دانستی ها

معرفی 20 برگ اصلی برای گل آرایی

اسم انواع برگ

هنر گل‌آرایی یکی از زیباترین و جذاب‌ترین هنرها است که در آن از مواد طبیعی مانند گل‌ها، برگ‌ها، شاخه‌ها و مواد دیگر استفاده می‌شود. بخش مهمی از این هنر به نحوه استفاده از برگ‌ها اختصاص دارد. برگ‌ها با رنگ‌های سبز و براق خود می‌توانند تکمیل کننده‌ای بسیار زیبا و جذاب برای هر گل‌آرایی باشند.

در این مقاله، انواع برگ‌ها که در هنر گل‌آرایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، به همراه اسم و عکس آن‌ها معرفی می‌شود. این اطلاعات می‌تواند به هنردوستان و علاقه‌مندان به هنر گل‌آرایی کمک کند تا از تنوع بیشتری در دیزاین‌های خود استفاده کنند و زیبایی و جذابیت آثار خود را افزایش دهند.

 

1- برگ سیکاس

سیکاس (Cycas) یک گیاه آپارتمانی محسوب می‌شود. ظاهر و برگ های این درخت شباهت زیادی به برگ درخت نخل خرما دارد. برگ های سوزنی و سبز تیره ای دارد. از برگ درخت سیکاس می توانید در تهیه انواع دسته گل‌، تاج گل و سبدهای گل استفاده نمایید.

معرفی 20 برگ اصلی برای گل آرایی - انگور

2- برگ آنتوریوم

یکی دیگر از برگ هایی خاص و زیبا، مناسب برای گل آرایی برگ گیاه آنتوریوم (Anthurium) می‌باشد. امروزه نه تنها گل‌های زیبای آنتوریوم، بلکه برگ‌های آن نیز مورد توجه بسیاری از هنرمندان است. این گیاه با داشتن برگ‌های قلبی شکل در تزئین انواع دسته گل و سایر گل آرایی ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیبایی این گیاه، آن را وارد دسته گیاهان آپارتمانی لوکس کرده است.

معرفی 20 برگ اصلی برای گل آرایی - انگور

3- برگ استرزیا (پرنده بهشتی)

برگ های گیاه استرزیا ( پرنده بهشتی) برای تزئین مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه از خانواده موز بوده و برگ های خیلی بلند و کشیده ای ندارد. لذا مناسب برای پوشش دهی طرح و دسته گل می باشد.

معرفی 20 برگ اصلی برای گل آرایی - انگور

4- پیله موا

گیاه پیله موآ از خانواده دراسناها می‌باشد. دارای برگ های ابلق و کشیده با رگه های رنگی است. اگر نور این گیاه کم باشد، رگه های رنگی موجود در برگ هایش از بین می‌رود و سبزرنگ می‌شود. برگ های پله موآ  کوچک و پر پشت می‌باشد، لذا در پوشش دهی باکس گل و تاج گل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معرفی 20 برگ اصلی برای گل آرایی - انگور

5- برگ عبایی

گیاه برگ عبایی دارای برگ هایی به رنگ سبز، بزرگ و کشیده است. گونه ای از این گیاه دارای برگ های ابلق می باشد. این گیاه آپارتمانی برگ هایی مناسب تزیین دسته گل دارد که می توان از آن در فضای آزاد هم نگهداری کرد. معمولا در تزئین دسته گل های توپی (گرد) و دسته گل عروس استفاده می‌شود.

معرفی 20 برگ اصلی برای گل آرایی - انگور

 

6- برگ بامبو

برگ های بامبو جزو برگ های خطی در گل آرایی محسوب می‌شود. در بازار گل برگ بامبو در دسته های بزرگ عرضه می شود. از این برگ معمولا برای پرکردن اسفنج و فضاهای خالی در بین گل‌ها استفاده می شود. همچنین برای اسکلت کار و فرم دادن به تاج گل، سبد گل و دسته گل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برگ بامبو

 

 

7- برگ اسپارا

اسپارا دارای برگ های همیشه سبز و پر کننده می باشد. برگ های کوچک پرکننده برای ایجاد وحدت و یکپارچگی موثر هستند. بافت های ظریف برگ های پرکننده باعث ایجاد نرمی و لطافت در ترکیب می شوند. مناسب برای طراحی دسته گل، سبد گل، گل آرایی ماشین و … می باشد.

برگ اسپارا

 

 

8- برگ آرالیا

برگ‌های آرالیا پهن و پنجه‌ای شکل میباشد و از ۵ یا ۷ یا ۹ لب تشکیل شده است.  برخی از انواع آرالیا برگهایی طلایی و یا ابلق دارند. اغلب از رنگ سبز این برگ در گل آرایی استفاده می‌شود. در بازار این برگ ها به صورت دسته‌ای به فروش می‌رسد.

 

برگ آرالیا

 

 

9- برگ انجیری

گیاه برگ انجیری جزو گیاهان آپارتمانی محسوب می شود. این گیاه در کل دو نوع دارد. برگ انجیری با برگ های سوراخ­دار و بدون سوراخ که حالتی قلبی مانند و کشیده دارد. این گیاه یکی از محبوب ترین برگ هایی مناسب تزیین دسته گل و برگ های گل آرایی به حساب می آید. در بازار برگ انجیری تخت، برگ انجیری فر در دو سایز ریز و درشت موجود است.

برگ انجیری

 

10- برگ شمشیری یا کنف نیوزلندی سه رنگ

این گیاه به علت رنگ ابلق آن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در اکثر گل آرایی ها به کار میرود. همچنین این گیاه خطی انعطاف خوبی هم دارد و می توان با آن انواع بافت ها و گل ها را بوجود آورد.

برگ شمشیری

 

 

11- برگ دراسنا پرچمی

دراسینا یک گیاه با برگ های سفت و جذاب می باشد که رنگ سبز بسیار زیبایی دارد و لبه های آن قرمز است . ساقه های این گیاه نسبتاً باریک و لاغر محسوب می شوند و طوسی رنگ هستند و برگ های آن نیز بسیار براق است. در بازار دو رنگ برگ دراسینا وجود دارد. دراسینا با برگ های سبز و دراسینا با برگ های قرمز. در دسته گل های بزرگ جهت پر کردن کار مورد استفاده قرار میگیرد.

دراسنا پرچمی

 

 

12- برگ لیندا

برگ‌های سبزتیره و باریک و بلند لیندا مثل دسته مو یا شبیه به دم اسب از بالای ساقه رشد می‌کنند و به پایین می‌ریزند. این ویژگی زیبا و منحصر بفرد لیندا باعث شده که انتخاب مناسب برای گل آپارتمانی باشد. برگ های لیندا در بازار در سه سایز ریز، متوسط و درشت ارائه می‌شود.

برگ لیندا

 

 

13- نخل مرداب

علاوه بر اینکه یک گیاه مقاوم آپارتمانی است یکی از رایج ترین انتخاب ها در برگ آرایی تزئین دسته گل است. برای پر کردن قسمت زیرین دسته گل های عروس از این گیاه پر طرفدار بهره می برند. یکی از مهم ترین دلایلی که دیزاینرهای گل از این گیاه زیاد استفاده می کنند این است که به راحتی به شکل دلخواه در می آید.

نخل مرداب

 

 

14- برگ عنکبوتی یا گیاه گل گندمی

یکی از بی نظیرترین برگ های تزئینی طبیعی در گل آرایی همین برگ های عنکبوتی (گیاه گل گندمی) با ساقه های قرمزشان هستند. ساقه های زیبای این گیاه طول متفاوتی دارند که در گل آرایی باعث عمق بخشیدن به دیزاین می شوند. همچنین به دسته گل در محور اصلی حالتی خاص می بخشند.

برگ عنکبوتی یا گیاه گل گندمی

 

 

15-برگ ازگیل

از برگ ازگیل ژاپنی به خاطر طیف رنگی بسیار زیبا در تزیین دسته گل استفاده زیادی می‌شود. برگ‌های تازه از درخت، رنگ زیبایی دارد که استفاده از آن‌ها جذابیت دسته گل ها را چندین برابر می نماید. همچنین رنگ تیره برگ ازگیل سبب می‌شود گلها با رنگ روشن بیشتر جلوه نمایی کنند و به چشم بیایند.

برگ درخت ازگیل

 

16-برگ اکالیپتوس

برگ های اکالیپتوس یکی از جذاب‌ترین برگهای تزئینی برای گل آرایی می‌باشد. برگ‌های اکالیپتوس به دو شکل گرد و شمشیرمانند موجود هستند که می توان نسبت به ترکیب گل‌ها استفاده نمود. همچنین از برگ‌های اکالیپتوس هم به صورت تازه و هم خشک شده می‌توان استفاده کرد. برگ‌های قلبی شکل و گرد آن برای دیزاینرهای گل محبوب‌تر است.

برگ اکالیپتوس

 

 

17-برگ نخل بادبزنی

شکل خاص و منحصر به فرد برگ نخل بادبزنی آن را به یک برگ تزئینی محبوب تبدیل کرده است. از این برگ خاص در جهت تزئین تاج گل‌ها استفاده می شود.

نخل بادبزنی

 

18-برگ سرخس

برگ های تزئینی سرخس در گل آرایی بسیار کاربرد دارد. چرا که برای دکورهای گل آرایی بسیار مناسب است. سرخس دارای ساقه‌ای نسبتا ضخیم است. برگ‌های آن یه شکل مثلثی در دو طرفه ساقه گسترش پیدا می کنند. ضخامت و مقاومت برگ سرخس سبب شده تا بتوان از آن به عنوان محور در باکس یا دسته گل استفاده کرد.

برگ سرخس

 

19-برگ کردلین

کوردیلین به طور معمول دارای برگهای چرمی و نیزه‌مانند است. رنگ‌های متنوعی از جمله سبز، قرمز، زرد، سفید، بنفش و بنفش مایل به قرمز دارد. شکل خاص و رگه‌های منحصر به فرد این برگ سبب شده تا با گل های متنوع هماهنگ شود.

برگ کردلین

 

20-برگ پاپیتال

پاپیتال برگی است که برای کارهای تزیینی بسیار عالی است. به عنوان آرایش مو تا بخش عمده‌ای از تزیینات از آن استفاده می شود. پاپیتال به صورت ابلق و سبز موجود است و بسته به نوع گل‌آرایی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

پاپیتال

 

 

ویدیوی زیر 4 مدل برگ آرایی با برگ عبایی را نشان می‌دهد.

2 دیدگاه در “معرفی 20 برگ اصلی برای گل آرایی

  1. نفس گفت:

    چه عالی
    فکر نمیکردم از ازگیل هم تو گل آرایی بشه استفاده کرد

  2. امیرمحمد گفت:

    ویدیویی که گذاشتین واقعا کاربردی بود
    لطفا بازم از این آموزشها بذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *