دسته بندی نشده

راهنمای انتخاب دسته گل عروس

راهنمای انتخاب دسته گل عروس - انگور

انگور، لوکس ترین گل فروشی آنلاین در ایران در این بخش قصد دارد در رابطه به راهنمای انتخاب دسته گل عروس صحبت کند. با ما همراه باشید.

وقتی حرف از مراسم عروسی میشود یعنی یکی از ماندگارترین روزهای زندگی عروس و داماد، طبیعتا برنامه ریزی و انجام کار های همچین مراسمی کار ساده ای نیست. همه افراد دوست دارند هرآنچه که درتوان دارند برای یکی از شادترین روزهای زندگی خود به کار بگیرند تا آن روز همه چیز عالی به نظر برسد.  انتخاب و خرید گل ، یکی از مهمترین کارهای مراسم شادی است. علاوه بر گل آرایی فضای مراسم، گل عروس از مهمترین مواردیست که باید در انتخاب آن دقت کنیم

انواع دسته گل عروس

خرید تاج گل و دسته گل عروس از دیرباز در مراسم عروسی همراه عروس بوده و یکی از ملزومات این مراسم محسوب می شود و انتخاب مناسب آن باعث کامل شدن ظاهر عروس می شود. مدل های مختلفی برای دسته گل عروس وجود دارد که می توان آنها را بر حسب مدل لباس عروس ، سلیقه شخصی ، فصلی که در آن مراسم برگزار می‌شود و غیره انتخاب نمود. چیدمان های کلاسیک و کوچکتر انتخاب مناسبی بوده و باعث می شوند دسته گل عروس بسیار پر زرق و برق به نظر نرسد اما در صورتی که درون دسته گل از شکوفه های گل نیز استفاده کنید می تواند سادگی ظاهر را جبران کند.

برخی از انواع این مدل ها عبارتند از:

– دسته گل کوچک

این مدل دسته گل عروس به دلیل ظرافت و زیبایی که دارند و عروس می تواند آن را تنها با یک دست جابجا کند از پرطرفدارترین مدل های دسته گل می باشد.

راهنمای انتخاب دسته گل عروس - انگور

– دسته گل آبشاری

یکی از مدل های کلاسیک و سنتی دسته گل عروس ، دسته گل هایی است که با مدل آبشاری دیزاین می‌شوند .

از نظر ظاهری دسته گل های مدل آبشاری در عین ظاهری ظریف وزیبا قرارگیری گل ها در کنار یکدیگر تزیین پیچیده‌ای دارند به طوری که گل ها باید طوری کنار هم قرار بگیرند که شیب ملایمی داشته باشند.

این سبک دسته گل اولین بار توسط پرنسس دایانا در انگلستان مورد استفاده قرار گرفت و خیلی زود توانست طرفداران زیادی پیدا کند.

راهنمای انتخاب دسته گل عروس - انگور

– دسته گل کارمن رز

دسته گل کارمن رز یا ترکیبی یکی از زیباترین و محبوب ترین سبک دسته گل عروس به شمار می رود و در انواع مدرن دسته گل ها قرار می گیرد .

این مدل از ترکیب گلبرگ های جدا شده صدها گل و ایجاد یک گل رز بزرگ ایجاد می شود.

به دلیل وقت زیادی که صرف آماده کردن این نوع دسته گل می‌شود از نظر قیمتی گران می باشند.

راهنمای انتخاب دسته گل عروس - انگور

– دسته گل دستبندی

نوع دیگری از دسته گل می باشد که کش تزیین شده‌ای به آنها متصل است که همانند دستبند به دوره مچ عروس بسته می شود.

از این نوع دسته گل باید در مواردی که لباس عروس ساده است ، استفاده شود.

راهنمای انتخاب دسته گل عروس - انگور

در هنگام انتخاب گل برای دسته گل عروس به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

با توجه به اینکه تعداد زیادی گل وجود دارد و انتخاب از بین آنها ممکن است دشوار باشد ، بنابراین توصیه می‌شود که این تاکتیک ساده را برای انتخاب گل برای دسته گل عروس دنبال کنید. گل هایی را انتخاب کنید که از نظر ارزش احساسی ، فصل و ظاهر مناسب باشند

به عنوان مثال اگر شما عاشق گل ادریس به دلیل آنکه برای شما یادآور خانه است ، هستید آن را در دسته گل عروس قرار دهید و رنگ گلی انتخاب کنید که با تم جشن شما متناسب بوده و آنها را تکمیل می کند.

دسته گل عروس نباید طوری انتخاب شود که ظاهر عروس را تحت تاثیر قرار دهد.

در صورتی که موفق به انتخاب هیچ گل متناسبی نشدید ، گل رز را انتخاب کنید . زیرا این گل برای نوع جشنی مناسب است.

امروزه  بسیاری از گل ها به دلیل وارد کردن شکوفه‌های آن ها از سراسر جهان در طول سال به مدت طولانی در دسترس می باشند .

اما ممکن است کیفیت این شکوفه ها پایین بوده و قیمت آن ها در مقایسه با فصل رویش آنها بالا باشد. بنابراین ، توصیه می شود از گل هایی که درهمان فصل عروسی شکوفه می دهند ، انتخاب کنید.

یکی دیگر از مواردی که هنگام انتخاب و خرید گل برای دسته گل عروس باید به آن توجه کنید، سبک لباس عروس می باشد.

به عنوان مثال هنگامی که دامن لباس عروس دنباله های بلندی دارد ، بهتر است از مدل آبشاری دسته گل استفاده نموده و اگر لباس عروس بدون دنباله و مدل پرنسسی می باشد ، انتخاب دسته گل گرد مناسب است.

در صورتی که عروس جثه ظریفی داشته و ریز نقش است نباید از دسته گل هایی که در اندازه های بزرگ تزیین می شوند ، استفاده شود.

زیرا در این صورت در هنگام عکاسی از عروس و داماد ، عروس در پشت دسته گل پنهان مانده و باعث می شود که مدل لباس عروس ، آرایش و زیورآلات مشخص نشوند.

استفاده از گل هایی که دارای گرده زیادی بوده و ممکن است این گرده ها بر روی لباس عروس پخش شوند و یا ایجاد حساسیت کنند نیز مناسب نیست.

نحوه انتخاب رنگ گل ها در دسته گل عروس

در سال های گذشته گل های موجود در دسته گل عروس به رنگ های قرمز و سفید محدود می شد اما امروزه از گل های رنگارنگ و شاد در این نوع دسته گل ها به وفور استفاده می شود.

شما می‌توانید حتی گل ها را بر اساس پیام خاصی که منتقل می کنند ،نیز انتخاب کنید . به عنوان مثال گل هایی با رنگ صورتی پیام شادی و امید را منتقل نموده و گل هایی که رنگ قرمز دارند عشق و علاقه را نشان می دهند.

به همین ترتیب گل هایی که دارای رنگ نارنجی هستند نشاط و انرژی و رنگ بنفش به منزله شجاعت می باشد.

توجه داشته باشید که در صورتی که از گل هایی با رنگ گرم در دسته گل خود استفاده کنید دسته گل جذابیت بیشتری نسبت به استفاده از گل هایی با رنگ سرد خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *