دانستی ها

پلنت‌ویو (plantwave)؛ تبدیل بیوریتم گیاهان به موسیقی زنده!

معرفی دستگاه پلنت ویو - اجرای زنده موسیقی با گیاهان

تحقیقات نشان می‌دهد که تقریباً 90٪ از زمان خود را در محیط‌های بسته سپری می‌کنیم و حتی زمانی که به بیرون می‌رویم، اغلب به تکنولوژی وصل هستیم؛ با یک اسپیکر در گوشمان، یک گوشی هوشمند در دستمان یا هر دو. معماران و طراحان همیشه به دنبال روش‌های نوآورانه برای گنجاندن طبیعت در فضاهای زندگی هستند. پس از پذیرش دیوارهای سبز، فضاهای زندگی داخلی-خارجی یکپارچه و نوردهی طبیعی استراتژیک، به نظر می‌آید که کشف دنیای صدا، گزینه بعدی باشد.

پلنت‌ویو؛ دستگاه جدیدی است که اخیرا در رسانه‌های اجتماعی طوفان به پا کرده و بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این دستگاه توسط شرکت دیتا گاردن طراحی و توسعه داده شده که با یک روش کاملاً جدید و فقط با یک ضربه، ما را دعوت می‌کند تا صدای طبیعت را با گوش و جان بشنویم.

پلنت‌ویو (plantwave)؛ چگونه کار می‌کند؟

پلنت ویو، اجرای زنده موسیقی با گیاهان

PlantWave از فن‌آوری انحصاری سونیفیکیشن برای تبدیل بیورتیم گیاهان به موسیقی زنده استفاده می‌کند. جو پاتوچی، یکی از بنیانگذاران این شرکت، این دستگاه را به عنوان “یک پنجره صوتی به زندگی مخفی گیاهان” توصیف می‌کند.

برخلاف موسیقی‌های از پیش ضبط شده در پلی لیست‌های شما، موسیقی‌های تولید شده با PlantWave هرگز یکسان نیستند. این موسیقی‌ها براساس تغییرات الکتریکی در یک گیاه تغییر می‌کند. پلنت‌ویو؛ این تغییرات را از طریق دو الکترودی که به برگ‌های گیاه متصل می‌شود، تشخیص می‌دهد. سپس، شما فقط یک ست صدا (یک مجموعه ساز‌های طراحی شده برای اجرای گیاهان) را انتخاب کنید، دستگاه خود را با برنامه موبایل جفت کنید و از جریان خوشایند موسیقی مداوم گیاهان لذت ببرید.

مزایای گوش دادن به موسیقی گیاهان

پلنت‌ویو (plantwave)؛ تبدیل بیوریتم گیاهان به موسیقی زنده! - انگور

اگرچه پلنت‌ویو را می‌توان در هر جایی و با هر نوع گیاهی مورد استفاده قرار داد، اما برای کسانی که در خانه از آن لذت می‌برند، جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. با یک گیاه خانگی ساده، کاربران می‌توانند از پلنت‌ویو استفاده کنند تا در صدا‌های طبیعت غرق شوند و لذت ببرند.

کاربران پلنت‌ویو از افزایش بهره‌وری، خلاقیت و تمرکز عمیق را در حین گوش دادن به گیاهان خبر می‌دهند که باعث می‌شود این دستگاه، راه خود را به دفاتر کاری حرفه‌ای و فضا‌های کاری خانگی پیدا کند. موسیقی گیاهی همچنین به عنوان ابزاری برای افزایش تمرینات مدیتیشن شناخته می‌شود، به‌طوری که برخی از مربیان حتی جلسات مدیتیشن ویژه با موسیقی گیاهی را برگزار می‌کنند.

این دستگاه همچنین به نوازندگان اجازه می‌دهد تا با اتصال مستقیم به یک سینث سایزر یا کارگاه صوتی دیجیتال، با گیاهان موسیقی بسازند. این برنامه با ارائه یک حالت پخش برای به اشتراک‌گذاری ملودی‌های منحصر به فرد هر گیاه در زمان حال، همچنین گزینه ضبط صدا نیز دارد تا موسیقی گیاهی خود را ذخیره و در هر زمان که دلتان بخواهد لذت ببرید.

پلنت‌ویو (plantwaveدر خانه 

پلنت‌ویو (plantwave)؛ تبدیل بیوریتم گیاهان به موسیقی زنده! - انگور

به نظر می‌رسد که PlantWave همراه با روند گسترده‌تری از گنجاندن گیاهان در فضا‌های زندگی ما، شور و اشتیاق و درک جدیدی را نسبت به طبیعت به وجود آورده است. افرادی که قبلاً تعداد کمی یا هیچ گیاهی نداشتند، اکنون خانه‌ها و دفاتر خود را به پناهگاه‌های سبز پر از موسیقی گیاهی تبدیل کرده‌اند.

چه در خانه باشید و چه در بیرون از منزل، PlantWave می‌تواند به تنظیم یا تعمیق رابطه شما با طبیعت کمک کند. تاکنون بیش از ۱۱۰۰۰ دستگاه به فروش رسیده است و به نظر می‌رسد موسیقی گیاهی در حال گسترش است.

در ادامه ویدیوهایی از این نمونه موسیقی‌ها را می‌شنویم:

 

منبع: https://plantwave.com/

0 دیدگاه در “پلنت‌ویو (plantwave)؛ تبدیل بیوریتم گیاهان به موسیقی زنده!

  1. ابوالفضل جعفرپور گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    از کجا میشه تهیه کرد؟

    1. امیر نعمتی گفت:

      مستقیم از آمازون یا شرکتهایی که از آمازون خرید میکنن و به شما میرسونن

  2. فاطمه گفت:

    هیچی نمیتونم بگم جز اینکه خدایا تو چقد بزرگی خدایا شکرت بابت اینهمه زیبایی

  3. مجتبی گفت:

    سلام
    موجوده؟
    قیمت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *