طراحی دکوراسیون با گیاهان

نقش گیاهان در زندگی روزمره انسان + معرفی گیاهان مناسب برای دوستداران یوگا

معرفی گیاهان مناسب برای طرفداران یوگا

همانطور که می‌دانید یکی از پرطرفدارترین ورزش‌های حال حاضر در بین اکثر افراد یوگا می‌باشد. این ورزش باعث آرامش و حال خوب در فرد شده و استرس را از او دور می‌کند. اما موضوع مورد بحث، وجود گیاهان آپارتمانی در هنگام ورزش یوگا می‌باشد. وجود این گیاهان در هنگام یوگا باعث اثرات مثبت فیزیولوژیکی مانند تهویه هوا می‌شود. همچنین این گیاهان به آرامش و معنویت فضای موجود می‌افزایند. در اینجا ما به تعدادی از مناسب‌ترین گیاهان در هنگام انجام این ورزش پرداخته‌ایم. اگر به ورزش یوگا علاقمند هستید، پیشنهاد می‌کنم که این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. پس با ما همراه شوید.

 

برای زندگی آگاهانه در یک شهر شلوغ به چه نکاتی نیاز داریم؟

با آیین صبحگاهی، روز خود را با انرژی بسیار بهتری شروع کنید. می‌توانید روز خود را با درست کردن یک لاته یا اسموتی خاص، با خواندن مجله، روشن کردن رادیو یا … شروع کنید. هر چیزی که باعث شود با خودتان احساس ارتباط بیشتری داشته باشید و برای روز پیش‌رو سپاسگزار باشید.

مدیتیشن متحرک (یوگا، تای‌چی، چی‌کونگ، مدیتیشن پیاده‌روی و …) را تمرین کنید. با این کار می‌توانید به آرام کردن بدن و ذهن خود و تقویت آگاهی برای کاهش استرس کمک کنید. حتماً بخشی از زمان خود را در طبیعت سپری کنید و از شلوغی فاصله بگیرید. این کار به شما کمک می‌کند که احساس آرامش کرده و قوه ابتکار خود را تقویت کنید.

نقش گیاهان در زندگی روزمره انسان + معرفی گیاهان مناسب برای دوستداران یوگا - انگور

چرا ایجاد فضای آرامش‌بخش مهم است؟

ایجاد فضایی که بتوانید در آن‌ احساس آرامش و رهایی داشته باشید، مهم است. چرا که، همواره درحال تحرک و فعالیت هستیم و اهمیت کسب انرژی مجدد در فضای زیبا و باصفا می‌تواند به شروع و پایان روز همراه با انرژی کمک کند.

 

چگونه گیاهان به ارتقاء رفاه و ذهن آگاهی کمک می‌کنند؟

گیاهان این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که زیبایی‌های فضای باز را به داخل خانه بیاورید! وجود گیاهان در داخل خانه آرامش‌بخش است، به علاوه کیفیت هوا را بهبود می‌بخشد و فضای شما را دلبازتر می‌کند. در صورتی که در یک فضای کوچک یا آپارتمان زندگی می‌کنید، استفاده از گیاهان در فضای داخل خانه عالی خواهد بود. وقتی از خواب بیدار می‌شوید و گیاهان را در پیرامون خود مشاهده می‌کنید، احساس آرامش بیشتری می‌کنید.

نقش گیاهان در زندگی روزمره انسان + معرفی گیاهان مناسب برای دوستداران یوگا - انگور

بهترین گیاهان برای استودیو یوگا کدام است؟

در ادامه به تعدادی از بهترین و مناسب‌ترین گیاهان قابل استفاده در هنگام ورزش یوگا می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

یک: گیاه میگو

گل میگو

 

دلیل نامگذاری این گیاه، شکوفه‌های غیرعادی و رنگ‌های متمایز آن می‌باشد. گیاه میگو به دو دلیل عمده برای باشگاه‌های ورزشی و یا خانه شما عالی می‌باشد. اولین دلیل این است که در شرایط مرطوب و دماهای کم شکوفا شده و گل‌‌های آن بسیار چشم نواز هستند.
دومین دليل اين است که نگهداری از گیاه میگو بسیار آسان می‌باشد. اگر از این گیاه را در گذشته نگهداری کرده‌ باشید، کاملا این دو نکته را تایید خواهید کرد‌.

 

 

دو: افرا گلدار

افرا گلدار

 

گیاهان از این جنس شامل درختان و درختچه‌ها می‌باشند و بیشتر در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری یافت می‌شوند. گیاه افرا گلدار دارای محدوده ارتفاعی در حدود 0.5 تا 3 متر بوده و اندازه آن برای نگهداری در خانه یا باشگاه ایده آل می‌باشد.
گونه‌های وحشی این گیاه دارای گل‌های نارنجی یا زرد می‌باشد. اما گل‌های آن گاهی اوقات می‌تواند قرمز یا صورتی نیز باشد. رنگ این گل‌ها برای استودیوهای یوگا عالی هستند.

 

 

سه: کلیویا (گل خورشیدی)

گل خورشیدی

 

این گیاه ظاهری عجیب و غریب داشته و دارای گل‌های نارنجی با بوی‌های خوش عطر و دلنشین می‌باشد. همچنین گل‌های گیاه کلیویا بیشتر در زمانی شکوفا می‌شوند که در شرایط آب و هوایی خشک و خنک قرار بگیرند. محلی مانند استودیو‌های یوگا برای این گیاه ایده‌‌ال می‌باشد، زیرا به توجه و نور کمی نیاز دارد.
برای حفظ ظاهر زیبای گیاه در استودیوی یوگای خود، دائماً برگ‌های زرد را از انتهای گیاه هرس کنید.

 

 

چهار: پپرومیا

پپرومیا

 

این گیاه برخلاف گیاهانی که در بالا ذکر شد، گیاهی گلدار نمی‌باشد. همچنین دارای لبه‌های سیخ مانند بوده و جزو گیاهان آبدار می‌باشد. این گیاه یکی از دو جنس بزرگ از خانواده پیپراسه بوده که بیش از 1000 گونه شناخته شده از آن وجود دارد. همه آنها از نظر ظاهری متفاوت هستند.  پپرومیا بهترین گیاه آپارتمانی برای باشگاه‌های یوگا می‌باشد.
نگهداری از این گیاه بسیار آسان بوده و به دلیل خاصیت پر آب بودن آن، می‌تواند روزها را بدون آبیاری سپری کند. این گیاه به مکان شما رنگ سبز زیبایی بخشیده و در عین حال به شما امکان می‌دهد تا بدون حواس پرتی مداوم در مورد آبیاری گیاه خود روی ورزش یوگا تمرکز کنید.

 

 

پنج: گیاه آلوئه‌ورا

آلوئه ورا

 

این گیاه دارای ارزش دارویی بالایی بوده و نگهداری از آن در استودیو یوگا نه تنها برای زیبایی بیشتر محیط مفید است، بلکه خواص بی‌نظیر آن باعث بهبودی بسیاری از بیماری‌ها می‌شود.
گیاه آلوئه ورا با داشتن طیف گسترده ای از ارزش دارویی ،در صورت بروز حادثه در استودیو یوگا، می‌تواند برای تسکین دردهایی مانند سردرد یا بر روی زخم‌ها استفاده شود. مراقبت از این گیاه بسیار آسان بوده و فقط یک بار در هفته نیاز به آبیاری دارد.

 

 

شش: گیاه گورخری

گیاه گورخری

 

حتی زمانی که فصل شکوفه دهی گیاه گورخر نرسیده باشد، شما می‌توانید از زیبایی طرح‌های رنگارنگ برگ‌های این گیاه فوق العاده لذت ببرید. این گیاه زمانی که به عنوان یک گیاه آپارتمانی در استودیو یوگا استفاده شود، نگاه‌های بسیاری از افراد و به خصوص نوجوانان را به خود جذب می‌کند. گیاه گورخربه رسیدگی مداوم نیاز ندارد اما باید یک سری از نکات مراقبتی لازم را برای حفظ سلامتی آن رعایت کنید. آبیاری این گیاه نباید در فواصل بیش از حد طولانی و یا کوتاه باشد، زیرا ممکن است منجر به خشکی و یا غرقاب شدن گیاه بشود. گیاه گورخر طول عمر زیادی ندارد و این موضوع یک مزیت محسوب می‌شود زیرا می‌توانید آن را به تعداد زیاد و نامحدود تکثیر کنید و از زیبایی بی‌حد و حصر آن لذت ببرید.

 

 

هفت: سرخس مارچوبه

سرخس مارچوبه

 

گیاه مارچوبه یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی برای نگهداری می‌باشد و به دو دلیل عمده می‌توان از آن به عنوان گیاه مناسب یوگا استفاده کرد. این گیاه به آب زیادی نیاز ندارد و همچنین تحمل تاب آوری در شرایط سخت را نیز دارد. گرچه مراقبت از این گیاه آسان می‌باشد، اما به این معنی نیست که باید از آن غافل شوید. گیاه مارچوبه را نباید بیش از حد از آب اشباع کنید. همچنین نور مستقیم خورشید برای سرخس مارچوبه بهترین کارایی را دارد.
در مجموع، وقتی به دنبال گیاهی برای نگهداری در استودیوی یوگا خود هستید، سعی کنید که تا جایی که ممکن است از نگهداری گیاهان رونده اجتناب کنید. اگر می‌خواهید به سراغ گیاهان رونده بروید، به طور دقیق گیاه را از نزدیک زیر نظر بگیرید تا از پوشیده شدن کل استودیو به وسیله گیاه جلوگیری کنید.
همچنین توجه کنید که زیاده روی از نگهداری گیاهان در استودیوی یوگا، آن را به یک باغ تبدیل می‌کند و فضای مناسب ورزش را از شما می‌گیرد.

 

هنگام انتخاب گیاهان برای محل خود این نکات را در نظر بگیرید

قبل ازخریدن گیاهان آپارتمانی برای باشگاه یا محل انجام یوگا چندین نکته وجود دارد که بهتر است به آنها توجه کنید. در ادامه چند توصیه مفید وجود دارد که می‌توانید قبل از خریداری گیاه آپارتمانی خود آنها را در نظر بگیرید.

 

یک: اندازه استودیوی شما

اولین موردی که باید قبل از خریداری گیاه برای محل خود در نظر بگیرید، فضای در دسترس شما می‌باشد. در مرحله اول باید ارتفاع محل خود را بررسی کنید تا گیاه متناسب با مکان خود را خریداری کنید.

دوم: نور و رطوبت

همانطور که می‌دانید گیاهان برای رشد به نور مناسب نیاز دارند و قرار دادن آنها در محیط کم نور یا نبود نور طبیعی، به آنها آسیب رسانده و رشد آن‌ها را به تأخیر می‌اندازد.
همچنین رطوبت هوا برای بسیاری از گیاهان آپارتمانی حیاتی می‌باشد. در عین حال توجه کنید که گیاهان گرمسیری، خشکی هوا را تا حدودی تحمل می‌کنند.

سوم: محیط زیست

اگر محل شما در محیطی نه چندان تمیز و پر از دود و گرد و غبار می‌باشد، بهتر است از خریدن گیاهان آپارتمانی صرف نظر کنید. این گیاهان به محیطی سالم و پاکیزه برای رشد و ادامه حیات خود نیاز دارند. گیاهان آپارتمانی به آب کافی نیز نیازمند می‌باشند. بنابراین قبل از خرید یک گیاه آپارتمانی برای باشگاه خود، مطمئن شوید که آب کافی برای گیاهانی که خریداری کرده‌اید، وجود دارد. همچنین یکی از مهمترین نکات قبل از خرید گیاه آپارتمانی مناسب، بررسی خاک آن می‌باشد. خاک یکی از مهم‌ترین عناصر لازم برای سلامتی گیاه آپارتمانی شما می‌باشد. پس بهتر است از این موضوع غافل نشده و به خوبی آن را بررسی کنید. همچنین به یاد داشته باشید که کوددهی منظم به شادابی گیاه شما می‌افزاید، پس بهتر است این نکته را رعایت کنید.

 

سخنان پایانی

یوگا یکی از بی‌نظیرترین ورزش‌های حال حاضر برای تقویت انعطاف بدنی و آرامش روحی افراد می‌باشد. همچنین این ورزش مناسب تمام رده‌های سنی از کودک تا میانسال و حتی افراد مسن نیز هست. در این حین، بهترین گزینه برای دیزاین باشگاه یا مکان شما استفاده از گیاهان آپارتمانی می‌باشد. این گیاهان با داشتن خواص مادی مانند تصفیه هوا و خواص معنوی و فنگ‌شویی، بهترین تجربه را در این ورزش، در اختیار شما می‌گذارد.
شما می‌توانید قبل از خرید گیاه موردنظر برای باشگاه یا استادیو ورزشی خود از مشاوران گیاه پزشک مجرب ما نیز کمک بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *