دانستی ها

محل قرار دادن گیاه زاموفیلیا طبق اصول و قوانین فنگ‌شویی

زاموفیلیا در فنگ شویی

فنگ‌شویی که به معنای باد و آب بوده، یک فلسفه و فن باستانی در چین است و برای پیدا کردن دکوراسیون مناسب و چیدمان درست اشیا در ساختمان‌ها استفاده می‌شود تا بهترین اثر را بر سلامتی، شادی، موفقیت، هماهنگی و به ‌طور کلی انرژی مثبت داشته باشد. همچنین براساس فنگ‌شویی، وجود  برخی از گیاهان در محیط و چیدمان صحیح آن‌ها نیز ثروت، موفقیت و آرامش را به ارمغان می‌آورد. یکی از این گیاهان، زاموفیلیا است که معمولا به عنوان گیاه ZZ شناخته می‌شود. در فنگ‌شویی این گیاه، نشان دهنده هماهنگی و تعادل با طبیعت بوده است. همچنین یک انتخاب عالی برای کسانی است که می‌خواهند شانس و کامیابی را به فضای زندگی خود بیاورند.

 

گیاه زاموفیلیا

زاموفیلیا

 

 

گیاه ZZ یا زاموفیلیا (Zamioculcas Zamiifolia) گیاهی گلدار از خانواده آراسه است. این گیاه بومی شرق آفریقا، از جنوب کنیا تا شمال شرقی آفریقای جنوبی بوده اما در سراسر جهان یافت می‌شود. گیاه زاموفیلیا دارای برگ‌های سبز تیره و براق است که به سمت بالا و بیرون رشد می‌کنند و ظاهری منحصر به فرد و مدرن به آن می‌بخشند. اگرچه گیاه ZZ عمدتاً دارای شاخ و برگ بوده، اما گاهی ممکن است گل‌هایی به شکل اسپادیس‌های کرم رنگ، شبیه گل‌های اسپاتی فیلوم تولید کند. این گل‌ها کوچک و معمولاً در زیر پایه برگ‌ها پنهان می‌شوند. همچنین این گیاه بوی خاصی ندارد و برای کسانی که به هر نوع رایحه حساس هستند، مناسب است. زاموفیلیا به دلیل شرایط نگهداری آسان یک انتخاب عالی برای افراد مبتدی و پرمشغله می‌باشد.

 

اسامی مختلف زاموفیلیا

  • گیاه ابدیت
  • گوهر زنگبار
  • درخت ثروت
  • نخل اروید
  • نخل زمرد
  • ZZ plant

مزایای گیاه زاموفیلیا

  • این گیاه یک تصفیه کننده هوا است که می‌تواند سموم موجود در هوا مانند زایلن، تولوئن و بنزن را تا حد زیادی از بین ببرد.
  • بر خلاف بسیاری از گیاهان آپارتمانی دیگر، مراقبت از گیاهان زاموفیلیا آسان است. ZZ در حداقل نور خورشید زنده مانده و در برابر شرایط خشکسالی مقاوم می‌باشد. زیرا ریشه گیاه دارای ریزوم‌هایی است که به ذخیره آب کمک می‌کند.
  • طبق تحقیقات، احاطه شدن توسط گیاهان استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد و خلق و خوی را بهبود می‌بخشد. گیاهان ZZ یک رویکرد طبیعی برای کاهش استرس، بهبود خلق و خو و الهام بخشیدن به خلاقیت هستند.
  • گیاه ZZ  به طور گسترده به عنوان یک گیاه دارویی به خصوص در تانزانیا و غنا استفاده می‌شود.

🍀تانزانیایی‌ها ZZ را برای گوش درد و بیماری‌های التهابی پرورش می‌دهند.

🍀در غنا، شمن‌ها از ZZ برای درمان معده درد استفاده می‌کنند.

 

زاموفیلیا بیانگر سمبل و نمادهای زیر می‌باشد:

  • رشد: این گیاه به رشد آهسته و پیوسته معروف است.
  • فداکاری: مردم بر این باورند که استقامت گیاه، نمونه‌ای از این است که چگونه فرد باید فداکار بماند و برای رسیدن به اهداف خود سخت تلاش کند.
  • تشویق: این گیاه همچنین نماد تشویق از طریق رشد و نمو در طول زمان است.
  • پایداری: گیاه زاموفیلیا نمادی از ثبات و پایداری است.

هنر فنگ‌شویی

فنگ‌شویی یک فلسفه باستانی چینی است که راهکارهایی برای دیزاین و دکور مناسب منزل ارائه می‌دهد. طبق اصول فنگ‌شویی، هر فضای زندگی دارای انرژی است که به نام “چی” شناخته می‌شود. وقتی انرژی متعادل و هماهنگ باشد، محیطی مثبت ایجاد کرده که سلامت و رفاه را تقویت می‌کند. همچنین فنگ‌شویی عملی است که بین فضاهای زندگی و محیط کار ما با عناصر طبیعت، تعادل برقرار کرده است.

 

 

محل قرار دادن گیاه زاموفیلیا طبق اصول و قوانین فنگ‌شویی - انگور

 

در میان پنج عنصر فنگ‌شویی، ما زمین، آتش، فلز، آب و چوب را داریم که با هم به عنوان یک سیستم برای ایجاد انرژی در خانه و زندگی شما کار می‌کنند. عنصر چوب نماد رشد، خانواده و ثروت است. گیاهان در عنصر چوب در فنگ‌شویی قرار می‌گیرند. بنابراین وقتی گیاهان را به محیط خود بیاورید، می‌توانند چی خوب (انرژی زندگی) را حفظ کرده و فرصت‌های شگفت انگیز جدیدی را برای آینده شما ایجاد کنند. یکی از بهترین گیاهان از نظر فنگ‌شویی گیاه زاموفیلیا است. افزودن گیاه زاموفیلیا به فضای شما می‌تواند جریان انرژی را با جذب انرژی منفی و ایجاد حس آرامش افزایش دهد.

مطالعه بیشتر: قوانين فنگ‌شویی در فضای اتاق خواب + معرفی گیاهان مناسب

 

اهمیت گیاه زاموفیلیا در فنگ‌شویی

زاموفیلیا یک گیاه آپارتمانی محبوب و با شرایط نگهداری آسان است. طبق Feng Shui، گیاه زاموفیلیا یک گیاه شانس بوده که خوش شانسی را جذب کرده و هماهنگی را در خانه به ارمغان می‌آورد. نگهداری از این گیاه در خانه، شکوفایی خانواده را تضمین و به دستیابی به فرصت‌ها و موفقیت بیشتر کمک می‌کند. علاوه بر این، گیاه زاموفیلیا به عنوان درخت ثروت نیز شناخته می‌شود. شما می‌توانید این گیاه را به کسی که یک سرمایه گذاری جدید را شروع کرده، هدیه دهید. همچنین یک هدیه عالی برای کسانی که به تازگی صاحب خانه جدید شده‌اند.

 

محل قرار دادن فنگ‌شویی گیاه زاموفیلیا

در فنگ‌شویی، گیاهان اغلب در مناطق خاصی از خانه یا محل کار قرار می‌گیرند تا جریان انرژی مثبت را افزایش دهند. برای به حداکثر رساندن مزایای فنگ‌شویی، قرار دادن گیاه ZZ خود در مکان مناسب ضروری است. طبق نظریه فنگ‌شویی، نقطه ایده‌آل برای گیاه ZZ نواحی شرقی و جنوب شرقی خانه یا محل کار شما بوده. ناحیه شرقی نشان دهنده رشد شخصیت و ناحیه جنوب شرقی نماد خوشبختی مربوط به ثروت است.

 

 

👈در اینجا چند نکته در مورد مکان قرار دادن گیاه زاموفیلیا  برای به حداکثر رساندن مزایای آن آورده شده است:

محل قرار دادن گیاه زاموفیلیا طبق اصول و قوانین فنگ‌شویی - انگور

 

  1. گیاه ZZ را در گوشه جنوب شرقی محل زندگی خود گذاشته تا رفاه و فراوانی مالی را افزایش دهید.
  2. گیاه ZZ را در گوشه شرقی محل زندگی خود گذاشته تا روابط مثبت با خانواده و دوستان را ارتقا دهید.
  3. گیاه ZZ را در گوشه شمال یا شمال شرقی محل زندگی خود گذاشته تا رشد شغلی و موفقیت را افزایش دهید.
  4. ZZ Plant را در ورودی دفتر یا محل پذیرش قرار دهید تا محیطی گرم و دلپذیر را ایجاد کنید.

 

طبق Vastu Shastra

طبق گفته Vastu Shastra، گیاه زاموفیلیا باید در جهت شمال شرقی قرار گیرد تا ثروت، موفقیت و فراوانی را در زندگی به ارمغان آورد. همچنین اگر در نزدیکی صندوق‌های پول در مغازه‌ها باشد، رونق کسب و کار را به همراه دارد.

 

ZZ و شاچی

شاچی انرژی بد در فلسفه فنگ‌شویی است. در شرایطی که چی (انرژی حیاتی است که از طبیعت حاصل می‌شود) مسدود می‌شود، می‌تواند اثرات بسیار منفی بر محیط اطراف و زندگی روزمره شما داشته باشد. ما این شرایط منفی را شاچی می‌نامیم. وقتی صحبت از گیاهان آپارتمانی به میان می‌آید، ZZ یک انتخاب عالی برای خوش شانسی است، اما گفته می‌شود گیاهان با برگ‌های سیخ‌دار، شاچی را جذب می‌کنند. به عنوان مثال، کاکتوس‌ها، گیاهان اژدها و آگاو انرژی منفی به همراه دارند.

 گیاهان ZZ را نباید در این قسمت خانه قرار دهید!

طبق اصول فنگ‌شویی، نگه داشتن گیاهان خیلی نزدیک به درهای بیرونی یا پنجره‌های بزرگ کار خوبی نیست. زیرا می‌تواند به انرژی که تولید می‌کنند اجازه دهد به جای ماندن در خانه، از خانه خارج شود. توصیه عملی خوبی برای این گیاه نیز هست؛ زیرا به نور زیادی نیاز ندارد (که می‌تواند منجر به زرد شدن برگ‌های گیاه ZZ شود) و محافظت در برابر باد‌ها را ترجیح می‌دهد.

نتیجه گیری:

گیاه ZZ و فنگ‌شویی ارتباط قوی با یکدیگر دارند. قرار دادن گیاه ZZ در فضای زندگی شما می‌تواند جریان انرژی را افزایش دهد، رفاه را به خود جلب و حس آرامش را تقویت کند. همچنین گیاه ZZ با قرار گیری در مکان مناسب و مراقبت درست، می‌تواند مزایای فنگ شویی زیادی را برای فضای زندگی شما فراهم کند. چه بخواهید فضای کاری خود را بهبود ببخشید یا  فضای آرام‌تری در خانه ایجاد کنید، گیاه ZZ یک مکمل عالی برای رفاه کلی شما است.💆‍♀️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *