مناسبتی

گیاهان مناسب هدیه دادن در جشن کریسمس

گیاهان مناسب هدیه دادن در جشن کریسمس

گیاهان مناسب برای هدیه دادن در جشن کریسمس

اگر در نزدیکی سال نو میلادی هستید و هنوز تصمیم نگرفته‌اید که به خویشان و دوستان نزدیک خود چه هدیه‌ای بدهید به شما پیشنهاد می‌دهیم که گیاهان بهترین گزینه برای هدیه دادن هستند؛ زیرا گیاهان نماد زیستن هستند. آن‌ها عادات شما را بهبود بخشیده و به شما انرژی و حس زنده بودن می‌دهند. بنابراین گیاهان می‌توانند بهترین هدیه به دوستان و نزدیکان شما باشند. در این مقاله چند گیاه مناسب برای هدیه دادن در جشن کریسمس را به شما معرفی می‌کنیم.

 

کاکتوس کریسمس

کاکتوس کریسمس گیاهی با ماندگاری طولانی برای تعطیلات است‌. در زمستان گل‌های لوله‌ای رنگارنگ به رنگ‌های صورتی یا یاسی می‌دهد. بنابراین یک هدیه عالی است. این کاکتوس برخلاف کاکتوس‌های معمولی از یک مکان خشک، گرم و بیابانی نیست بلکه این گیاه بومی جنگل‌های بارانی و استوایی است. جایی که روی درخت رشد می‌کنند و رطوبت بالا، نور خورشید و دما‌های گرم را جذب می‌کند.

 

کاکتوس کریسمس

 

بنت قنسول یا پوینستیا

گیاه نیمه گرمسیری بومی مکزیک می‌باشد که به نماد کریسمس تبدیل شده است. این گل دارای رنگ‌های قرمز و سبز زیبایی است. همچنین گفته می‌شود که شکل گل بنت قنسول نماد ستاره بیت لحم است.این گیاه را بیش از حد آبیاری نکنید زیرا مستعد پوسیدگی ریشه هستند.

 

بنت قنسول

 

دارواش

در اساطیر اسکاندیناوی گفته می‌شود که پس از مرگ پسرش بر اثر تیر دارواش، الهه فریگ چنان مضطرب شد که اشک‌هایش به توت‌های سفید تبدیل شد که گیاه را در زمستان می‌پوشاند. با این حال پس از آنکه خدایان پسرش را زنده کردند، دارواش را نماد عشق اعلام کرد و برای همه کسانی که از زیر آن رد شدند نوید یک بوسه را داد. دارواش در تاج درختان رشد می‌کند، بدون هیچ ریشه‌ای به زمین متصل می‌شوندو در زمستان ک درختان برهنه هستند سبز می‌ماند؛ پس جای تعجب نیست که سرزندگی اسرارآمیز آن مدت هاست با قدرت‌های جادویی همراه بوده است. این گیاه حتی در زمستان یخ زده شکوفا می‌شود و در زمان ویکتوریا بوسیدن زیر دارواش یک سنت جا افتاده است.

 

دارواش

 

کاج جزیره نورفولک

کاج جزیره نوفولک یک کاج واقعی نیست، بلکه یک درخت مخروطی نیمه گرمسیری است که رطوبت کمی را ترجیح می‌دهد. تا زمانی که نیاز‌های رطوبتی آن برآورده شود، به عنوان یک گیاه آپارتمانی خوب عمل می‌کند. گاهی اوقات از آن به عنوان درخت کریسمس داخلی استفاده می‌شود. اگرچه شبیه دیگر درختان مخروطی نیست، اما دارای شاخه‌های دوزدار با فاصله بیشتری است. وقتی در داخل خانه می باشد نور روشن را ترجیح می‌دهد. تمایل دارد به سمت نور متمایل شود، بنابراین هرزگاهی آن را بچرخانید تا تنه آن صاف بماند. تزئینات سنگین را نمی‌تواند تحمل کند، بنابراین اگر قصد دارید آن را درخت اصلی تزئینات خود کنید، این محدودیت را در نظر بگیرید.

 

کاج مطبق برای هدیه دادن در جشن کریسمس

 

هالی

بوته‌های هالی همیشه سبز می‌مانند و نیازی به نگهداری کمی ندارند، حتی در سخت‌ترین زمستان‌ها شاخه‌های آن در حوالی کریسمس پر از توت‌های قرمز روشن است که برای تزئین سالن‌ها مناسب است. در زمان‌های قدیم هالی را خوش شانس می‌دانستند زیرا هرگز از بین نمی‌رود، بنابراین مردم تاج‌های گل مقدسی را برای دوستان و خانواده می‌فرستادند. مطمئن شوید که آن را در خاکی با زهکشی مناسب بکارید زیرا هالی در برابر غرقاب شدن آب مقاوم نیست.

 

بوته های هالی

 

آماریلیس

گل‌های آماریلیس معمولا به عنوان گیاهان آپارتمانی زمستانی رشد می‌کنند تا به روز‌های سخت زمستانی رنگ ببخشند. گلدهی گیاهان پس از کاشت پیاز حدود شش هفته طول می‌کشد؛ بنابراین اگر می‌خواهید در نزدیکی کریسمس شکوفه دهد در ماه نوامبر بکارید. شکوفه‌های شیپوری شکل به رنگ‌های قرمز، صورتی و سفید در می‌آیند.

 

آماریلیس صورتی - مناسب برای هدیه دادن در جشن کریسمس

 

سفید کاغذی

گل سفید کاغذی محبوب دیگری است که در زمستان در داخل خانه رشد می‌کند آن‌ها دارای دسته‌هایی از شکوفه‌های کوچک معطر و سفید برفی در بالای ساقه‌های سبز بلند هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پیاز‌ها را در ظرفی حاوی آب و سنگریزه قرار دهید و منتظر بمانید تا جوانه بزنند. بهترین زمان برای کاشت آن‌ها در ماه نوامبر می‌باشد.

سفید کاغذی

سیکلامن

سیکلامن به دلیل شکوفه‌های زیبایی که در طول تعطیلات ظاهر می‌شود جزو گیاهان محبوب تعطیلات هستند. این گیاه برای شکوفه دادن گلبرگ‌های پروانه مانند خود به رنگ‌های سفید، صورتی یا قرمز دمای خنک‌تر را ترجیح می‌دهد. اگر در هوای خنک نگه داشته شوند، می‌توانند شش ماه یا بیشتر شکوفا شوند. دارای برگ‌های نقره‌ای مات شده است. نمی‌تواند دما‌های گرم‌تر را تحمل کند و در طول تابستان دیگر شکوفه نمی‌دهند. این گیاه چند ساله سال به سال با شکوفه‌های فراوان باز می‌گردد.

سیکلامن

ارکیده پروانه

ارکیده پروانه یکی از زیبا‌ترین گل‌های ظریف است. آن‌ها جزو هدایای محبوب تعطیلات هستند. ریشه‌های منحصر به فرد آن‌ها فقط یک‌بار در هفته به آب نیاز دارند و حتی می‌توان آن‌را بدون خاک نگه داشت. مطمئن شوید که نور روشن و غیر مستقیم داشته باشد و کمی رطوبت به آن بدهید تا سال‌ها رشد کند و زنده بماند.

ارکیده پروانه ای

گاردینا

گاردینا یکی از معطر‌ترین گل‌ها است. در طول زمستان شکوفا می‌شود. آن‌ها بوته‌های همیشه سبز با برگ‌های براق و سبز تیره بومی مناطق استوایی هستند. اگر در مناطق گرم‌تر و مرطوب زندگی می‌کنید آن‌ها را در پاییز یا بهار در مکانی نیمه آفتاب قرار دهید.

گاردنیا

هلبور

این گیاه به عنوان رز کریسمس شناخته می‌شود، اما از خانواده گل رز نیست. این گیاه همیشه سبز مانند پوانستیا با برگ‌هایی شبیه گلبرگ است. ماندگاری گل‌های آن طولانی است و به منظره زمستانی زیبایی رقم می‌زند. هلبور سایه را ترجیح می‌دهد.

هلبور

آزالیا

در حالی که ممکن است آزالیا را با بهار و تابستان مرتبط کنید اما آن‌ها هم در طول زمستان نسبتا خوب عمل می‌کنند. حتی نوعی نام مناسب به نام آزالیا کریسمس وجود دارد که شکوفه‌های صورتی و قرمز خیره کننده‌ای تولید می‌کند و دارای برگ‌های سبز است که کاملا تجسم پالت رنگ سنتی کریسمس است. آزالیا پتانسیل رشد زیادی دارد. بعضی از آن‌ها می‌توانند تا ۶متر رشد کنند.

آزالیا از گیاهان مناسب برای هدیه دادن کریسمس

دونه برفی

این دسته گل‌های یخ زده دارای شکوفه‌های سفید روشن و برگ‌های سبز هستند که آن‌ها را به منظره‌ای تبدیل می‌کند. اگر‌چه رشد آن‌ها به معنای پایان زمستان است اما نام و رنگ آن‌ها یادآور دوره تعطیلات است.

قطرات برفی

آنتوریوم

آنتوریوم با اسپات قرمز براق و برگ‌های سبز روشن یکی دیگر از گزینه‌های ایده‌آل برای هدیه دادن در کریسمس است. می‌تواند تا پنج سال دوام بیاورد. مخصوصا در زمستان اسپات‌های پر رنگی را ارائه می‌دهد.

گل آنتوریوم

کلام آخر

کریسمس و سال جشنواره‌های شادی هستند و بهترین راه برای جشن گرفتن آن‌ها در کنار طبیعت است. گیاهان، در حالی که برای بقا ضروری هستند، هدایای بزرگی نیز می‌سازند. بنابراین می‌توانید گیاهان را به عنوان یکی از زیباترین هدایا به خویشان و نزدیکان خود هدیه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *