نگهداری گیاهان

انواع پپرومیا به همراه شرایط نگهداری

انواع پپرومیا

تنوع رنگ و طرح بین گیاهانتان کم است و بجز گیاهان سبز گزینه‌های دیگری به ذهنتان نمی‌رسد؟ پپرومیا را به شما معرفی می‌کنم. گیاهی همیشه سبز با تنوع رنگی بالا!

اگر عاشق تجربه‌های جدید هستید، هرگز از خرید گیاه پپرومیا پشیمان نمی‌شوید. تکثیر پپرومیا جزو جذاب‌ترین قسمت‌های نگهداری این گیاه است. می‌توانید با امتحان کردن روش‌های تکثیر در انواع پپرومیا توانایی خودتان را به چالش بکشید.

با وجود گونه‌های بسیار زیاد پپرومیا که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید، تصمیم‌گیری برای خرید هر کدام می‌تواند دشوار باشد. خوشبختانه، پپرومیا فضای زیادی را اشغال نمی‌کند، بنابراین می‌توانید چند تا از آنها را در کنار یکدیگر روی طاقچه یا قفسه نگه‌دارید. برای کمک به شما در پیدا کردن واریاته مناسب شما، مجموعه کوچکی از زیباترین انواع پپرومیا را در این مقاله گردآوری کرده‌ایم.

1- پپرومیا هندوانه‌ای (Peperomia argyreia)

پپرومیا هندوانه ای | انواع پپرومیا

Peperomia argyreia با برگ‌های نقره‌ای و سبز، راه راه، گرد و نوک‌تیز، به شدت شبیه پوست‌ هندوانه است. ساقه‌های پپرومیا هندوانه‌ای قرمز بوده و به‌طور عمودی رشد می‌کنند.

بستر برای پپرومیا هندوانه‌ای باید نفوذپذیر باشد. 30 درصد ماسه را در یک بستر کشت سبک (شامل کوکوپیت) ترکیب کنید تا نفوذپذیری خاک افزایش یابد. بین دو آبیاری اجازه دهید سطح خاک خشک شود.

 

2- پپرومیا قطره باران (Peperomia polybotrya)

پپرومیا قطره باران | انواع پپرومیا

پپرومیا قطره باران

بلافاصله بعد از دیدن برگ‌های بزرگ و قلبی شکل Peperomia polybotrya خواهید فهمید که این گونه نام خود را از کجا گرفته است. نوک برگ، به ویژه، ظاهری شبیه قطرات باران به شاخ و برگ می‌دهد. پپرومیا قطره‌باران با برگ‌های بزرگ، سبز تیره و براق، در خانه چشم نوازی می کند.

این نوع پپرومیا یک بستر سبک و غنی مانند کمپوست حاوی ورمی را ترجیح می دهد. کمپوستی بدون ذغال سنگ نارس و از مواد طبیعی ساخته شده باشد، بهترین گزینه است. پپرومیای قطره‌باران خود را در یک نقطه نیمه‌سایه با آفتاب صبح یا عصر نگهداری کنید و به طور منظم آبیاری کنید تا خاک خشک و یا غرقاب نشود.

 

3- پپرومیا چروک (Peperomia capetata)

پپرومیا چروک | انواع پپرومیا

پپرومیا چروک

پپرومیا چروک دارای برگ‌هایی کوچک‌تر اما شبیه به پپرومیا قطره باران است. سطح بسیار ساختار یافته برگ‌های آن ظاهری متمایز به پپرومیا چروک می‌بخشد.

  • Peperomia caperata Luna Red: شاخ و برگ قرمز تیره دارد.
  • Peperomia caperata pink lady: صورتی و سبز روشن، رنگارنگ، برگ‌های مرمری دارد.
  • Peperomia caperata Abrico: برگ های سبز تیره با لبه‌های صورتی دارد.

برای یک بستر مناسب، 30 درصد کوکوپیت + 10 درصد ورمی‌کمپوست و 30 درصد کمپوست را با 30 درصد ماسه یا دانه‌های رُسی مخلوط کنید. به آبیاری بیشتر توجه کنید، زیرا خاک نه باید خشک باشد و نه خیلی مرطوب.

 

4- پپرومیا روسو (Peperomia rosso)

پپرومیا روسو | انواع پپرومیا

پپرومیا روسو

Rosso Peperomia یک گیاه کاملا جمع و جور است که در یک گلدان کوچک و همچون گل‌ رز رشد می‌کند. پپرومیا روسو برگ‌های سبز تیره دارد که به شکل قلب است. برگ‌های پپرومیا روسو دارای رگبرگ‌های عمیق هستند و زیر برگ‌ها با رنگ قرمز به ساقه متصل می‌شود.

 این گیاه آپارتمانی ترجیح می دهد در شرایط مرطوب با دسترسی به نور کافی برای حدود 10 ساعت یا کمی بیشتر رشد کند.

 

5- پپرومیا قاشقی (Peperomia obtusifolia)

پپرومیا قاشقی

پپرومیا قاشقی

پپرومیا قاشقی احتمالاً شناخته ‌شده‌ترین گیاه از گونه‌های کوتوله پپرومیا است. برگ‌های آن بیضی شکل، ضخیم و قادر به حفظ آب هستند. شاخه‌ها به صورت عمودی رشد می‌کنند و همچنین کمی آبدار هستند. انواع مختلف Peperomia obtusifolia رنگ‌های متنوعی را می‌تواند به خانه شما بیاورد.

  • Peperomia obtusifolia Variegata: شاخ و برگ مرمری سفید و سبز مایل به کرم دارد.
  • Peperomia obtusifolia Bohemian Bravour: برگ‌های سبز تیره و براق دارد.
  • Peperomia obtusifolia green gold: دارای شاخ و برگ با نسبت بالایی از رنگ سفید یا سبز روشن است.

یک خاک گلدانی با کیفیت بالا، مانند کمپوست حاوی ورمی که دارای ذغال سنگ نارس نیست و می تواند آب را برای مدت طولانی ذخیره کند، بستری ایده‌آل برای این گونه است. برای نفوذپذیری بیشتر، 30 درصد ماسه به کمپوست اضافه کنید. هنگامی که سطح خاک خشک شد آبیاری کنید. پپرومیا قاشقی را در مکانی نیمه‌سایه نگهداری کنید.

 

6- پپرومیا فریرا (Peperomia ferreyrae)

پپرومیا پوتولاتا | انواع پپرومیا

پپرومیا فریرا

پپرومیا فریرا دارای ساقه‌های عمودی متراکم است. شکل برگ های Peperomia ferreyrae بسیار متفاوت از انواع ذکر شده در بالا است. برگها باریک، کشیده و پیچ خورده هستند که ظاهری غیرعادی به آنها می دهد.

این گونه جذاب به یک بستر مخصوص نفوذپذیر نیاز دارد. از مخلوطی از قطعات مساوی خاک باغچه و شن و ماسه استفاده کنید. یا میتوانید از مخلوط بستر مخصوص برای کاکتوس‌ها استفاده کنید. اجازه دهید بستر بین دو آبیاری بیشتر خشک شود.

 

7- پپرومیا پوتولاتا (Peperomia albovittata)

پپرومیا پوتولاتا

پپرومیا پوتولاتا

پپرومیا پوتولاتا دارای برگ‌های بسیار کم رنگ، ضخیم و به رنگ سبز نقره‌ای و گرد با اندازه متوسط ​​است. رگبرگ‌های پهن با سایه‌های سبز تیره یا بنفش در نوارهایی به طول برگ‌ها مشخص می‌شود. ساقه‌های قرمز Peperomia albovittata آبدار و گوشتی هستند.

به یاد داشته باشید که پپرومیا یک گیاه اپی فیت است. بهتر است از ترکیبات بسیار سبک استفاده کنید. پپرومیا پوتولاتا می‌تواند با مخلوط گلدانی استاندارد که حاوی پیت‌ماس ​​نباشد نیز به خوبی عمل کند. همچنین می توانید گیاهتان را در خاک کاکتوس و ساکولنت  نگهداری کنید.

 

8- پپرومیا پروستراتا (Peperomia prostrata)

پپرومیا پروستراتا | انواع پپرومیا

پپرومیا پروستراتا

این پپرومیا نام خود را از برگ‌هایش که شبیه پوسته لاک پشت هستند گرفته است. برگ‌های سبز رنگ کوچک و گرد یا توپر روی شاخه‌های قرمز بلند رشد می‌کنند و این گونه پپرومیا را به یک گیاه آویز زیبا تبدیل می‌کند.

Peperomia prostrata برگ‌های گرد و سبز رنگی دارد که روی شاخه های قرمز مانند نقاط کوچک رشد می کنند. اجازه دهید که بستر این گونه قبل از آبیاری مجدد خشک شود. به خاک قابل نفوذ نیاز دارد، بنابراین کوکوپیت را با 30 درصد ماسه مخلوط کنید تا نفوذپذیری خاک افزایش یابد.

 

جمع بندی:

پپرومیاهای خود را به طور منظم در طول فصل رشد (بهار تا پاییز) با مقدار کمی کود مایع تغذیه کنید. کوددهی و آبیاری منظم پپرومیا می‌تواند به افزایش شادابی و برگ‌دهی بهتر گیاه کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *