نگهداری گیاهان

راهنمای مراقبت از گیاهان آپارتمانی در فصل پاییز

مراقبت از گیاهان آپارتمانی در فصل پاییز

راهنمای مراقبت از گیاهان در فصل پاییز

سلام بر فصل زیبای پاییز!🍂🍁
فصل پاییز همه برگها و ترسها را از بین می برد. هوای خنک و چشم اندازهای مسحورکننده آن، در رنگهای زیبای قرمز، زرد، نارنجی بسیار دیدنی است. در حالی که ما از فصل پاییز لذت می بریم، گل ها و گیاهان آپارتمانی، آن را دوست ندارند. این فصل منجر به ریزش برگها و کندی رشد می شود. اگر در این فصل مراقب گیاهان نباشید به زودی شاهد از بین رفتن آنها خواهید شد. در ادامه با راهنمای مراقبت از گیاهان برای فصل پاییز را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

آبیاری گیاه را کمتر کنید.

هوای خنک پاییزی باعث می شود که گیاه دیگر همانند روزهای گرم تابستانی نیاز شدیدی به آب نداشته باشد. در فصل پاییز، آب زیاد منجر به پوسیدگی ریشه می‌شود. تنها زمانی آبیاری گیاهان خود را انجام دهید که سطح بالای خاک خشک باشد.

 

کود مناسب و تغذیه لازم را قبل از شروع فصل پاییز انجام دهید.

به محض شروع فصل، گیاهان خود را با کودهای مناسب تغذیه کنید. تا زمان رسیدن فصل زمستان از انجام آن خودداری کنید. گیاهان همیشه سبز نیز که سراسر سال سرسبز هستند و خزان ندارند، در طی فصل‌های پاییز و زمستان نیاز کودی بسیار کمتری دارند. زیرا در این فصل‌ها به دلیل مناسب نبودن شرایط نوری محیط و همچنین دمای آن، گیاه رشد و نمو کمتری دارد و نیازی به مصرف کود ندارد.

 

در طول فصل پاییز، گیاه را هرس نکنید.

هرس گیاهان آپارتمانی را در ابتدای فصل رشد انجام می‌دهند. قبل از فرارسیدن فصل پاییز، گیاهان آپارتمانی خود را هرس کرده و تمام برگهای مرده را بردارید. این کار باعث افزایش رشد گیاه می‌شود. گیاهان خود را در طول فصل پاییز و زمستان هرس نکنید.

اگر گیاهانتان گل نمی ‎دهند، بهتر است آن ها را در اواخر زمستان هرس کنید. در غیر اینصورت بهتر است تا شکوفا شدن گل‌های گیاه صبر کنید.

 

دمای محیط گیاه را تنظیم کنید.

گیاهان آپارتمانی خود را در شب از پنجره ها دور نگه دارید. سعی کنید آنها را در زیر نور غیر مستقیم در طول روز قرار دهید. پنجره‌ها را ببندید و آنها را در معرض باد قرار ندهید!

 

خاک و گلدان گیاه را عوض نکنید.

تعویض گلدان‌های گیاهانی که دوران رکود زمستانه دارند در اواخر زمان رکود و قبل از بیدار شدن گیاه است. در مورد گیاهان همیشه سبز و آپارتمانی نیز اگر چه این گیاهان در محیط داخلی خانه نگهداری می‌شوند و سراسر سال همیشه مقداری فعالیت از خود نشان می‌دهند، بهتر است که گلدان آن ها در اواخر فصل زمستان و یا اوایل فصل بهار، تعویض گردد. بنابراین در فصل پاییز گیاهان آپارتمانی خود را جایگزین نکنید، زیرا ممکن است باعث آسیب و از بین رفتن گیاه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *