دانستی ها

نکات مهم در انتخاب گل خواستگاری

جام گل خواستگاری- خرید آنلاین جام گل- جام گل

رفتن به خواستگاری و درخواست برای ازدواج از دختر مورد علاقه‌تان مسلما جزو مهمترین مناسبت‌های زندگی شما خواهد بود. یک روز پر چالش و سرشار از اضطراب‌های دوست داشتنی. مانند اغلب مراسم سنتی، خواستگاری نیز آداب و رسوم خاص خود را دارد. جعبه شیرینی و گل دو عضو جدا‌ناپذیر از مراسم خواستگاری می‌باشند. شیرینی، لحظات پر از استرس شما را شیرین می نماید و گل ها از احساسات زیبای قلب شما سخن خواهند گفت 🙂

تصمیم می‌گیرید قبل از مراسم سراغ یک گل‌فروشی بروید تا یک دسته‌گل شیک و زیبا خریداری کنید. وارد گل‌فروشی می‌شوید و با انبوهی از گل‌های مختلف و دسته‌گل‌های متنوع مواجه می‌شوید. مطمئنأ انتخاب و ترکیب گل‌ها سخت و گیج‌کننده خواهد بود. همچنین باید توجه داشته باشید که هر گل مفهوم متفاوت دارد.

در‌نتیجه انتخاب بهترین سبد گل و یا دسته گل خواستگاری از چیزی که فکرش را می‌کردید، مهم‌تر و چالش برانگیز‌تر است. این انتخاب نشانگر سلیقه، شخصیت و همچنین اشتیاق و احساس شما خواهد بود. همچنین به خاطر داشته باشید؛ گل مراسم خواستگاری نمادی از وجود احترام و عشق از سمت خانواده داماد برای خانواده عروس می‌باشد. پس در انتخاب آن دقت و توجه کافی را داشته باشید. حتماً همراه با سبد گل یا دسته گل خواستگاری شیرینی و یا شکلات های خاص و شکیل را هم تهیه کنید تا نهایت ادب و احترام را به میزبان نشان دهید.

در این بخش قصد داریم در رابطه با دسته گل خواستگاری و نکات مهم در انتخاب دسته گل خواستگاری صحبت کنیم. تا شما بتوانید بهترین و مناسب ترین گل را برای چنین مناسبت مهمی انتخاب کنید.

یک دسته‌گل خواستگاری خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

اولین نکته در این زمینه انتخاب گل مناسب برای دسته‌گل است. یکی از نکات طلایی در خرید دسته‌گل و انتخاب گل‌های آن، آشنایی با سلیقه‌ی عروس‌خانم است. اگر شما می‌دانید که او از چه گل‌هایی خوشش می‌آید، شک نکنید و یک‌راست به سراغ آن‌ها بروید. اما اگر نمی‌دانید عروس خانم ممکن است چه گلی را دوست داشته باشد، می‌توانید از گل‌هایی استفاده کنید که معمولا همه، آنها را دوست دارند و تنوع رنگی بیشماری دربین آنها به‌چشم می‌خورد.

 

گل های محبوب برای مراسم خواستگاری

  • گل ارکیده:

گل های ارکیده به شکل خاصی زیبا هستند. بنابراین اگر می‌خواهید در برخورد اول بیشترین تاثیر را بگذارید، گزینه فوق‌العاده‌ برای شما گل ارکیده خواهد بود. ارکیده گل مختص بانوان است. گلبرگ های ظریف و لطیف این گل به خانم‌ها حس منحصر به فرد بودن می‌دهد. از طرفی ارکیده نماد خاندان سلطنتی انگلستان است و همیشه گلی لوکس به حساب می‌آید.

  • لیلیوم اورینتال:

اورینتال گلی بزرگ، با دوام و زیباست که بویی مست کننده دارد. لیلوم اورینتال از لیلیوم معمولی بزرگ‌تر، زیباتر و خوشبوتر و همچنین گرانتر است. گل لیلیوم رنگ بندی متنوعی دارد. در نتیجه می توانید مناسب با سلیقه خودتان رنگ های مختلف را انتخاب کنید.

  • آنتریوم:

آنتریوم نیز از گل‌های لوکس و خوش ظاهراست. این گل خاص نماد مراقبت و محافظت از عزیزان می باشد. گل آنتریوم با رنگ ها براق و ظاهر خاصش، گلی بی نظیر برای مراسم خواستگاری است. نکته مهم این است که از رنگ سفید این گل برای خواستگاری استفاده ننمایید، چرا که جلوه زیبایی ندارد.

  • رز قرمز:

مطمئنأ رز ملکه گل ها می باشد و گل رز سرخ، نماینده بی‌مانند عشق در جهان است. بسیاری از خانم‌ها علاقه زیادی به خشک کردن گل دارند و آن را به عنوان یادگاری از روزهای خوش زندگی نگه می‌دارند. اگر به خشک کردن گل اهمیت بدهید، باید از گلی مثل رز قرمز استفاده کنید. رز قرمز شناخته شده‌ترین گل جهان و محبوب ترین گل می باشد. این گل سرشار از پیام عشق است.

  • گل داوودی:

اگر برای خواستگاری به‌جای گل‌های مرسوم گل داوودی را انتخاب ‌کنید، نشان می دهید که در زندگی فرد جسوری می باشید. گل داوودی در آیین و فرهنگ ما نماد حقیقت و فروتنی است. با استفاده از این گل می‌توان نشان داد که شما به دنبال زندگی بر پایه صداقت و ازخودگذشتگی هستید و از همان ابتدا ذهنیت خوبی از خود در خانواده عروس ایجاد خواهید نمود.

 

👇 نمونه ای از گل خواستگاری با ترکیب گل‌های رز، ارکیده، اوریانتال و آنتوریوم 

جام گل خواستگاری و بله برون - خرید گل لاکچری - گلفروشی آنلاین

هر یک از گل های یاد شده به تنهایی بسیار زیبا و خاص هستند. اما در ترکیب با گل های مناسب جذاب تر خواهند بود. همچنین رنگ‌بندی و هارمونی گل‌ها نیز یکی از نکات بسیار مهم می‌باشد. خیلی از کسانی که قصد خرید گل خواستگاری دارند، ممکن است وسوسه شوند تعداد زیادی گل‌های یک شکل و یک رنگ بخرند. بهتر است این کار را نکنید، چون معمولا شیوه دسته‌گل های یک رنگ بیشتر مناسب دسته گل عروس خانم در شب عروسی است، نه خواستگاری. برای خواستگاری بهتر است از ترکیب متفاوت گل ها استفاده کنید.

اهمیت رنگ گل ها در دسته گل خواستگاری

رنگ می تواند باعث القای حس های متفاوتی باشد. نماد و معنای هر گل متناسب با رنگ ها متفاوت می باشد. بنابرین شناخت و ترکیب مناسب گل ها و انتخاب رنگ های مناسب بسیار مهم خوهد بود.

  • گل‌های سرخ نماد عشق و علاقه فراوان هستند. بنابراین اگر برای اولین بار به ملاقات خانواده و دخترخانم عزیز می روید، این دسته از گل ها مناسب نخواهند بود.
  • رنگ نارنجی و زرد نیز هواداران کمتری دارند و انتخاب آن‌ها کمی ‌پر خطر است و ممکن است طرف مقابل هیچ علاقه‌ای به آن نداشته باشند.
  • بهترین رنگ‌ها برای گل خواستگاری، سفید، صورتی، یاسی و بنفش هستند. باید خاطر نشان کرد که رنگ سفید همیشه رنگ پاکی، صداقت و خلوص است و در نتیجه مناسب‌ترین انتخاب. پس بهتر است طیف رنگی اصلی گل‌های‌تان را به رنگ سفید اختصاص دهید.
  • رنگ صورتی هم در گل‌ها نماد علاقه، تعلق خاطر و ارادت قلبی است و رنگ بسیار شایسته‌ای برای این مناسبت مهم خواهد بود.
  • گل‌های بنفش و یاسی نیز به خاطر رنگ واضحی که دارند، می‌توانند سبد را زیبا کنند. البته به عنوان رنگ مکمل نیز می‌توانید زرد و نارنجی را نیز اضافه کنید.

یک سوال مهم؛ گل های طبیعی بهتر هستند یا گل های مصنوعی؟

نکته مهم این است که توجه کنید فرد موردعلاقه شما کدام نوع دسته‌گل از طبیعی یا مصنوعی را می‌پسندد. بعضی خانم‌ها طبیعی و سرزنده بودن گل و هم‌چنین بویی که از آن به مشام می‌رسد را ترجیح می‌دهند. درحالی که دسته دیگر به گل های طبیعی علاقه ندارند.

شرایط نگهداری از گل های مصنوعی بسیار ساده است. گل های مصنوعی پژمرده نمی شوند. درنتیجه مدت زمان زیادی زیبایی خود را حفظ می کنند. با این ‌حال گل‌های طبیعی که به شکل‌های مختلف و انواع گل‌ها در داخل یک دسته‌گل قرار می‌گیرند علاقه قلبی فرد را بهتر منتقل خواهند کرد.

استفاده از دسته گل خواستگاری طبیعی یا یک باکس گل مصنوعی بستگی به سلیقه و بودجه شما دارد. با توجه به سلیقه خود و خانم بهترین گزینه را انتخاب کنید.

اگر قصد خرید گل طبیعی دارید، به نکات زیر توجه نمایید.

  • گل های تازه و باکیفیت را انتخاب کنید.

گل‌های خوشرنگ و تر و تازه که برگ‌های پلاسیده ندارند بهترین انتخاب هستند. اگر در بین گل‌هایی که برای دسته گل‌تان در نظر گرفته اید نشانه‌ای از پژمردگی وجود دارد بهتر است یا انتخاب تان را عوض کنید، یا گل فروشی تان را. این پلاسیدگی خیلی به چشم می آید و در حالیکه شما وسط مراسم در حال صحبت کردن هستید، می بینید که گل ها یکی پس از دیگری پژمرده می شوند. فاصله مقصد، زمان خرید و کیفیت بد گل ها باعث می شوند تا دسته گل شما سریع پژمرده شود. همچنین جابه جایی نادرست گل ها هم به دسته گل آسیب میزند. در نتیجه بهتر است از افرادی که تخصص دارند، در انتخاب و جابه جایی گل های طبیعی مشورت بگیرید.

  • به فصل توجه کنید.

هر فصل‌ سال گل‌های مختص و منحصر به فرد خودشان را دارند. لاله و نرگس مخصوص بهار هستند، زنبق در فصل پاییز یکه تازی می‌کند، نیلوفر نماد زمستان است و بالاخره انواع رُز در فصل تابستان بیشتر از فصل های دیگر مهمان گل فروشی ها می‌شوند. اما شما برای انتخاب دسته گل‌تان بهتر است علاوه بر فصل، ‌به شیک بودن گل هم توجه کنید. مثلا خیلی رسمی نیست شما برای مراسم خواستگاری‌تان یک دسته گل نرگس ساده ببرید. ترکیب این گل با گل‌های دیگر هم خیلی توصیه نمی‌شود. درنتیجه متناسب با فصل دسته گلتان را انتخاب کنید تا مدت زمان بیشتری زیبایی و شادابی خود را حفظ کنند.

 آیین تقدیم کردن گل

همیشه هدیه دادن آیین خاصی دارد. اگر برای مراسم خواستگاری سبد تهیه کرده‌اید، با دو دست خود سبد را زیر بگیرید و اگر دسته گل تهیه کرده‌اید، یک دست خود را به ساقه گل‌ها بگیرید و دست دیگر را در پشت گل گرفته و گل را به صورت خوابیده (افقی) تقدیم کنید. بهتر است شیرینی را مادر و گل را خود داماد در دست داشته باشند. سپس هردو به ترتیب به مادر وعروس با احترام تحویل داده شود. لبخند را در هنگام ارائه گل و شیرینی فراموش نکنید و با همان لبخند اول، صمیمیت و مهربانی خود را نشان دهید.

 

سخن آخر

با بیان تمام نکات، باز هم خرید دسته گل برای خواستگاری چالشی بسیار مهم است. در برخی موارد نبود گل فروشی مناسب در مسیر، پژمردگی گل ها، عجله برای خرید و… تعداد زیادی اتفاق غیر منتظره باعث می شود تا شما نتوانید بهترین انتخاب را داشته باشد. اما نگران نباشید. سایت انگور با گلچینی از بهترین طرح ها با به کارگیری بهترین سبک های گل آرایی، شیک و جذاب ترین طرح ها را برای شما آماده نموده است. شما می توانید از لیست دسته گل ها، متناسب با بودجه و سلیقه تان بهترین گل را برای چنین روز مهمی انتخاب کنید.

تیم مجرب ما درسایت انگور باکیفیت ترین گل ها را برای شما آماده می نمایند.

0 دیدگاه در “نکات مهم در انتخاب گل خواستگاری

  1. حامد گفت:

    به هیچ وجه انتخاب گل میخک و داوودی مناسب نیست چون برای مراسم ختم و سوگواری استفاده میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *