دسته بندی نشده

کودهای طبیعی که به راحتی در خانه پیدا می‌شوند!

کودهای طبیعی که به راحتی در خانه پیدا می‌شوند! - انگور

باغبانی یک سرگرمی فوق‌العاده است. در واقع، می‌توان گفت که یکی از شادترین و سالم‌ترین سرگرمی‌ها برای افراد می‌باشد. باغبانی به عنوان یک فرآیند شامل موارد زیادی است و صرفاً کاشت و آبیاری روزانه گیاهان نیست. گاهی اوقات، گیاهان برای داشتن عملکرد بهتر نیاز به اصلاح، کاشت مجدد و مهمتر از همه کوددهی دارند. بنابراین، باید گیاهان خود را طبق دستورالعمل موجود در بسته‌بندی کودها تغذیه کنید تا گیاه شما به خوبی رشد کند. در حال حاضر، کودهای مصنوعی زیادی و همچنین کودهای آلی در بازار وجود دارند. بدیهی است که کودهای آلی انتخاب‌ بهتری برای سلامت کلی گیاهان هستند.

کودهای گیاهی و طبیعی بسیاری وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را به راحتی در خانه خود بیابید. انتخاب این محصولات طبیعی بسیار بهتر از انتخاب کودهای آلی بسته‌بندی شده است. در ادامه به تعدادی از این کودهای خانگی اشاره شده است:

 

آب آکواریوم

هنگام تمیز کردن آکواریوم، مقداری از آب آن را کنار بگذارید. گیاهان خود را با این آب آکواریوم آبیاری کنید. چرا که، ضایعات ماهی حاوی مواد مغذی ارزشمندی است که می‌تواند یک کود گیاهی عالی محسوب شود.

آب آکواریوم

قهوه آسیاب شده

قهوه یک نوشیدنی رایج است که به راحتی در خانه یافت می‌شود. می‌توانید از قهوه آسیاب شده استفاده کنید و آن را روی سطح خاک بپاشید و گیاه را آبیاری کنید. همچنین، می‌توانید مقداری قهوه سیاه درست کنید و قبل از ریختن آن به گلدان فرصت دهید تا سرد شود.

 

آب حاصل از آشپزی

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که از آب حاصل از آشپزی می‌توان به عنوان کود گیاهی آلی یا کود طبیعی استفاده کرد؟ وقتی سبزیجات خود مانند سیب زمینی، هویج، اسفناج یا تخم‌مرغ و حتی ماکارونی را می‌جوشانید، آب آن را دور نریزید. کنار بگذارید تا سرد شده و به دمای اتاق برسد و سپس آن را روی خاک گیاه بریزید.

آب حاصل از آشپزی

خاکستر چوب

اگر در منطقه سردسیری زندگی می‌کنید و یا خانواده شما عاشق غذاهای پخته شده روی آتش چوب هستند، پیشنهاد می‌شود خاکستر چوب را جمع‌آوری کنید. می‌توانید این خاکستر چوب را روی خاک گیاهان خود بپاشید، زیرا حاوی مقدار مناسبی از پتاسیم و کربنات کلسیم است. فقط به یاد داشته باشید که خاکستر چوب را به خاک گیاهان اسیدی دوست نپاشید. چرا که، خاکستر چوب دارای طبیعت قلیایی است و بنابراین قلیائیت خاک را افزایش می‌دهد.

خاکستر چوب

پوست موز

موز یک منبع عالی از پتاسیم است. بنابراین، برای گیاهان سبزیجات یا گیاهان گلدار خود، ‌وانید از پوست موز به عنوان کود طبیعی استفاده کنید. می‌توانید قبل از کاشت مقداری پوست موز در خاک قرار دهید و اجازه دهید تا به صورت طبیعی کمپوست شوند.

پوست موز

چای سبز

یک کیسه چای سبز را در 7.5 لیتر آب گرم بریزید و بگذارید سرد شود. سپس، آن را در یک بطری اسپری بریزید و هر 4 هفته یکبار گیاه خود را تغذیه کنید.

چای سبز

نمک اپسوم

یک قاشق غذاخوری نمک اپسوم بردارید و آن را با 3.75 لیتر آب مخلوط کنید. این آب را به یک بطری سم‌پاشی منتقل کرده و هر ماه یکبار به گیاهان خود بپاشید. این ترکیب دارای مقدار فوق‌العاده‌ای از منیزیم و گوگرد است که گیاهان را سرحال و سالم نگه می‌دارد.

نمک اپسوم

ژلاتین

ژلاتین در واقع یک منبع عالی از نیتروژن است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک بسته ژلاتین را در یک فنجان آب داغ حل کرده و سپس سه فنجان آب سرد به آن اضافه کنید.. این آب ژلاتین را هر ماه یکبار مستقیماً به خاک گیاهان خود بریزید. مطمئن باشید که نتایج شگفت‌انگیزی را مشاهده خواهید کرد.

 

موی سر

ریزش مو یک امر طبیعی است. همیشه، حداقل 2 تا 10 تار مو وجود دارند که هنگام برس زدن موها جدا می‌شوند. آن‌ها را جمع‌آوری کرده و در صورت طولانی بودن به قسمت‌های کوچک برش دهید. سپس، آن‌ها را با خاک گیاهان خود مخلوط کنید، زیرا مو مواد مغذی و نیتروژن را در خاک آزاد می‌کند. می‌توانید از موی سگ، اسب و گربه نیز استفاده کنید.

 

شیرخشک

بسیاری از خانواده‌ها ترجیح می دهند از شیر خشک برای تهیه چای یا قهوه خود استفاده کنند. بنابراین، می‌توانید این شیر خشک را قبل از کاشت با خاک مخلوط کرده و نتیجه شگفت‌انگیزی را مشاهده کنید. شیر خشک حاوی مقدار مناسبی از کلسیم است که منجر می‌شود گیاه شما بدرخشد و از سلامت بالایی برخوردار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *