دسته بندی نشده

معرفی گیاهان جان سخت

معرفی گیاهان جان سخت و مقاوم برای نگهداری در آپارتمان

وقتی پای خرید گل و گیاه آپارتمانی به میان می آید، انتخاب اکثر ما براساس جذابیت گل یا هماهنگ بودن با چیدمان مکان مورد نظرمان است. اما این انتخاب‌های احساسی به خراب شدن گلی که با هزار امید تهیه کردیم، ختم می شود. بسیاری از گیاهان آپارتمانی را با کمی توجه و صرف وقت می‌توان نگهداری کرد. اما گیاهانی هم هستند که اگر مدتی آنها را فراموش کنید یا چند روزی توجهتان را از آنها دریغ کنید، تاب این دوری را می آوردند. در این مقاله قصد معرفی تعدادی از این گیاهان زیبا و جان سخت را برای کسانی که زمان کافی برای نگهداری گلهایشان ندارند یا تازه کار هستند را داریم.

 

گیاه اول: پتوس (Pothos)

کشور مبدا: آسیا و آمریکای مرکزی

گیاه پتوس با تنوع بالای خود تامین کننده انواع سلیقه ها و مناسب برای دکورهای مختلف است. هرچه واریاته پتوس خاص‌تری انتخاب کنید، نگهداری آن سخت تر خواهد شد. اما گونه هایی مثل پتوس نئون، پتوس سبز، طلایی و ارتشی با نور متوسط نزدیک پنجره شمالی، ایجاد حالت جزیره ای و آبیاری های نسبتا منظم به سرعت با محیط سازگار شده و رشد میکند.

نقطه قوت این گیاه برای معرفی بعنوان یک گیاه مقاوم، این است که اگر آبیاری آن را تا یک هفته فراموش کنید، برگها پژمرده میشوند. اما بعد از آبیاری مجدد طی چند ساعت به شادابی قبل برمی‌گردند.

 

گیاه دوم: آگلونما (Aglaonema)

کشور مبدا : فیلیپین

آگلونما گیاهی مناسب برای آپارتمان، دفاتر، بانک ها و کلیه نقاط تاریک و شرایط سخت می باشد. نیاز کم به آبیاری و نور باعث شده تا این گل را یک سخت جان واقعی بدانیم. تنها مورد حیاتی برای آگلونما رطوبت است که اگر بتوانید آن را تامین کنید سلامت گیاهان را در زمان طولانی تضمین کرده‌اید.

علاوه بر مقاومت بالا، تنوع گونه در آگلونما و متناسب بودن با دکوراسیون های مختلف این گیاه را جزو پرطرفدار ترین گیاهان آپارتمانی کرده است.

گیاه سوم: سرخس (Ferns)

کشور مبدا: شمال استرالیا

سرخس جزو قدیمی‌ترین گیاهان زمین است که برعکس بسیاری از گیاهان گل، میوه یا دانه ندارد. تکثیر طبیعی آنها مثل جلبک، خزه و گلسنگ از طریق هاگ می باشد. تنوع سرخس ها مثل قدمت آنها بسیار زیاد است و از اندازه‌های میکروسکوپی گرفته تا سایزهای غول‌پیکر آن وجود دارد. گونه هایی که برای نگهداری در فضاهای شهری توصیه می‌شود 20 تا 30 نوع هستند.

ویژگی خاصی که سرخس را جزو گیاهان جان سخت قرار داده نیاز نوری کم، مقاوم بودن به آلودگی هوا و جابجایی است. با تامین رطوبت این گیاه (اما نه اسپری آب روی برگها!) و همیشه مرطوب نگه داشتن خاک این گیاه از زیبایی آن لذت ببرید.

گیاه چهارم: برگ عبایی (Aspidistra)

کشور مبدا : چین و ژاپن

گیاه برگ عبایی با برگهای سبز تیره به طول حداقل 40 تا 50 سانتی‌متر جزو گیاهان آپارتمانی است که از سالیان دور در منازل نگهداری می‌شود. اگر جزو آن دسته هستید که ترجیح می‌دهید گیاهی با رشد زیاد و بدون نیاز به تعویض گلدان داشته باشد، برگ عبایی بهترین انتخاب است.

علاوه بر آن برگ عبایی نسبت به خشکی و تغییرات دما نیز مقاوم است. اگر احتمال می‌دهید آبیاری را فراموش می‌کنید، این گیاه جان سخت پیشنهاد ما به شماست.

گیاه پنجم: سانسوریا (Sansevieria)

کشور مبدا : نیجریه و کونگو

گیاه همیشه سبز سانسوریا جزو گیاهانی است که می‌توانید بدون در نظر گرفتن نیازهای نوری، آن را در مکان‌های مختلف منزل، محل کار و هرجای دیگری قرار دهید. نیاز آبی کم نیز جزو ویژگی های این گیاه زینتی است که آن را در میان 10 گیاه جان سخت آپارتمانی قرار داده است.

تنوع بالای گونه های سانسوریا (حدود 60 گونه) که تعداد زیادی از آنها در ایران وجود دارند، دست شما را برای انتخاب سانسوریای مدنظرتان باز گذاشته است. اگر بخواهیم به دیگر ویژگی های مثبت و بی‌شمار سانسوریا اشاره کنیم، تصفیه هوا و اکسیژن سازی آن است.

گیاه ششم: پاپیتال (Hedera helix)

کشور مبدا : اروپا و غرب آسیا

پاپیتال یا عشقه گیاهی بالارونده است که در جنگل به صورت طبیعی و در فضای سبز، حیاط منازل، آپارتمان‌ها بعنوان گیاه زینتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه سریع الرشد و ارزان دارای تنوع بالایی است که شامل واریاته های سبز و ابلق می‌باشد.

تحمل پاپیتال نسبت به انواع جنس خاک و سرما باعث شده تا این گیاه یک انتخاب درست و هوشمندانه برای تراس، بالکن، حیاط منزل یا محل کارشما باشد. اگر بخواهیم بطور کلی راجب نگهداری این گیاه صحبت کنیم، باید گفت: نور کامل، آبیاری منظم دوبار در هفته و رطوبت دهی هر چه بیشتر بهتر، تمام نیاز عشقه برای هم زیستی کنار شماست.

تحویل از فردا

گلدان آویزی پاپیتال 50 تا 70 سانتی

کد انگور: 43600
325,000 تومان
خرید

گیاه هفتم: برگ بیدی (Tradescantia spp)

کشور مبدا : آمریکای جنوبی

یکی دیگر از گیاهان جان سخت برگ بیدی است. برگ بیدی با برگهای بیضی شکل که در بعضی واریاته ها سبز و در برخی دیگر ابلق با رگه های سفید و به شکل برگ بید است.  ویژگی بارز این گیاه رشد فوق العاده زیاد است به شکلی که گاهی اوقات لازم است 5 تا 6 بار تعویض گلدان در سال داشته باشد! برگ بیدی علاوه بر رنگ سبز، گونه های وسیعی از طیف رنگی بنفش، یاسی، صورتی و … را داراست.

اگر فرزند کوچک یا حیوان خانگی دارید و گلهای شما از دست آنها در امان نیستند، برگ بیدی گزینه مناسبی برای نگهداری است. چراکه بعد از شدیدترین آسیب ها قدرت رشد مجدد را دارد. نسبت به واریاته آن نیاز نور متفاوت است. اما همه گونه های آن نسبت به کم آبی و دمای بالا و پایین مقاوم هستند.

از 2 روز آینده

تراریوم برگ بیدی به همراه تقویم پازلی

کد انگور: 28896
656,000 تومان
خرید
تحویل از امروز

گیاه برگ بیدی صورتی

کد انگور: 24114
509,000 تومان
خرید
از 2 روز آینده

مجموعه سه تایی هاورتیا گورخری و برگ بیدی صورتی رومیزی

کد انگور: 30118
تومان
اطلاعات بیشتر

گیاه هشتم: گندمی (Chlorophytum comosum)

کشور مبدا : جنوب قاره افریقا

گل گندمی با دارا بودن مقاومت بالا در برابر غرقابی، خشکی یا سرمای زمستان جزو جان سخت‌ترین گیاهان آپارتمانی است. گندمی از سالهای دور در منازل ایرانی بعنوان گیاه آویز نگهداری می شود. این گیاه در رنگ‌های ابلق (سفید/ سبز)، سبز و نقره ای در بازار وجود دارد.

گندمی نسبت به گیاهان دیگر آسان‌تر به گل می‌نشیند. دمگل ساقه مانندی از آن خارج میشود که ابتدا گلها و سپس گیاهچه های جدید روی آن شکل می‌گیرد. بعد از مدتی می‌توانید گیاهچه ها را از دمگل جدا کنید و به آسانی درون خاک بکارید.

 

تحویل از امروز

گلدان پتوس مرمر

کد انگور: 22186
953,000 تومان
خرید
تحویل از فردا

گلدان گیاه عنکبوتی (تصفیه‌کننده هوا)

کد انگور: 8482
198,000 تومان
خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *