طراحی دکوراسیون با گیاهان

چگونه یک فضای باز دلنشین طراحی کنیم

چگونه یک فضای باز دلنشین طراحی کنیم - انگور

زمان آن فرا رسیده است که فضاهای بیرون از خانه را زیباتر کنیم! در این مقاله، نکات و ترفندهایی را برای بخشیدن روحی تازه به بالکن، ایوان یا پاسیو ارائه می‌کنیم.

با یک فضای خالی شروع کنید.

حتی اگر قصد دارید از فضای بیرونی خود به همان شیوه‌ی قبلی استفاده کنید، توصیه می‌کنیم از نو شروع کنید. در صورت امکان، فضا را به طور کلی از مبلمان و سایر موارد خالی کنید تا بتوانید به راحتی کار نظافت را انجام دهید.

برای فضاهایی مانند بالکن یا ایوان سرپوشیده یک جارو و خاک انداز تنها چیزی است که نیاز دارید. فراموش نکنید که تارهای عنکبوت را پاک کرده و سطوح کثیف را تمیز کنید. برای فضاهایی که در معرض محیط طبیعی قرار دارند، چنگک می‌تواند ابزاری مفید برای جمع‌آوری برگ‌هایی باشد که در گوشه‌ و کنار دیده میشود. در صورت دسترسی، واشر فشاری می‌تواند یک ابزار مؤثر برای تمیز کردن سنگ و بتن باشد. آلودگی و لکه‌های موجود بر روی عناصر چوبی مانند دسته‌ها و نرده‌ها را تمیز کنید.

در صورت داشتن حیاط، اکنون زمان آن است که شاخ و برگ‌های خشک شده را جمع کرده و زباله‌ها را بیرون بیاورید. لایه‌ای از مالچ تازه باعث می‌شود که بسترهای کاشت کاملاً جدید به نظر برسند و یک چمن‌زنی سریع می‌تواند برگ‌های باقی مانده را از بین ببرد.

اکنون وقت آن است که به مرحله بعدی بروید!

 

در طراحی فضای باز خود بازنگری کنید.

برای این کار کمی وقت بگذارید. به این فکر کنید که چگونه می‌خواهید از آن استفاده کنید، چه چیزهایی آن را کاربردی می‌کند؟به عنوان مثال، در صورت داشتن پاسیو برای تفریح و پذیرایی، آیا شام رسمی پشت میز بزرگ را ترجیح می‌دهید یا یک میز معمولی با صندلی‌های کوچکتر برای نشستن؟ آیا به میزهای کوچک، کباب‌پز یا آتشدان نیاز دارید؟ تصور کردن خود و مهمانانتان در این فضا به شما در طراحی مکان کمک می‌کند.

وقتی صحبت از مبلمان و سایر اشیای بزرگ مانند کابینت یا کباب‌پز می‌شود، فضا را اندازه بگیرید تا بتوانید متناسب با محیط وسایل مورد نیاز خود را انتخاب کنید. توصیه می‌شود از اجناسی با کیفیت بالا استفاده کنید که می‌توانند مدت طولانی در شرایط سخت در فضای باز دوام بیاورند. فلزاتی مانند فولاد یا آهن فرفورژه و چوب‌هایی مانند ساج و سدر، بادوام هستند. توصیه می‌شود که رنگ‌های خنثی را برای مبلمان خود انتخاب کنید.

در صورتی که اشیای مورد نیاز خود را قبلاً تهیه کرده‌اید، همه چیز را تمیز کرده و آن را به مکان اولیه خود بازگردانید.

چگونه یک فضای باز دلنشین طراحی کنیم - انگور

یک فضای زیبا برای خود دکور کنید.

اکنون که فضای شما کاربردی است، وقت آن است که به آن شخصیت بدهید! استفاده از دکورهای مدرن یک روش عالی، برای القای سبک تازه و رنگ‌های جدید در هر سال است. فرقی نمی‌کند که مدنظر شما یک مکان استوایی، یک فضای مینیمالیستی آرام‌بخش یا چیز دیگری باشد، در هر صورت تصور واضحی از احساسی که می‌خواهید ایجاد کنید داشته باشید.

آیتم‌هایی مانند فرش، کوسن و بالشتک صندلی تأثیر بسزایی در زیبایی فضای باز دارند. دکور میز می‌تواند هم کاربردی و هم شیک باشد، مانند سینی‌هایی برای جابجایی نوشیدنی‌ها، گلدان‌هایی برای گل‌های شاخه بریده و شمع‌های تزئینی سیترونلا برای جلوگیری از حشرات.

نورپردازی را فراموش نکنید! اگر قصد دارید از فضای خود در شب استفاده کنید، می‌توانید چراغ‌های رشته‌ای زیبا یا مشعل‌های تیکی به فضا اضافه کنند. بلندگوهای بلوتوثی ضد آب را در سراسر فضا قرار دهید. در این صورت، با فرا رسیدن زمان روشن کردن آهنگ‌ها، راه‌حلی در اختیار خواهید داشت.

چگونه یک فضای باز دلنشین طراحی کنیم - انگور

از گیاهان برای زیباتر کردن فضا استفاده کنید.

ترکیب گیاهان زیبا در سرتاسر فضای باز تنها عنصر تأثیرگذار برای جان بخشیدن به محیط است. گل‌های زیبا و ظریف، شکوفه‌های پررنگ و شاخ و برگ‌های برجسته می‌توانند فضا را زیباتر کنند.

گلدان‌های تزئینی مطابق با هر سبکی وجود دارند. گلدانی را انتخاب کنید که دارای سوراخ زهکشی باشد تا هنگام بارندگی آب آزادانه از آن خارج شود.

گیاهان استوایی گل‌دار مانند ماندویلا، هیبیسکوس و گاردنیا از ساده‌ترین گیاهان برای رشد در گلدان محسوب می‌شوند. گزینه دیگر، استفاده از گیاهان گلدار یکساله است. ترکیب انواع مختلف گیاهان با هم می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد.

چگونه یک فضای باز دلنشین طراحی کنیم - انگور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *