دانستی ها

برند های محبوب خاک

برندهای محبوب خاک

خاک نقطه آغاز زندگی گیاه است. گیاه برای شروع از دل خاک بیرون می‌آید و در نهایت به یک گیاه زیبا و سالم تبدیل می‌شود. می‌توان گفت خاک در رشد گیاهان بسیار مهم است. خاک مناسب برای گیاهان مانند تاثیر یک محیط مناسب برای رشد کودکان می‌باشد. پس انتخاب خاک تصمیم مهمی است.

 

نباید از هر محلی خاک جمع آوری کنید.

برای تهیه خاک نباید از هر محلی خاک جمع‌آوری کنید. چرا که احتمال وجود عوامل بیماری‌زا همچون قارچ، کرم‌های انگلی و حشرات مختلف در خاک وجود دارد. این عوامل ناخوشایند علاوه بر اینکه به گیاهان شما آسیب میزند، احتمال دارد اعضای خانواده شما را نیز بیمار نمایند. در نهایت علاقه شما به پرورش گیاهان را از بین ببرد.

برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی، بهتر است از خاک ضدعفونی شده استفاده کنید. همچنین باید به این نکته نیز اشاره کنیم که گیاهان برای رشد به خاک‌های متفاوتی نیاز دارند. همین امر نیز سبب شده تا شرکت‌های تولید کننده خاک، انوع مختلف خاک را در بسته‌های متنوع تولید کنند. البته به طور قطع شما باید برای اطمینان از کیفیت خاک خریداری شده، از برندهای معتبر خرید نماید. ما در این مقاله به بررسی تعدادی از معتبرترین شرکت‌های تولید خاک خواهیم پرداخت.

 

1. خاک گیلدا

شرکت انوشه آراب (سهامی خاص) از سال 1385 تحقیقات خود را در زمینه پرورش کرم خاکی با هدف تبدیل ضایعات کشاورزی به کود ورمی کمپوست آغاز نمود. میزان اهمیت تولید خاک برای نگهداری گیاهان تزئینی و تولید محصولات کشاورزی برای این شرکت بالا بود. متخصصین گیلدا با تعیین میزان عناصر تشکیل دهنده هر بستر کشت با توجه به نوع گیاهی که در آن قرار می‌گیرد، محصولات تخصصی هر گیاه را تولید نموده‌اند. تولیدات ارگانیک گیلدا با هدف تامین بسترهای کشت و مکمل‌های خاک، در انواع کود ورمی کمپوست گیلدا، خاک و کود آماده کاشت گیلدا، خاک بنفشه آفریقایی گیلدا، خاک کاکتوس گیلدا، خاک بونسای گیلدا، خاک سبزی کاری گیلدا، خاک تراریوم گیلدا، پرلیت و کوکو پیت گیلدا و… در بسته‌بندی‌های متنوع بدون نیاز به افزودن مواد دیگر به بازار عرضه شده است.

گیلدا اهداف تولید خاک‌های ضدعفونی شده خود را بدین گونه بیان می‌نماید: «هدف اصلی ما حفظ محیط زیست، آسان سازی نگهداری گیاهان تزئینی آپارتمانی، تولید محصولات کشاورزی ارگانیک و ارائه کود ورمی‌کمپوست مرغوب به عنوان تنها کود طبیعی قابل استفاده در محیط‌های آپارتمانی، شرکتها و ادارات می‌باشد. این مهم پس از کسب مجوزهای لازم از وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان دامپزشکی کشور در اختیار شما هموطنان محترم قرار گرفته است تا با خیالی آسوده، شما نیز با استفاده از این محصولات گامی در جهت حفظ محیط زیست و استفاده از محصولات ارگانیک بردارید.»

تحویل پستی

ماسه عدسی گلدان گیلدا 2 لیتری | Gilda

کد انگور: 60067
98,000 تومان
خرید
تحویل پستی

کوکوپیت و پیت ماس و پرلیت گیلدا 2 لیتری | Gilda

کد انگور: 60066
156,000 تومان
خرید
تحویل پستی

کود ورمی کمپوست گیلدا 7 کیلوگرمی | Gilda

کد انگور: 60064
269,000 تومان
خرید
تحویل پستی

کود هیومیک اسید گیلدا 20 گرمی | Gilda

کد انگور: 60062
90,000 تومان
خرید

 

2. خاک بهکام

گروه تولیدی بهکام از سال 1391 فعالیت خود را با هدف تولید محصولات ارگانیک آغاز نموده‌اند. شرکت بهکام با دغدغه جایگزینی کودهای ارگانیک به جای کودهای شیمیایی آغاز به کار نمود تا با جلوگیری از مصرف بی‌رویه کودهای شیمیایی، از نابودی زمین‌های حاصلخیز و تولید گرد و غبار در کلان شهرها، آلوده شدن منابع آبی و تولید محصولات کشاورزی ناسالم در کشور جلوگیری نماید. شرکت بهکام پیشگام در تولید محصولات کشاورزی از جمله ورمی کمپوست، بستر آماده کاشت، خاک مخصوص کاکتوس و ساکولنت، خاک مخصوص بنفشه های آفریقایی، خاک مخصوص بونسای، پیت ماس، کوکوپیت، پرلیت، خاک برگ و پوکه کشاورزی با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می باشد.

تحویل پستی

پیت ماس قهوه ای بهکام بسته ۵۰ لیتری

کد انگور: 58777
1,740,000 تومان
اطلاعات بیشتر
تحویل پستی

پیت ماس قهوه ای بهکام بسته ۳ لیتری

کد انگور: 58775
91,900 تومان
اطلاعات بیشتر
تحویل پستی

خاک بنفشه آفریقایی بهکام حجم 2 لیتر

کد انگور: 58177
98,900 تومان
اطلاعات بیشتر
تحویل پستی

خاک بن سای بهکام حجم 3 لیتر

کد انگور: 58172
59,300 تومان
اطلاعات بیشتر

 

3. سورین خاک

سورین خاک نیز یکی از معتبرترین برندهای خاک و کود گلدان در بازار ایران است. خاک گلدان این شرکت نیز در بسته‌بندی‌های متنوع به بازار عرضه می‌گردد. خاک سورین از خاک سبک و بقایای گیاهان تجزیه شده در طول زمان تهیه می‌شود و به عنوان خاک آلی و بستر کشت آماده مورد استفاده قرار می‌گیرد. خاک گلدان سورین برای تمام گیاهانی که به خاک سبک نیاز دارند مناسب خواهد بود. این خاک حاوی موادی مورد نیاز گیاه ازجمله ازت، فسفر و پتاسیم طبیعی است. ph مناسب نیز یکی از ویژگی‌های مناسب این خاک سبک است. خاک سورین با توجه به نوع گیاه می‌تواند بر کاهش یا افزایش زمان گلدهی و رشد برگ، ساقه و ریشه گیاه تاثیر داشته باشد. این خاک به سبب داشتن مواد آلی از رنگ تیره و یکدستی برخوردار است.

دیگر نقاط قوت خاک گلدان سورین شامل بدون بو بودن، بسته‌بندی شفاف و ترکیب پرلیت است. از میان محصولات سورین می‌توان به خاک آماده کشت پلاس سورین، خاک کود دامی سورین، خاک پیت ماس سورین، خاک ورمی کمپوست سورین و خاک سبزی سورین اشاره کرد.

تحویل پستی

لیکا دانه ریز سورین خاک | سورین خاک

کد انگور: 60321
28,600 تومان
اطلاعات بیشتر
تحویل پستی

کود مایع کلات آهن سورین خاک 100 میلی لیتر | سورین خاک

کد انگور: 60313
37,700 تومان
اطلاعات بیشتر
تحویل پستی

کود مایع کاکتوس سورین خاک 100 میلی لیتر | سورین خاک

کد انگور: 60312
31,200 تومان
اطلاعات بیشتر
تحویل پستی

کود مایع رشد ریشه سورین خاک 100 میلی لیتر | سورین خاک

کد انگور: 60311
36,400 تومان
اطلاعات بیشتر

 

4. خاک گلباران سبز

شرکت گلباران سبز مانند دیگر شرکت‌های معتبر تولیدکننده خاک، با هدف تولید ارگانیک در سال 1390 تاسیس شد. شرکت گلباران سبز گیلان تولید کننده و عرضه کننده انواع خاک و کود، پرلیت، لیکا، سنگ رنگی، مالچ، محصولات تقویتی، سموم دفع آفات گیاهی، کتاب‌های کشاورزی و باغبانی، ابزار و لوازم باغبانی، برگ گیاهان دارویی، گلدانهای کشاورزی، بذر و تخم سبزی و صیفی، بذر و تخم گلهای زینتی، بذر و تخم گیاهان دارویی و گیاهان طبیعی می باشد. گلباران سبز، از بدو تاسیس بنیاد و بنای خود را بر پایه کیفیت استوار ساخته است و اعتبار خود را از رضایت مشتریان کسب نموده است. تولید خاک های متنوع با کیفیت مناسب یکی دیگر از ویژگی های مثبت این برند می‌باشد.

تحویل پستی

ماسه گلباران سبز گیلان 500 کیلویی | Golbarane Sabze Gilan

کد انگور: 59321
4,928,000 تومان
اطلاعات بیشتر
تحویل پستی

لیکا ریز گلباران سبز گیلان 1000 کیلویی | Golbarane Sabze Gilan

کد انگور: 59320
7,927,400 تومان
اطلاعات بیشتر
تحویل پستی

لیکا ریز گلباران سبز گیلان وزن 700 کیلویی | Golbarane Sabze Gilan

کد انگور: 59319
5,837,000 تومان
اطلاعات بیشتر
تحویل پستی

لیکا پوکه معدنی دانه درشت گلباران سبز گیلان، 4 کیلوگرم بسته 36 عددی | Golbarane Sabze Gilan

کد انگور: 59317
1,290,000 تومان
اطلاعات بیشتر

 

5. گلفام

گلفام یکی از برندهای تولید خاک در ایران می‌باشد. این نوع خاک با توانایی از دست دادن رطوبت، از پوسیدگی ریشه گل و گیاه جلوگیری می‌کند. همچنین این خاک از زهکشی مناسبی برخوردار است که می‌تواند آب مازاد را سریع‌تر از دسترس ریشه گیاه خارج کند و موجب رسیدن اکسیژن به ریشه گیاه شود. خاک گلفام دارای عناصر غذایی کامل است که نقش موثری در رشد گیاه و سلامتی آن دارد. استفاده بیش از حد از ماسه که یک ویژگی مشترک در ترکیب بیشتر خاک‌های کاکتوس موجود در بازار است، در خاک گلفام مشاهده نمی‌شود. ماسه در حجم زیاد فاقد هر گونه عناصر غذایی است و موجب نرسیدن هیچ عنصر مفیدی به گیاه می‌شود.

خاک گلفام در مدل‌های مختلفی مانند کود پودری رشد برگ و شاخه، خاک زراعی، خاک سبزی کاری و خاک کاکتوس در بازار موجود است.

تحویل پستی

کود دامی گلفام حجم 4 لیتری | گلفام

کد انگور: 60457
45,500 تومان
اطلاعات بیشتر
تحویل پستی

کود دامی گلفام حجم 22 لیتری | گلفام

کد انگور: 60456
156,000 تومان
اطلاعات بیشتر
تحویل پستی

کود دامی گلفام حجم 8 لیتری | گلفام

کد انگور: 60455
62,400 تومان
اطلاعات بیشتر
تحویل پستی

کود دامی گلفام حجم 12 لیتری | گلفام

کد انگور: 60454
84,500 تومان
اطلاعات بیشتر

 

6. خاک رویش

خاک ارگانیک رویش برای مصارف متعددی مانند بستر کشت عمومی برای انواع گیاهان آپارتمانی، سبزی‌کاری و کشت نشا قابل استفاده است. خاک رویش با تهویه بالا و همچین ظرفیت مناسب نگهداری رطوبت، محیط مناسبی را برای رشد ریشه فراهم می‌کند. این مدل از بهترین خاک گلدان همچنین منبع کاملی برای تامین عناصر غذایی مورد نیاز گیاه است. این برند مدعی است که با در نظر گرفتن نیازها و ویژگی‌های گیاهان آپارتمانی خاکی را تولید کرده که مناسب این نوع گیاهان است. از میان این نیازهای اصلی که در تهیه خاک رویش در نظر گرفته شده می‌توان به نرمی و نفوذ‌پذیری خاک برای ریشه، تهویه بالا، عدم تراکم خاک به خصوص در درازمدت، ظرفیت بهینه نگهداشت آب و ذخیره کافی و متعادل از عناصر غذایی مورد نیاز گیاه در طول دوره رشد اشاره کرد. خاک رویش در انواع مختلفی مانند خاک گلدان و خاک ارگانیک رویش در دسترس است.

 

سخن آخر

ما در این مقاله به بررسی تعدادی از برندهای معتبر خاک در ایران پرداختیم. این مقاله با هدف راهنمایی شما برای انتخاب خاک مناسب برای گیاهانتان جمع آوری شده است. در این مقاله میزان اهمیت انتخاب خاک را به شما یادآور شدیم تا از خرابی گیاهانتان پیشگیری نمایید. با انتخاب خاک و کود مناسب گیاهانی سالم شاداب و زیبا خواهید داشت. ما در سایت انگور انواع خاک در حجم‌های مختلف را برای شما آماده کرده‌ایم. شما می توانید با خرید از سایت انگور علاوه بر خرید سریع و ساده، از کیفیت محصول خریداری شده نیز اطمینان پیدا کنید. چراکه ما به عنوان سایت فروش گل و گیاه آپارتمانی، خود را در برابر گیاهان شما مسئول می‌دانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *