دانستی ها

روغن چریش یک براق کننده و حشره کش طبیعی

روغن چریش یک براق کننده و حشره کش طبیعی - انگور

گیاهان نیز همانند انسان بر تمیزی و نظافت خود اهمیت می دهند. آنان در طبیعت توسط قطرات باران خود را شستشو میدهند. اما شما گیاهان آپارتمانی را تصور کنید… آیا آنان دسترسی به باران دارند؟ آیا می توانند به تنهایی زیر دوش آب بروند؟
حالا اینجاست که شما باید دست به کار شوید و گیاه مورد علاقه خود را مهمان یک دوش حمام اسفنجی کنید. روغن چریش همان حمامی‌ست که به شما کمک می کند تا نشاط و درخشش را به گل زیبای خود بازگردانید.
اگر شما گیاهی با برگ های پهن دارید، هر روز شاهد تجمع گرد و غبار روی آن هستید که نه تنها زیبایی گیاه شما را از بین میبرد، بلکه در مسیر فتوسنتز آن اختلال ایجاد می کند. با استفاده از روغن چریش این مشکل حل شدنیست.

روغن چریش یک براق کننده و حشره کش طبیعی - انگور

 

 فواید روغن چریش

  •  این روغن یک حشره کش یا دافع حشرات طبیعی است. حشرات با خوردن دانه چریش، احساس بیماری می‌کنند. اما وجود روغن روی گیاه آنها را دور می‌کند و از تخمگذاری آنان جلوگیری می‌کند.
  •  از روغن چریش، بعنوان قارچ کش نیز می توان استفاده نمود.
  •  روغن چریش دارای خواص ضد باکتریایی است.

 

مزایای استفاده از براق کننده برگ چریش

این روغن ارزان، در دسترس و ایمن است و بسیاری از مشکلات گیاهان شما را برطرف می کند. روغن چریش، حتی به شکل رقیق، کمک کننده خوبی برای سلامتی گیاه است. پارچه آغشته به چریش، به جابجایی و کشتن آفات کمک می کند. بعلاوه، این روغن بر هرگونه عفونت قارچی یا باکتری خارجی تاثیر گذار است.

 

معایب استفاده از محلول روغن چریش

محلول چریش معمولا به مدت 45 تا 60 دقیقه روی گیاه باقی می ماند و این فرصت را به گیاه می دهد تا آلودگی ها را از بین ببرد. انتظار براق ماندن برگ را در طولانی مدت نداشته باشید، چرا که درخشش استفاده از روغن چریش بلافاصله از بین میرود.
حواسمان باشد که 24 ساعت قبل از استفاده از چریش، ناحیه کوچکی از گیاه را آغشته این روغن کنید تا مطمئن شوید که گیاه شما آلرژی یا حساسیتی به آن ندارد.

علاوه بر این، درخشش برگ می تواند خطر آفتاب سوختگی گیاه را افزایش دهد. از استفاده ی این براق کننده بر روی گیاهانی که در معرض نور خورشید هستند خودداری کنید و تنها زمانی از این محلول استفاده کنید که گیاه مستقیما در زیر نور آفتاب نباشد.
این موضوع شامل گیاهان آپارتمانی که پشت پنجره اتاق هستند نیز می شود.

 

دستور العمل و کاربرد براق کننده برگ روغن چریش

دستورالعمل استفاده از این براق کننده تفاوت چندانی با اسپری های دیگر ندارد. میدانیم که روغن چریش مانند تمام روغن ها آب گریز است. بنابراین اضافه نمودن صابون این مشکل را حل می کند. در یک لیتر آب گرم مقداری صابون طبیعی مانند صابون کاستیل یا مایع ظرفشویی اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. اجازه دهید آب هم دمای محیط شود.

  • حالا 1 قاشق غذاخوری روغن چریش را به محلول اضافه و خوب مخلوط کنید.
  • پیشنهاد میشود، از محتوای 0.5 تا 1 درصد آزادیراکتین نیز استفاده نمایید.
  • مخلوط را در یک بطری اسپری بریزید.
  • هر برگ را به صورت جداگانه اسپری نمایید.
  • از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن برگ ها استفاده نمایید تا درخشندگی خوبی برجای بگذارد و گرد و غبار را پاک کند.
  •  یک یا دو بار در ماه این کار را تکرار نمایید.

1 دیدگاه در “روغن چریش یک براق کننده و حشره کش طبیعی

  1. محمدی گفت:

    مقدار خیلی کمی را بار اول مخلوط کنید و به گیاه در مراحل اولیه رشد نزنین بهتره چون مرحله بسیار حساسی هست وهمانند احتیاط در مصرف کود این روغن هم با مقدار زیادش احتمال حساسیت بالا میره به هیچ وجهی با شامپو ویا صابونهای غیر طبیعی واسانس دار استفاده نکنید سلامت و دلشاد باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *