دانستی ها

رکوردهای جهانی گینس در مورد گل و گیاه

رکوردهای جهانی گینس در مورد گل و گیاه

ما همه عاشق دنیای گلها و گیاهان هستیم. این دنیا را به خاطر زیبایی آن دوست داریم، اما همچنین به خاطر نامتناسبی یا تفاوت‌هایی که در آن مشاهده می‌کنیم از آن لذت می‌بریم. گاهی اوقات دنیای گیاهان و گلها نسخه‌های بسیار عجیب و خارق‌العاده‌ای از خود تولید می‌کند. در اینجا ما به معرفی چند رکورد جهانی گینس  می‌پردازیم. کدام یک از این رکوردهای جهانی شما را بیشتر متاثر می‌کند؟

 

  • عجایب جهان: رکورد طولانی‌ترین فرش گلهای دنیا!

رکوردهای جهانی گینس در مورد گل و گیاه - انگور
اجرا کننده:
دولت مردمی شهر کایفنگ
رکورد:
2011 متر
مکان:
چین (کایفنگ)
زمان:
۱۸ اکتبر ۲۰۱۱
رکورد جهانی بلندترین فرش گلها در شهر کایفنگ چین ثبت شده است. این فرش، که با چند رنگ مختلف تزئین شده بود، طولی برابر با ۲٬۰۱۱ متر داشت که رکورد قبلی که در سال ۲۰۱۰ در مکزیک به طول ۱٬۹۱۶ متر ثبت شده بود را شکست. این رکورد نشان می‌دهد که جمعیت زیادی در ثبت این رکورد شرکت کرده‌اند و توانسته‌اند این فرش گل بسیار بزرگ را ایجاد کنند.

 

 

  • رکورد بزرگترین فرش پتال گل‌ها

اجرا کننده:
GLOBERZ ENTERTAINMENTS و وزارت تسامح
رکورد:

5,360.00 متر مربع
مکان:

امارات متحده عربی (دبی)
زمان:

 مساحت این فرش برگ گل ۵٬۳۶۰ متر مربع بوده است که با استفاده از ۴۲٬۰۰۰ کیلوگرم گل وارداتی در هفت رنگ ایجاد شده است. در این پروژه، از کودکان تا سالخوردگان، افراد به گروه‌های کوچک تقسیم شده و برگ‌های گل را بر روی طرح‌های کوچکی که روی زمین کشیده شده بودند، قرار داده‌اند تا فرش برگ گل را تشکیل دهند. این فرش برگ گل یک نمایش هنری بسیار زیبا و شگفت‌انگیز بوده و نشان از همکاری و تلاش جمعی افراد این جامعه دارد.

 

 

  • رکورد بزرگترین دسته گل عروسی

عکسی پیدا نکردیم
اجرا کننده:
روشان ساموئل، آنجلینا اسکای اس.
رکورد:
 ۹٬۴۰۰ گل
مکان:
هند (بنگالور)
زمان:
۲۲ ژانویه ۲۰۲۳

بزرگترین دسته گل عروسی از ۹٬۴۰۰ گل تشکیل شده است و توسط روشان ساموئل و آنجلینا اسکای (هر دوی آنها اهل هند) در شهر بنگالور، ایالت کارناتاکای هند در تاریخ ۲۲ ژانویه ۲۰۲۳ به دست آمد.

این دسته گل به عنوان نشانی از عشق به والدینشان (آقای پریم کومار و خانم سسیلیا پریم) به مناسبت سی و پنجمین سالگرد ازدواج آن‌ها ایجاد شد. اندازه آن ۱۳۶٫۷ متر بود.

 

 

  • رکورد طولانی‌ترین پیاده‌روی دنیا بر روی گلبرگ

رکوردهای جهانی گینس در مورد گل و گیاه - انگور
اجرا کننده:
بنیاد DHAMMAKAYA
رکورد:
485 کیلومتر
مکان:
تایلند (بانکوک)
زمان:
31 ژانویه 2015

در مراسم دینی Dhammachai Dhutanga، یک گروه از راهبان بودایی در تاریخ 2 ژانویه 2015 تصمیم گرفتند که مسافت طولانی را بر روی گلبرگ‌ها طی کنند. آنها بر روی گلبرگها به مسافت 485 کیلومتری (معادل 301.36 مایل) در سراسر تایلند پیاده‌روی کردند. این مسافت توسط 1130 راهب انجام شد.

 

 

  • بزرگترین سازه‌ گل در جهان

رکوردهای جهانی گینس در مورد گل و گیاه - انگور
اجرا کننده:
میراکل گاردن دبی
رکورد:

72.95X78.34X21.98 متر
مکان:
امارات (دبی)
زمان:
2 دمسامبر 2016
 یک مدل از هواپیمای امارات A380 در اندازه واقعی ساخته شده که بیش از ۷۳ متر طول دارد. این مدل با بیش از ۵۰۰،۰۰۰ گل و گیاه واقعی احاطه شده است و به همین دلیل به بزرگ‌ترین نصب گل در تاریخ تبدیل شده است. زمانی که این سازه به طور کامل به گل می‌نشیند، تعداد گل‌ها در آن به ۵ میلیون ساقه خواهد رسید. این سازه گل شگفت‌انگیز بیانگر زیبایی و جلوه هنری بی‌نظیر است که در دبی به وجود آمده است و می‌تواند جذابیت بسیاری برای بازدیدکنندگان فراهم کند.

 

  • اولین گل بیومنتیسانت جهان

رکوردهای جهانی گینس در مورد گل و گیاه - انگور
اجرا کننده:

پروفسور CHIA TET FATT
رکورد:

اولین
مکان:
سنگاپور
زمان:
دمسامبر 1999

در دسامبر 1999، استاد چیا تت فات از گروه علوم ملی موسسه آموزش ملی سنگاپور، با استفاده از نژاد خاصی از ارکیدهای دندروبیوم به نام “دندروبیوم وایت فری #5” موفق به تولید اولین گل‌های بیومنتیسانت جهان شدند. این گل‌ها از نظر ظاهری شبیه به گل‌های ارکید هستند، اما دارای قابلیت تولید نور هستند.

استاد فات از روش بمباران ذرات استفاده کرد تا DNA حاوی ژن لوسیفراز، که در کرم‌های شب‌تاب یافت می‌شود، را به داخل بافت‌های ارکید منتقل کند. سپس این ارکیدها را اصلاح کرد و در نهایت ارکیدهایی تراریخته و پایدار تولید کرد که دارای ژن کرم شب‌تاب بودند.

این ارکیدهای بیومنتیسانت نه تنها از پتال‌ها، بلکه از ریشه‌ها، ساقه و برگ‌ها نیز نور سبز-سفیدی را منتشر می‌کنند. این نور به طور مداوم قابل مشاهده برای چشم انسان است و تا 5 ساعت مدت دارد. شدت نور نیز از 5000 تا 30،000 فوتون در ثانیه متغیر است، که به عواملی مانند منطقه‌ای که از گیاه منتشر می‌شود، بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *