نگهداری گیاهان

نحوه مراقبت و نگهداری از افوربیا اینگِنس به همراه نکات رشد

نگهداری از افوربیا اینگنس

آشنایی با افوربیا اینگنس

افوربیا اینگنس با نام علمی Euphorbia ingens، متعلق به خانواده Euphorbiaceae و جنس Euphorbia است. این گیاه بومی آفریقای جنوبی است و در مناطق خشک آنگولا، زیمبابوه، مالاوی، زامبیا، موزامبیک، بوتسوانا و سوازیلند یافت می‌شود.

 

فهرست مطالب

  • ارتفاع افوربیا اینگنس چقدر است؟
  • آیا افوربیا اینگنس دارای گل و عطر است؟
  • افوربیا اینگنس در چه نور و دمایی بهتر رشد می‌کند؟
  • افوربیا اینگنس به چه مقدار آب و کود نیاز دارد؟
  • خاک و شرایط تعویض گلدان افوربیا اینگنس چگونه است؟
  • هرس و نگهداری افوربیا اینگنس
  • نحوه تکثیر افوربیا اینگنس
  • آفات یا بیماری‌های افوربیا اینگنس
  • افوربیا اینگنس سمی است؟
  • بهترین موارد استفاده از افوربیا اینگنس چیست؟

 

ارتفاع افوربیا اینگنس چقدر است؟

به طور کلی، افوربیا اینگنس تا ارتفاع 12 متر رشد می‌کند. با این حال، در صورت مراقبت و فراهم شدن شرایط رشد ایده‌آل، می‌تواند تا 15 متر نیز رشد کند. این گیاه رشد متوسطی دارد و در عرض 3 تا 5 سال می‌تواند به گیاهی بزرگ تبدیل شد.

نحوه مراقبت و نگهداری از افوربیا اینگِنس به همراه نکات رشد - انگور

آیا افوربیا اینگنس دارای گل و عطر است؟

افوربیا اینگنس یک گونه گل‌دار است. از فصل پاییز و در تمام زمستان شکوفا می‌شود. گل‌های آن شبیه به یک کپسول 3 لوب می‌باشند. گل‌های زرد مایل به سبز در قسمت بالایی گیاه ظاهر می‌شوند و برجستگی‌های گوشتی ساکولنت را می‌پوشانند. این گل‌ها به وفور رشد می‌کنند اما نه گل‌ها و نه خود گیاه عطر خاصی ندارند. با این حال، گل‌های افوربیا اینگنس حشراتی از جمله پروانه‌ها و زنبورها را به خود جذب می‌کند.

همچنین، این گیاه به عنوان منبع غذایی برای پرندگان عمل می‌کند و برخی از پرندگان از لانه‌سازی در این گل‌ها که در بالای افوربیا اینگنس ظاهر می‌شوند، لذت می‌برند.

میوه افوربیا اینگنس

میوه افوربیا اینگنس

 

افوربیا اینگنس در چه نور و دمایی بهتر رشد می‌کند؟

این گیاه از گرما و آفتاب کامل لذت می‌برد. افوربیا اینگنس در زیستگاه طبیعی خود در مناطق خشک و نیمه خشک رشد می‌کند و در بیرون‌زدگی‌های سنگی یا شن‌های عمیق ریشه می‌دواند. این گیاه نسبت به گرما حساس نمی‌باشد و مانند سایر ساکولنت‌ها می‌تواند در دوره‌های طولانی خشکسالی زنده بماند. افوربیا اینگنس از دمای 23 تا 28 درجه سانتی‌گراد لذت می‌برد.

به خاطر داشته باشید که این گونه در زمستان عملکرد خوبی ندارد. افوربیا اینگنس می‌تواند در دمای کمتر از 2- درجه سانتی‌گراد زنده بماند. از آن‌جایی که، افوربیا اینگنس از نور لذت می‌برد، توصیه می‌شود یک مکان آفتابی را برای نگهداری آن انتخاب کنید.

 

افوربیا اینگنس به چه مقدار آب و کود نیاز دارد؟

در زیستگاه طبیعی خود، افوربیا اینگنس می‌تواند در خشکسالی‌های طولانی زنده بماند. در واقع بیشتر یک گیاه بیابانی است. بنابراین توصیه می‌شود آبیاری را به دو هفته یکبار محدود کنید. با شروع کاهش دما در نیمه دوم سال، آبیاری را به یکبار در ماه کاهش دهید.

به طور مشابه، این گیاهان اغلب نیازی به تغذیه ندارند. می‌توانید گیاه خود را در فصل بهار (رشد فعال) تغذیه کنید. برای تغذیه این گیاهان بهتر است از کود مایع متعادل نیتروژن-فسفر-پتاسیم با نسبت 10-10-10 استفاده کنید.

 

خاک و شرایط تعویض گلدان افوربیا اینگنس چگونه است؟

افوربیا اینگنس خاک خشک با زهکشی خوب را ترجیح می‌دهد. بهترین ترکیب خاک برای این گیاهان شامل دو قسمت ماسه درشت، یک قسمت پیت ماس و یک قسمت لوم است. فراموش نکنید که برای تشویق زهکشی یک یا دو مشت شن کوچک به مخلوط گلدانی اضافه کنید.

بهترین زمان از سال برای تعویض گلدان این گیاه فصل بهار و اوایل تابستان است.

 

نظافت و نگهداری افوربیا اینگنس

افوربیا اینگنس گیاه مقاومی است و برای رشد و شکوفایی نیازی به مراقبت زیادی ندارد. در بیشتر موارد، این گیاه در اثر آبیاری بیش از حد از بین می‌رود. پس از استقرار، این گیاه بسیار خودکفا است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید، ریشه‌های آن به دلیل آبیاری بیش از حد غرقاب نشوند.

 

نحوه تکثیر افوربیا اینگنس

افوربیا اینگنس را می‌توانید از طریق بذر تکثیر کنید. با این حال، یافتن بذرها نه تنها دشوار است، بلکه به طور کلی جوانه زدن آن‌ها یک چالش است. بنابراین بهترین روش، تکثیر این گیاه از طریق قلمه‌زدن است. نحوه تکثیر افوربیا اینگنس در ذیل شرح داده شده است:

  • قبل از دست زدن به گیاه دستکش بپوشید، چرا که به طور طبیعی سمی است.
  • از یک چاقوی تیز برای برداشتن قلمه استفاده کنید.
  • آن را زیر آب جاری سرد نگه دارید تا لاتکس شیری رنگ آن شسته شود.
  • اجازه دهید قلمه حدود دو هفته خشک شود. متوجه یک پینه در انتهای بریده شده خواهید شد.
  • آن‌ها را در خاک ترجیحی بکارید.
  • با اعمال شرایط محیطی مناسب خواهید دید که افوربیا اینگنس به یک گیاه زیبا تبدیل می‌شود.

 

آفات یا بیماری‌های افوربیا اینگنس

ماهیت سمی این گیاه باعث می شود که آفات هیچ آسیبی به آن وارد نکنند.

 

آیا افوربیا اینگنس سمی است؟

افوربیا اینگنس یک گیاه سمی و خطرناک است، لذا از قرار دادن آن در دسترس کودکان و حیوانات خانگی خودداری کنید. اگر بلعیده شود، لاتکس می‌تواند تهدیدات خاصی برای سلامتی ایجاد کند. لاتکس می‌تواند باعث تحریک پوست و حتی کوری شود.

 

بهترین موارد استفاده از افوربیا اینگنس چیست؟

افوربیا اینگنس گیاهی بسیار زیباست که حضور آن در یک محیط باعث زیبایی و سرسبزی بی‌نهایت می‌شود. علیرغم سمی بودن، افوربیا اینگنس قرن هاست که در پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در آفریقای جنوبی و زیمبابوه از شاخه‌های آن به عنوان سم ماهی استفاده می‌شود.

این گیاه برای دکوراسیون داخل خانه و محل کار بسیار مناسب است. می توانید از آن به عنوان یک گیاه آپارتمانی استفاده کنید، اما مطمئن شوید که دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری شود.

خرید گیاه آپارتمانی افوربیا از گلفروشی آنلاین انگور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *