دانستی ها

بازیگر نقش اول این 11 فیلم، گیاهان هستند!

بازیگر نقش اول این 11 فیلم، گیاهان هستند! - انگور

اگر شما هم به گل و گیاه علاقه‌مند هستید و فیلم بسیار دوست دارید، در این مطلب 11 فیلم و انیمیشن سینمایی را معرفی می‌کنیم که داستان آنها با گیاهان گره خورده است.

1) در فیلم Wall-e، قهرمانان باید آخرین گیاه روی زمین را نجات دهند.

وال-ئی (WALL·E مخفف: Waste Alloction Load Lifter Earth-Class) نام فیلم پویانمایی علمی-تخیلی و خیال‌پردازی‌ای است که توسط استودیوی پیکسار و به کارگردانی اندرو استنتون در سال ۲۰۰۸ تولید و اکران شد.

بازیگر نقش اول این 11 فیلم، گیاهان هستند! - انگور

 

خلاصه داستان: 

انسان ها هفتصد سال پیش کره زمین را ترک کرده اند و وال ای آخرین ربات باقی مانده روی زمین است که روزهای خود را با هدف پاکسازی کره زمین می گذراند و زباله ها را جمع آوری می کند. این ربات طی سال های طولانی رشد شخصیتی داشته و احساس تنهایی می کند تا این که یک ربات جدید به زمین فرستاده می شود و وال ای بزرگ ترین ماجراجویی خود را آغاز می کند.

 

2) در “مریخی”، مت دیمون با کشت سیب زمینی زنده می‌ماند!

مریخی (به انگلیسی: The Martian) فیلمی آمریکایی در سبک علمی–تخیلی به کارگردانی ریدلی اسکات است که در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۱۵ منتشر شد. این فیلم  که درباره استعمار اولیه مریخ می‌باشد، یکی از بزرگترین ستاره های سینمای سیاره زمین، مت دیمون، به عنوان یک گیاه شناس انتخاب می شود.

فیلم هایی در مورد گل و گیاه

 

خلاصه داستان:

مارک واتنی فضانورد کنجکاوی است که با اعضای تیم قصد رفتن به سیاره مریخ را دارد. در آنجا دچار طوفان بسیار سخت می شوند. اعضای تیم در ابتدا او را تنها گذاشته و او گرفتار می شود. او باید به هر راهی که شده مرکز کنترل پرواز در زمین را اطلاع دهد و از آنها کمک بخواهد. ولی همین کار هم بسیار سخت است چون منابع اطلاعاتی بسیار کمی دارد. ولی بالاخره موفق می‌شود به اطلاع آن مرکز برساند. گروهی از فضانوردان برای نجاتش عازم سیاره مریخ می شوند. در آنجا اتفاقات بسیار هیجان انگیزی رقم می خورد.

 

3) انیمیشن FernGully،نجات سرزمین پری‌ها

فرنگولی: آخرین جنگل بارانی (به انگلیسی: FernGully: The Last Rainforest) فیلمی پویانمایی و فانتزی است محصول سال ۱۹۹۲ به کارگردانی بیل کرویر می‌باشد

 

بازیگر نقش اول این 11 فیلم، گیاهان هستند! - انگور

 

خلاصه داستان:

ساکنان عجیب و غریب جنگل بارانی در تلاش هستند سرزمین پریان که محل زندگی آنهاست را از خطر “هکسوس” که قدرتی ویرانگر است نجات دهند.

 

4) در فیلم اقتباس (به انگلیسی: Adaptation) گل ارکیده سوژه اصلی فیلم می‌شود.

فیلم محصول شرکت آمریکایی کلمبیا پیکچرز و به کارگردانی اسپایک جونز است که فیلم‌نامه آن به دست چارلی کافمن و با الهام‌گرفتن از داستان دزد ارکیده اثر سوزان اورلئان نوشته شده‌است.

بازیگر نقش اول این 11 فیلم، گیاهان هستند! - انگور

 

خلاصه داستان: 

فیلم از صحنه هایی از فیلم برداری فیلم جان مالکوویچ بودن شروع می شود که در آن «چارلی کافمن» (نیکولاس کیج) افسرده، مهلت کمی برای تحویل فیلم نامه اقتباسی دزد ارکیده به شرکت کلمبیا پیکچرز دارد. در مقابل چارلی افسرده، برادر دوقلوی سرزنده او «دونالد» است که در نظر دارد به تأسی از چارلی شروع به نوشتن فلیم نامه کند.

 

5) آواتار

آواتار (انگلیسی: Avatar؛ عرضه‌شده با نام آواتار جیمز کامرون) فیلمی آمریکایی در ژانر علمی تخیلی حماسی به کارگردانی، نویسندگی، تهیه‌کنندگی و تدوین جیمز کامرون است که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد.

بازیگر نقش اول این 11 فیلم، گیاهان هستند! - انگور

 

خلاصه داستان: 

جیک سالی سرباز فلج نیروی دریایی به ماموریتی در پاندورا، قمر یکی از سیارات دوردست میرود. او در میابد که انسان‌ها قصد دارند موجودات شبه انسان پاندورا بنام «ناوی» را نابود کنند تا منابع با ارزش آن‌ها که در جنگل‌هایشان نهفته است، را بدست آورند. جیک با یک هویت «آواتار» به داخل مردم ناوی نفوذ می کند، و از طرفی هم به سرهنگ کوارتیچ قول می دهد با ارتش همکاری کند. جیک خیلی سریع با مردم ناوی خو می گیرد و عاشق دختر رئیس قبیله آن‌ها می شود. طولی نمی کشد که سرهنگ و افرادش با تاکتیک‌هایی مرگبار به مردم ناوی حمله می کنند، و جیک تصمیم می گیرد با آن‌ها مقابله کند.

 

6) در “فروشگاه ترسناک کوچک”، سوژه اصلی گیاهی است انسانخوار!

فروشگاه کوچک ترسناک (به انگلیسی: Little Shop of Horrors) فیلمی محصول سال ۱۹۸۶ و به کارگردانی فرد شپیسی است.

بازیگر نقش اول این 11 فیلم، گیاهان هستند! - انگور

 

خلاصه داستان:

فیلم در مورد جوانی به نام سیمور کرلبورن است که در یک مغازه گل فروشی کار میکند. یک روز که سیمور در جستجوی یک گیاه جدید بود، یک گیاه ناشناس و مرموز را پیدا می کند که برای او نام آدری دوم را انتخاب میکند. اما به نظر می رسد این گیاه اشتیاق زیادی به خون انسان دارد و به زودی شروع به آواز خواندن برای غذا می کند. پس از مدتی این گیاه شروع به خوردن خون انسان‌ها کرده و از کنترل خارج میشود. آیا سیمور میتواند این گیاه ترسناک را نابود کند یا آدری دوم او را شکست خواهد داد؟

 

7) فیلم “مرد پزشکی” در مورد جستجوی درمان سرطان در جنگل های بارانی آمازون است.

مرد پزشکی (به انگلیسی: Medicine Man) یک فیلم درام ماجراجویی آمریکایی محصول سال ۱۹۹۲ به کارگردانی جان مک تیرنان کارگردان اکشن آمریکایی است.

بازیگر نقش اول این 11 فیلم، گیاهان هستند! - انگور

 

خلاصه داستان:

دانشمندی عجیب برای یک شرکت دارویی بزرگ بر روی پروژه ای تحقیقاتی در جنگل آمازون کار می کند.اوبه کشف درمانی برای سرطان بسیار نزدیک است به همین دلیل دستیاری برایش فرستاده می شود.

 

8) در “لوراکس”، تد از محیط زیست محافظت می‌کند.

لوراکس (به انگلیسی: The Lorax) انیمه ای برای کودکان نوشته سوس گایزل است که در سال ۱۹۷۱ میلادی منتشر شد. این فیلم وضعیت اسفبار محیط را شرح می دهد و لوراکس که شخصیت اصلی است، “برای درختان صحبت می کند” و با “Once-ler” که باعث تخریب محیط زیست می شود، مقابله می کند.

بازیگر نقش اول این 11 فیلم، گیاهان هستند! - انگور

 

خلاصه داستان:

تد ویگینز پسر 12 ساله ای ست که در آینده ای دور در شهری به نام “دنیت ویل” زندگی می کند. در این شهر همه چیز مصنوعی ست و حتی هوا به عنوان کالا خرید و فروش می شود. دیوارهای بلند سرتاسر شهر را فرا گرفته است و گل ها و درختان مصنوعی در همه جا دیده می شود. “آدری” یکی از دوستان تد است که به طبیعت و محیط زیست علاقه بسیار زیادی داد. به همین دلیل تد قصد دارد با یک درختی واقعی آدری را خوشحال کند.

 

9) در “سرزمین رویاها”، داستان مزرعه ای است که به میدان بازی تبدیل می‌شود.

سرزمین رؤیاها (به انگلیسی: Field of Dreams) فیلمی ۱۰۷ دقیقه‌ای به کارگردانی فیل آلدن رابینسون با بازی کوین کاستنر محصول کشور ایالات متحده آمریکا است.

بازیگر نقش اول این 11 فیلم، گیاهان هستند! - انگور

 

خلاصه داستان:

آيووا. «ري کينسلا» (کاستنر) هم راه همسرش، «آني» (مديگان) و «کارين» (هافمان) در مزرعه ي خود زندگي آرامي دارد. تا اين که صدايي از غيب به او مي گويد که اگر در وسط مزرعه اش يک زمين بيس بال بسازد، قهرمان افسانه اي، «جو جکسن بي کفش» (ليوتا)، از دنياي مردگان مي آيد و در آن جا بار ديگر بازي مي کند.

 

10) در Big Fish، اد بلوم مزرعه نرگس را می کارد تا همسر آینده خود ساندرا را تحت تأثیر قرار دهد.

ماهی بزرگ (به انگلیسی: Big Fish) محصول 2003، در ژانر خیال‌پردازی و کمدی-درام از تیم برتون است که بر اساس رُمانی به همین نام از دانیل والاس (Big Fish: A Novel of Mythic Proportions) توسط کمپانی کلمبیا پیکچرز ساخته شده‌است که ایده ساخت این فیلم اندکی پس از انتشار این رمان مطرح شد.

بازیگر نقش اول این 11 فیلم، گیاهان هستند! - انگور

 

خلاصه داستان:

ادوارد بلوم یک فروشنده‌‌ی دوره گرد است. او تمامی زندگی‌اش را به تعریف قصه هایی شگفت انگیز و غیرقابل باور گذرانده است و بارها و بارها آن‌ها را تکرار کرده است. فرزند او ویل در تضاد با پدر قرار دارد. او روزنامه نگار است و در جست و جوی حقیقت. زمانی که ویل در آستانه‌‌ی پدر شدن قرار دارد و مرگ پدر را نزدیک می‌بیند به نزد او باز می‌گردد و حقیقت پشت داستان‌ها را جویا می‌شود.

 

11) در فیلم “باغ مخفی”، گیاهان اثر شفابخش دارند.

باغ مخفی (انگلیسی: The Secret Garden) فیلمی به کارگردانی آگنیشکا هولاند است که در سال ۱۹۹۳ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به مگی اسمیت، ایرن ژاکوب و کلی مکدونالد اشاره کرد.

بازیگر نقش اول این 11 فیلم، گیاهان هستند! - انگور

 

خلاصه داستان:

درباره ی دختری است که در هند زندگی میکند او  در یک زلزله پدر و مادر خود را از دست می دهد و تصمیم میگیرد نزد عمویش که در انگلیس زندگی میکند برود او وقتی به انگلیس می رسد متوجه میشود عمویش مدت ها است از آنجا رفته است و شروع به گشتن قصر میکند تا اینکه متوجه باغی زیبا و مخفی در آنجا میشود.

 

اگر شما هم فیلم و انیمیشن در مورد گیاهان دیده اید، در زیر همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *