دانستی ها

12 گل عجیب و شگفت انگیز از سراسر جهان

گلهای عجیب و غریب جهان

گلهای عجیب اما واقعی که ندیده‌اید!

تا حالا گلی دیده‌اید که آنقدر عجیب و رنگارنگ باشد که به سختی باور کنید واقعی است؟

شاید خوش‌شانس بوده‌اید و در یکی از سفرهای ماجراجویانه خود با یک گل عجیب و خاص روبرو شده‌اید، یا شاید هم در حین تماشای یکی از مستندهای جذاب دیوید اتنبرو در نتفلیکس محو زیبایی گل‌های شگفت‌انگیز شده‌اید.

دنیای طبیعت ما پر از گل‌های جالب و متفاوت است، اما خیلی از آنها به خاطر نادر بودن یا دور از دسترس بودن از دید ما پنهان می‌مانند. از آنجایی که همیشه امکان سفر به دور دنیا برای کشف این گنجینه‌های طبیعی وجود ندارد، همکاران مجموعه انگور در تحریریه تصمیم گرفته برخی از این شگفتی‌های پنهان را به شما معرفی کند.

حالا وقتش رسیده که به یک سفر هیجان‌انگیز در دنیای گل‌های عجیب و زیبا برویم!

 

ارکیده میمونی

Dracula simia

ارکیده میمونی

 

این ارکیده نادر از آمریکای جنوبی، هم بامزه است و هم کمی عجیب! بله، واقعاً شبیه یک میمون است و اصلاً فتوشاپی در کار نیست! جالب‌تر این که بوی این گل شبیه پرتقال رسیده است (آخ که چه عطری!) و می‌توانید آن را در جنگل‌های ابری اکوادور و پرو پیدا کنید. البته برای دیدنش باید کفش‌های کوهنوردی‌تان را بپوشید چون این گل دوست‌داشتنی در ارتفاعات ۲۰۰۰ متری دامنه کوه‌ها رشد می‌کند.

 

لیلیوم آتشین

Gloriosa

لیلیوم آتشین

 

به راحتی می‌توان فهمید که چرا گل ملی زیمبابوه چنین نام آتشینی دارد. این گل که به نام گلوریوسا (به معنای پر از شکوه) نیز شناخته می‌شود، گیاهی به رنگ قرمز و زرد درخشان است که می‌تواند تا سه متر ارتفاع رشد کند و در تپه‌های شنی و دشت‌های ساوانا به خوبی رشد می‌کند. وقتی ملکه بریتانیا کمی قبل از تاج‌گذاری به زیمبابوه سفر کرد، یک سنجاق سینه الماس به شکل لیلیوم آتشین هدیه گرفت. خوش به حالش!

 

لب‌های هوکر

Psychotria Elata

لب‌های هوکر

 

اگه دوست دارید این گیاه قرمز جذاب رو از نزدیک ببینید، باید به جنگل‌های بارانی آمریکای مرکزی و جنوبی سفر کنید. براکت‌های قرمز این گیاه درست شبیه لب‌های قرمز و آبدار هستند که باعث می‌شود پروانه‌ها، مرغ‌های مگس‌خوار و شب‌پره‌های کمیاب را به سمت خودش جذب کند. جای تعجب نیست که این گل در روز ولنتاین به عنوان یک نشانه عاشقانه خیلی محبوب باشد! ولی متأسفانه به خاطر قطع بی‌رویه درختان، این گیاه حالا در خطر انقراض قرار دارد.

 

ارکیده مرد برهنه

Orchis italica

ارکیده مرد برهنه

 

غیرممکن است که با شنیدن این موضوع لبخند نزنید، بله، واقعاً یک نوع ارکیده وجود دارد که شبیه یک مرد برهنه است، آن هم با تمام جزئیات! این گل در کشورهای حوزه مدیترانه رایج است و معمولاً به رنگ صورتی دیده می‌شود. در ایتالیا باور دارند که خوردن این گل به تقویت قوای جنسی کمک می‌کند. جالب اینجاست که کلمه “ارکیده” در زبان یونانی به معنای “بیضه” می‌باشد!

 

گل خفاش سیاه

Tacca chantrieri

گل خفاش سیاه

 

این گل عجیب و ترسناک که بومی مناطق گرمسیری آسیاست، در واقع یکی از اعضای خانواده سیب‌زمینی یام (یک نوع سبزی ریشه‌ای نشاسته‌ای) است. گل‌های بزرگ و بنفش تیره‌اش شبیه به خفاش‌های در حال پرواز هستند و رشته‌های بلند و نازکی شبیه سبیل دارند. شاید ایده‌ای جالب برای یک لباس خاص در جشن هالووین باشد، اینطور نیست؟

 

گل جسد

Rafflesia arnoldii

گل جسد

 

این گیاه عظیم اندونزیایی نه تنها ظاهری ترسناک دارد، بلکه بویی شبیه به گوشت فاسد از خود متصاعد می‌کند. گل جسد بزرگ‌ترین شکوفه تکی در جهان را تولید می‌کند که می‌تواند تا یک متر عرض داشته باشد و در کف جنگل‌های بارانی رشد می‌کند. این گل به رنگ قرمز، با بوی نامطبوع و دمای گرم است تا حشرات لاشخور را به خود جذب کند. اگرچه ظاهر و بوی آن ناخوشایند است، اما خوشبختانه فقط ۳۶ ساعت عمر می‌کند.

 

ارکیده اردک پرنده

Caleana major

ارکیده اردک پرنده

 

نگویید ما شما را شگفت‌زده نمی‌کنیم، چون اینجا یک ارکیده دیگر داریم که شبیه به یک حیوان است! این گل زیبا از جنگل‌های اکالیپتوس در جنوب و شرق استرالیا می‌آید، جایی که گل‌هایی تولید می‌کند که دقیقاً شبیه به اردک‌های در حال پرواز هستند. این گل در دهه ۱۹۸۰ روی تمبرهای پستی استرالیا به تصویر کشیده شد، اما اکنون به دلیل از دست دادن زیستگاه در فهرست گیاهان آسیب‌پذیر قرار گرفته است.

 

گل چنگال خرچنگ

Heliconia

گیاه چنگال خرچنگ

 

اگر این گیاه همیشه سبز آویزان را که به گل طوطی یا پرنده بهشتی جعلی نیز معروف است، با موزهای آفتاب‌سوخته اشتباه بگیرید، کاملاً قابل درک است! این گیاه در آمریکای جنوبی، از بولیوی تا کلمبیا یافت می‌شود و مقدار زیادی شهد خوشمزه تولید می‌کند که برای مرغ‌های مگس‌خوار رنگارنگ منطقه حکم یک غذای لذیذ را دارد.

 

دست شیطان

Chiranthodendron pentadactylon

گل دستان شیطان

 

اوه، این هم یک گل ترسناک دیگر! این گل قرمز تیره مکزیکی درست شبیه دست شیطان است، با پنج پرچم که مانند انگشتان پنجه‌دار از آن بیرون زده‌اند. آزتک‌ها از این گل برای درمان مشکلات قلبی و دردهای شکمی استفاده می‌کردند، اما متأسفانه این گل نیز در حال انقراض است.

 

ارکیده بالرین

Caladenia melanema

ارکیده بالرین

 

بدون شک زیباترین انتخاب ماست! این ارکیده ظریف شبیه به یک بالرین رقصان در لباسی به رنگ صورتی ملایم است. این گل در شن‌های نزدیک دریاچه‌های نمکی استرالیا رشد می‌کند و به قدری کمیاب است که تعداد کمی از انسان‌ها آن را در طبیعت دیده‌اند. متأسفانه کانگوروها و خرگوش‌ها علاقه زیادی به خوردن این گل دارند، که تهدیدی برای بقای آن محسوب می‌شود 🙁 .

 

نخود صحرایی

Swainsona formosa

نخود صحرایی

 

به استرالیا بروید تا این گل کوچک و بامزه را ببینید، با برگ‌های قرمز خونین و مرکزهای سیاه بزرگ که شبیه چشم‌های درشت هستند. این گل که نماد گیاهی ایالت استرالیای جنوبی است، با داشتن ریشه عمیق می‌تواند در بیابان‌های خشک و بایر زنده بماند. طبق افسانه‌های مردم بومی کورای، این گل در محلی روییده که مردی پیر و حسود همسر جوانش و معشوق او را به قتل رسانده بود.

 

نوزادان قنداق‌شده

Anguloa

ارکیده نوزاد قنداق شده

 

این ارکیده کرمی‌رنگ که شبیه یک نوزاد قنداق‌شده است، چقدر بامزه است! این گیاه بومی جنگل‌های کوهستانی آمریکای جنوبی است و عطری دلپذیر شبیه دارچین دارد. آهسته، لطفاً نوزاد را بیدار نکنید…

 

گل‌های خاص و متفاوت برای هدیه دادن

خب، متأسفانه بیشتر این گل‌های عجیب‌وغریب مناسب نگهداری در خانه نیستند (و راستش، گل جسد هم احتمالاً اصلاً چیزی نیست که بخواهید در خانه داشته باشید!)

ولی نگران نباشید! اگر دنبال گل‌های خاص و متفاوت هستید، ما براتون آماده‌ کرده‌ایم. شاید به اندازه ارکیده اردک پرنده عجیب نباشند، اما همچنان از دسته گل‌های معمولی روزمره‌تون خیلی متفاوت‌تر و جذاب‌ترند…

 

رزهای آبی

می‌دانستید که آبی نادرترین رنگ در بین گل‌هاست؟ تنها ۱۰ درصد از گیاهان گل‌دار در دنیا، شکوفه‌های آبی تولید می‌کنند و حتی آن‌ها هم بیشتر به رنگ بنفش یا ارغوانی هستند!

اگه عاشق رنگ آبی هستید، خوش‌شانسید. رزهای آبی خاص ما بهترین انتخاب برای هدیه دادن به عزیزانتان می‌باشد.

 

خرید دسته گل رز آبی - دسته گل بزرگ - سفارش 101 شاخه گل رز آبی - انگور

 

لیلیوم‌های رنگین‌کمانی

این لیلیوم‌های چند رنگ مطمئناً عزیزانتان رو شگفت‌زده می‌کنند! با رنگ‌های جذاب و عطر دلپذیر، مثل این است که یه دسته گل رنگین‌کمانی کوچک در خانه‌ دارید.

لیلیوم دوست ندارید؟ پس رزهای رنگین‌کمانی ما رو امتحان کنید.

 

خرید 50 شاخه رز هفت رنگ - دسته گل رز هفت رنگ بزرگ- خرید دسته گل رز هفت رنگ از گلفروشی انگور

رزهای سیاه

نمی‌توانید از گیاه خفاش سیاه ترسناک سیر شوید؟ اگر عاشق همه چیزهای تاریک و گوتیک هستید، رزهای سیاه فریبنده ما کاملاً برای شما مناسب است.

 

خرید و سفارش باکس گل رز مشکی-طلایی-باکس گل با طرح قلب - سفارش آنلاین باکس گل با رز مشکی-انگور

 

 

خیلی جالبه، نه؟ شما می‌توانید گیاهان و گل‌های غیرمعمول دیگری را هم در انگور پیدا کنید، از جمله گیاهان آپارتمانی سرسبز و استوایی، رزهای رنگین‌کمانی خیره‌کننده، گیاهان آپارتمانی بزرگ و غول‌پیکر.

همین امروز یک هدیه خاص و شگفت‌انگیز به عزیزانتان بفرستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *