دانستی ها

نماد باستانی گیاه ارکیده از گذشته تا به امروز و قوانین فنگشویی

نماد ارکیده و قوانین فنگشویی آن

ارکیده گلی با زیبایی شگفت انگیز می‌باشد. وجود آن در خانه نشانگر سلیقه ظريف صاحبان خانه است. این گیاه فضایی از هماهنگی کامل در خانه ایجاد کرده و محیط را با عطر شگفت‌انگیز خود پر می‌کند. انواع گونه‌های گیاه ارکیده بسیار زیاد بوده و قوانین فنگ‌شویی متناسب آن وجود دارد.

این قضیه مسلم است که همه ما نمی‌دانیم چگونه از گیاه ارکیده در اتاق خواب خود مراقبت کنیم و آن را چه مکانی قرار دهیم. در این مقاله توصیه‌هایی در مورد محل قرار دادن گیاه ارکیده در خانه ارائه شده تا بیشترین فرکانس مثبت را از آن دریافت کنید.

 

همه چیز در مورد گیاه ارکیده

ارکیده گیاهی با ظاهری نفیس می‌باشد. بهتر است بدانید که تا سالیان زیادی گیاه مورد علاقه بسیاری از زنان خانه‌دار ، ارکیده بوده است. این گیاه خانه شما را کاملاً آراسته می‌کند و ظاهری شیک به فضای داخلی می‌بخشد. جالب است بدانید که گل آذین گیاه ارکیده را به پروانه‌های چند رنگ تشبیه می‌کنند؛ زیرا پالت رنگی متنوعی دارد. علاوه بر رنگ‌های طبیعی، شما می‌توانید رنگ‌های منحصر به فردی از هیبریدهای پرورش یافته گیاه ارکیده در گل فروشی‌ها پیدا کنید. غیر‌معمول‌ترین رنگ برای گیاه ارکیده رنگ سیاه می‌باشد.
صرفا جهت اطلاع، رنگ برگ‌های گیاه ارکیده نشان دهنده سلامت آن می‌باشد. برگ‌های بسیار روشن نشانه کمبود نور بوده و در نهایت باعث ایجاد لکه‌های زرد روی گیاه می‌شود.
اسرار زیادی در ارتباط با گیاه ارکیده وجود دارد. همچنین شایعات ضد و نقیضی در مورد این گیاه پرکاربرد وجود داشته که ممکن است دوستداران گیاهان آپارتمانی را در مورد خرید ارکیده به شک بی‌اندازد.

 

 گیاه ارکیده و اسطوره‌های باستانی

کشف گیاه ارکیده به قرن هفتم قبل از میلاد برمی‌گردد. با این حال، برخی از دانشمندان معتقدند که ارکیده‌ها بیش از این‌ها بر روی زمین دیده شده‌اند. این گیاه خانواده‌ای از گل‌های باستانی بوده که نماد پاکی، عفت، کمال، هماهنگی و زیبایی الهی می‌باشد.

🛕 در زمان‌های قدیم یک گل جوان ارکیده به دختران مجرد اهدا می‌شد. سپس با توجه به وضعیت آن گل، سرنوشت دختر پیش‌بینی می‌شد. اگر گیاه شکوفه می‌داد به این معنی تلقی می‌شد که دختر ازدواج کرده و صاحب خانواده می‌شود. همچنین اگر گل ارکیده به ناگهان خشک می‌شد، حاکی از این موضوع بود که دختر تنها و مجرد خواهد ماند.

🛕 همچنین در ایام دور، شوالیه‌ها گیاه ارکیده را به معشوق خود تقدیم می‌کردند و این کار خلوص نیت آن‌ها را نشان می‌داد. شفا‌دهندگان و جادوگران نیز در زمان‌های قدیم برای معجون خود از این گیاه استفاده می‌کردند.

🛕 افسانه‌های یونانی حاکی از آن می‌باشد که در طی یک بارندگی شدید، ونوس و آدونیس در غارهای ساحلی ماندند‌. سپس کفشی که از پای زهره در باران افتاد و به گلی مجلل تبدیل شد. از آن پس گلفروشان این گیاه را “کفش خانم” می‌نامیدند.

🛕 حکیمان شرقی نیز معتقد بودند که گیاه ارکیده افکاری را در مورد سعادت زندگی و همچنین ذهنیت معنوی را در فرد بیدار می‌کند. به همین دلیل، حتی امروزه نیز از ارکیده‌ها در مکان مراقبه یا در هنگام نماز استفاده می‌کنند.

 

محل قرار دادن ارکیده در خانه با تفکرات باستانیان

مدت زمان گلدهی ارکیده به نور مناسب بستگی دارد. این گیاه به نور علاقه دارد، اما آفتاب درخشان و کامل را تحمل نمی‌کند. بهترین مکان برای گیاه ارکیده قسمت شرقی یا غربی خانه، کنار پنجره خواهد بود.

 

دلایلی از زمان‌های گذشته برای نگهداری یک گیاه ارکیده در اتاق شما

بسیاری از دوستداران گیاهان آپارتمانی یک گلدان ارکیده در اتاق خواب خود دارند. از این گذشته، طبقه گفته‌ها، گل آذین‌های گیاه ارکیده در فضای آرام اتاق بسیار بهتر رشد می‌کنند.

 

 

مناطقی که می‌توان گیاه ارکیده را در آن نگهداری کرد:

 

طاقچه پنجره:  گیاه ارکیده در این مکان میزان لازم نور خورشید را دریافت می‌کند.
میزهای کنار تخت: قرارگیری گیاه ارکیده در این مکان ظاهری جذاب به اتاق می‌بخشد.
میز آرایش:  در این مکان قرارگیری یک گل ظریف، طرحی منحصربه ‌فرد را ایجاد می‌کند.

فواید ارکیده در اتاق خواب برای سلامت انسان طبق افسانه‌ها

تقریباً همه گیاهان زنده مولد احساسات مثبت هستند. گیاهان آپارتمانی انرژی منفی را جذب می‌کنند، خلق و خو را بهبود می‌بخشند و خانه را پر از آرامش می‌کنند. صرف نظر از بد قلقی جزئی که گیاه ارکیده در روند رشد دارد، این گیاه در بین گیاهان آپارتمانی بسیار محبوب می‌باشد.

 

دلایلی که اجداد باستانی توصیه می‌کنند تا گیاه ارکیده را در اتاق خواب نگهداری نکنید!

با وجود این همه نکات مثبت، دلایل متعددی وجود دارد که توصیه می‌شود این گل‌های زیبا را در اتاق خواب نگهداری نکنید:

دلیل اول این است ک عطر و گرده گل آن می‌تواند اثرات آلژیکی داشته و روی سلامت انسان تاثیرگذار باشد. همچنین بعضی از افراد اعتقاد دارند که گیاه ارکیده ممکن است بر هاله انرژی انسان نیز تأثیر منفی بگذارد. بیایید نگاهی دقیق تر به همه چیز بیندازیم.

همانطور که در مورد گیاه ارکیده ذکر شد، پیامدهای منفی تأثیر ارکیده بر آسایش انسان گفته شده که این موارد عبارتند از:

  • بیخوابی؛
  • خستگی، بی‌حالی؛
  • حالت افسردگی؛
  • تحریک پذیری؛
  • کاهش تمرکز و توجه؛
  • سردرد

گیاهی که در دفتر کار خود قرار می‌دهید، با رایحه تند خود می‌تواند ظرافت کاری فرد را کاهش دهد. اگر ارکیده در اتاق خواب نزدیک شما نگهداری شود، می‌تواند باعث ایجاد ناراحتی برای شما شود. برخی از انواع گل‌ها دارای گرده می‌باشد که باعث ایجاد میگرن، ضعف و اختلال در خواب انسان می‌شود.

نکته: اگر اتاق شما منظم تهویه شده و هوا راکد نباشد، می‌توان از اثرات مضر احتمالی گیاه جلوگیری کرد. توصیه می‌شود که گیاه ارکیده را در یک مکان تهویه شده قرار دهید تا اثرات منفی در سلامتی آن کاهش یابد. منطقه ایده آل در یک آپارتمان برای پرورش گیاه ارکیده، یک بالکن سایه‌دار یا ایوان می‌باشد.

اگر هنوز قصد دارید تا اتاق خواب خود را با گیاه ارکیده تزئین کنید، اما اتاقی با تهویه هوای ضعیف دارید، می‌توانید یک تابلو یا کاغذ دیواری که عکس گل ارکیده در آن وجود دارد خریداری کنید. درست است که مانند خود گیاه احساس طراوت را در شما زنده نمی‌کند، اما این ایده برای طراحی با تکنولوژی و سبک کلاسیک بسیار مناسب می‌باشد.

 

خرافات منفی در مورد ارکیده

در مورد مضر بودن گل ارکیده برای انسان بحث‌های زیادی وجود دارد. تمام این صحبت‌ها در مورد گیاه شگفت‌انگیز ارکیده بر اساس شنیده‌های ما از افراد پیش از ما بوده که ارزش گوش دادن را دارند.

اعتقاد بر این بوده که گل آذین ارکیده خون یک خون آشام را در خود دارد، که این خون از انرژی سایر گیاهان و مردم گرفته شده است. به خصوص بر این باور داشتند که تاثیر مضر گیاه ارکیده در شب و همچنین زمانی که ارکیده شروع به شکوفه دادن می‌کند، فعال می‌شود.
خرافه بعدی این بود که ارکیده یک گل خانم می‌باشد، به همین دلیل قرار دادن آن در جایی که یک مرد باشد، انرژی مردانه او را می‌گیرد. برخی از پرورش دهندگان گیاهان آپارتمانی بر این باور بودند که طبق خرافات، این گیاه، مرد‌ها را از خانه بیرون می‌کند.
بنابرین برای مراقبت از مرد‌های خانواده، توصیه می‌کنند که بهتر است گیاه ارکیده از آنها دور بماند.

همچنین دادن ارکیده به سرآشپز مرد توصیه نمی‌شد، زیرا این حرکت توسط همکاران خرافاتی، به فال بد و شکل بد مورد تعبیر قرار می‌گرفت.

روایاتی از فواید گیاه ارکیده 

همانگونه که در بالا اشاره شد اگر برخی از اقدامات احتیاطی را رعایت کنید، گیاه ارکیده اثر منفی خود را از دست می‌دهد. گل ظریف و معطر ارکیده به شما کمک می‌کند تا بر مشکلات روزمره زندگی غلبه کنید. همچنین گیاه ارکیده به عنوان یک برگ برنده برای زنان عمل کرده و توانایی‌ها و خلاقیت بی‌حد و حصر آنها را آشکار می‌کند.

این قضیه در بین دوست‌داران گیاه ارکیده باب شده که ارکیده می‌تواند سلامت پوست و بدن زن را بهبود بخشد و جوانی او را طولانی‌تر کند. این گیاه مجلل به خانم‌ها احساس جذاب و خاص بودن داده و ظرافت آنها را افزایش می‌دهد. حال برای اینکه گیاه ارکیده روی زیبایی و ظرافت زنانه شما تاثیر بگذارد، باید از آن به خوبی مراقبت و نگهداری کنید.

همونطور که می‌دانید شما با کمک گیاه ارکیده می‌توانید انرژی‌های منفی انباشته شده را از خانه خود پاک کنید. طبق اعتقادات قدیمیان گیاه ارکیده، افرادی که با نیت شیطانی پا به خانه شما می‌گذارند را از آن محیط دور می‌کند. اگر دشمنی که به ظاهر ابراز دوستی به شما می‌کند با گیاه ارکیده روبرو شود، احساس ناراحتی، تب، افزایش ضربان قلب، اضطراب، افسردگی در او ایجاد می‌شود.

 

 

ارزش رنگ‌های متنوع گیاه ارکیده از نظر قوانین فنگ‌شویی

عالمان آموزه‌‌های فنگ‌شویی معنای ارکیده را بر اساس رنگ گل آذین و جوانه‌های آن تفسیر می‌کنند:

🟣 گیاه ارکیده بنفش: این گیاه به مقابله با تنبلی، بی‌نظمی و غلبه بر عادات بد مانند (سیگار کشیدن و عادات مضر دیگر) کمک می‌کند.

🔴 گیاه ارکیده قرمز: این رنگ، اتاق شما را با هارمونی از عشق پر کرده و محیطی راحت و مدرن ایجاد می‌کند. ارکیده قرمز کار‌های عقب افتاده را روی روال می‌اندازد و سد‌های کاری و احساسی را از روبه‌روی شما برمی‌دارد‌.

🟠 گیاه ارکیده نارنجی: رنگ نارنجی این گیاه انرژی بخشی و خلاقیت شما را فزایش می‌دهد.

🟡 گیاه ارکیده زرد: ارکیده زرد، تأثیر مفیدی بر روند تفکر صاحب خود دارد و او را فعال و پویا می‌کند. ارکیده زرد ثروت را نیز به ارمغان می‌آورند. همچنین این گیاه به پیشرفت شغلی صاحبان خود کمک می‌کنند.

گیاه ارکیده سفید و صورتی: این رنگ از گیاه ارکیده، نماد صلح می‌باشد. جالب است بدانید که بوییدن عطر ارکیده سفید، موجب هماهنگی، از بین رفتن مشکلات، بهبود وضعیت سلامتی صاحبان و روان آرام فرد می‌شود.

🔵 گیاه ارکیده آبی: ارکیده آبی بی‌تفاوتی و تنبلی را در فرد از بین برده و به افزایش خلاقیت فرد کمک می‌کند.

❣️ گیاه ارکیده با رنگ‌های براق: این رنگ از ارکیده‌ها اتاق شما را با انرژی زندگی اشباع کرده و فرد را از حالت افسردگی خارج می‌کند.

بنابراین، انتخاب رنگ مناسب ارکیده مهم می‌باشد، زیرا رنگ‌های مختلف گیاه ارکیده تأثیرات متفاوتی دارند.

امروزه خرید گل ارکیده فقط شامل حال افراد ثروتمند نمی‌باشد. امروزه این گل قیمت مناسبی داشته و هر کسی می‌تواند یک گیاه ارکیده زیبا برای خود تهیه کند. اگر به سایت ما نگاهی بیاندازید، خواهید دید که قیمت گیاه ارکیده بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. در هنگام خرید گیاه ارکیده، سعی کنید که آن را با احساس خوبی تهیه کنید. این عمل شما باعث می‌شود که احساس خوب و انرژی مثبت شما هنگام خرید گل بعدا به شما منعکس شود.

 

قراردادن گل ارکیده در اتاق خواب طبق قوانین فنگ ‌شویی

گیاه ارکیده، آرامش و هماهنگی درونی را برای صاحبان خود ارمغان می‌آورد. شخص با تأمل در زیبایی و لطافت این گیاه نفیس لذت زیبایی شناختی آن را به خوبی درک می‌کند. در چین، این گیاه نماد تجمل، و حمایت می‌باشد. اثرات مثبت گیاه ارکیده به گفته صاحبان آن آشکار می‌باشد. طبق آموزه‌های فنگ‌شویی، این گیاه رفاه را برای خانه به ارمغان می‌آورد.

هنگام قراردادن گیاه ارکیده در خانه، باید در ابتدا هدف مورد نظر خود را از گیاه ارکیده در نظر بگیرید. این گیاه بیشتر برای اتاق مهمان مناسب می‌باشد. همچنین نگهداری آن در دفتری که نیاز به تمرکز دارید نامطلوب است، زیرا این گیاه با زیبایی دو چندان خود ممکن است شما را به آن خیره نگاه دارد. گرچه بسیاری از افراد، ارکیده را در محل کار قرار می‌دهند، به دلیل اینکه که موجب جذب ثروت می‌شود.

 

مکان مناسب گیاه ارکیده از نظر قوانین فنگ شویی

اگر گیاه ارکیده را در قسمت جنوب شرقی اتاق قرار دهید، این گیاه هر تلاشی از شما را به ثروت و موفقیت دوچندان تبدیل می‌کند.
گلدان‌هایی با ارکیده‌های قرمز مایل به زرشکی که در جنوب غربی قرار گرفته‌اند، روابط گرم و شگفت‌انگیز بین افراد ایجاد کرده و احساسات از دست رفته بین اعضای خانه را برمی‌گرداند. همچنین باعث ایجاد صلح و هماهنگی در خانواده نیز می‌شود.

قرارگیری گیاه ارکیده در جهت شرقی خانه به غلبه بر بسیاری از بیماری‌ها، بازگشت انرژی حیاتی و تقویت بدن کمک می‌کند. در این مورد به خصوص، توصیه می‌شود تا گیاه ارکیده سفید یا روشن را انتخاب کنید.

یک گلدان گیاه ارکیده در نزدیکی قسمت شمالی دفتر، درآمد پایداری را برای یک تاجر به ارمغان می‌آورد. همچنین قرارگیری گیاه ارکیده در این قسمت به پیشرفت کاری صاحبان آن کمک خواهد کرد.

یک گل قرار داده شده در بخش شمال غربی خانه، اتحاد خانواده را تقویت کرده و به ایجاد روابط بین اقوام نیز کمک می‌کند.

بنابراین، محل زندگی ارکیده می‌تواند زندگی صاحبان خانه را نیز تغییر دهد. اگر از این گل مجلل مراقبت می‌کنید، مطمئن باشید که در درازمدت هاله انرژیکی خانه شما هماهنگ می‌شود. توصیه می‌شود که خودتان ارکیده خود را پرورش دهید، زیرا موجب احساس عشق و صمیمیت در درازمدت خواهد شد.

 

کلام آخر

ارکیده گیاهی بسیار نفیس، مدرن و ارزشمند می‌باشد. این گیاه عطر، بو و زیبایی منحصر به فرد و دلربایی دارد. طرفداران گیاه ارکیده، وجود هیچ چیزی را مانند این گیاه در خانه خود حیاتی نمی‌دانند‌. گیاه ارکیده از نظر فنگ‌شویی نیز از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. از نظر فنگ‌شویی گیاه ارکیده ارزش مادی و معنوی دارد. این گیاه، احساساتی مانند عشق، صمیمیت، شادی و آسایش را به ارمغان آورده و از طرف دیگر ثروت و فراوانی مالی را افزایش می‌دهد. پس با این اوصاف فکر نمی‌کنم که در خرید این گیاه جذاب تعلیل کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *