دانستی ها

راز مخفی گل‌های مراسم ترحیم ملکه الیزابت دوم

راز مخفی گلها در مراسم وداع ملکه الیزابت

«گاهی اوقات کوچک‌ترین جزئیات بیشترین حرف‌ها را می‌زنند.»

 

تابوت ملکه توسط عراده‌ توپ در یک مراسم باشکوه و تاریخی از کلیسای وست‌مینستر تا آرک ولینگتون در لندن و سپس به کلیسای سنت جورج در ویندسور حمل شد. در طول این مسیر، چیزی که به‌طور خاص توجه را جلب کرد، دسته‌ای از گل‌های زیبا و با شکوه بود که روی تابوت ملکه قرار داشت.

این دسته گل‌ها با شکوفه‌های فصلی در رنگ‌های صورتی و زرشکی تزئین شده بود که نه تنها زیبایی خاصی به این لحظه تاریخی افزود، بلکه معنای عمیق‌تری نیز داشت. در واقع، این گل‌ها به عنوان یک نماد و یادبود برای ملکه در نظر گرفته شده بودند و هر گل ممکن است معنا و مفهوم خاصی را منتقل کرده باشد که مرتبط با زندگی یا حکومت ملکه است. در اینجا معنای پشت این مدل از گل‌ ترحیم را بررسی می‌کنیم:

 

تابوت ملکه الیزابت

 

 

چه گل‌هایی بر روی تابوت ملکه در ۱۹ سپتامبر قرار داشت؟

تابوت ملکه با پرچم سلطنتی پوشانده شده بود و تاج امپراتوری، عصای سلطنتی و گوی سلطنتی بر روی آن قرار داشت. در کنار جواهرات و نشان‌های سلطنتی درخشان، دسته‌ای از گل‌های طلایی، صورتی و زرشکی قرار گرفته بود که با دقت توسط پادشاه جدید، چارلز سوم، انتخاب شده بودند. این چیدمان شامل رزماری، مورد، بلوط انگلیسی، گل کوکب، رزها، هورتانسیای پاییزی، سدوم، اسکیبوس (گل کبوتر)، گل شمعدانی معطر و گل نخودی بود.

 

گلهای روی تابوت از زاویه مخالف

 

 

راز پنهان گل‌آرایی تابوت ملکه

گل‌هایی که بر روی تابوت ملکه الیزابت دوم قرار داشتند، از اقامتگاه‌های سلطنتی ملکه—باغ‌های کاخ باکینگهام، خانه کلارنس و خانه هایگروو—چیده شده‌ بودند. این چیدمان به طور رمانتیک به شوهر فقید ملکه اشاره دارد؛ زیرا مورد استفاده شده در این دسته‌گل از همان موردی است که در دسته‌گل عروسی‌ ملکه در زمان ازدواج با شاهزاده فیلیپ در سال ۱۹۴۷ وجود داشت.

در میان گل‌ها یک کارت دست‌نویس وجود داشت که نوشته شده بود: “با احترام و یادبود از یک زندگی پر از عشق و فداکارانه، چارلز ر.” به درخواست پادشاه چارلز سوم، گل‌آرایی بدون استفاده از فوم گل‌سازی تهیه شده بود.

 

گلهای روی تابوت ملکه

 

 

گل‌های تابوت ملکه الیزابت دوم چه معنایی داشتند؟

هر گل معنای خاص خود را داشت. رزماری نمایانگر یادآوری است. مورد نماد باستانی یک ازدواج خوشبخت است. بلوط انگلیسی نماد قدرت و استحکام است که به ثبات و وظیفه‌پذیری ملکه اشاره دارد. گل نخودی گل مورد علاقه ملکه و همچنین گل ماه تولد او بود.

 

گل‌های استفاده شده در کلیسای وست‌مینستر

گلهای ترحیم ملکه الیزابت در کلیسا

در داخل کلیسای وست‌مینستر، گل‌آرایی‌ها به رنگ‌های سفید و سبز طراحی شده بودند که به نظر بسیار ملایم و آرامش‌بخش بودند. با این حال، این ظرافت تنها به رنگ‌ها محدود نمی‌شد، بلکه گل‌آرایی‌ها از نظر حجم و تنوع نیز چشمگیر بودند. لیلیوم آسیایی، گلایول، آلسترومریا، استوما، برگ‌های بلوط انگلیسی، توس، شاخه‌های مورد و موگه (زنبق دره) در انواع تاج‌گل‌ها به کار رفته بودند. این ترکیب‌ها در کنار هم زیبایی و وقار خاصی به مراسم بخشیده و به یادبود و احترام به ملکه کمک کردند.

 

 

حلقه‌گل روی تابوت ملکه در ۱۲ سپتامبر چه ویژگی‌هایی داشت؟

 

حلقه گل روی تابوت

 

در ۱۲ سپتامبر، وقتی تابوت ملکه الیزابت دوم از میان Royal Mile در ادینبرو در حال حرکت بود، بر روی تابوت یک حلقه‌گل کلاسیک به رنگ سفید قرار داشت. این حلقه‌گل شامل ترکیبی از گل‌های سفید مانند گل نخودی، گل کوکب، فلوکس(گل آتشی)، هدر (علف جارو) سفید و کاج بود. روزنامه دیلی میل گزارش داد که این حلقه‌گل همچنین شامل گل‌های رز، فریزیا، داوودی‌، زنگ‌زبان خشک شده، بوقناق (ارینگیوم)، برگ‌های رزماری، هبه و میخک —همگی به رنگ سفید یا سبز—بود.

 

حلقه گل روی تابوت زاویه دیگر

حلقه گل روی تابوت زاویه دیگر

 

گل‌های حلقه‌گل که از باغ محبوب بالمورال ملکه چیده شده بودند، شباهت زیادی به حلقه‌گل سفیدی داشتند که ملکه الیزابت دوم در سال ۲۰۲۱ برای قرار دادن بر روی تابوت همسرش، دوک ادینبرو، انتخاب کرده بود. تاج‌گل او شامل لیلیوم سفید، رزها، فریزیا، گل مومی، یاس و گل نخودی بود که طبق گزارش مجله Hello، خود ملکه با محبت این گل‌ها را برای تاج‌گل انتخاب کرده بود.

گل روی تابوت همسر ملکه الیزابت

گل روی تابوت همسر ملکه الیزابت

 

سه گل از حلقه‌گل‌هایی که بر روی تابوت‌های ملکه و شاهزاده فیلیپ قرار داشتند، معنای خاصی دارند. گل نخودی گل ماه تولد آوریل است، که ماه واقعی تولد ملکه نیز می‌باشد. در زبان گل‌ها، گل نخودی به معنای جدایی و خداحافظی است. رزهای سفید با وفاداری مرتبط هستند. و فریزیاها نماد دوستی و استقامت هستند، که به طور احساسی به ازدواج طولانی‌مدت آن‌ها اشاره دارد.

 

گل محبوب ملکه الیزابت

گل موگه یا زنبق دره در بین گل‌های مورد علاقه ملکه الیزابت دوم جایگاه ویژه‌ای داشته است. این گل به دلیل زیبایی و مقاومت و همچنین به خاطر بوی شیرین و برگ‌های سبز تیره‌اش، در باغ‌ها و مراسم‌ سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موگه به خاطر معنی نمادین و احساسی‌اش برای ملکه اهمیت زیادی داشت. این گل نماد مادری، پاکی و شانس خوب است، اما برای ملکه معنای عمیق‌تری داشته است. ملکه الیزابت در دسته‌گل عروسی‌ خود در سال ۱۹۴۷ از این گل‌ها استفاده کرد و شش سال بعد، در مراسم تاج‌گذاری‌اش نیز این گل‌ها در دسته‌گل او حضور داشتند. زمانی هم که شوهرش، دوک ادینبرو، در آوریل ۲۰۲۱ درگذشت، از زنبق دره برای تزئین کلیسا استفاده شد تا یادآور دسته‌گل عروسی آن‌ها باشد. این گل در رویدادهای سلطنتی به عنوان گل اصلی حضور دارد و همچنین یکی از گل‌های دائمی در کاخ باکینگهام است.

دسته گل عروسی ملکه الیزابت

دسته گل عروسی ملکه الیزابت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *