دانستی ها, طراحی دکوراسیون با گیاهان

قوانين فنگ‌شویی در فضای اتاق خواب + معرفی گیاهان مناسب

قوانین فنگ شویی در اتاق خواب همراه با معرفی گیاهان مناسب

همانطور که می‌دانید، قوانین فنگ‌شویی در اکثر کشورهای دنیا مورد توجه واقع هستند. همچنین بسیاری از مردم از این قوانین پیروی می‌کنند. قوانين فنگ‌شویی در فضای اتاق خواب یک موضوع بحث برانگیز می‌باشد. این قوانین در مورد به حداکثر رساندن جریان انرژی مثبت در محیط شما هستند. حتما این موضوع را می‌دانید که اتاق خواب در باور فنگ شویی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بدین خاطر که اتاق خواب مکانی برای استراحت و تجدید قوا می‌باشد که به شما امکان می‌دهد تا وظایف روزانه خود را به خوبی انجام دهید.

 

🤔از دیگر معایب استفاده از گیاهان آپارتمانی در اتاق خواب

قوانين فنگ‌شویی در فضای اتاق خواب + معرفی گیاهان مناسب - انگور

 

تا به امروز از مزایای استفاده از گیاهان آپارتمانی داخل اتاق خواب با شما صحبت کردیم. حال می‌خواهیم به عقیده برخی از افراد درباره نگهداری از گیاهان آپارتمانی داخل اتاق خواب بپردازیم.

گیاهان آپارتمانی نقش بسزایی در قوانین فنگ‌شویی دارند. اما ممکن است این گیاهان در حالی که اکسیژن تولید کرده و به تصفیه هوای داخل خانه کمک می‌کنند، مقدار کمی کربن دی اکسید نیز تولید کرده و خواب شما را نیز تا حدی مختل کنند. همچنین برخی از عالمان فنگ‌شویی معتقدند که گیاهان، کمی انرژی راکد نیز ایجاد می‌کنند که می‌تواند جریان انرژی مثبت اتاق خواب شما را دچار مشکل کند.
اما شما ممکن است بنا به دلایل مهم دیگری از نگهداری گیاهان آپارتمانی در داخل اتاق خواب خود اجتناب کنید. بهتر است قبل از نگهداری گیاهان آپارتمانی به یک سری نکات توجه کنید. برای مثال باید دقت کنید که به گیاهان آپارتمانی آلرژی یا حساسیت نداشته باشید‌. همچنین باید گیاهانی را انتخاب کنید که متناسب اتاق شما بوده و فضا را محدود نکند‌.

 

🧘‍♀️🍀دستورالعمل فنگ‌شویی گیاهان در فضاهای اتاق خواب

برای نگهداری گیاهان آپارتمانی طبق قوانین فنگ‌شویی باید از اصول خاصی پیروی کنید. در اینجا، ما به چند مورد از آنها اشاره کرده‌ایم.

 

  • گیاهان مناسب را انتخاب کنید.

گیاهان مناسب فنگ شویی اتاق خواب

 

دقت کنید که در طراحی فنگ شویی، هر یک از گیاهان آپارتمانی نشان‌دهنده انرژی‌های متمایزی هستند. انتشار انرژی مثبت در اتاق خواب یک هدف اساسی در قوانین فنگ شویی می‌باشد‌. به طور کلی، در مسائل فنگ‌شویی شما می‌خواهید انرژی یین را تقویت کنید، زیرا این انرژی ملایم‌ و آرام‌تر از انرژی یانگ می‌باشد. انرژی یانگ تهاجمی‌تر و نیرومندتر است. برای تقویت انرژی یین از گیاهانی استفاده کنید که ساختاری منحنی و روان دارند. گیاهان فنگ‌شویی مانند سرخس با ساختار نرم و پردار یا گیاهان دنباله‌دار مانند پوتوس طلایی و گیاهان گلدار مانند گل ارکیده و اسپاتی‌فیلوم از مثال‌های بارز گل‌های موثر در فنگ‌شویی می‌باشند.

به یاد داشتبه باشید که اگر می‌خواهید از قوانین فنگشویی پیروی کنید، از نگهداری گیاهانی با ساختارهای خاردار که انرژی فعال و تهاجمی را تقویت می‌کنند، در داخل اتاق خواب خود خودداری کنید. در قوانین فنگ‌شویی این گیاهان، خواب شما را پریشان و تا حدی مختل می‌کنند. همچنین باید دقت کنید که از وسایل و یا حتی گیاهانی که به شما انرژی منفی می‌‌دهند، دوری کنید. زیرا هرچیزی از این قبیل می‌تواند در شما احساسات بدی ایجاد کرده و در نهایت اتفاقات بدی در زندگیتان رقم بزند.

 

  • از نگه‌داری گیاهان کنار تخت خودداری کنید.

قوانين فنگ‌شویی در فضای اتاق خواب + معرفی گیاهان مناسب - انگور

 

انرژی یین به مقدار متعادل در اتاق خواب مفید می‌باشد، اما مقدار زیاد آن می‌تواند انرژی تاریک و سرد ایجاد کند که ممکن است باعث بی‌قراری و ناراحتی شما بشود. بنابراین، سعی کنید گیاهان را حداقل یک متر از تخت‌خواب دور نگه‌دارید. این کار باعث گردش متعادل انرژی در اطراف بستر شما می‌شود و خواب با بهترین کیفیتی را برایتان ایجاد می‌کند.
گیاهان همچنین در شب مقدار کمی دی اکسید کربن منتشر می‌کنند. اما توجه داشته باشید که این انتشار، در مقایسه با سایر تأثیرات مواد سمی مانند مواد شیمیایی خانگی، مواد رنگی و تنباکو ناچیز می‌باشد. ولی این مسئله ممکن است بر کیفیت خواب شما تاثیر بگذارد.

 

  • کیفیت مهم‌تر از کمیت 

قوانين فنگ‌شویی در فضای اتاق خواب + معرفی گیاهان مناسب - انگور

 

بهتر است که در هنگام انتخاب گیاه برای اتاق خواب خود، گیاهانی را انتخاب کنید که متناسب با فضای شما باشند. جالب است بدانید که برخی از گیاهان هوای اتاق شما را به‌خوبی تصفیه می‌کنند. از مثال‌های این گیاهان می‌توان به گیاه سانسوریا (Sansevieria)، نخل اریکا ( Dypsis lutescens) و پتوس (Epipremnum aureum) اشاره کرد.

توجه داشته باشید که قوانین فنگ شویی به نوعی برقراری تعادل در یک اتاق می‌باشد. پس بهتر است سعی کنید که این تعادل را در بین گیاهان آپارتمانی خود و اشیاء موجود در اتاق ایجاد کنید.

 

  • گیاهان خود را سالم نگه دارید.

لازم به ذکر است که هیچ قانونی مبنی بر تعداد گیاهان در فنگ‌‌شویی وجود ندارد. اما بهتر است بدانید که گیاهان مرده یا در حال مرگ در طراحی فنگ‌شویی منع می‌شود، زیرا گیاهان پژمرده یا در حال مرگ باعث افزایش انرژی منفی خواهند شد.

برای نگهداری گیاهان آپارتمانی خود به بهترین کیفیت، لازم است که راجع به گیاه خود اطلاعات کافی کسب کنید و آن را بشناسید. همانطور که می‌دانید انواع مختلف گیاهان نیازهای نگهداری منحصر به فردی دارند. برخی از گیاهان به نور خورشید کم و برخی به نور بیشتر نیاز دارند. این در حالیست که برخی به هوای خشک یا برخی به هوای مرطوب نیاز دارند. درک مناسب از اتاق و شرایط نور‌‌‌‌‌دهی آن به شما کمک می‌کند تا گیاهی را انتخاب کنید که در فضای شما به‌خوبی رشد می‌کند.

گیاهان سالم فنگ‌شویی مثبت تولید می‌کنند. گیاهانی که بیمار یا مرده باشند نیز باید از اتاق خواب شما خارج شوند.

 

  • از نگهداری گیاهان مصنوعی خودداری کنید.

قوانين فنگ‌شویی در فضای اتاق خواب + معرفی گیاهان مناسب - انگور

 

کارشناسان فنگ‌شویی نگهداری گیاهان مصنوعی را مانند گیاهان مرده، در طراحی فنگ‌شویی منع می‌کنند. همانطور که می‌دانید، اصول فنگ‌شویی همگان را به استفاده از مواد طبیعی به جای مصنوعی تشویق می‌کند. باید بدانید که گیاهان مصنوعی همان انرژی طبیعی را ارائه نخواهد داد و انرژی منفی بسیاری تولید می‌کنند. گیاهان مصنوعی مانند گیاهان زنده نشان‌دهنده سرزندگی و رشد نبوده و محیطی راکد و مصنوعی تولید می‌کند.

 

نقشه باگوا را در نظر بگیرید

قوانین فنگ شویی اتاق خواب

نقشه باگوا ابزاری است که طراحان فنگ‌شویی از آن برای ترسیم جریان انرژی در یک محیط خاص استفاده می‌کنند. شما می‌توانید از نقشه باگوا در یک منطقه بزرگ مانند یک خانه یا حتی یک محله یا شهر و یا حتی برای یک منطقه کوچک مانند اتاق خواب نیز استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید از گیاهان برای فعال کردن انرژی در ناحیه‌ی مورد نظر استفاده کنید.

 

🌿گیاهان فنگ شویی ایده‌آل برای اتاق خواب

با توجه به اهداف طراحی فنگ‌شویی تعدادی از بهترین گیاهان برای این طراحی وجود دارد که ما به چند مورد از آنها اشاره کردیم.

 

  • گیاهان مار (Sansevieria)

قوانين فنگ‌شویی در فضای اتاق خواب + معرفی گیاهان مناسب - انگور

 

گیاهان مار که به آن زبان مادرشوهر نیز می‌گویند، در طراحی فنگ‌شویی بسیار محبوب می‌باشند. این گیاه توانایی بالایی در تصفیه هوا و حذف سموم ناشناخته دارد. این موضوع به خواب راحت شما کمک می‌کند و بدین دلیل گزینه بسیار مناسبی برای اتاق خواب شما می‌باشد. اگر تجربه چندانی در نگهداری از گیاهان آپارتمانی ندارید، این گیاه برای شما بسیار مناسب است زیرا نگهداری گیاه مار بسیار آسان می‌باشد. این گیاه همچنین می‌تواند شرایط نوری مختلف، از نور کم تا نور زیاد خورشید را تحمل کنند، که به‌همین دلیل آن‌ها را برای بسیاری از انواع اتاق ایده‌آل می‌کند. برای آبیاری گیاه مار باید دقت کنید که قبل از آبیاری خاک گیاه شما تا دو سانتی‌متر خشک شده باشد و سپس شروع به آبیاری کنید.

 

  • پیس لیلی (اسپاتی فیلوم)

قوانين فنگ‌شویی در فضای اتاق خواب + معرفی گیاهان مناسب - انگور

 

کارشناسان فنگ‌شویی علاقه خاصی به گیاه اسپاتی‌فیلوم دارند، زیرا این گیاه توانایی بالایی در حذف سموم داشته و نماد‌های متفاوتی را دارا می‌باشد. طراحان فنگ‌شویی از زنبق صلح برای جذب شانس و انرژی مثبت استفاده می‌کنند.
رشد و نگهداری نیلوفرهای صلح بسیار آسان می‌باشد. این گیاه نور روشن اما غیر مستقیم را ترجیح می‌دهد، زیرا نور مستقیم بیش از اندازه می‌تواند برگ‌های اسپاتی‌فیلوم را بسوزاند. همچنین این گیاه می‌تواند، شرایط کم نور را نیز تحمل کند. سعی کنید که خاک نیلوفرهای صلح را به طور مداوم مرطوب نگهدارید، اما آبیاری بیش‌ از اندازه انجام ندهید؛ زیرا باعث پوسیدگی ساقه‌های گیاه شما می‌شود. گیاه اسپاتی‌فیلوم همچنین هوای گرم و مرطوب را ترجیح می‌دهد، پس سعی کنید که هوای محیط این گیاه را به‌طور مناسب مرطوب نگه‌دارید.

 

نخل آرکا (Dypsis lutescens)

قوانين فنگ‌شویی در فضای اتاق خواب + معرفی گیاهان مناسب - انگور

 

نخل اریکا در طراحی فنگ‌شویی به دلیل توانایی آنها در حذف سموم و ناخالصی‌ها از هوا بسیار محبوب می‌باشد. بسیاری از مردم نیز از سرسبز و استوایی بودن این گیاه که نماد سرزندگی می‌باشند، لذت می‌برند. همچنین ساختار چوبی و رشد عمودی آنها نماد انرژی و انعطاف می‌باشد.
نخل آرکا به راحتی و در بسیاری از محیط‌های داخلی رشد می‌کند. همچنین آنها به نور روشن اما غیرمستقیم خورشید نیاز دارند. اما در صورت نبود نور کافی در محیط‌های کم‌ نور نیز رشد خواهند کرد. سعی کنید تا حد امکان خاک را مرطوب و فضای نخل آرکا را گرم و مرطوب نگهدارید. دقت کنید که نخل‌های آرکا به هرس گاه به گاه برای حذف برگ‌های مرده یا آسیب دیده نیاز دارند تا بهترین محیط فنگ‌شویی را بوجود بیاورند.

 

ارکیده

قوانين فنگ‌شویی در فضای اتاق خواب + معرفی گیاهان مناسب - انگور

 

انواع ارکیده یک انتخاب مناسب برای طراحی اتاق خواب با قوانین فنگ‌شویی می‌باشند. این گیاهان نماد عشق و باروری هستند، بنابراین یک انتخاب ایده آل برای اتاق خواب شما می‌باشند.
ارکیده‌ها به سطح بالاتری از مراقبت نیاز دارند، بنابراین بهتر است افرادی که تجربه‌ یا علمی در مورد گیاهان آپارتمانی ندارند، اقدام به نگهداری از آن نکنند. این گیاه به مکانی روشن اما با نور غیرمستقیم خورشید نیاز دارد. ارکیده‌ها نیز مانند بسیاری از گیاهان آپارتمانی دیگر خاک مرطوب را ترجیح می‌دهند، اما غرقاب شدن باعث آسیب رسیدن به این گیاه می‌شود.

 

کلام آخر

فنگ‌شویی، علمی بسیار منحصر به‌فرد و نوین می‌باشد که امروزه طرفداران بسیاری در بین مردم جهان دارد. این علم با تکنیک‌های خاص به جریان انرژی مثبت در خانه شما کمک کرده و انرژی منفی را از شما دور می‌کند. همچنین شما می‌توانید برای جذب انرژی‌های دلخواه مانند ثروت و عشق از گیاهان آپارتمانی در این طراحی استفاده کرده و لذت ببرید.😊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *