طراحی دکوراسیون با گیاهان

8 چیدمان خلاقانه برای گل‌های آپارتمانی

8 چیدمان خلاقانه برای گل‌های آپارتمانی - انگور

گیاهان آپارتمانی راه کار ساده ای برای جبران نداشتن یک باغ شیک در فضای باز هستند. گل و گیاهان آپارتمانی علاوه بر اینکه به شما در ایجاد تعادل در فضا کمک می کنند، حس لوکس و زیبایی را نیز به خانه شما می بخشند. هنگام آوردن گیاهان در خانه، باید به فضای اتاق نشیمن خود و نوع گیاه فکر کنید. همیشه به یاد داشته باشید که گیاهان کم دردسر خریداری کنید. زیرا آنها به نور خورشید یا آب زیاد نیاز ندارند. بنابراین می توانید با آنها به صورت خلاقانه و متناسب، اتاق‌ها و پذیرایی سبز و چشم نوازی داشته باشید. در اینجا با 8 روش خلاقانه برای چیدمان گیاهان آپارتمانی آشنا می‌شوید.

 

1- در امتداد راه پله، مسیر سبز و زنده ای بسازید.

پله‌ها نردبان‌های بتنی برای بالا رفتن هستند. قرار نیست آنها زیبا باشند ، اما می توانید با قرار دادن گیاهان روی آنها ، زیبایی را به آنها بدهید. گیاهان را روی پله ها قرار دهید. از گیاهان شاخ و برگ کوچک یا کاکتوس و ساکولنت برای پله های خود استفاده کنید تا جذاب به نظر برسند. همچنین می توانید از فضای زیر پله نیز برای داشتن باغی کوچک در گوشه ای از خانه بهره ببرید.

 

8 چیدمان خلاقانه برای گل‌های آپارتمانی - انگور

2- چراغ خانه را با لوسترهای سبز گیاهان آویزی روشن کنید.

هنگامی که یک اتاق نشیمن بزرگ دارید لوسترها زیبا به نظر می رسند. در شهرهای بزرگ و آلوده همچون تهران سعی کنید لوستر خود را با گیاهان آویزان جایگزین کنید. لوسترهای سبز ظاهر کلی خانه شما را بهتر می‌کند. علاوه بر زیبایی، اکسیژن نیز بسیار فراوان خواهد بود.

 

8 چیدمان خلاقانه برای گل‌های آپارتمانی - انگور

3- یک باغ دیواری از گیاهان و اکسسوری جالب داشته باشید.

داشتن یک باغ سبز حتی کوچک در گوشه ای از خانه می‌تواند روحیه خوب و پر از انرژی را به ساکنان خانه هدیه بدهد.  از گلدانهای دیواری با طرح های فانتزی و خلاقانه استفاده کنید و گیاهان آپارتمانی زیبا را درون آنها قرار دهید. می‌توانید یکی از دیوار های اتاق نشیمن را به این کار اختصاص دهید و رشد دوستان سبز خود را تماشا کنید.

 

8 چیدمان خلاقانه برای گل‌های آپارتمانی - انگور

 

4- زیر یک گیاه بزرگ بنشینید و لذت ببرید.

بله، می توانید گیاهان بزرگ را در محیط داخلی خانه پرورش دهید و از نشستن زیر آن و خواندن یک کتاب لذت ببرید. گیاهانی مانند نخل ها، دراسنا، نخل مرداب، کاج مطبق، فیکوس و … وجود دارند که دارای برگهای بزرگ هستند. آنها کاملاً با فضای داخلی خانه و آپارتمان سازگار هستند. این گیاهان بزرگ را به خانه بیاورید و کنار مبل خود قرار دهید.

 

8 چیدمان خلاقانه برای گل‌های آپارتمانی - انگور

5- طراحی اتاق نشیمن با تم گرمسیری

اگر عاشق آب و هوای گرمسیری هستید و گل ها ، میوه ها و آب و هوای گرمسیری را دوست دارید، می توانید اتاق نشیمن خود را با حفظ تنوع زیستی گرمسیری تزئین کنید. فیکوس، رز، آنتوریوم، گیاه بامبو و غیره نمونه هایی هستند که می توانید در نقاط مختلف اتاق نشیمن خود قرار دهید و به شخصیت “گرمسیری” آن بیفزایید. به مناطق نزدیک مبل، در امتداد مرز دیوار، میز وسط و غیره توجه کنید و آن ها را با گل ها و گیاهان گرمسیری پر کنید. تصاویر پس زمینه زیبا از طوطی، توکان، طاووس، روباه پرنده، میمون عنکبوتی و … را اضافه کنید و به اتاق خود زندگی بیشتری ببخشید.

 

8 چیدمان خلاقانه برای گل‌های آپارتمانی - انگور

 

6- گیاهان رونده را برای لوازم و اکسسوری خود انتخاب کنید.

یکی از روش خلاقانه برای چیدمان گیاهان آپارتمانی استفاده از گلها و گیاهان رونده می‌باشد. اگر یک بالکن جادار دارید و یک تاب در آنجا قرار دادید، چرا یک گیاه رونده روی آن قرار ندهید!؟ زنجیری که از آن آویزان است را می‌توان با گیاهان رونده پوشش داد.

 

8 چیدمان خلاقانه برای گل‌های آپارتمانی - انگور

7- طراحی دکور داخلی بالکن با تلفیق نور و گیاه آپارتمانی

بالکن بخش مهمی از خانه های امروزی است و می توان آن را جایگزین چمنزارها و باغ ها نامید. مطمئنا شما هم دوست دارید در بالکن خود استراحت کنید. به همین دلیل است که باید به طور خلاقانه تزئین شود. می‌توانید لامپ های رنگارنگ در بین گیاهان آویزی قرار دهید. از ریسه نور برای جلوه دادن به گیاهان استفاده کنید. امروزه نورها و روشنایی های داخلی دیوار برای قسمت های مختلف بالکن، زیبایی خاصی به این محیط کوچک می‌بخشد.

 

8 چیدمان خلاقانه برای گل‌های آپارتمانی - انگور

8- کاشت گلها در گلدان های خلاقانه برای مکان های مختلف

اگر می خواهید قفسه کتاب را تزئین کنید ، یک گلدان تهیه کنید که شبیه یک کتاب باز است. هنگامی که مجبور هستید میز قهوه را تزیین کنید، از یک گلدان که شبیه کوکی است یا یک فنجان که بر روی آن دانه های قهوه چاپ شده، استفاده کنید. اگر در محل خود میزبان یک مهمانی با تم گرمسیری هستید، می‌توانید تراریوم های کاکتوسی بر روی میز قرار دهد . اگر قصد دارید فضای سبز را در آشپزخانه خود اضافه کنید، از قوطی های قدیمی، قوری های شکسته و … برای نگه داشتن دوستان سبز خود استفاده کنید. به این ترتیب ، هر مکان خاصی در خانه شما داستان شما را از طریق گیاهان بیان می کند.

 

8 چیدمان خلاقانه برای گل‌های آپارتمانی - انگور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *