طراحی دکوراسیون با گیاهان

راهنمای جامع جهت انتخاب گل برای هال و پذیرایی

راهنمای جامع جهت انتخاب گل برای هال و پذیرایی

از آنجایی که افراد بیشتر اوقات خود را در اتاق نشیمن سپری می ‌کنند، لذا انتخاب گل برای هال و پذیرایی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. از این رو، قصد داریم در ادامه موارد مهمی را در این زمینه ارائه نماییم. این موارد عبارتند از:

راهنمای جامع جهت انتخاب گل برای هال و پذیرایی

راهنمای جامع جهت انتخاب گل برای هال و پذیرایی

 

1- قرار دادن گیاهان با اندازه های مختلف در فضاهای خارج از دید

در واقع با قرار دادن گل‌ و گیاه آپارتمانی مناسب در منزل، عمق، بافت و رنگ خاصی را به فضای خود می بخشید و طرح های متنوعی را ایجاد می کنید. برای استتار سیم‌ های برق بهتر است گیاهان کوچکتر را در کنار گلدان های بزرگتر بر روی زمین قرار دهید. در صورتی که دکوراسیون شما بیشتر از رنگ‌های خنثی تشکیل شده است، سعی کنید از گیاهان پررنگ استفاده نمایید تا جلوه خاصی را به اتاق نشیمن شما ببخشد. لازم به ذکر است که گل ها و گیاهان مختلف هنگامی که در کنار یکدیگر قرار می گیرند، بهتر رشد خواهند کرد.

 

2- انتخاب گل برای هال و پذیرایی به عنوان نقطه کانونی

در حقیقت انتخاب گل برای هال و پذیرایی بزرگ و یا کم مبلمان باید به گونه ‌ای باشد که فضای خالی به نحو مطلوبی پر نشان دهد. برای این منظور، نخل بامبو و یا پرنده بهشتی بهترین گزینه می باشند. برای خانواده ‌هایی که مدت زیادی در خانه حضور ندارند و یا بیشتر در رفت و آمد هستند، گیاهانی مانند سانسوریا توصیه می ‌شود. چرا که نیاز به نگهداری زیادی ندارند.

 

ذکر نکات مهم

در اینجا باید به نکات مهمی که راجع به انتخاب گل برای هال و پذیرایی وجود دارد، دقت نمایید:

  • سرمایه گذاری برای گیاهان بزرگ: بهتر است بدانید که سرمایه‌ گذاری برای یک گیاه بزرگ علاوه بر اینکه تاثیر فوق العاده ای در زیبایی دکوراسیون منزل دارد، در وقت شما نیز صرفه جویی می گردد. زیرا آبیاری گلدان های بزرگ نسبت به آبیاری گلدان های کوچک بسیار راحت تر و سریع تر صورت می پذیرد. یعنی شما زمان کمتری را به این مورد اختصاص می ‌دهید. در صورتی که گل و گیاه شما در حال خشک شدن می باشند، باید گلدان ها را عوض کنید تا دوباره رشد کنند.

 

  • مراقبت از بچه های کوچک و حیوانات خانگی: در انتخاب گل برای هال و پذیرایی باید اطمینان حاصل نمایید که بچه های کوچک و یا حیوانات خانگی شما در امنیت باشند. بر این اساس، توصیه می‌ کنیم که گیاهان بزرگتری را انتخاب نمایید تا بچه ها نتوانند از آنها برای بازی استفاده کنند. هر گونه گیاه خارداری مانند کاکتوس را نیز دور از دسترس کودکان نگهداری نمایید. در مورد گیاهان آپارتمانی هم باید بگوییم که بیشتر آنها غیر سمی هستند. ولی در هر حال باید نظارت کامل صورت پذیرد تا کودکان بر اثر کنجکاوی اقدام به خوردن آنها نکنند.

 

  • نکته قابل توجه دیگر: در صورتی که شیفته زیبایی گیاهی شده اید، اما مشکوک هستید که آن گیاه سمی است، آن را در بالای زمین آویز نمایید. برای گیاهان بزرگ نیز یک پایه قوی در نظر بگیرید.

 

انتخاب گل برای هال و پذیرایی و فضاهای دیگر

انتخاب گل و گیاه برای هال و پذیرایی و یا هر فضایی در منزل یا محیط کار، بسیار مهم می باشد. در صورتی که برای فضای مورد نظر خود نیاز به سرسبزی و شادابی بیشتری دارید، پیشنهاد می کنیم گیاهان مناسب همان فضا را تهیه نمایید.

راهنمای جامع جهت انتخاب گل برای هال و پذیرایی - انگور

 

ترکیبی از رنگ ها و بافت های متضاد در انتخاب گل برای هال و پذیرایی و سایر فضاها امری ضروری تلقی می گردد. برای مثال، ترکیب برگ های گرمسیری پررنگ با درخت نخل دم اسبی که دارای بافت نرمی است، یک جذابیت و زیبایی خاصی را به وجود می ‌آورد. همچنین برگ های روشن با برگ های تیره تضاد رنگی بی نظیری را به تصویر می ‌کشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *