی موفق‌تر باشند.

از این روز استفاده کنید تا وقت بیشتر و لذت بخش تری را با فرزندان خود بگذرانید و به تفریحات سرگرم کننده بپردازید.

 

با همکاری فرزندانتان یک درخت خانوادگی طراحی کنید.

این یک راه عالی برای کشف و آشنایی کودکان با شجره نامه خانوادگی است. ساختن شجره نامه با فرزندان به آنها کمک می‌کند تا با سابقه و میراث خانوادگی خود آشنا شوند. می توانید اسم اعضای خانواده و فامیل را بر روی کاغذ نوشته و اگر در خانه کاج مطبق دارید، از برگ های آن آویزان کنید.

با کمک فرزند خود درخت خوانوادگی ( شجره نامه فامیلی ) درست کنید

هنر تاکردن کاغذ (اوریگامی) را درکنار هم بیاموزید.

مشارکت در تفریحات و فعالیت های سرگرم کننده با کودکان به شما این امکان را می دهد تا از علایق آنها مطلع شوید. مجموعه کاملی از آموزش‌های شگفت انگیز اوریگامی به صورت آنلاین موجود است و می توانید با یک جستجوی ساده، وارد دنیای اوریگامی شوید. می توانید اوریگامی را با هر کاغذی درست کنید و همین سبب میشود محدودیت نداشته باشد. هر آنچه را که نیاز دارید بردارید (کاغذ، قیچی، لبخند و کمی حوصله). اجازه بدهید سرگرمی در کنار فرزندتان با دنیای رنگارنگ، سرشار از کاغذ های مختلف و طرح های متفاوت شروع شود. در اینجا نحوه تا کردن کاغذ به شکل گل رز را میتوانید به کودک خود یاد بدهید.

سرگرمی های جذاب برای لذت بردن از روز جهانی کودک - انگور

بازی با رنگ ها را در کنار کودک خود تجربه کنید.

نقاشی یک هنر درمانی است. همین امر به شما این امکان می دهد در حالی که چیزی زیبا خلق می کنید، از آن لذت ببرید. کاغذ و قلم مو بردارید و شروع به ترکیب رنگ ها کنید. یک میلیون روش برای رنگ آمیزی وجود دارد و هیچ یک از آنها اشتباه نیست.

 

سرگرمی های جذاب برای لذت بردن از روز جهانی کودک - انگور

 

یک نمایش خانوادگی برنامه ریزی کنید.

برنامه ریزی و تمرین نقش آفرینی با کودکان ایده ای عالی برای جرقه زدن تخیل آنها است. به خاطر سپردن دیالوگ ها، انتخاب لباس و اجرای نمایش در حضور اعضای خانواده اعتماد به نفس بچه ها را افزایش می دهد. همچنین برای تمام اعضای خانواده بسیار هیجان انگیز و به یادماندنی است. سعی کنید داستانی را انتخاب کرده و اجازه بدهید کودک شما با تخیل خود آن را به پایان برساند.

سرگرمی های جذاب برای لذت بردن از روز جهانی کودک - انگور

بازی در حیاط یا فضای سبز

شما می توانی بعضی از سرگرمی و بازی ها را به گونه ای طراحی کنید که مناسب و متناسب با حیاط خانه شما باشند. می‌توانید این بازی ها را با کمک فرزندانتان انجام دهید. همین همکاری سبب می شود حتی مراحل قبل بازی نیز خاص و متفاوت باشد. بازی مشارکتی و تفریح در حیاط و فضای باز باعث رشد جسمی و عاطفی کودکان می شود. همچنین می توانید در مراحل مختلف بازی از خاطرات کودکی خود نیز تعریف کنید.

اگر در حیاط خود از گل و گیاهان آپارتمانی استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم به کودک خود نقش باغبان را بدهید و مراقبت از گل ها و گیاهان را به او آموزش دهید.

سرگرمی های جذاب برای لذت بردن از روز جهانی کودک - انگور

کارت پستال اختصاصی خودتان را بسازید.

لازم است اهمیت سپاسگزاری را به کودکان بیاموزیم. با ایجاد کارت پستال‌های دست ساز، کمک کنید تا قدردانی خود را به تک تک اعضای خانواده منتقل کنند. فعالیت ساخت کارت به کودک شما کمک می کند تا خلاقیت آنها شکوفا شود. هنگامی که آنها شروع به ترکیب ایده های خود کردند، چیز زیبایی از آن پدید خواهد آمد.

سرگرمی های جذاب برای لذت بردن از روز جهانی کودک - انگور
به همراه کودک خود برقصید و لذت ببرید.

رقص یکی از ساده ترین راه ها برای بیان احساسات است. روز کودک را جشن بگیرید و همراه آنها برقصید. می توانید دوستان کوچک آنها را دعوت کنید تا این کار هیجان انگیزتر شود. بچه ها اوقات خوشی خواهند داشت.

سرگرمی های جذاب برای لذت بردن از روز جهانی کودک - انگور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *