دانستی ها

حقایق شگفت انگیز گیاه بامبو

گل بامبو نشانه چیست؟

برای پاسخ به این سوال در ابتدا، بهتر است نگاهی اجمالی به خواص شگفت انگیز و فوق العاده  درخت  بامبو داشته باشیم و با این گیاه منحصر بفرد آشنا شویم: گیاه بامبو

قدرت و استحکام

گل بامبو نماد قدرت و ایستادگی است و از فلزاتی نظیر استیل یا بتن نیز قوی تر است به واسطه همین قدرت است که حتی شاخه نازکی از بامبو نیز میتواند کاملا صاف رشد کند.ریشه های این گیاه بصورت درهم تنیده است و بصورت افقی در خاک رشد میکند همین خاصیت بامبو سبب میشود که در طوفان های شدید نیز دوام بیاورد و از بین نرود.همچنین سبب فشرده شدن خاک اطرافش میشود این امر نیز از فرسایش خاک جلوگیری میکند.

انعطاف پذیری

استحکام به تنهایی کافی نیست و مهم ترین ویژگی این گیاه انعطاف پذیری آن میباشد زیرا به واسطه این ویژگی میتواند خم شود اما نشکند. باد از هرجهتی بوزد اهمیت ندارد زیرا این گیاه به سمت مناسب خم میشود و هیچ آسیبی نمیبند.حتی ریشه های این گیاه به گونه ای رشد میکنند که گیاه در هر جهتی خم شود استقامت خود را حفظ کند .

خواص و ویژگی

این گیاه همچنین دارای خواص ضد باکتری میباشد و با استفاده از محصولاتی که برپایه بامبو تهیه شده اند میتوان از مزیت های شگفت انگیز آن بهره مند شد. امروزه در بازار محصولات متنوعی از بامبو تهیه میشود مثل ملافه،مبلمان،لباس و … که تاثیر زیادی در سلامتی و کیفیت زندگی افراد دارد. گیاه بامبو

حقایق گیاه بامبو:

  • این گیاه گونه های مختلفی دارد که ارتفاع برخی از آن ها تا 30 متر هم میرسد
  • برخی گونه های این گیاه همچون گیاهان علفی رشد میکنند و کوتاه تر هستند اما برخی گونه های دیگر قد میکشند و دارای ارتفاع بلندی هستند.
  • یک حقیقت خیلی جذاب در مورد گیاهان بامبو این است که یک گونه از بامبو بدون توجه به موقعیت جغرافیایی و صرف نظر از اینکه کجای جهان باشند همزمان گل میدهند.

0 دیدگاه در “حقایق شگفت انگیز گیاه بامبو

  1. فاطمه صدیق گفت:

    باسلام
    ممنون از اطلاعات تون .
    این شماره هایی مثلBO5 و… رابرای بامبو میدهند منظور چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *