دانستی ها, مشکلات و بیماری‌ها

10 اشتباه رایج در خرید گل و گیاه

10 اشتباه رایج در خرید گل و گیاه - انگور

گلکاری باغچه و پرورش گلها و گیاهان یک سرگرمی جذاب است که می تواند زیبایی طبیعت را به داخل خانه، حیاط و فضای باز در دسترس شما بیاورد. شاید برای شما هم پیش آمده که بخواهید در روزهای پایانی زمستان حیاط خانه خود را آماده پذیرایی از بهار و زیبایی هایش کنید.
در این مقاله، قصد داریم ده مورد از رایج ترین اشتباهاتی که افراد هنگام خرید گل و گیاه از بازار گل و گلخانه های کوچک سطح شهر مرتکب می شوند را به اشتراک بگذاریم. امیدواریم این اطلاعات به شما کمک کند تا با آگاهی یک خرید لذت بخش را تجربه کنید!

 

از این 10 اشتباه رایج به هنگام خرید گل اجتناب کنید:

1. حدس زدن ابعاد فضای گل‌کاری

قبل از اینکه گیاهی بخرید، باید باغ خود را اندازه بگیرید و یک طرح قابل اجرا ایجاد کنید. نموداری داشته باشید تا همیشه بدانید دقیقا چه مقدار فضا دارید و چه نوع گیاهانی برای پر کردن آن نیاز دارید.
اگر فقط اندازه فضای خود را حدس می زنید و نمودار واضحی از گیاهانی که قبلاً دارید را نگه ندارید، مطمئناً با باغی نامرتب، درهم و برهم و ناموفق مواجه خواهید شد.

 

10 اشتباه رایج در خرید گل و گیاه - انگور

2. تمرکز بر یک ویژگی بارز گل و گیاهان

با نزدیک شدن فصل بهار، بسیاری از گلها شکوفه میدهند و زیبایی محسور کننده خود را به رخ می‌کشند. توجه به این زیبایی‌ها به راحتی می تواند شما را از بررسی سایر جنبه های گیاه غافل کند. گل‌های زیبا در فصل خود فوق‌العاده هستند، اما عاقلانه است که گیاهان باغچه‌ای داشته باشید که در بقیه سال نیز زیبا به نظر می‌رسند.
به شکل و ساختار یک گیاه بسیار توجه کنید. شاخ و برگ آن را بررسی کنید. در مورد عادات و نیازهای در حال رشد آن اطلاعات کسب کنید.
اگر گیاهی را انتخاب می‌کنید که گل‌های زیبایی دارد، حتماً آن را با گیاهان دیگری همراه کنید که در فصل های مختلف شاهد گلدهی های آنها باشید.

 

3. خرید خیلی کم از یک نوع

خرید یک یا دو گیاه از انواع مختلفی که جذاب به نظر می رسد وسوسه انگیز است. اما واقعاً بهتر است یک نقشه طراحی برای باغچه کوچک خود در نظر بگیرید. هنگامی که تصمیم می گیرید نوع جدیدی از گل وگیاه را به باغ خود اضافه کنید، سعی کنید سه الی شش نمونه از آن تهیه کنید تا در باغچه شما به چشم بیایند و خودنمایی کنند.  در غیر این صورت، شما با ترکیبی بی‌نظم و نامناسب از گیاهان تنها مواجه خواهید شد!

 

4. نجات گیاهان با خرید ارزان

اغلب در پایان فصل قفسه‌های فروش را در قسمت حراجی‌ها می بینید. اینها اغلب برگهای پژمرده، خاک بیش از حد آبیاری یا خشک و ظاهری بیمارگونه هستند. برداشتن سبدی از این گیاهان با قیمت‌های مقرون به صرفه به قصد نجات آنها می تواند بسیار وسوسه انگیز باشد، اما وقتی این کار را انجام می دهید تقریباً پول خود را هدر می دهید.
به یاد داشته باشید که این گیاهان به این دلیل باقی مانده‌اند که در اوج شکوه برای خرید انتخاب نشده اند، بنابراین احتمالاً برای شروع مشکلی با آنها داشته باشید!
علاوه بر این، گیاهانی که بیمار هستند ممکن است حامل بیماری ها و آفاتی مانند کنه های عنکبوتی و شته‌ها باشند. با خرید گیاهان خود در زمان مناسب سال، پول خود را عاقلانه خرج کنید. گیاهان محکم و سالمی را انتخاب کنید که شانس بیشتری برای رشد در باغ شما داشته باشند.
طیف وسیعی از گیاهان اگر از بذر تکثیر شوند بهتر رشد می کنند. به جای خریدن گیاهان در حال مرگ یا بیمار، آنها را از ابتدا رشد دهید.

 

5. خرید گیاهان کاملا شکوفا شده

اگر گلدانی از گیاهان گلدار را انتخاب کنید که گل آن به طور کامل شکوفا شده، برای مدت طولانی نمی توانید از آن لذت ببرید. بهتر است گیاهی بخرید که یک یا دو شکوفه و تعداد زیادی غنچه و جوانه پر و آماده برای باز شدن داشته باشد. به این ترتیب می توانید برای مدت طولانی و خوب از شکوفه ها لذت ببرید.

 

10 اشتباه رایج در خرید گل و گیاه - انگور

6. انتخاب گیاهانی که به ریشه متصل هستند.

اگر گلدانی را برداشتید و احساس سبکی کردید، یا دیدید که ریشه ها از سوراخ‌های زهکشی بیرون زده، آن را به حال خود رها کنید. ریشه های در هم پیچیده مواد مغذی را به خوبی جذب نمی کنند. برعکس، گیاهانی که ریشه های کم عمق و کم رشد دارند نیز نباید انتخاب شما باشند. چرا که این گیاهان نیز بالغ نیستند.

 

10 اشتباه رایج در خرید گل و گیاه - انگور

7. عدم خواندن اطلاعات گیاه

برچسب نهالستانی که به هر گیاه چسبانده شده است، اطلاعات زیادی را از نظر نیاز گیاه، فضا و نور مورد نیاز، شرایط ایده آل خاک، زمان شکوفه دادن و موارد دیگر ارائه می دهد. اگر نتوانید اطلاعاتی را که با هر گیاه ارائه می شود بخوانید، در معرض خطر کاشت نادرست یا ایجاد جفت های نامناسب قرار می گیرید که هرگز در باغ شما به خوبی با هم رشد نمی کنند.

 

8. نادیده گرفتن برنامه ریزی بر اساس رنگ

همانطور که آگاهی کامل از فضایی که در اختیار دارید و نوع گیاهانی که در دسترس دارید بسیار مهم است، شما باید نوعی طرح (روی کاغذ) برای رنگ ها نیز در نظر داشته باشید. یک پالت برای کل باغ خود یا برای بخش های مختلف باغ خود انتخاب کنید و گلهایی انتخاب کنید که مطابق با این رنگها هستند تا ظاهری یکنواخت‌تر و هماهنگ‌تر داشته باشید.

 

9. نگهداشتن طولانی مدت گیاهان در گلدان‌های گلخانه

گلدان‌های گلخانه موقتی هستند. اگر می خواهید یک باغ جادویی و مسحور کننده داشته باشید، بسیار مهم است که گیاهان خود را در اسرع وقت پس از رسیدن به خانه در زمین قرار دهید.
اگر نموداری از فضای باغ خود نگه داشته اید، در تعیین اینکه خریدهای جدیدتان کجا باید بروند مشکلی ندارید. اگر قرار است که چند روز قبل از کاشت محصولات جدید خود صبر کنید، حتما آنها را در مکانی سرپوشیده و دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید. برای جلوگیری از خشک شدن، آنها را کمی آبیاری کنید.

 

10 اشتباه رایج در خرید گل و گیاه - انگور

10. عدم درخواست کمک در صورت لزوم

هیچ کس نمی تواند همه چیز را در مورد باغبانی بداند. هنگامی که این سرگرمی جذاب را شروع می کنید، ایده خوبی است که به نزدیکترین گلخانه بروید و یک تامین کننده خوب از گیاهان، ابزار و سایر ملزومات پیدا کنید.
یک گلخانه می تواند منبع واقعی دانش باشد. همچنین خواندن کتاب، مجلات و اطلاعات آنلاین نیز راهی عالی برای گسترش افق باغبانی شماست. طبیعتاً بسیاری از ویدیوهای باغبانی عالی نیز به صورت آنلاین موجود است. با برنامه ریزی و انتخاب هوشمندانه در زمان و پول صرفه جویی کنید.

 

امیدواریم 10 نکته هوشمندانه‌ای که در اینجا ارائه کرده‌ایم به شما کمک کند تا بهترین استفاده را از سرگرمی باغبانی خود ببرید. هنگامی که برای برنامه‌ریزی دقیق وقت می‌گذارید، گیاهان خود را با دقت انتخاب می‌کنید و به دنبال توصیه های متخصص باشید، می‌توانید مطمئن باشید که یک تجربه باغبانی موفق و رضایت بخش خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *