نگهداری گیاهان

15 گونه‌‌ی مهم از گیاه سینگونیوم همراه با عکس

انواع گل سینگونیوم همراه با عکس

سینگونیوم، گیاه آپارتمانی خاص از خانواده‌ی آراسه و بومی جنگل‌های بارانی آمریکای جنوبی می‌باشد. گیاه سینگونیوم فواید و کاربرد‌های زیادی برای انسان‌ها دارد. این گیاه گونه‌های متنوع و منحصر به فردی را نیز داراست و در رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت در بازار پیدا می‌شود. گیاه سینگونیوم انتخاب بسیار مناسب برای کسانی است که به زیبایی خانه یا محل‌کار خود اهمیت می‌دهند. همانطور که پیداست، نگهداری سینگونیوم بسیار راحت بوده و همچنین این گیاه آپارتمانی به تصفیه هوای محیط شما نیز کمک می‌کند. در این مقاله شما را با انواع گل سینگونیوم همراه با عکس آشنا می‌کنیم تا بهترین انتخاب را با توجه به سلیقه‌ی خود داشته باشید. پس پیشنهاد می‌کنم که تا آخر همراه ما باشید.

 

1. سینگونیوم پودوفیلوم (Syngonium podophyllum-Pink Allusion)

سینگونیوم پودوفیلوم (Syngonium podophyllum-Pink Allusion)

این نوع از سینگونیوم، برگ‌های گرد سبز با حاشیه‌ی تیره‌تر و رگه‌های صورتی داشته و وقتی به نور بیشتر دسترسی پیدا می‌کند رنگ‌ها و طرح‌های آن وضوح بیشتری دارد. این نوع گیاه رونده بوده و قابلیت پیچیدن و بالا رفتن از سطوح را دارد .پس می‌توانید از یک میله برای رشد آن استفاده کنید‌.

 

2. سفید برفی (Syngonium Snow White)

سفید برفی (Syngonium Snow White)

گونه‌ی سینگونیوم سفید برفی بسیار جمع و جور می‌باشد و ظاهری زیبا و مرتب به محیط شما می‌دهد. این گونه برگ‌های متنوع تیز و پیکانی شکل با سایه‌های سبز و غبار ‌آلود دارد. سینگونیوم سفید برفی گزینه‌ی مناسبی برای افراد تازه‌کار بوده و در محیط‌های کوچک قابلیت سازگاری و رشد دارد.

3. سینگونیوم طلایی (Syngonium Gold Allusion)

سینگونیوم طلایی (Syngonium Gold Allusion)

سینگونیوم طلایی با رنگ طلایی جذاب خود می‌تواند خسته‌ کننده‌ترین محیط‌‌ها را هیجان‌انگیز و زیبا کند. برگ‌های قلبی شکل و الگو‌های نامنظم با رنگ‌های سبز و زرد طلایی و رگه‌های صورتی، از ویژگی‌های بارز ظاهری این گونه می‌باشد.

حتما به این مسئله دقت کنید که سینگونیوم طلایی در محیط‌های روشن رشد می‌کند، در صورت نبود نور کافی ممکن است رنگ طلایی‌ خود را از دست بدهد.

 

4. پروانه سفید (Syngonium White Butterfly)

پروانه سفید (Syngonium White Butterfly)

این سینگونیوم برگ‌های قلبی شکل زیبایی دارد که در وسط آن رنگ سفید نقره‌ای و کرم به وضوح مشخص می‌باشد. همچنین برگ‌ها در انتهای نوک آن تیز شده و به رنگ سفید ختم می‌شوند.

دقت کنید که این گیاه رشد زیادی دارد. پس باید به طور مناسب و در زمان درست هرس شود.

5. سینگونیوم آلبو واریگاتوم (Syngonium Albo Variegatum)

سینگونیوم آلبو واریگاتوم (Syngonium Albo Variegatum)

این جنس منحصر به فردترین و چشم‌نوازترین برگ‌ها را در میان گونه‌های دیگر دارد. برگ‌های آن به رنگ‌های سفید، سبز و پیکانی شکل می‌باشد. این گیاه آپارتمانی به دلیل زیبایی زینتی آن و همین‌طور رشد سریع، طرفداران خاص خود را دارد. شما می‌توانید پس از رشد آن را هرس و تکثیر کنید. آلبو واریگاتوم تمایل به تولید برگ‌های سبز یکدست دارد، بنابرین برای حفظ تنوع ظاهری آن می‌توانید از قسمت برگ‌های بالغ شده و سبز آن را کوتاه کنید.

 

6. اِکزوتیک آلوژن (Syngonium Exotic Allusion)

اِکزوتیک آلوژن (Syngonium Exotic Allusion)

این جنس یکی دیگر از گونه‌های خیره‌ کننده‌ی سینگونیوم هست که برگ‌های پیکانی شکل و سبز کم رنگ دارد. یک جنبه منحصر به فرد آن رنگ کرم موجود در برگ‌ها می‌باشد که معمولاً در سایر ارقام وجود ندارد. اگر این گیاه را در نور مناسب نگه دارید، رنگ آن بیشتر نمایان می‌شود.

 

7. سبز طلایی (Syngonium Green Gold)

سبز طلایی (Syngonium Green Gold)

این گونه دارای شاخ و برگ‌های خیره کننده و دوست داشتنی، برگ‌های بلند و پیکانی شکل می‌باشد. رنگ برگ‌ها معمولا سبز تیره و روشن بوده و زیبایی تماشایی به آن می‌دهد.

توجه داشته باشید که ریشه‌های هوایی این گیاه به سرعت رشد می‌کند و باید در صورت نیاز هرس شود.

8. کرم آلوژن (Syngonium Cream Allusion)

کرم آلوژن (Syngonium Cream Allusion)

کرم آلوژن با برگ‌های جذاب خود شناخته می‌شود. برگ‌ها به رنگ سبز روشن و در مرکز برگ رنگ کرم با رگه صورتی موجود است. این گونه مناسب کسانی است که در محل خود فضای کمی دارند. زیرا اندازه جمع و جور و ایده‌عالی دارد و به راحتی روی طاقچه یا میز جای می‌گیرد.

 

9. هالی (Syngonium Holly)

هالی (Syngonium Holly)

این سینگونیوم برگ‌های مجذوب کننده‌ای به رنگ سفید مایل به نقره ای دارد. برگ‌ها پیکانی شکل و دارای لبه‌های نوک تیز بوده و لکه‌های سبز رنگی به شکل کک و مک بر روی برگ خود دارد که جذابیت فوق العاده‌ای به آن می‌بخشد.

 

10. پینک اسپلش (Syngonium Pink Splash)

پینک اسپلش (Syngonium Pink Splash)

گونه‌ی پینک اسپلش با ظاهر دیدنی خود هر ببیننده‌ای را جذب خود می‌کند. همانطور که از اسم این گونه پیداست ظاهر آن به صورتی است که انگار رنگ صورتی را مانند آب‌رنگ روی رنگ سبز پاشیده باشند.

مراقب باشید که گیاه خود را در نور بسیار کم قرار ندهید در غیر این صورت ممکن است رنگ صورتی و زیبای خود را از دست بدهد.

 

11. امرلند جم (Syngonium Emerald Gem)

امرلند جم (Syngonium Emerald Gem)

اگر این گونه از سینگونیوم را حتی یک‌بار ببینید قطعا ظاهر خاص آن را به خاطر می‌سپارید. سینگونیوم امرلند جم با برگ‌های زمردی شکل و زیبای خود معروف است. شاخ و برگ آن سبز با نقوش سفید و برگ پیکانی شکل می‌باشد. این دو رنگ سبز و سفید ظاهری مرمری  شکل زیبایی به آن می‌دهد.

 

12. وندلندی (Syngonium podophyllum Wendlandii)

وندلندی (Syngonium podophyllum Wendlandii)

این سینگونیوم بومی کاستاریکا می‌باشد. وندلندی به عنوان بهترین نوع سینگونیوم برای تصفیه هوای داخل خانه شناخته می‌شوند. برگ‌های آن به رنگ سبز مخملی بوده و دارای رگبرگ‌های سفید بر روی آن است.

 

13. بری آلوشن (Syngonium podophyllum-Berry Allusion)

بری آلوشن (Syngonium podophyllum-Berry Allusion)

برگ‌های آن به رنگ سبز با تلفيقي از رنگ زرشکی می‌باشد و رگبرگ‌های تقریبا صورتی در رنگ برگ‌ها وجود دارد. بری آلوشن معمولا رشد زیادی دارد و می‌توانید هر چند وقت یکبار آن را هرس کنید.

 

14. بولد آلوژن (Syngonium podophyllum-Bold Allusion)

بولد آلوژن (Syngonium podophyllum-Bold Allusion)

این گونه خاص دارای برگ‌های بشقابی شکل بزرگ و ضخیم بوده و برگ‌ها به رنگ کرم با رگه‌های صورتی می‌باشد. سرعت رشد آن‌ها معمولا کمتر از سایر گونه‌های سینگونیوم بوده و گلدان‌ کوچک برای بولد آلوژن بسیار مناسب است. همچنین بولد آلوژن می‌تواند تا ارتفاع  ۲۵ تا ۳۵ سانتی‌متر رشد کند.

 

15. پنج انگشت (Syngonium angustatum-Five Finger)

سینگونیوم پنج انگشت (Syngonium angustatum-Five Finger)

نام گذاری جالب توجه این گونه به‌دلیل چینش پنج بخشی آن می‌باشد. دو برگ در پایه ساقه، دو برگ در زوایای اطراف و یک برگ در مرکز وجود دارد. رنگ برگ‌های این گونه سبز و صورتی پر جنب و جوش بوده و نکته قابل توجه این است که این رنگ‌ها در زمان بلوغ  کم‌تر می‌شود.

 

نتیجه

از بین ۱۵ گونه سینگونیوم که در این مقاله نوشته شده، شما می‌توانید بسته به شکل، اندازه، رنگ و الگوی رشد آنها توجه کنید و گیاه مورد نظر خود را بسته به سلیقه و شرایط نگهداری خود خریداری کنید. گونه‌های سینگونیوم کاربرد‌های فراوانی دارند و شرایط نگهداری آنها آسان می‌باشد. برای جلوگیری از اثرات سمی گیاه سینگونیوم باید مراقب کودکان و حیوانات خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *