طراحی دکوراسیون با گیاهان

معرفی گیاهان آپارتمانی با برگ پهن و بزرگ

معرفی گیاهان آپارتمانی با برگ پهن و بزرگ

در زندگی آپارتمانی امروزه، اطرافمان پر از تکنولوژی و وسایل مختلف شده است. وسایلی که گاه ظاهری سرد و خشن به خانه ما می‌دهند. اما با چیدمان گل و گیاه در منزل می‌توانیم حال و هوای دکوراسیون خانه و محل کارمان را تغییر دهیم. حضور این موجودات دوست داشتنی در گوشه و کنار خانه می‌تواند علاوه بر تأثیر مثبت بر روی دکوراسیون داخلی خانه بر روی روحیه اعضای خانوده نیز تأثیر خوب و عالی داشته باشد. همچنین اگر دکوراسیون محل کارتان را با گیاهان تغییر دهید، روحیه کاری همکارانتان را نیز افزایش خواهید داد.

تأثیرات مثبت گل‌ها و گیاهان بر سلامتی روحی و جسمی ما، آن‌ها را به بخش مهمی از زندگی انسان تبدیل کرده‌اند. گل‌های آپارتمانی همراه دوست داشتنی و پرانرژی برای شما خواهند بود.

❇️گیاهان آپارتمانی با برگ پهن و بزرگ؛کانون زیبایی

استفاده از گیاهان در دکوراسیون منزل، مانند هر المان و وسیله تزئینی دیگری، نیازمند خلاقیت است. استفاده از گیاهان خاص می‌تواند به تنهایی ظاهر محل کار و خانه شما را دگرگون کند. گیاهان آپارتمانی با برگ پهن، ظاهری خاص و جذاب به محیط می‌بخشند. این گیاهان در هر گوشه‌ای که قرار بگیرند، تبدیل به یک کانون فوق‌العاده انرژی خواهند شد.

برگ‌های بزرگ و خوش فرم این گیاهان، به تنهایی زیبایی فوق‌العاده‌ای دارند. همچنین، در کنار ترکیب گل‌های دیگر نیز، جذابیت خود را بیش از پیش به نمایش می‌گذارند. ما در ادامه، تعدادی از گیاهان آپارتمانی با برگ پهن را به شما معرفی می‌کنیم؛ با انتخاب هر یک از این گیاهان، می‌توانید دکوراسیون داخلی منزل و محیط کارتان را زیباتر کنید.

 

🌿1. گیاه بابا آدم

بابا آدم - گیاهان پهن برگ آپارتمانی

برگ‌های بابا آدم با رگه‌های براق و برجسته، جلوه‌ای خاص به این گیاه می‌بخشند. این برگ‌ها در طبیعت می‌توانند تا 120 سانتی‌متر پهنا داشته باشند. ساقه‌های سفت و ضخیم بابا آدم در سنین بالغ به 450 سانتی‌متر می‌رسند. برگ‌های چرمی و پیکانی شکل با نوارهای روشن و کرمی، بابا آدم خارجی را از سایر واریته‌های خود متمایز می‌کنند و این گیاه را به یکی از زیباترین گونه‌های خانواده آلوکازیا تبدیل می‌کنند. برای نگهداری بهتر این گیاه، باید آن را در محیطی با تراکم نور بالا و رطوبت مناسب قرار داد.

 

🌿2. گیاه پرنده بهشتی (Strelitzia reginae)

پرنده بهشتی از گیاهان پهن برگ آپارتمانی

گیاه پرنده بهشتی یک گیاه همیشه سبز و چند ساله است که به عنوان یک گیاه آپارتمانی از محبوبیت زیادی برخوردار است. این گیاه دارای گل‌های بزرگ، منحصر به فرد و بسیار زیباست. به دلیل ظاهر زیبا و گل‌های باز که شبیه به پرنده‌های در حال پرواز هستند، به پرنده بهشتی یا گیاه ماهی‌خوار نیز معروف است.

با توجه به اینکه گیاه پرنده بهشتی در مناطق گرمسیری آفریقا رشد می‌کند، دارای برگ‌های سبز تیره‌ای با قدرت رشد بالاست. این گیاه برای تزئین باغ‌ها و اتاق‌ها بسیار جذاب و مناسب است.

 

🌿3. کالاتیا اوربیفولیا (Calathea Orbifolia)

کالاتیا اوربیفولیا از گیاهان پهن برگ آپارتمانی

گیاه کالاتیا اوربیفولیا یکی از گیاهان زینتی سبز با ریشه‌های ریز و برگ‌های بزرگ و جذاب است که در مناطق گرم و مرطوب آمریکای جنوبی مانند برزیل و کلمبیا رشد می‌کند. این گیاه با نام های کالاتیا پرچم، کالاتیا قلمی و کالاتیا بیشواری نیز شناخته می‌شود. گیاه کالاتیا اوربیفولیا دارای برگ‌های بزرگ با لبه‌های مجزا و یا دندانه‌دار است که طول آنها به 20 تا 60 سانتیمتر و عرض آنها به 10 تا 40 سانتیمتر می‌رسد. الگوهای خاص برگ‌های این گیاه، آن را به یکی از محبوب‌ترین گیاهان داخلی برای تزیین منازل و دفاتر تبدیل کرده است. گل‌های سفید این گیاه، یکی دیگر از ویژگی‌های بی نظیر کالاتیا اوربیفولیا می‌باشد.

 

🌿4. دیفن باخیا (Dieffenbachia)

دیفن باخیا از گیاهان پهن برگ آپارتمانی

گیاه دیفن باخیا یکی از گیاهان آپارتمانی بسیار زیبا و محبوب است که معمولاً به عنوان یک گیاه زینتی در منازل و محیط‌های کاری استفاده می‌شود. این گیاه دارای برگ‌های بزرگ و گل‌های زیبا است. دیفن باخیا با برگ‌های براق و بیضی شکل است که با چیدمان و شیب برگ‌هایش، ظاهری دلپذیر و دوست‌داشتنی دارد. برگ‌های آن با رنگ سبز تیره و طرح روشن، جذابیت خاصی به این گیاه می‌بخشند. طول برگ‌های دیفن باخیا به ۱۵ تا ۳۰ سانتی‌متر و عرض آن‌ها به ۱۰ تا ۲۰ سانتی‌متر می‌رسد.

دیفن باخیا با رشد و پرورش آسان می‌تواند به یکی از گیاهان آپارتمانی پرطرفدار برای تزیین منازل و دفاتر تبدیل شود. این گیاه برای رشد به نور متوسط و نیاز به آبیاری منظم و مرطوبی دارد.

 

🌿5. موز زینتی

موز زینتی - گیاهان پهن برگ آپارتمانی

موز زینتی یکی از گیاهان زینتی محبوب است که به دلیل برگ‌های بزرگ و شادابش، در داخل منازل و دفاتر کار بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. برگ‌های موز زینتی بزرگ، گوشتی و بلند می‌باشند. البته برخی از انواع موز زینتی دارای الگوها و نوارهای بلند و زیبایی بر روی برگ‌هایشان هستند که به شکل دیواره‌ای با رنگ‌های مختلف ظاهر می‌شوند.

همچنین، موز زینتی ریشه‌های بلندی برای جذب آب و عناصر غذایی از خاک دارد. به طور کلی، موز زینتی با ظاهر شاداب، جذاب و خاص، به عنوان یکی از بهترین گیاهان زینتی با برگ‌های پهن، در منازل و محیط‌های کاری شناخته می‌شود. البته از نگهداری نسبتا دشوار این گیاه غافل نشوید!

 

🌿6. گیاه کروتون

گیاه کروتون - پهن برگ آپارتمانی

کروتون با نام علمی Codiaeum variegatum، یک درختچه نیمه‌گرمسیری و همیشه سبز است که به طور طبیعی در اندونزی، جنوب آسیا و جزایر شرقی اقیانوس آرام یافت می‌شود. این گیاه در انواع مختلفی وجود دارد و ظاهر آن بسته به نوع آن متفاوت است. برگ‌های کروتون به شکل بیضی یا بیضی تخت و با لبه‌ی نوک تیز می‌باشند. رنگ برگ‌های گیاه کروتون شامل یک طیف متنوع رنگین‌کمانی است که از سبز روشن تا سبز تیره، زرد و قرمز متغییر است. در بعضی از ارقام کروتون، برگ‌ها دارای الگوهای دیدنی، نوارها و نقاط هستند. علاوه بر این، برخی از انواع کروتون به دلیل داشتن شاخه‌های قرمز، بندانگشتی‌هایی بنفش یا پوست‌های براق و نرم خود، بسیار جذاب و زینتی هستند. برگ‌های رنگارنگ این گیاه مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به نگهداری گیاهان آپارتمانی قرار گرفته است.

 

🌿7. فیلودندرون گلوریوزوم

فیلودندرون گلوریوزوم - گیاهان پهن برگ آپارتمانی

فیلودندرون گلوریوزوم (Philodendron gloriosum) یکی از گیاهان زینتی اصیل از خانواده Araceae است که بومی مناطق بارانی آمازون در آمریکای جنوبی می‌باشد. برگ‌های فیلودندرون گلوریوزوم به شکل قلبی با حاشیه‌های موجدار و سطح برگ صاف و براق هستند. رنگ برگ‌ها بین رنگ سبز روشن تا سبز تیره متفاوت است و روی سطح برگ‌ها نوارهای سفید وجود دارد. با توجه به ظاهر زیبا و دل‌ربای فیلودندرون گلوریوزوم، این گیاه در باغ‌ها و فضاهای سبز شهری، محل کار، خانه و سایر فضاهای داخلی بسیار محبوب است و به عنوان یکی از گیاهان زینتی بسیار با ارزش شناخته می‌شود.

🌿9. فیلودندرون زانادو (برگ انجیری فر)

فیلودندرون زانادو (برگ انجیری فر) - گیاهان پهن برگ آپارتمانی

فیلودندرون زانادو (Philodendron Xanadu) یک گیاه زینتی بومی جنوب شرقی برزیل است. این گیاه گرمسیری بوده و در هر جایی که قرار گیرد، چه داخل خانه و چه خارج، برگ‌های سبز جذابی را به نمایش خواهد گذاشت. برگ‌های پهن و چیندار فیلودندرون زانادو، زیبایی خاص استوایی را به محیط می‌بخشد. رنگ برگ‌های فیلودندرون زانادو سبز تیره است و برخی از این گیاه‌ها دارای یک الگوی سفید خاص روی برگ‌هایشان هستند. فیلودندرون زانادو برای داشتن ظاهری زیبا و جذاب، نیاز به نور کافی دارد و در شرایط نور کافی رشد می‌کند. این گیاه به خوبی در فضاهای داخلی به عنوان یک گیاه زینتی کاربرد دارد و به دلیل ظاهر جذابش به عنوان یکی از گیاهان پرطرفدار در باغچه‌ها و فضاهای سبز شهری محسوب می‌شود.

🌿10. گیاه برگ انجیری (Monstera Deliciosa)

برگ انجیری مونسترا - گیاهان پهن برگ آپارتمانی

برگ انجیری یکی از گیاهان پهن برگی است که دکوراسیون خانه شما را شیک و دلنشین می نماید. نام اصلی این گیاه مونسترا می‌باشد. اما اغلب با نام برگ انجیری شناخته می‌شود. این گیاه آپارتمانی با برگ های پهن خود زیبایی حیرت انگیزی به خانه شما خواهد بخشید. برگ انجیری یک گیاه رونده است و مانند دیگر اعضای خانواده‌اش ریشه‌های هوایی دارد. برگ‌های جوان این گیاه به شکل قلبی هستند و با تکمیل فرایند رشد، به طور عرضی بریدگی‌های در برگ به وجود می آید. همین فرایند، نگهداری از گیاه برگ انجیری را به کاری هیجان انگیز بدل نموده است. این گیاه بی‌نظیر اغلب برگ‌هایی پهن به رنگ سبز براق دارد. اما در گونه ابلق برگ انجیری قسمت‌هایی از برگ‌ها به شکل جذابی به رنگ سفید درآمده و منظره فوق‌العاده خلق می‌نماید.

 

🌿11. برگ عبایی (Aspidistra elatior)

برگ عبایی - گیاهان پهن برگ آپارتمانی

برگ عبایی (Aspidistra elatior) یک گیاه همیشه سبز و چند ساله است که در مناطق مرطوب و سایه‌دار آسیا رشد می‌کند. برگ‌های این گیاه به شکل بیضی با طول حدود 40 تا 60 سانتی‌متر هستند و رنگ آن‌ها سبز تیره است. این گیاه پهن برگ، می‌تواند در بسیاری از شرایط بی‌توجهی که باعث از بین رفتن بسیاری از گیاهان دیگر می‌شود، زنده بماند. این برگ‌ها دارای رگ‌های متعامد و برجستگی‌های روی سطح آن هستند که ظاهری خاص به آن می‌بخشند. ساقه‌های برگ عبایی نیز بلند و شکل بسته‌ای دارند که در زیرزمین به صورت خزنده رشد می‌کنند. برگ عبایی به دلیل ظاهر زیبا و مقاومت بالا در برابر سایه و کم آبی، به عنوان یکی از گیاهان زینتی پرطرفدار است.

 

🌿12. فیکوس لیراتا

فیکوس لیراتا از گیاهان پهن برگ آپارتمانی

فیکوس لیراتا (Ficus Lyrata) یکی از گیاهان علفی دائمی و گیاهی است که در مناطق گرمسیری از جمله آفریقا و جنوب غربی آسیا رشد می‌کند. گیاه فیکوس لیراتا دارای ساقه‌های قوی و برگ‌های بزرگ با شکل و شمایل مشابه برگ سمبل، که به دلیل شکل منحصر به فرد آن به نام برگ فیکوس شاهکار هم شناخته می‌شود. برگ‌های این گیاه بیضی شکل و بریده شده و در طول می‌تواند به 30 سانتی‌متر هم برسد. رنگ برگ‌های فیکوس لیراتا سبز تیره است و در برخی موارد روی آن‌ها نوارهای سفید رنگی نیز دیده می‌شود. این گیاه به دلیل شکل زیبا و جذاب برگ‌هایش، به عنوان یکی از گیاهان پهن برگ محبوب در منازل، محیط‌های کاری و دفاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

🌿13. فیکوس الاستیکا

فیکوس الاستیکا گیاهان پهن برگ آپارتمانی

فیکوس الاستیکا معروف به درخت لاستیکی از گیاهان بسیار زیبا و مقاوم است که برگ‌های واکسی و ظاهر بزرگش آن را به یکی ازگیاهان آپارتمانی محبوب تبدیل نموده است. فیکوس الاستیکا تنوع گونه زیادی دارد و شما می‌توانید آن را در انواع مختلفی از اندازه و رنگ پیدا کنید. برگ‌های پهن و مومی این گیاه گرمسیری بخش‌های اصلی آن را تشکیل می‌دهند. این درختچه کوچک در خانه رشد کنترل شده‌ای دارد اما در زیستگاه اصلی خود رشد نسبتا سریع‌تری دارد. این گیاه گرمسیری برای زنده ماندن در داخل منزل، به مقدار زیادی از نور مستقیم خورشید نیازمند است. ضمن اینکه این نکته را نیز درنظر داشته باشید که فیکوس الاستیکا در صورت خورده شدن توسط گربه‌ها، سگ‌ها یا انسان‌ها سمیت کمی خواهد داشت.

 

🌿14. نخل لیکوآ گراندیس

نخل لیکوآ گراندیس گیاهان پهن برگ آپارتمانی

نخل لیکوآگراندیس یک گونه از درختان نخل است که در مناطق گرم و مرطوب آسیای جنوب شرقی، استرالیا و بعضی مناطق اقیانوسیه رشد می‌کند. نخل لیکوآگراندیس یک درخت بلند با ساقه اصلی بسیار باریک و بلند است که تا ارتفاع حدود ۳۰ متر می‌رسد. ساقه این درخت دارای رنگ خاکستری تیره و پوستی است که با زمان خشک و پوسته می‌شود. برگ‌های نخل لیکوآگراندیس بسیار بزرگ هستند و طول آنها به ۵ متر هم می‌رسد. برگ‌های این درخت دارای رنگ سبز تیره هستند و بسیار درخشان و شاداب به نظر می‌رسند. میوه نخل لیکوآگراندیس به شکل یک کروی کوچک است که قطر آن حدود ۲ تا ۳ سانتیمتر است. پوسته این میوه سفت است و به رنگ سبز یا زرد مایل به قرمز است. داخل میوه یک مغز بزرگ و سفید قرار دارد که طعمش شیرین و خوشمزه است. بهتر است این گیاه را در فضای باز نگهداری کنید.

 

🌿15. آرالیای برگ پهن

آرالیای پهن برگ از گیاهان آپارتمانی پهن برگ

آرالیای پهن برگ یک گونه از درختان است که در مناطق آرید و خشک در آسیای مرکزی و جنوب غربی روسیه، آفریقای شمالی و آسیای مغربی رشد می‌کند. این درخت در شکل و اندازه با درخت سرو شبیه است اما برگ‌های بسیار بزرگ و پهنی دارد که به همین دلیل به آن “پهن برگ” نیز گفته می‌شود. برگ‌های آرالیای پهن برگ طولانی و عریض بوده و به شکل بیضی دراز هستند و با رنگ سبز مایل به خاکستری پوشیده شده‌اند. این گیاه جذاب در طول سال با گل‌های سفید، زرد و قرمز رنگ زیبایی را به خود می‌گیرد و همچنین میوه‌های خوراکی دارد که در بعضی مناطق مورد استفاده قرار می‌گیرند. آرالیای پهن برگ به عنوان یکی از درختان زیبا و برجسته در مناطق خشک و نیمه خشک شناخته شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *