نگهداری گیاهان

نحوه مراقبت و نگهداری از فیلودندرون اسکاندنس (فیلودندرون برگ قلبی) به همراه نکات رشد

نحوه مراقبت و نگهداری از فیلودندرون اسکاندنس (فیلودندرون برگ قلبی) به همراه نکات رشد - انگور

آشنایی با فیلودندرون اسکاندنس

فیلودندرون اسکاندنس با نام علمی Philodendron Scandens، متعلق به خانواده Araceae و بومی آمریکای مرکزی و کارائیب می‌باشد. این گیاه با نام رایج فیلودندرون برگ قلبی (Heartleaf Philodendron) شناخته می‌شود، چرا که دارای برگ‌های قلبی‌شکل زیبایی است.

فیلودندرون اسکاندنس یک گیاه رونده، همیشه سبز و یک اپی فیت است. در طبیعت، از درختان یا سایر تکیه‌گاه‌ها بالا می‌رود و از طریق پوشش‌های اسفنجی ریشه، مواد غذایی را جمع‌آوری می‌کند.

فیلودندرون برگ قلبی چند ساله، یک گیاه آپارتمانی محبوب است. سهولت در نگهداری آن را به گزینه‌ای عالی برای نگهداری در طیف گسترده‌ای از شرایط محیطی تبدیل می‌کند.

 

فهرست مطالب این مقاله:

  • ارتفاع فیلودندرون اسکاندنس چقدر است؟
  • آیا فیلودندرون اسکاندنس دارای گل و عطر است؟
  • فیلودندرون اسکاندنس در چه نور و دمایی بهتر رشد می‌کند؟
  • فیلودندرون اسکاندنس به چه مقدار آب و کود نیاز دارد؟
  • خاک و شرایط تعویض گلدان فیلودندرون اسکاندنس چگونه است؟
  • نظافت و نگهداری فیلودندرون اسکاندنس
  • نحوه تکثیر فیلودندرون اسکاندنس
  • آفات یا بیماری‌های فیلودندرون اسکاندنس
  • آیا فیلودندرون اسکاندنس سمی است؟
  • بهترین موارد استفاده از فیلودندرون اسکاندنس چیست؟

ارتفاع فیلودندرون اسکاندنس چقدر است؟

فیلودندرون اسکاندنس به سرعت رشد می‌کند. ساقه‌های رونده‌ی این گیاه زیبا می‌توانند تا 1.2 متر گسترش پیدا کنند. ساقه‌های فیلودندرون برگ قلبی را برای داشتن تراکم بیشتر، به اندازه‌ی یک گره برگ کوتاه کرده یا به عقب ببندید تا ظاهری کامل‌تر داشته باشد.

برگ‌های بزرگ و قلبی شکل این گیاه چرمی و براق می‌باشند. آن‌ها ممکن است عرضی به اندازه 7.5 سانتی‌متر داشته باشند. برگ‌های نابالغ به رنگ برنز هستند و با بالغ شدن به سبز تیره تبدیل می‌شوند.

 

آیا فیلودندرون اسکاندنس دارای گل و عطر است؟

فیلودندرون برگ قلبی به ندرت در فضای داخل خانه گل می‌دهد. در صورت گل‌دهی، یک اسپات بیضی شکل سبز رنگ تولید می‌کند. این اسپات دارای گل‌های سفید و بسیار ریز است که بدون عطر می‌باشند. اسپات‌ها ممکن است در هر زمانی از سال ظاهر شوند. زمانی که، فیلودندرون اسکاندنس شکوفا می‌شود، شکوفه‌های آن به میوه‌های توت مانند در رنگ‌های نارنجی، شرابی یا قرمز تبدیل می‌شوند.

 

فیلودندرون اسکاندنس در چه نور و دمایی بهتر رشد می‌کند؟

فیلودندرون اسکاندنس طیف گسترده‌ای از شرایط نور را تحمل می‌کند. با این حال، این گیاه در نور روشن و غیرمستقیم خورشید بهترین عملکرد را دارد. از قرار دادن این گیاه در معرض تابش مستقیم نور خورشید اجتناب کنید، چرا که باعث سوختن برگ‌های آن می‌شود. گیاه فیلودندرون برگ قلبی، دمای کمتر از 15 درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کند. اما در دمای اتاق، در محدوده بین 18 تا 24 درجه سانتی‌گراد بهترین عملکرد را دارد.

نحوه مراقبت و نگهداری از فیلودندرون اسکاندنس (فیلودندرون برگ قلبی) به همراه نکات رشد - انگور

فیلودندرون اسکاندنس به چه مقدار آب و کود نیاز دارد؟

فیلودندرون اسکاندنس از محیطی مرطوب و رطوبت هوا لذت می‌برد. لذا، خاک اطراف ریشه‌ها باید مرطوب باشد. در صورتی که، این گیاه را با استفاده از آب لوله‌کشی آبیاری کنید، اجازه دهید حداقل 24 ساعت آب راکد باقی بماند. این کار اجازه می‌دهد تا مواد شیمیایی موجود در آن تبخیر شوند و آب قبل از استفاده به دمای اتاق برسد. فیلودندرون‌ها نسبت به تغییرات دمایی حساس می‌باشند. آبیاری این گیاه با آب سرد می‌تواند به گیاه شوک وارد کند. علاوه بر این، مواد شیمیایی را به خاک اضافه می‌کند و می‌تواند منجر به زرد شدن برگ‌های گیاه شود.

برگ‌های فیلودندرون اسکاندنس را یک یا دو بار در روز غبارپاشی کنید و سعی کنید رطوبت محیط پیرامون آن را در حدود 40 درصد یا بیشتر نگه دارید.

فیلودندرون اسکاندنس را در طی فصل رشد (بهار و تابستان) هر ماه با استفاده از کود گیاهان آپارتمانی متعادل و محلول در آب تغذیه کنید.

نحوه مراقبت و نگهداری از فیلودندرون اسکاندنس (فیلودندرون برگ قلبی) به همراه نکات رشد - انگور

خاک و شرایط تعویض گلدان فیلودندرون اسکاندنس چگونه است؟

از آن‌جایی که، گیاهان فیلودندرون اسکاندنس اپی‌فیت هستند، در مخلوط‌ های گلدانی بدون خاک بهترین عملکرد را دارند. لذا، پیشنهاد می‌شود از مخلوط‌های مبتنی بر پیت ماس، مانند خاک گلدانی بنفشه آفریقایی استفاده کنید.

فیلودندرون‌های برگ قلبی نیازی به تعویض گلدان ندارند. این گیاه به مدت دو یا سه سال در یک گلدان نسبتاً کوچک به خوبی عمل می‌کند. در صورت تعویض گلدان، مطمئن شوید گلدانی را انتخاب کنید که گردش هوای خوبی را برای سیستم ریشه گیاه فراهم کند و دارای سوراخ‌های زهکشی فراوان باشد.

 

نظافت و نگهداری فیلودندرون اسکاندنس

در صورتی که می‌خواهید گیاه فیلودندرون اسکاندنس دارای ساقه‌های بلند و دنباله‌دار باشد، آن را هرس نکنید. برای تشویق رشد بوته‌ای، می‌توانید شاخه‌های حاصل از رشد جدید آن را به طور مکرر برش دهید. می‌توانید با ناخن‌های خود رویش‌های جدید را به عقب فشار دهید. در صورتی که، ساقه‌های قدیمی‌تر را با استفاده از قیچی تیز و تمیز هرس کنید.

 

نحوه تکثیر فیلودندرون اسکاندنس

تکثیر فیلودندرون اسکاندنس با استفاده از قلمه‌های جوانه برگ یا قلمه‌های نوک ساقه بسیار آسان است. برای این منظور، می‌توانید قلمه‌ها را در آب یا در خاک مرطوب گلدان بکارید. حتماً قلمه‌های خود را در یک محیط گرم و محافظت شده نگهداری کنید تا زمانی که ریشه‌های آن‌ها شروع به شکل‌گیری کنند.

همچنین، تکثیر فیلودندرون برگ قلبی از طریق بذر امکان‌پذیر است. برای این منظور، بذرها را روی خاک مرطوب بکارید. بذرهای کاشته شده را در محیطی گرم با دمای 18 تا 24 درجه سانتی‌گراد نگهداری کنید تا جوانه بزند.

نحوه مراقبت و نگهداری از فیلودندرون اسکاندنس (فیلودندرون برگ قلبی) به همراه نکات رشد - انگور

آفات یا بیماری‌های فیلودندرون اسکاندنس

فیلودندرون برگ قلبی به طور معمول بدون آفت و مشکل است. آبیاری بیش از حد ممکن است باعث پوسیدگی ریشه و سایر عفونت‌های قارچی در این گیاه شود. این امر ممکن است گیاه را ضعیف کند. گیاهان ضعیف شده بیشتر در معرض آفات گیاهان آپارتمانی قرار می‌گیرند:

  • شته‌ها
  • کنه‌های عنکبوتی
  • حشرات فلس‌دار
  • شپشک آردآلود

مراقب برگ‌های زرد باشید که ممکن است به شما هشدار دهند که گیاه بیش از حد آبیاری می‌شود. خشکی بیش از حد نیز می‌تواند برای این گیاهان گرمسیری مشکل‌ساز باشد. در صورتی که متوجه شدید برگ‌های گیاه پژمرده شده است، ممکن است نشانه این باشد که باید آن را آبیاری کنید.

نور مستقیم خورشید ممکن است باعث ایجاد علائم سوختگی قهوه‌ای روی برگ‌های فیلودندرون برگ قلبی شود.

نحوه مراقبت و نگهداری از فیلودندرون اسکاندنس (فیلودندرون برگ قلبی) به همراه نکات رشد - انگور

آیا فیلودندرون اسکاندنس سمی است؟

فیلودندرون حاوی کلسیم اگزالات نامحلول است که می‌تواند باعث تحریک پوست در صورت تماس و ناراحتی شدید معده در صورت بلعیده شدن شود. لذا، گیاه را دور از دسترس کودکان، حیوانات خانگی نگهداری کنید.

 

بهترین موارد استفاده از فیلودندرون اسکاندنس چیست؟

فیلودندرون اسکاندنس یک انتخاب عالی برای نگهداری در هر محیط داخلی است و به دلیل برگ‌های قلبی شکل زیبا، رشد سریع، سهولت در نگهداری، قابلیت تصفیه هوا و قیمت مناسب مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

 این گیاه به دلیل عشق به رطوبت و تحمل نور کم، عملکرد بسیار خوبی در حمام و آشپزخانه دارد. همچنین به عنوان گیاه رومیزی برای دفتر کاری می‌تواند یک انتخاب بسیار خوبی باشد.

برای جلوه بیشتر، ساقه‌های رونده فیلودندرون اسکاندنس را بهتر است در سبدهای آویزان نگهداری کرد. این گیاه را می‌توان با استفاده از گلدان‌های خاص و یا طناب‌های مخصوص از سقف و دیوار آویزان کرد.

 

خرید گیاه آپارتمانی فیلودندرون اسکاندنس از گل فروشی آنلاین انگور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *