دانستی ها

تجربه لذت بخش آشپزی با میوه کامکوآت

تجربه لذت بخش آشپزی با میوه کامکوآت - انگور

به دلیل رنگش اغلب به اشتباه به عنوان یک پرتقال کوچک شناخته می‌شود، با این حال کامکوآت به دلیل اندازه و پوست قابل خوردنش، به عنوان یکی از برترین خوراکی‌های بدون دردسر شناخته شده است! این میوه کوچک در حال حاضر به یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها تبدیل شده است. نه تنها خوردن آن سرگرم کننده است، بلکه می‌توان آن را در تنوع وسیعی از دستورالعمل‌ها (از تزئین ککتیل تا مربا و حتی سوپ) به کار برد.

تجربه لذت بخش آشپزی با میوه کامکوآت - انگور

 

تجربه لذت بخش آشپزی با میوه کامکوآت - انگور  کامکوآت چه طعمی دارد؟ تجربه لذت بخش آشپزی با میوه کامکوآت - انگور

از آنجایی که کامکوآت همیشه با پرتقال مقایسه می‌شود، شاید شما هم به دنبال پیدا کردن شباهت‌هایی بین آن و پرتقال در مورد طعم باشید.

با این حجم کوچک، کامکوآت‌ها بسیار طعم‌دار هستند. زمانی که به صورت کامل خورده شوند، ترکیب پوست و گوشت آنها باعث ایجاد طعم تلخ شیرین و ترشی مطلوب می‌شود. گوشت کامکوآت قابل توجهی ترش است، در حالی که پوست آن موجب شیرینی آن می‌شود. به طور کلی، کامکوآت طعمی منحصر به فرد و مرکباتی دارد و از پرتقال قوی‌تر است.

تجربه لذت بخش آشپزی با میوه کامکوآت - انگور خرید میوه کامکوآت تجربه لذت بخش آشپزی با میوه کامکوآت - انگور

تجربه لذت بخش آشپزی با میوه کامکوآت - انگور

 

کامکوآت را بعد از نیمه تابستان می‌توانید از فروشگاه‌ها خرید کنید. به هنگام خرید مطمئن شوید که میوه‌های رسیده را انتخاب کنید که سفت، با رنگ درخشان و بدون عیب و نقص باشند. اگر میوه سبزرنگ یا خشک شده به نظر می‌رسد، آن را انتخاب نکنید!

بعد از خرید کامکوآت‌های خود، می‌توانید عمر آن‌ها را با نگهداری در یخچال تا دو هفته افزایش دهید. اگر آن‌ها را بیرون بگذارید، حتما در عرض چند روز آن‌ها را مصرف کنید.

تجربه لذت بخش آشپزی با میوه کامکوآت - انگور نحوه مصرف میوه کامکوآت تجربه لذت بخش آشپزی با میوه کامکوآت - انگور

اگر چه بهتر است کامکوات‌ها را به صورت کامل با پوست میل کنید، اما برای مصرف تازه، چند گزینه مختلف وجود دارد.

  • اگر طعم آن برای شما کمی تلخ است، می‌توانید یک انتهای آن را ببرید و قبل از خوردن، باقیمانده آن را فشار داده و آبش را بریزید. این باعث کاهش نسبت تلخ به شیرین بین گوشت و پوست می‌شود.
  • یک گزینه دیگر، میوه را بین انگشتان یا دستانتان بچرخانید. این حرکت باعث آزاد شدن روغن‌های ضروری در منافذ پوست آن می‌شود و قبل از قرار دادن آن در دهان، ترکیبی از شیرین و ترش را ایجاد می‌کند.
  •  زمان جویدن آن را بیشتر از زمان جویدن میوه‌های دیگر در نظر بگیرید، هر چه بیشتر بجوید، طعم شیرین‌تری خواهید داشت.
  • در مورد دانه‌های آن، بیشتر مردم آنها را با گوشتش می‌خورند ولی اگر واقعا از خوردن آنها ناراحت هستید، می‌توانید میوه را ببرید و با یک چاقو آنها را جدا کنید.

تجربه لذت بخش آشپزی با میوه کامکوآت - انگور تجربه لذت بخش آشپزی با میوه کامکوآت تجربه لذت بخش آشپزی با میوه کامکوآت - انگور

تجربه لذت بخش آشپزی با میوه کامکوآت - انگور مربای کامکوآت

تجربه لذت بخش آشپزی با میوه کامکوآت - انگور

طعم تلخ و شیرین و ترش میوه کامکوات آن را به یک میوه محبوب برای مرباها مبدل کرده است. طرز تهیه مربا کامکوات خوش عطر ساده و طعم آن هم خاص و متفاوت است. رنگ کامکوات نارنجی و اندازه آن شبیه به زیتون است. این میوه زینتی حاوی ویتامین C، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی فراوانی است. داخل میوه کامکوات حالتی شبیه به پرتقال دارد، با این تفاوت که بافت آن فشرده‌تر و منسجم‌تر است. به همین دلیل در طرز تهیه مربا کامکوات این میوه را با پوست استفاده می‌کنند. اگر به دنبال یک مربای خوش عطر و خوش‌طعم برای صبحانه هستید، پیشنهاد می‌کنیم روش آماده کردن مربای کامکوات را یاد بگیرید.

 

 

تجربه لذت بخش آشپزی با میوه کامکوآت - انگورمارمالاد کامکوآت

تجربه لذت بخش آشپزی با میوه کامکوآت - انگور

مارمالاد کامکوات با توجه به طعم تلخ-شیرین و ترش آن، یکی از پرطرفدارترین مارمالادهاست. در اینجا بذرهای کامکوات که حاوی پکتین هستند و باعث غلظت مارمالاد می‌شوند، در فرآیند تهیه کمک کننده هستند.

 

تجربه لذت بخش آشپزی با میوه کامکوآت - انگور تارت کامکوات و هل

تجربه لذت بخش آشپزی با میوه کامکوآت - انگور

تارت کامکوات و هل، دسری بسیار خوشمزه با بویی مطبوع و طعمی دلچسب است. طعم ترش و شیرین و بوی مطبوع پرتقالی آن همراه با ادویه اصیل و محبوب ما ایرانی‌ها، هل، هوش از سر آدم می‌برد!

اگر چند عدد کامکوات دارید، می توانید یک دسر کامکوات باورنکردنی درست کنید. مطمئناً عاشق این دسر خواهید شد.

 

تجربه لذت بخش آشپزی با میوه کامکوآت - انگورخوراک مرغ ترش با کامکوآت

تجربه لذت بخش آشپزی با میوه کامکوآت - انگور

خوراک مرغ ترش با کامکوات یکی از غذاهای خوشمزه و محبوب در بین غذاهای ایرانی است. برای تهیه این غذا، سینه مرغ را با بیفتک کوب کمی بکوبید؛ سپس آن را با زعفران، کمی نمک و فلفل مزه دار کنید و در تابه چدنی کباب کنید. کامکوات ها را خرد کنید و 2 بار در آب بجوشانید تا تلخی آن گرفته شود. سیر، ریحان، تخم آفتابگردان، روغن، نمک و فلفل را در مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید. آن را با کامکوات ها مخلوط کنید و بر روی استیک بریزید. با پوره سبزیجات تزئین و سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *