دانستی ها

هدیه دادن گل

امروزه هدیه دادن جزو یکی از واجبات زندگی روزمره ما میباشد. مثل خوردن و آشامیدن! همان طور که همه ما شاهد آن هستیم هدیه دادن گل در جامعه تبدیل به یک رسم شده است که البته همواره موافق و مخالفانی را به همراه داشته است. در این مقاله برسی می‌کنیم که هدیه دادن گل تا چه اندازه می‌تواند در زندگی روزمره و ایجاد احساس خوشبختی تاثیر داشته باشد. امروز قصد داریم در مورد ارسال گل طبیعی و مصنوعی به سراسر ایران توضیح بدیم. ابتدا دسته موافقان و مخالفان را جدا جدا مورد بررسی قرار می‌دهیم و قضاوت و تصمیم گیری را به عهده خودتان می‌گذاریم.

 

دسته اول مخالفان هدیه دادن گل

با توجه به افزایش روزانه هدیه دادن و هدیه گرفتن در سراسر جهان و ایران، راه‌های مختلفی برای دریافت و ارسال هدیه وجود دارد و روزانه روش‌های خلاقانه‌تری برای سورپرایز کردن ایجاد میشود. یک روش سورپرایز و هدیه دادن که از زمان‌های خیلی قدیم نیز مرسوم بوده تقدیم گل به عزیزان میباشد. همانطور که میدانید میتوان هم از گل‌های طبیعی و هم از گل‌های مصنوعی برای هدیه دادن استفاده کرد. حال چرا عده‌ای با این زیبایی مخالفت میکنند؟ یکی از دلیل‌های مخالفت کردن به خاطر هزینه آن میباشد زیرا معتقدند با وجود خرج‌های سنگین روزمره دیگر امکان خرید موارد غیرضروری امکان پذیر نیست، یا عده‌ای ممکن است به گل‌ها و گیاهان حساسیت داشته باشند که در اینصورت پیشنهاد میکنیم از هدیه دادن گل به این افراد خودداری کنید. همچنین یکی دیگر از دلایل مخالفت میتواند کوتاه بودن طول عمر گل‌ها باشد. ممکن است این افراد ترجیح دهند با همان هزینه هدیه ماندگارتری تقدیم کنند که در این مواقع گل مصنوعی یا رزهای جاودان انتخاب مناسبی میتواند باشد.

 

دسته دوم موافقان هدیه دادن گل

این دسته موافق هدیه دادن گل هستند و اعتقاد دارند: همه ما که روزی از این دنیا می‌رویم و عزیزانمان را از دست می‌دهیم وقتی می‌توانیم با یک هدیه هرچند کوچک دل آنها را شاد و خوشحال کنیم چرا نباید این کار را انجام بدهیم و با ارسال سبد گل تسلیت به آن‌ها بتوانیم کمی به دیگران آرامش دهیم! گل جزو یکی از هدیه‌های ارزشمندی هست که عزیزان ما را در هر شرایطی خوشحال می‌کند و مهم همان لبخند روی لب عزیزانمان میباشد که حتی برای یک لحظه هم شده روی لبانشان نقش میبندد”

برای این دسته زیاد فرقی بین گل طبیعی و مصنوعی وجود ندارد و بیشتر بر اساس سلیقه خود تعیین میکنند، زیرا این افراد از ماهیت گل لذت میبرند. این افراد همچنین اعتقاد دارند که هدیه دادن گل نه تنها برای تحویل گیرنده تاثیرمثبتی دارد بلکه برای تحویل دهنده نیز تاثیرات مثبت زیادی دارد و او را سرشار از احساس رضایت و خرسندی ناشی از شادی عزیزانش میکند.

خارج از بحث موافقان و مخالفان هدیه دادن گل در برخی مشاغل مثل صنف گلفروشان با هر دونوع افراد مراوده دارند. روزی در محفلی آقایی پرسید چگونه است که مردم به گل طبیعی پول میدهند حال اینکه میدانند بعد یک هفته باید به زباله دان بیندازند. و در همین حین سیگاری روشن کرد و شخصی به او گفت چگونه است که حاضری برای یک نخ سیگار که حتی برای سلامتی‌ات مضر هم هست پول بدهی و ۳ دقیقه بعد بیرون بیندازی! به هر حال ما نمی‌توانیم افکار را تغییر بدهیم هر کسی در زندگی شخصی خود به یک سری مسائل اعتقاد دارد همه ما در زندگی حق انتخاب برای خودمان داریم. بیایید قدر لحظات باهم بودنمان را بیشتر بدانیم زندگی کوتاه‌تر از این است که بخواهیم شادی امروز را به فردا موکول کنیم با هر بهانه هرچند کوچکی به عزیزانتان حتی شده یک شاخه گل هدیه دهید تا لبخند را به لب‌هایشان تقدیم کنید.

برخی سازمان‌ها و یا حتی افراد تمایل دارند بصورت هفتگی یا ماهانه برای کارمندان، اعضای خانواده، همسر، دوست و … گل هدیه دهند. با ارسال آنلاین گل و خرید هدیه بصورت اینترنتی این امر به راحتی صورت میگیرد.

 

مزایای علمی هدیه دادن گل

در آخر میخواهیم مزایای علمی هدیه دادن گل را نیز بررسی کنیم: هدیه دادن گل نشان دهنده‌ی احساسات و عواطف ما انسانها در شرایط مختلف زندگی میباشد. از طرفی دریافت گل برای شخص تحویل گیرنده احساس خوشایندی را به وجود می‌آورد که نشانه‌ی علاقه و صمیمیت شخص دهنده محسوب می‌گردد. هدیه دادن گل نیاز به مناسبت خاصی ندارد و بد نیست بعضی وقت‌ها شاخه‌ای گل به مدیر، کارمندان، دوست، همسر، مادر، پدر و آنهایی که دوست‌شان داریم بدهیم. ما معمولا از گل برای ابراز علاقه، تبریک مناسبت‌ها، عیادت بیمار، ابراز همدردی  و … استفاده می‌کنیم و هدفمان هم این است که پیامی خاص را به گیرنده برسانیم. امروز با پیشرفت تکنولوژی و راه اندازی گل فروشی‌های آنلاین هر جای دنیا که باشیم می‌توانیم برای عزیزانمان گل‌های طبیعی و مصنوعی (شاخه‌ای و گلدانی) ارسال کنیم. سایت‌های زیادی هستند در زمینه فروش آنلاین گل فعالیت می‌کنند و بعضی از آنها امکان ارسال گل به تمام شهرهای ایران را دارند و در همان روز سفارش نیز تحویل میدهند.

امیدواریم مطلب فوق مورد پسند شما واقع شده باشد. خوشحال میشویم در بخش نظرات شرکت کنید و نظر خود را با ما در میان بزارید. باتشکر از همراهی شما عزیزان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *