دانستی ها

خلاقانه پول هدیه بده!

خلاقانه پول هدیه بده

انتخاب و خریدن کادو، به‌خصوص برای عزیزانمان، همیشه می‌تواند چالش‌برانگیز و استرس‌زا باشد. گاهی نمی‌دانیم چه کادویی می‌تواند آن‌ها را خوشحال کند، از سلیقه و علاقه‌مندی‌هایشان بی‌خبر هستیم و یا نمی‌دانیم با بودجه‌ای که داریم، چه هدیه‌ای مناسب تهیه کنیم. حتی ممکن است زمان کافی برای جستجو و خرید هدیه نداشته باشیم. همه این موارد می‌تواند لذت خرید هدیه را از ما بگیرد.

تا به حال فکر کرده‌اید که هدیه دادن پول هم می‌تواند یک گزینه خوب باشد؟ شاید به نظر خیلی از ما، این کار چندان جذاب و دلپذیر نباشد و فکر کنیم که ممکن است دریافت‌کننده هدیه، از این کار خوشحال نشود. اما اگر هدیه نقدی را با خلاقیت و فکر همراه کنیم، می‌توانیم هم خودمان احساس خوبی داشته باشیم و هم عزیزانمان را خوشحال کنیم.

در اینجا چند ایده جالب برای هدیه دادن پول را با شما به اشتراک می‌گذاریم تا نشان دهیم که حتی هدیه نقدی هم می‌تواند یک انتخاب عالی باشد، به شرطی که با خلاقیت و ذوق همراه باشد.

1- جعبه شکلات!

چه کسی از دریافت یک جعبه شکلات که به جای خوراکی، پر از پول نقد باشد، خوشحال نمی‌شود؟

برای این ایده‌ی خلاقانه، کافیست یک جعبه شکلات خالی (و تمیز) را بردارید و شکلات‌ها را با اسکناس‌های رول شده جایگزین کنید. حتی می‌توانید چند شکلات واقعی هم اضافه کنید تا هدیه‌تان خوشمزه‌تر شود. همچنین می‌توانید با ساختن گل‌های اوریگامی یا قطعات کوچک دیگر که در جای شکلات‌ها قرار می‌گیرند، هدیه‌تان را متفاوت‌تر کنید.

این جعبه پر از پول، سورپرایزی ایده‌آل برای تولدها، روز ولنتاین یا هر رویدادی است که ترکیبی از شیرینی و ارزش مادی-معنوی را می‌طلبد.

جعبه شکلات پولی

جعبه شکلات پولی

2- پیتزا با طعم پول!

تصور کنید عزیزانتان چقدر سورپرایز می‌شوند وقتی یک جعبه پیتزا را باز می‌کنند و به جای پیتزای محبوبشان، با پول نقد پر شده مواجه می‌شوند!

برای این ایده‌ی جالب، کافیست اسکناس‌ها را درون یک جعبه پیتزا قرار دهید و به اصطلاح “خمیر پیتزا” را به معنای واقعی کلمه تبدیل به پول کنید. می‌توانید اسکناس‌ها را به شکل مثلث تا کنید، تعدادی را برای لبه پیتزا رول کنید و از سکه به عنوان تاپینگ برای ایجاد ظاهر واقعی پیتزا استفاده کنید!

فقط در کنار پیتزای پولی یک پیتزای واقعی هم در کنار خود داشته باشید تا پس از کشف این هدیه‌ی خلاقانه، هوس پیتزا برطرف شود!

پیتزا با طعم پول

پیتزا با طعم پول

3- کیک پولی

برای یک ایده هدیه پولی واقعاً منحصربه‌فرد، یک کیک پولی با استفاده از اسکناس‌های یک دلاری رول شده بسیار خلاقانه است. کیک پولی چشم‌نواز برای تولدها، فارغ‌التحصیلی‌ها یا هر جشن دیگری که پول به عنوان هدیه مورد تقدیر قرار می‌گیرد، عالی است.

اسکناس‌ها را رول کنید و با نوار چسب (با دقت!) به هم بچسبانید. می‌خواهید آن‌ها به صورت عمودی کنار هم بایستند و یک دایره بزرگ یا اشکال دیگر برای مناسبت‌های مختلف بسازید. آن‌ها را طوری بچینید که برای روز ولنتاین یا هدیه سالگرد به شکل قلب باشد، برای جشن عروسی یا هدیه عروسی به شکل حلقه و برای فارغ‌التحصیلان به شکل کلاه فارغ‌التحصیلی. با روبان یا تزئینات دیگر ظاهر را کامل کنید. همچنین، از فوم برای لایه‌بندی کیک و ساخت چندین طبقه استفاده کنید.

تماشا کنید که چگونه چشمان دریافت‌کننده از ذوق گرد می‌شود وقتی متوجه می‌شود که “کیک” از پول ساخته شده است!

کیک پولی

4- بادکنکی از پول

چه چیزی می‌تواند هیجان‌انگیزتر از ترکاندن بادکنک‌ها برای پیدا کردن پول پنهان درون آن‌ها باشد؟

برای این ایده‌ی سرگرم‌کننده، بادکنک‌ها را با پول نقد و کاغذهای رنگی پر کنید، سپس از دریافت‌کننده دعوت کنید تا بادکنک‌ها را بترکاند و گنجینه‌ی پنهان خود را جمع‌آوری کند. می‌توانید در برخی بادکنک‌ها پول و در برخی دیگر پیام‌های محبت‌آمیز خودتون را قرار دهید. حتی می‌توانید اسکناس‌های متفاوتی در هر بادکنک بگذارید تا هیجان آن بیشتر شود.

از این ایده می‌توانید برای کودکان و نوجوانان استفاده کنید. برای بزرگسالان از رول اسکناس‌ها که توسط یک ریسمان به بوبوبالن هلیومی وصل شده می‌توان استفاده کرد. به این شکل که وقتی پاپیون روی بوبوبالن را باز می‌شود، بادکنک هوا رفته و ریسمانی از اسکناس را به نمایش می‌گذارد.

 

بالونی از پول

 

5- پول مخفی در یک کتاب!

اگر شخصی عاشق کتاب است اما نمی‌دانید که در لیست کتاب‌های خواندنی او چه چیزی وجود دارد، می‌توانید پول را درون یک کتاب تصادفی پنهان کنید. برای این کار می‌توانید از یک کتاب قدیمی استفاده کرده و صفحات آن را به اندازه یک مستطیل کوچکتر برش دهید و اسکناس‌ها و یا هر هدیه دیگر را در وسط آن قرار دهید.

این هدیه‌ی منحصربه‌فرد برای علاقه‌مندان به کتاب و یک عنصر از معما به هدیه شما اضافه می‌کند. سپس پول هدیه را می‌توان برای خرید کتابی که می‌خواهند یا چیزی کاملاً متفاوت استفاده کرد.

مخفی کردن پول در کتاب

 

6- دسته گل پولی

گل‌ها واقعاً زیبا هستند، اما متاسفانه عمر زیادی ندارند. چرا پول‌تان را هدر بدهید؟ به جای آن، از همان پول به عنوان هدیه استفاده کنید و یک دسته گل نقدی بسازید!

با استفاده از اسکناس‌های لوله شده به عنوان گل، یک دسته گل جذاب طراحی کنید. همچنین می‌توانید مهارت‌های اوریگامی خود را امتحان کنید و گل‌هایی واقعی‌تر بسازید. اسکناس‌ها را به سیم گل‌سازی یا سیخ چوبی بچسبانید و آن‌ها را در یک گلدان زیبا یا ظرف تزیینی بچینید تا یک هدیه بی‌نظیر و زیبا ایجاد کنید. همچنین می‌توانید از کاغذهای رنگی برای پیچیدن دور اسکناس‌ها استفاده کنید تا شبیه یک دسته گل واقعی به نظر برسد.

می‌توانید آن را با اضافه کردن گل‌های کاغذی در رنگ‌های زیبا و با استفاده از روبان‌های رنگی و نوار واشی جذاب‌تر کنید. این هدیه جذاب می‌تواند برای تولدها، عروسی‌ها، فارغ‌التحصیلی‌ها یا هر مناسبت دیگری مورد استفاده قرار گیرد.

دسته گل پولی

 

7- باکس گل و پول

اگر شما هم جزو افرادی هستید که از هدیه دادن گل لذت می‌برید، می‌‌توانید هدیه خود را متفاوت‌تر تقدیم کنید. ترکیب باکس گل و پول امروزه بسیار ترند شده و علاقه‌مندان زیادی دارند. پول‌آرایی هنری است که گل‌آرایان به صورت حرفه‌ای آن را انجام می‌دهند.

باکس گل و پول

 

8- درخت پول

اسکناس‌ها را به شکلی که برگ درخت می‌شود بچسبانید. می‌توانید آن‌ها را با استفاده از نخ، چسب گرم یا چسب دو طرفه به شاخه‌ها بچسبانید. درخت را درون یک ظرف تزیینی قرار دهید. می‌توانید پایه درخت را با چوب، شن، ماسه یا گل‌های مصنوعی بپوشانید تا ثابت بماند. می‌توانید با استفاده از روبان‌های رنگی، نخ‌های زیبا یا تزئینات دیگر درخت را تزیین کنید و به شکلی شخصی‌سازی کنید که با سلیقه و مورد علاقه‌ی گیرنده هدیه همخوانی داشته باشد.

این ایده هدیه خلاقانه برای عروسی‌ها، فارغ‌التحصیلی‌ها یا هر مناسبت ویژه دیگری که نیاز به یک هدیه متفکرانه دارد، مناسب است.

درخت پول

 

9- کارت هدیه

مطمئن نیستید چه هدیه‌ای برای دوست یا همکارتان بگیرید؟ یا شاید می‌دانید که آن‌ها ترجیح می‌دهند خودشان هدیه‌شان را انتخاب کنند. هر دلیلی که داشته باشید، گاهی خرید کارت هدیه می‌تواند هدیه‌ای ایده‌آل باشد. می‌توانید کارت هدیه را درون یک بطری و در مزکر آن قرار دهید و اطراف آن را با مجسمه‌های کوچک، درختچه‌های چوبی و گلهای ریز متناسب با هر فصل تزئین کنید. می‌توانید ترکیب آب، گلیسرین و اکلیل هم به آن اضافه کنید تا یک اثر هنری زیبا هدیه دهید.

کارت هدیه

 

10- سکه بهار آزادی

امروزه خرید سکه به عنوان یک نوع سرمایه‌گذاری در بین مردم رواج دارد. اما عده‌ای هم هستند که سکه را به عنوان هدیه به عزیزانشان تقدیم می‌کنند. معمولا سکه را برای تبریک عروسی به عروس دامادها می‌دهند. اگر نیت شما هم، همین است می‌توانید از جعبه‌ها و باکس‌های دیزاین شده به لباس عروس و داماد استفاده کنید.

باکس هدیه برای سکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *