دسته بندی نشده

تفاوت بین پتوس و فیلودندرون فقط با 5 نکته مهم!

فرق پتوس و فیلودندرون

پنج راه آسان برای تشخیص تفاوت بین پتوس و فیلودندرون

پتوس و فیلودندرون گیاهان آپارتمانی زیبایی هستند که اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند. به نظر می‌رسد که این دو گیاه شبیه به هم هستند و نیازهای رشد مشابهی دارند، در حالی که، گیاهان متفاوتی با نیازها و ویژگی‌های متمایز می‌باشند. تفاوت‌های قابل توجهی بین پتوس و فیلودندرون برگ قلبی وجود دارد که این دو گیاه را متمایز می‌کند. این تفاوت‌ها شامل طبقه‌بندی، شکل برگ، ریشه‌های هوایی، دمبرگ و عادات رشد آن‌ها است. 

1- طبقه‌بندی پتوس و فیلودندرون

یکی از تفاوت‌های بین پتوس و فیلودندرون جنس آن‌ها می‌باشد. پتوس‌ها به عنوان هر گونه گیاهی در جنس Epipremnum طبقه‌بندی می‌شوند، در حالی که فیلودندرون‌ها متعلق به جنس Philodendron هستند. با این حال، این دو گیاه تا حدودی مرتبط هستند و هر دو بخشی از خانواده Araceae در نظر گرفته می‌شوند.

تفاوت بین پتوس و فیلودندرون فقط با 5 نکته مهم! - انگور

2- شکل برگ‌ها

یک راه آسان برای تشخیص تفاوت بین پتوس و فیلودندرون شکل برگ‌ها است. پتوس دارای برگ‌هایی با حالت مومی، ضخیم‌تر و بافت ناهموار است. همچنین یک نوار میانی به وضوح فرورفته دارد. از طرف دیگر، فیلودندرون دارای برگ‌های نازک‌تر با بافتی صاف است. شکل برگ فیلودندرون نیز بیشتر شبیه قلب است. گاهی اوقات، برگ‌های پتوس می‌توانند کمی نامتقارن‌تر از برگ‌های فیلودندرون باشند.

تفاوت بین پتوس و فیلودندرون فقط با 5 نکته مهم! - انگور

3- ریشه‌های هوایی

راه دیگر برای تشخیص تفاوت بین پتوس و فیلودندرون، ریشه‌های هوایی این دو گیاه است. ریشه‌های هوایی در بالای خاک رشد می‌کنند. این ریشه‌ها از گره‌های برگ جوانه می‌زنند و می‌توانند رطوبت و مواد مغذی را جذب کنند و به گیاه اجازه می‌دهند تا بالا برود. پتوس و فیلودندرون دارای ریشه‌های هوایی تهاجمی هستند که می‌توانند خود را به هر سطح ناهمواری متصل کنند. 

پتوس دارای ریشه‌های هوایی کوچک، ضخیم و محدودی است. در هر گره آن یک ریشه وجود دارد.

ریشه‌های هوایی فیلودندرون گسترده‌تر می‌باشند و می‌توانند مانند یک سیستم ریشه‌ای کوچک عمل کنند. این ریشه‌های هوایی نازک‌تر و کشیده‌تر از ریشه‌های پتوس هستند و در گروه‌های دو تا شش تایی و یا بیشتر ظاهر می‌شوند.

تفاوت بین پتوس و فیلودندرون فقط با 5 نکته مهم! - انگور

4- دمبرگ

تفاوت در دمبرگ این دو گیاه به راحتی قابل تشخیص است. دمبرگ ساقه کوتاهی است که یک برگ را به گیاه اصلی متصل می‌کند.

دمبرگ فیلودندرون گرد و در تمام طول آن صاف است. معمولاً رنگ آن مایل به قهوه‌ای یا کمی روشن‌تر از برگ‌های آن است.

دمبرگ پوتوس دارای برآمدگی شیاردار است که به صورت موازی در امتداد ساقه برگ قرار دارد. همچنین، دمبرگ آن کمی ضخیم‌تر از دمبرگ فیلودندرون است. رنگ آن یکسان یا کمی روشن‌تر از شاخ و برگ است.

تفاوت بین پتوس و فیلودندرون فقط با 5 نکته مهم! - انگور

 

5- رنگ برگ‌های جدید

یکی از ویژگی‌های خاص فیلودندرون این است که رنگ برگ‌های جدید آن اغلب با گیاه اصلی متفاوت است.

در گیاه فیلودندرون، شاخ و برگ حاصل از رشد جدید می‌تواند به رنگ قهوه‌ای یا صورتی باشد. این تنوع رنگ در برخی از گونه‌ها بارزتر است: ممکن است گیاه مادری با رنگ سبز تیره، شاخ و برگ جدیدی به رنگ زیتونی داشته باشد یا رشد جدید آن ممکن است با رنگهای نارنجی یا قرمز همراه باشد.

برگ‌های جدید پتوس از لحاظ رنگ تفاوت چندانی با گیاه مادری ندارند و صرفاً ممکن است یک درجه روشن‌تر از برگ‌های اصلی باشند.

 

تفاوت بین پتوس و فیلودندرون فقط با 5 نکته مهم! - انگور

0 دیدگاه در “تفاوت بین پتوس و فیلودندرون فقط با 5 نکته مهم!

  1. رضا گفت:

    خیلی مفید و خوب بود سپاس از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *