دانستی ها

10 نکته که قبل از خرید گل به عنوان هدیه باید بدانید!

10 نکته خرید گل

یک دسته گل بی‌نقص می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای گرامیداشت یک مناسبت ویژه یا حتی سورپرایز کردن یک عزیز باشد. اما هنگام خرید دسته گل، نکاتی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. مثلاً برای اینکه دسته گل به محض تحویل، توجه گیرنده را جلب کند، باید گل‌های شاداب و رنگارنگ انتخاب کنید. در اینجا چند نکته مهم که باید قبل از خرید گل به آن‌ها توجه کنید آمده است:

 

نکات خرید گل برای هدیه دادن

1-  گل‌های فصلی بخرید.

اولین کاری که باید هنگام خرید گل برای هدیه دادن انجام دهید این است که بررسی کنید کدام گل‌ها در فصل موجود هستند. بیشتر افراد در تمام طول سال به دنبال رز هستند چون این گل‌ها به دسته گل حسی از شادابی می‌بخشند. اما می‌توانید دسته گل‌هایی که کاملاً از گل‌های فصلی تشکیل شده‌اند انتخاب کنید و همانقدر پر طراوت به نظر برسند. اگر مناسبتی که می‌خواهید گرامی بدارید در فصل بهار است، می‌توانید گل‌هایی مثل میخک، سنبل و لاله را انتخاب کنید. اگر هدیه‌تان برای تابستان است، گل‌هایی مانند رز، کوکب و لیسیانتوس انتخاب مناسبی هستند. برای پاییز و زمستان از عطر گلهای نرگس غافل نشوید. 

 

2. گل‌ها را بر اساس مناسبت بخرید

هنگام انتخاب گل‌ها، ضروری است که اطمینان حاصل کنید که مناسب رویداد مورد نظرتان باشند. برای مثال، گل‌های رنگارنگ و شاد برای مناسبت‌های شادی مانند تولد، سالگرد و عروسی مناسب هستند. به همین ترتیب، برای رویدادهای رسمی‌تر مانند استقبال از مهمان برای یک مهمانی شرکتی، باید گل‌های روشن انتخاب کنید، اما به گونه‌ای چیده شوند که اهمیت رویداد را نشان دهند. در نهایت، برای مناسبت‌های غم‌انگیز مانند مراسم خاکسپاری، همیشه باید گل‌های سفید یا رنگ‌های خنثی انتخاب کنید.

 

3. گل‌ها را بر اساس شخصیت گیرنده انتخاب کنید

بهتر است گل‌هایی را انتخاب کنید که شخصیت گیرنده را نشان دهند. برای مثال، اگر عزیزتان فردی پر انرژی و شاداب است، رنگ‌هایی را انتخاب کنید که این ویژگی‌ها را نمایان کنند. به همین ترتیب، افرادی با شخصیت‌های آرام و ملایم باید گل‌هایی با رنگ‌های ظریف و ملایم هدیه بگیرند. همچنین می‌توانید دسته گل‌هایی با گل‌های معطر برای آن‌ها تهیه کنید.

 

4. گل‌ها را بر اساس زمان تحویل انتخاب کنید

هنگام سفارش از یک گل‌فروشی، باید گل‌هایی را انتخاب کنید که ماندگاری بیشتری دارند. این اطمینان را می‌دهد که دسته گل ارسالی شما در صورت انتخاب زمان تحویل استاندارد، عالی به نظر برسد. اگر سفارش گل‌ها را به صورت آنلاین انجام می‌دهید، گزینه‌های خود را بررسی کنید تا ببینید کدام گل‌ها برای تحویل در همان روز مناسب هستند و کدام برای زمان تحویل استاندارد ایده‌آل هستند. در زمان انتخاب تحویل استاندارد، بهتر است گل‌هایی را انتخاب کنید که ماندگاری بیشتری داشته باشند.

 

5. گل‌هایی را انتخاب کنید که ماندگاری بیشتری دارند

اگر می‌خواهید تأثیری ماندگار بر ذهن گیرنده بگذارید، گل‌هایی را انتخاب کنید که ماندگاری بیشتری دارند. البته گل‌ها به طور طبیعی خشک و پژمرده می‌شوند، اما برخی از گل‌ها دوام بیشتری دارند. گل‌هایی مثل داوودی، ارکیده، هورتانسیا و لیلیوم در گلدان پر از آب ماندگاری بیشتری دارند. چنین گل‌هایی تأثیری ماندگار بر ذهن گیرنده می‌گذارند، زیرا نشان می‌دهد که شما وقت و فکر زیادی را برای انتخاب گل‌ها صرف کرده‌اید.

 

6. گل‌های معطر انتخاب کنید

همیشه ایده خوبی است که هنگام هدیه دادن یا حتی انتخاب گل‌هایی برای قرار دادن در اتاق، گل‌های معطر را انتخاب کنید. گل‌های معطر خیلی سریع حال و هوای شما را بهتر می‌کنند. حتی اگر در گوشه‌ای از اتاق قرار گیرند، کل اتاق را با عطر ملایم خود پر می‌کنند. عطر زیبا و دلنشین گل‌ها می‌تواند روحیه هر کسی را که وارد اتاق می‌شود، بهبود بخشد. البته فراموش نکنید که عده‌ای به عطر گلها آلرژی و حساسیت دارند.

 

7. گل‌ها را بر اساس زمان تحویل انتخاب کنید

اگر می‌خواهید گل‌ها در زمان خاصی تحویل داده شوند، ضروری است که اطمینان حاصل کنید که برای تحویل در آن زمان خاص مناسب هستند. برای مثال، اگر می‌خواهید به دوستتان در نیمه شب تولدش را تبریک بگویید، باید گل‌هایی مانند رز یا دیگر گل‌های فصلی را ارسال کنید. اما ارسال یک دسته گل آفتابگردان برای آن زمان خاص مناسب به نظر نمی‌رسد. زیرا گلهای آفتابگردان در عصر به حالت نیمه باز در می‌آیند. بنابراین، انتخاب گل‌ها بر اساس زمان تحویل ضروری است تا مطمئن شوید که برای زمان خاصی ایده‌آل است.

 

8. گل‌هایی را انتخاب کنید که برای ترتیب خاص مناسب باشند

اگر شما گل‌ها را برای قرار دادن در یک طرح خاص انتخاب می‌کنید، ضروری است که گل‌های مناسب برای آن گل‌آرایی را انتخاب کنید. به عنوان مثال، رزها و ژیپسوفیلا برای دیزاین‌های شکل ❤️ مناسب هستند. به همین ترتیب، بنت قنسول، برگ کاج و قوی‌های رنگی برای برگزاری جشن کریسمس مناسب هستند. معمولا گلفروشی‌های آنلاین دسته‌بندی‌های مختلفی را برای گل‌آرایی‌های متفاوت ارائه داده‌اند که می‌توانید انتخاب درست و بهتری انجام دهید.

 

9. گل‌های غنچه‌دار را انتخاب کنید

اگر می‌خواهید گل‌ها را به شکل غنچه هدیه دهید که وقتی در آب گذاشته می‌شوند شکوفاتر شوند، باید با گلفروشی خود صحبت کنید که کدام یک مناسب است. همه گل‌ها به صورت غنچه به عنوان هدیه مناسب نیستند. اما ترکیبی از غنچه‌ها و گل‌ها می‌تواند یک دسته گل بی‌نقص را تشکیل دهد. اغلب گل‌هایی مانند رزها، لیلیوم‌ها و لیسیانتوس مناسب بوده و بهترین دسته گل‌ها را تشکیل می‌دهند. اما اول باید اطمینان حاصل کنید که این غنچه‌ها به گل تبدیل می‌شوند. اگر آب گلها را هر روز عوض کرده، ساقه آن‌ها را مقداری کوتاه کنید، چند قطره الکل به آب آن اضافه کنید، باز شدن غنچه‌ها را هر روز مشاهده می‌کنید.

 

10. گل‌هایی که بهترین بازخوردها را دریافت کرده‌اند

اگر در انتخاب بهترین گل‌ها برای هدیه دادن دچار ابهام هستید، می‌توانید گل‌هایی را انتخاب کنید که بهترین بازخوردها را دریافت کرده‌اند. می‌توانید گل‌هایی را که نظرات بهتری دریافت کرده‌اند و با بودجه شما همخوانی دارند، انتخاب کنید. اما یک نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید وقتی نظرات را بررسی می‌کنید این است که آیا گل‌ها در فصل هستند و مناسب گل‌آرایی که انتخاب می‌کنید هستند یا خیر.

 

گل‌ها واقعاً یکی از بهترین هدایا هستند که می‌توانید به عزیزانتان بدهید. تقریباً خیلی زود خنده‌ای روی لب گیرنده ایجاد می‌کنند. اگر به عنوان یک سورپرایز ارسال کنید، واقعاً لحظه‌ای خوشایند خواهد بود. اگر گل‌ها را برای قرار دادن در اتاق خود انتخاب می‌کنید، باید گل‌هایی را انتخاب کنید که بیشتر از بقیه دوستشان دارید. گل‌های خوشبو و زیبا می‌توانند کاملاً دکوراسیون یک اتاق را تغییر دهند. همچنین می‌توانند به تغییر روحیه شما کمک کرده و شما را شاداب کنند.

گلفروشی آنلاین تهران به شما این فرصت را می‌دهد تا از بین مجموعه‌ای گسترده از گل‌های تازه و زیبا، گلی که دلتان می‌خواهد را انتخاب کنید. با خیال راحت، می‌توانید از خدمات مطمئن و تحویل به موقع این گلفروشی بهره‌مند شوید. به دلیل انتخاب گل‌های با کیفیت و تازه، مطمئن باشید که هر گلی که انتخاب کنید، یک هدیه به یاد ماندنی و خوشایند خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *