مناسبتی

تاج گل ترحیم رنگی

تاج گل ترحیم رنگی

برخلاف سایر مناسبت‌ها، برخی قوانین نانوشته برای انتخاب گل‌های تسلیت یا گل‌های مخصوص مراسم خاکسپاری وجود دارد. اگر نمی‌دانید چه موقع تاج گل ترحیم رنگی یا سبد تسلیت سفید انتخاب کنید، ادامه‌ی مقاله را بخوانید تا با این بخش مهم از آداب ارسال گل‌های مراسم خاکسپاری آشنا شوید.

 

چه رنگ گل‌هایی برای مراسم خاکسپاری مناسب هستند؟

رنگ گلی که انتخاب می‌کنید در نهایت به میزان نزدیکی شما با فرد درگذشته و خانواده‌ی او بستگی دارد. “حال و هوای” مراسم خاکسپاری نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد. برای برخی، مراسم خاکسپاری زمانی برای سوگواری است، در حالی که برخی دیگر این مناسبت را فرصتی برای بزرگداشت زندگی فرد درگذشته می‌دانند.

 

گل‌های سفید

به‌طور سنتی، سفید رنگ اصلی برای بیشتر گل‌های مراسم خاکسپاری و تسلیت محسوب می‌شود. در زبان گل‌ها، گل‌های سفید نماد صلح، پاکی و معصومیت هستند. این ویژگی‌ها، گل‌های سفید را به گزینه‌ای ایده‌آل برای مراسم خاکسپاری، ازدواج و جشن نوزاد تبدیل می‌کند.

گل‌های سفید دارای زیبایی‌ ساده و بی‌تکلف هستند. رنگ آن‌ها بیش از حد روشن یا تند نیست، بنابراین احتمال ارسال پیام اشتباه بسیار کم است. این موضوع باعث می‌شود گل‌های سفید انتخاب مناسبی باشند، به‌خصوص اگر با فرد درگذشته یا خانواده‌ی او نزدیکی خاصی نداشته‌اید.

از نمونه‌های پرطرفدار گل‌های سفید برای تاج گل ترحیم می‌توان به لیلیوم سفید، رز سفید، ارکیده سفید و داوودی سفید اشاره کرد.

 

جایگزین‌هایی برای گل‌های سفید مراسم خاکسپاری

اگر تمایل ندارید که فقط یک دسته گل سفید ارسال کنید، قطعاً گزینه‌های دیگری نیز وجود دارند. باز هم انتخاب رنگ گل‌ها به میزان نزدیکی شما با فرد درگذشته و خانواده‌ی او و همچنین فضای مراسم بستگی خواهد داشت.

 

  • گل‌های پاستلی برای مراسم خاکسپاری

اگر نمی‌خواهید گل‌های سفید ارسال کنید اما همچنان به دنبال گزینه‌ای ملایم و محترمانه هستید، گل‌هایی با رنگ‌های پاستلی را انتخاب کنید. گل‌هایی با سایه‌های کمرنگ صورتی، آبی و بنفش می‌توانند به شیوه‌ای متین، زیبا و مناسب، احساس عشق و همدردی شما را منتقل کنند.

تاج گل زیر نمونه‌ای عالی است. این تاج گل ترحیم شامل ترکیبی لطیف از رزهای گلبهی، گلایول‌های سفید، و لیسیانتوس‌های نباتی است. تاج گل حلقه‌ای زیر به شما کمک می‌کند تا با رنگ و گرمایی بیشتر از یک تاج گل کاملاً سفید، همدردی خود را ابراز کنید.

 

خرید آنلاین تاج گل تسلیت- گلفروشی آنلاین- تاج گل حلقه ای- انگور

 

  • گل‌های رنگارنگ برای مراسم خاکسپاری

اگر مراسم خاکسپاری بیشتر به مناسبت بزرگداشت زندگی فرد درگذشته باشد، یک تاج گل رنگارنگ و شاد می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. همچنین اگر قصد دارید گل‌های تسلیت را برای آرامش و ابراز عشق به بازماندگان ارسال کنید، یک دسته گل رنگی می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

تاج گل ترحیم رنگی با گل‌های آنتوریوم از گل‌هایی با رنگ‌های صورتی و بنفش تشکیل شده‌اند. این تاج گل می‌توانند لبخندی بر لب عزیزان شما در این زمان سخت بنشانند، بدون اینکه خیلی جلب توجه کنند.

 

تاج گل ترحیم رنگی - انگور

 

  • گل‌های فصلی برای مراسم خاکسپاری

در طراحی تاج گل ترحیم، استفاده از گل‌های فصلی می‌تواند جایگزین مناسبی برای گل‌های سفید معمول باشد و ظاهری متفاوت و زیبا ایجاد کند. برخی از گل‌های فصلی با رنگ‌های ملایم مانند صورتی کم‌رنگ، آبی یا بنفش می‌توانند حس آرامش و احترام را القا کنند و جلوه‌ای لطیف و محترمانه به تاج گل ببخشند.

انتخاب گل‌های فصلی مانند لاله‌های بهاری، آفتابگردان‌های پاییزی یا زنبق‌های تابستانی نه تنها تازگی و طراوت را به نمایش می‌گذارد، بلکه می‌تواند به صورت نمادین، پیامی از گذرا بودن زمان و قدردانی از زندگی منتقل کند.

 

تاج گل ترحیم رنگی - انگور

 

 

رنگ گل‌ها و معانی آن‌ها

شاید حس کنید که هیچ‌کدام از گزینه‌های بالا دقیقاً آنچه می‌خواهید نیستند، و این کاملاً قابل درک است!

قبلاً درباره‌ی معنای گل‌های سفید صحبت کردیم (آرامش، پاکی و معصومیت). اما اگر به دنبال انتخابی خاص‌تر برای تسلیت و همدردی با دوستان یا خانواده‌ هستید، در ادامه فهرستی از معانی رنگ‌های مختلف گل‌ها برای کمک به شما آورده شده است:

 

رنگ گل نماد نمونه‌ها
صورتی عشق (عاشقانه و غیرعاشقانه)، شادی، دوستی، معصومیت، حساسیت رز، میخک، لیلیوم، صدتومانی، لاله
قرمز عشق عمیق، عاشقانه، اشتیاق، گرما، شجاعت، یادبود، احترام رز، لاله، ژربرا، میخک
زرد شادی، خوشبختی، مثبت‌اندیشی، دوستی، سرگرمی آفتابگردان، لاله، لیلیوم، اقاقیای زرد
نارنجی انرژی، هیجان، مثبت‌اندیشی، شادی گل جعفری، لیلیوم، رز
بنفش شکوه، تحسین، احترام زنبق، ستاره‌ای (استر)، اسطوخودوس
آبی صلح، آرامش، امید فراموشم‌نکن، ادریسی، دلفینیوم (زبان در قفا)

 

چه زمانی می‌توانم تاج گل ترحیم رنگی انتخاب کنم؟

در بسیاری از فرهنگ‌ها و سنت‌ها، تاج گل ترحیم با رنگ‌های خنثی و اغلب سفید استفاده می‌شود، زیرا سفید به عنوان نماد پاکی، صفا و سادگی شناخته می‌شود و با معنای مثبتی همچون آرامش و بی‌پایانی در ارتباط است. این رنگ‌ها به عنوان نمادی از احترام به فردی که درگذشته است و نیز به خانواده‌ی او استفاده می‌شوند. اما در بعضی موارد نیز تاج گل ترحیم ممکن است رنگی باشد.

تاج گل ترحیم رنگی به معنای یک تاج گل رنگارنگ است که به منظور ترحیم یا یادبود (بزرگداشت فردی که درگذشته است، آرایش می‌شود. این تاج گل‌ها معمولاً در مراسم چهلم، سالگرد، اعیاد استفاده می‌شوند. انتخاب رنگ‌ها ممکن است به دلایل مختلفی انجام شود، از جمله سلیقه و ترجیحات فردی، نمادهای معنوی، رنگ‌های محبوب فرد درگذشته یا رسم و رسوم فرهنگی و سنت‌های مرتبط با مجالس ترحیم در جامعه‌ی موردنظر.

در هر صورت، مهمترین نکته احترام به دلایل و ترجیحات خانواده و صاحب عزاست. اگر تصمیم به  خرید تاج گل ترحیم رنگی دارید، بهتر است پیش از انجام این کار با خانواده و دیگر افراد مرتبط مشورت کنید تا مطمئن شوید که این اقدام هیچگونه سوءبرداشتی نخواهد داشت.

 

خرید تاج گل ترحیم رنگی برای مراسم خاکسپاری و ابراز همدردی

وقتی عزیزی داغدار شده، یکی از بهترین راه‌ها برای ابراز محبت و همدردی، ارسال یک گل ترحیم زیباست. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم عشق و همراهی‌تان را به شکلی گرم و دلنشین نشان دهید؛ چه با تحویل گل‌های تازه‌ی تسلیت به درب خانه‌شان، چه به محل برگزاری مراسم.

همین حالا از مجموعه‌ گل‌های ترحیم ما دیدن کنید.

 

🖤 خرید گل ترحیم 🖤

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *