دانستی ها, نگهداری گیاهان

معرفی کتاب‌های کاربردی برای نگهداری گلها و گیاهان آپارتمانی

کتاب‌های کاربردی برای نگهداری گلهای آپارتمانی

محبوبیت گل‌های آپارتمانی در ایران و جهان روز افزون است. امروزه کمتر آپارتمان یا خانه‌ای را می‌توان یافت که در آن هیچ نوع گیاهی پیدا نشود. استفاده از گل‌های آپارتمانی نه تنها در محیط خانه بلکه در اکثر محیط‌ها به طور چشمگیری افزایش یافته است. آنها به محیط زندگی ما طراوت و شادابی می‌دهند و باعث می‌شوند محیطِ سالم و زیبایی برای زندگی داشته باشیم. علاوه بر این، آنها نیاز به مراقبت دارند تا به خوبی رشد کنند. برای نگهداری و پرورش گل‌های آپارتمانی باید روش نگهداری متناسب با انواع گل‌های آپارتمانی را بدانید. در این مقاله چند کتاب درباره گل و گیاه معرفی می‌کنیم که به شما در مسیر پرورش گل و گیاه در آپارتمان و اکثر محیط‌ها کمک می‌کنند.

 

 

معرفی کتاب‌های کاربردی برای نگهداری گلها و گیاهان آپارتمانی - انگورنگهداری و پرورش برخی گیاهان آپارتمانی

مولفان: سید راشد اخوت، صفورا سادات اخوت

ناشر: پژوهش اخوت

معرفی کتاب: با وجود اینکه امروزه انواع گیاهان آپارتمانی در دسترس خریداران است، خرید و نگهداری گیاه مناسب، چندان آسان نیست. پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید گیاهی را بخرید، نخست به پرسش‌هایی که در اول کتاب آمده است پاسخ دهید و از میان گیاهان مختلف، آنچه را که واقعا مناسب می‌دانید انتخاب کنید. سپس به روشهای نگهداری آن‌ها در مباحث بعدی دقت کنید تا گیاهان شاداب و سرحال داشته باشید و به زیبایی منزل یا محل کار خود بیفزایید.

 

 

معرفی کتاب‌های کاربردی برای نگهداری گلها و گیاهان آپارتمانی - انگورطرز نگهداری و پرورش انواع گیاهان آپارتمانی

مولف: مینا امیری‌ مهر

ناشر: آفرینش مهر

معرفی کتاب: بسیاری از مردم با وجود اینکه علاقه زیادی به طراحی خانه با گیاهان طبیعی دارند ولی چون این گیاهان بعد از خریداری خیلی زود پژمرده می شوند، از نگهداری آن‌ها پشیمان می‌شوند و ترجیح می‌دهند مصنوعی آن را خریداری کنند. کتاب طرز نگهداری و پرورش انواع گیاهان آپارتمانی نکات و جزییات نگهداری، کاشت، معایب، مضرات، روش‌‌های قلمه زدن و… انواع گیاهان آپارتمانی را به طور کامل شرح می‌دهد.

 

 

 

 

معرفی کتاب‌های کاربردی برای نگهداری گلها و گیاهان آپارتمانی - انگور

نگهداری و پرورش گل‌های آپارتمانی

مولفان: کاظم کیانی، هادی برهان، علی نعمت زاده

ناشر: آذربیان

معرفی کتاب: اگر میخواهید سیر تا پیاز گل و گیاه آپارتمانی را بدانید این کتاب مناسب شماست! در این کتاب 170 نوع گیاه آپارتمانی و شرایط نگهداری آن‌ها معرفی شده است. در نخستین صفحات آن به نکات مهمی که هنگام خرید گل‌های آپارتمانی باید به آنها توجه شود، اشاره شده است.

 

 

 

معرفی کتاب‌های کاربردی برای نگهداری گلها و گیاهان آپارتمانی - انگورراهنمای نگهداری گیاهان آپارتمانی

مولف: دیوید جرالد هسایون

ناشر: شرکت انتشارات فنی ایران، نردبان

معرفی کتاب: دیوید جرالد هسایون نویسنده و گیاه شناس بریتانیایی تبار است که به خاطر مجموعه ای پرفروش از کتابچه‌های راهنمای باغبانی معروف به “راهنمای متخصص” تحت عنوان دکتر دی جی هسایون شناخته می‌شود. جدول‌های این کتاب فهرستی از 250 نوع گیاه آپارتمانی که با هر نوع سلیقه و شرایط محیطی محل زندگی شما تطبیق دارد، در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

 

 

 

معرفی کتاب‌های کاربردی برای نگهداری گلها و گیاهان آپارتمانی - انگور

آموزش پرورش و تکثیر گیاهان آپارتمانی

مولف: حسن بنی هاشمی

ناشر: شرکت چاپخش سهامی خاص

معرفی کتاب: ویژگی بارز این کتاب مربوط به پیوند تجربیات علمی و نظری دکتر بنی‌هاشمی در تکثیر پرورش و نگه داری گیاهان در داخل آپارتمان می‌باشد که خود حاصل سالها تلاش و تدریس وی و الهام گرفته از خواسته‌های مردم در این مورد خاص می‌باشد که با توجه به آب و هوای کشورمان تدوین و تنظیم گردیده است.

 

 

 

معرفی کتاب‌های کاربردی برای نگهداری گلها و گیاهان آپارتمانی - انگور

گل‌ها و گیاهان آپارتمانی

مولف: حمید موسوی

ناشر: خانه تاریخ و تصویر ابریشمی

معرفی کتاب: کتاب مصور حاضر، گردآوری مطالبی در خصوص گل‌ها و گیاهان است که در باغچه یا در داخل منزل و آپارتمان کشت، نگهداری و مراقبت می‌گردند. خاک یا زمینه رشد گیاه، موجودات زنده خاک، طبیعت خاک، مواد غذایی گیاه، علائم کمبود ازت، طبیعت خاک، زمینه رشد گیاه از موضوعات مورد بررسی در این کتاب هستند.

 

 

 

معرفی کتاب‌های کاربردی برای نگهداری گلها و گیاهان آپارتمانی - انگور

گل‌ها و گیاهان زینتی آپارتمانی

مولفان:محمد نبی ایلکایی، جمشید حکمتی

ناشر: علم کشاورزی ایران

معرفی کتاب: کتاب گل‌ها و گیاهان زینتی آپارتمانی موضوعاتی همچون گیاهان آپارتمانی-پرورش، گیاهان زینتی-اصلاح نژاد را به طور کامل شرح می‌دهد.

 

 

 

 

معرفی کتاب‌های کاربردی برای نگهداری گلها و گیاهان آپارتمانی - انگور

نگهداری و پرورش از گل و گیاه آپارتمانی

مولف: مهتاب نورزاده

ناشر: رازنهان

معرفی کتاب: این کتاب نکات مربوط به گیاهان آپارتمانی و پرورش آنها را به طور کامل شرح می‌دهد. اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که به گل و گیاهان آپارتمانی علاقه زیادی دارید اما اطلاعات کافی در رابطه با نگهداری و پرورش آنها ندارید، این کتاب می‌تواند راهنمای خوبی برای شروع و همراه خوبی برای ادامه‌ی راه باشد.

 

 

 

معرفی کتاب‌های کاربردی برای نگهداری گلها و گیاهان آپارتمانی - انگور

نزدیک‌ترین گلخانه (اصول پرورش و نگهداری گل و گیاهان در منزل)

مولف: محمدحسن باقری

ناشر: بوی شهر بهشت

معرفی کتاب: این کتاب از سری کتاب‌های آداب زندگی است که یک دوره 10 جلدی را شامل می‌شود. در این کتاب که محمد‌حسن باقری گردآوری‌اش را بر عهده داشته، اصول ابتدایی و ساده برای پرورش گل و گیاه در منزل را بیان نموده‌است.

 

 

 

معرفی کتاب‌های کاربردی برای نگهداری گلها و گیاهان آپارتمانی - انگور

گل‌ها و گیاهان زینتی شناخت و نگهداری

مولف: مارگارت هانکز

ناشر: روزبهان

معرفی کتاب: هدف این کتاب این است که شما دوستداران گل و افراد زیباپسند و زنده دل را با تکثیر، کاشت و پرورش و نگهداری انواع زیادی از درختچه‌ها و بوته‌های زینتی و گل دهنده در فضای آزاد آشنا سازد.

 

 

 

معرفی کتاب‌های کاربردی برای نگهداری گلها و گیاهان آپارتمانی - انگوراصول و مبانی علمی پرورش گل و گیاهان آپارتمانی و بونسای

مولفان: حمیدرضا فراهانی، تقی زرجینی

ناشر: آیندگان

معرفی کتاب: این کتاب در مورد مسائلی همچون انواع گل‌های زینتی، آپارتمانی و باغچه‌ای، تقسیم‌بندی آن‌ها از نظر نیاز به کود و روشنایی، کودهای معدنی مورد نیاز آن‌ها، تشخیص بیماری‌های گیاهان، درختان بونسای و انواع آن‌ها، طرح های توجیهی پرورش و فروش گیاهان زینتی و سایر موارد مربوطه است.

 

 

معرفی کتاب‌های کاربردی برای نگهداری گلها و گیاهان آپارتمانی - انگور

راهنمای جامع و مصور کشت و پرورش گل و گیاهان زینتی

مولفان: اسداله فتحی هفشجانی، محمدجواد شکوری، کیهان خسروی

ناشر: آموزش و ترویج کشاورزی

معرفی کتاب: این کتاب در رابطه با موضوعاتی همچون گل‌های فصلی و نشائی، گل‌های آپارتمانی، گل‌های شاخه‌بریده، گیاهان پوششی و درختان و درختچه‌های زینتی، نکات و جزییات پرورش، کاشت و… را به طور کامل شرح می‌دهد.

 

 

 

معرفی کتاب‌های کاربردی برای نگهداری گلها و گیاهان آپارتمانی - انگورپزشک گل‌های خانگی (درمان 240 گیاه مریض)

مولف: اسماعیل پیش بین

ناشر: آییژ

معرفی کتاب: مباحث کتاب پزشک گل‌های خانگی شامل 240 معرفی و مشخصات و صفات برجسته کاربردی، 240 راه تهیه، تکثیر، آبیاری، میزان نور و رطوبت و دما، 240 نکته مهم در نگهداری و 440 صفحه نگهداری گام به گام با روش‌های نو و توضیحات کامل و روان است. علاوه بر این، کتاب پزشک گل‌های خانگی برای درمان 240 گیاه مریض از قبیل برگی، گلدار، نخلی، پیازی، گوشتی، سرخسی و بالکنی کاربرد دارد.

 

 

معرفی کتاب‌های کاربردی برای نگهداری گلها و گیاهان آپارتمانی - انگور

پرورش گل‌ها و گیاهان زینتی در باغ، خانه و آپارتمان

مولفان: حسن نویان اشرف، پری‌ناز مرعشی

ناشر: فرهنگ جامع

معرفی کتاب: کشت و پرورش گل‌ها و گیاهان زینتی کاری مفرح و از همه لحاظ ارزشمند است. در این کتاب روش‌های نگهداری و تکثیر گیاهان و گل‌های زینتی به طور کامل توضیح داده شده و به سادگی برای عموم قابل استفاده است.

 

 

 

معرفی کتاب‌های کاربردی برای نگهداری گلها و گیاهان آپارتمانی - انگورگل‌های آپارتمانی و مشاوره گیاه‌پزشکی

مولف: اسماعیل پیش بین

ناشر: نوپردازان

معرفی کتاب: کتاب گل‌های آپارتمانی و مشاوره گیاه‌پزشکی موارد نگهداری، تکثیر، آبیاری، بیماری و راه درمان، میزان نور، رطوبت و دما مربوط به 99 گیاه را به طور کامل شرح داده‌است. برخی گل‌هایی که در این کتاب شیوه نگهداری آنها همراه با علائم بیماریشان گفته شده است عبارتند از:

آگلونما، ارکیده، برگ انجیری، بگونیا، دیفن باخیا، پاپیتال، بنفشه آفریقایی، دراسنا پرچمی، عبایی، سینگونیوم، کاج مطبق، یاس و…

 

 

 

معرفی کتاب‌های کاربردی برای نگهداری گلها و گیاهان آپارتمانی - انگورگیاهان آپارتمانی و درختچه‌های زینتی

مولف: محمدجواد نصیری

ناشر: شرکت نشر کتاب هرمس

معرفی کتاب: مهندس محمدجواد نصیری در این کتاب، گیاهان و درختچه‌هایی که امکان نگهداری در آپارتمان را دارند، در دو بخش مورد بررسی قرار داده است. هر زمان که در نگهداری از گیاهانتان دچار مشکل شدید یا سوالی برایتان پیش آمد، این کتاب شما را راهنمایی می‌کند. همچنین می‌تواند برای تمام کسانی که علاقه‌مند به نگهداری از گیاهان هستند اما به دلیل آگاهی نداشتن از نحوه نگهداریشان و ترس از آسیب زدن به گیاهان از اینکار صرف نظر کرده‌اند، راهنمای خوبی برای شروع و همراه خوبی برای ادامه‌ی راه باشد.

 

 

معرفی کتاب‌های کاربردی برای نگهداری گلها و گیاهان آپارتمانی - انگورپرورش گل و گیاهان زینتی در باغ و خانه

مولفان: محمدحسین عظیمی، عباس میرزاخانی

ناشر: سروا

معرفی کتاب: در این کتاب سعی گردیده که اصول و کلیات این رشته از جمله تقسیم‌بندی گیاهان گلخانه‌ای، تاسیسات گلکاری، روش‌های تکثیر گیاهان زینتی و بخش‌های مرتبط دیگر بطور کامل بیان شود. این کتاب از 6 فصل تشکیل شده و مطالبی که در این فصل‌ها ارائه شده شامل ساخت گلخانه، طرح گلخانه، پیوند، پاجوش، تنظیم‌کننده‌های رشد در گلکاری، گیاهان بستری (بنفشه، شمعدانی، اطلسی و…)، گل‌های پیازی و شاخه‌بریده (لیلیوم، لاله، رز و…)، گیاهان آپارتمانی (آگلونما، یوکا، فیکوس و…) و… می‌باشد.

 

 

معرفی کتاب‌های کاربردی برای نگهداری گلها و گیاهان آپارتمانی - انگورگل کاری عمومی و خصوصی

مولفان: محمدباقر مشتاقیان، معصومه استکی

ناشر: انتشارات تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی (تاک)

معرفی کتاب: این کتاب در 5 جلد نگاشته شده است. جلد پنجم این مجموعه در رابطه با گل‌های آپارتمانی برگ زینتی، کاکتوس‌ها و گیاهان گوشتی (ساکولنت‌ها) می باشد که در 4 فصل به رشته تحریر در آمده است. در واقع در این پنج کتاب سعی شده از تمامی گل‌ها و گیاهان موجود در ایران استفاده شود و همچنین سعی شده مطالب هم علمی باشد و هم کاربردی و مطالب آن نیز بتواند مورد استفاده همگان به ویژه علاقمندان، دانشجویان، کارشناسان و تولیدکنندگان قرار گیرد.

 

 

 

 

معرفی کتاب‌های کاربردی برای نگهداری گلها و گیاهان آپارتمانی - انگورتکثیر، پرورش و نگهداری گل‎های آپارتمانی

مولفان: سعید صاحب فصولی، محمدرضا فعلی

ناشر: سپهر

معرفی کتاب: کتاب حاضر در زمینه‌ی تکثیر، پرورش و نگهداری گیاهان آپارتمانی تدوین شده است. این کتاب موضوعات گلخانه، گلدان، کودها، عوامل موثر بر زندگی گیاهان آپارتمانی، اصول هرس نمودن گل‌های آپارتمانی، آشنایی با شرایط نگهداری برخی از گونه‌های آپارتمانی، زندگی کاکتوس‌ها، کشت گیاهان در تنگ‌های شیشه‌ای (تراریوم)، آفات و بیماری‌های رایج گیاهان زینتی را در بر می‌گیرد. در پایان نیز پرسش‌هایی چهارگزینه‌ای در این خصوص به همراه پاسخ آن‌ها فراهم آمده است.

 

 

معرفی کتاب‌های کاربردی برای نگهداری گلها و گیاهان آپارتمانی - انگور

گل کاری برای همه: پرورش گل در خانه، باغ و آپارتمان (جلد 2)

مولف: حسن حسنی زاده

ناشر: پرتو دانش

معرفی کتاب : این کتاب در رابطه با مسائلی همچون گیاهان آپارتمانی – دستنامه‌ها، گیاهان زینتی – پرورش، باغبانی گلدانی و سایر موارد مربوطه است.

 

 

 

جمع بندی

گیاهان به محیط زندگی شما طراوت و شادابی می‌دهند و علاوه‌بر زیبا کردن محیط، باعث افزایش روحیه و ایجاد محیط سالم‌تر برای زندگی می‌شوند. پس با رعایت شرایط رشد مخصوص هر گیاه، از آنها مراقبت کنید تا همواره زیبا بمانند و به خوبی رشد کنند. با رعایت شرایط نگهداری گفته شده در این کتاب ها صاحب بهترین گیاهان خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *