طراحی دکوراسیون با گیاهان

10 گل آپارتمانی لوکس و گران قیمت

10 گل آپارتمانی لوکس و گران قیمت - انگور

در دنیای رقابت بین برندهای معروف پوشاک، خودرو و … بر سر لاکچری و خاص بودن، بازار گل و گیاه نیز استثنا نبوده است. عرضه گیاهان خاص، کمیاب و پیوندی با ظاهری لوکس و نام‌های عجیب و غریب به سرعت حیرت‌آوری درحال رشد است و اکثر این گل‌ها و گیاهان آپارتمانی لوکس و گران قیمت به شکل عمومی در گل‌فروشی‌ها پیدا نمی‌شود.

اگر بخواهیم تنوع این گیاهان را در خانواده کاکتوس و ساکولنت بررسی کنیم باید کتابی چند جلدی نوشت! به همین علت در این مقاله تنها قصد بررسی 10 مورد از گیاهان آپارتمانی گران قیمت موجود در ایران را داریم.

 

1.پولیشیاس فابیان

10 گل آپارتمانی لوکس و گران قیمت - انگور

پولیشیاس فابیان از خانواده آرالیاسه جزو گیاهانی است که کمتر در ﻣﻌﺮض ﻓﺮوش ﻗﺮار می‌گیرد. چراکه ﺑﺮای رﺷﺪ ﺧﻮد ﺑﻪ ﻣﻴﺰان ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮجهی رﻃﻮﺑﺖ و ﺣﺮارت اﺣﺘﻴﺎج دارد. درﺟﻪ ﺣﺮارت ﻻزم برای نگهداری این گیاه ﺣﺪود 20 ﺗﺎ 22 درﺟﻪ ﺳﺎﻧﺘﻴﮕﺮاد می‌ﺑﺎﺷﺪ. شرایط سخت نگهداری و کمیابی این گیاه در ایران باعث قیمت عجیب و غریب آن شده است.

 

2.پرنده بهشتی

پرنده بهشتی از گیاهان آپارتمانی لوکس و گران قیمت

پرنده بهشتی یا استرلیتزیا با نام علمی strelitzia reginae گیاهی همیشه سبز، دائمی و حساس به سرما است. این گل جذاب و لاکچری با برگ‌هایی به شکل بادبزن و گلهایی شبیه به پرنده طرفداران زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده است. گل و برگ‌های پرنده بهشتی در گل آرایی استفاده می شوند. در هاوایی، استرلیتزیا در طبیعت بکر رشد می‌کند و بخشی از نماد فرهنگی آن ناحیه است. در آن زبان، نام این گل ” جهان کوچک ” است و نمادی است برای عظمت و شکوه.

 

3.برگ انجیری ابلق

10 گل آپارتمانی لوکس و گران قیمت - انگور

برگ انجیری گیاهی از خانواده مشهور آراسه است. این گل در دو واریاته مونسترا و فر در ایران یافت می شود. واریاته فر دارای برگهای پهن با لبه های موجدار است. ممکن است در پنج تا شش برگ ابتدایی این گیاه حالت قلبی مشاهده کنید که کاملا طبیعی است. وجود قسمت‌های سفید و کرمی روی برگ انجیری فر به آن فرم ابلق می‌دهد. علت این تغییر رنگ در برگها وجود لایه‌ای از هوا در زیر اپیدرم است.

 

4.افوربیا اینگنس

10 گل آپارتمانی لوکس و گران قیمت - انگور

افوربیا اینگنس به نام درخت خاردار نیز شناخته می‌شود. این گیاه لاکچری و جذاب در طبیعت به 9 متر هم می‌رسد. اگر دنبال خرید ساکولنت کلکسیونی هستید این واریاته افوربیا با گونه‌های ابلق انتخاب بی‌نظیری است. ترکیب زیبای برگ و خار در کنار هم باعث خاص بودن افورربیا اینگنس شده است. اگر تمام نکات را در نگهداری آن رعایت کنید در اواخر بهار و اوایل تابستان شاهد گلهای زرد رنگ و براق آن خواهید بود. نکته مهم در خرید افوربیا اینگنس سمی بودن شیره آن است. شیره لاتکس خارج شده از محل زخم در این گیاه در صورت تماس با پوست می‌تواند موجب حساسیت و قرمزی شود.

 

5.ارکیده

10 گل آپارتمانی لوکس و گران قیمت - انگور

برخلاف تصور عموم ارکیده به آسانی در منازل و آپارتمان‌ها قابل نگهداری است. برای داشتن ارکیده گلدانی سالم و دائما به گل فقط کافیست که قلق‌های نگهداری آن را بدانید! ارکیده فالانوپسیس گیاهی تک لپه‌ای، علفی و دائمی است. گل‌های خاص و متقارن این گیاه از 2 تا 12 عدد متغیر بوده و یکی از عوامل مهم تعیین کننده واریاته گیاه است. جالب است بدانید که ارکیده مقدار زیادی بذر تولید می‌کند. مثلا یک غلاف بذری در ارکیده دربرگیرنده حدود 500 هزار بذر است.

 

6.زاموفیلیای ابلق

10 گل آپارتمانی لوکس و گران قیمت - انگور

 

زاموفیلیا از خانواده آراسه جزو گیاهان پرطرفدار و البته گران‌قیمت در بازارهای گل است. ارتفاع زاموفیلیا در طبیعت به 90 سانتی‌‍متر می‌رسد. واریاته‌های جدید این گیاه با رنگ‌های ابلق سفید، شیری و بلک مشتری‌های خاص خودش را دارد. این گیاه جذاب می‌تواند رنگ‌های سبز تیره، سبز روشن و سفید را همزمان داشته باشد. نکته جالب درباره زاموفیلیا سیستم فتوسنتز CAM است. در این سیستم تولید اکسیژن شب‌ها اتفاق می‌افتد. زاموفیلیا با داشتن ریزوم و شکل خاص فتوسنتز توان بالایی در ذخیره آب دارد و این موضوع نیاز آبیاری آن را تا حد زیادی کاهش داده است.

 

7.یوکای غول پیکر

10 گل آپارتمانی لوکس و گران قیمت - انگور

یوکای خنجری با برگ‌های بزرگ، کشیده و نوک تیز برای محیط‌هایی با سبک مدرن بسیار مناسب است. علت قیمت بالای این گیاه سایز بزرگ آن و مراحل زیادی است که تا رسیدن گیاه به این ظاهر گذرانده شده است. برای اینجا تنه‌های قطور در گیاه یوکا چندین سرزنی باید اتفاق بیوفتد. هر چند سال یکبار ممکن است ساقه گل‌دهنده را در آن گیاه ببینید . البته احتمال گلدهی یوکای خنجری در آپارتمان بسیار کم است.

 

8.تیلاندزیا

10 گل آپارتمانی لوکس و گران قیمت - انگور

تیلاندزیا گیاهی زیبا و فانتزی از خانواده بروملیده که نام آن از تیلانداز حکیم سوئدی گرفته شده است. این گیاه به شکل طبیعی در جنگل‌های بارانی اکوادور پیدا می‌شود. نام آتیلاندزیا را اصطلاحا جزو گیاهان اپی فیت یا هوازی می‌دانیم. این گل جذاب و متفاوت در محیط‌های بدون خاک، تاریک و مرطوب به خوبی رشد می‌کند. تیلانندزیا را با نام خزه اسپانیایی نیز می‌شناسیم. علت بالا بودن قیمت این گیاه ‌تازه وارد بودن در بازار گل و گیاه ایران و ویژگی‌های متفاوت آن است.

 

9.موز زینتی

10 گل آپارتمانی لوکس و گران قیمت - انگور

موز زینتی بومی مناطق گرمسیر جنوب آسیا و شمال استرالیا است. برگ‌های کشیده، بلند و چرمی این گیاه جذابیت خاصی به آن داده است. خرید درختچه موز زینتی برای مکان های کوچک انتخاب ایده‌آلی است. با استفاده از این گیاه می‌توان مکان‌های کوچک را بزرگتر جلوه داد. اگر موز زینتی را در پاسیو یا فضای باز نگهداری کنید حتی ممکن است میوه دهد! با ایجاد شرایط مناسب مثل هوای گرم و رطوبت بالا شاهد رشد سریع این گیاه باشید.

 

10.برگ عبایی ابلق

10 گل آپارتمانی لوکس و گران قیمت - انگور

برگ عبایی یا سپرگرده جزو گیاهان مقاوم و قدیمی آپارتمانی است. از ویژگی‌های جذاب و متفاوت این گیاه، گلدهی آن روی سطح خاک است! گل‌های ارغوانی و فنجانی شکل آن هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد. برگ عبایی با برگ‌های براق و پهن به طول 30 تا 50 سانتی‌متر می‌تواند انتخاب مناسبی برای فضاهای کم نور و راه پله و حتی راهرو ها باشد.

در نهایت اگر علاقه دارید برای فضاهای لوکس، گل‌هایی گران‌قیمت خریداری کنید، این نکته را فراموش نکنید که آنها نیاز به نگهداری دارند! پس در بین گیاهان گران قیمت دنبال گیاهی باشید که با فضای مورد نظر شما تناسب داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *