طراحی دکوراسیون با گیاهان

15 گیاه مناسب فضای کافه

15 گیاه مناسب فضای کافه - انگور

امروزه کافه در شهرهای شلوغ و پرهیاهو تبدیل به پناهی آرام و به دور از روزمرگی شده است. مکانی که عشاق در آن خاطره می سازند و دوستان خاطره بازی می‌کنند. اگر صاحب کافه هستند پیشنهاد میکنم با نگهداری گل و گیاه خاص فضای کافه دنیایی دور از فضای شهری را برای مشتریان فراهم کنید. در این مقاله ما 15 گیاه زیبا و مناسب برای فضای کافه را معرفی کرده‌ایم که زیبایی را مهمان کافه‌هایتان می‌کنند.

 

1.فیلودندرون اسکاندیس

 

15 گیاه مناسب فضای کافه - انگور

فیلودندرون اسکاندیس (پتوس قلبی) جزو مقاوم‌ترین فیلودندرون‌ها است. پتوس قلبی مقاومت عجیبی به تاریکی دارد. پتوس قلبی گیاه مناسبی برای دیزاین کافه‌های دنج و کم نور است. در خرید فیلودندرون اسکاندیس دقت کنید که واریاته های ابلق نور بیشتری لازم دارند! این گیاه را می‌توانید بعنوان آویز بالای کانتر و میزغذاخوری استفاده کنید.

 

2.بگونیا رکس

تنوع رنگی بگونیا رکس مناسب برای کافه های زیبا

نام این گیاه برگرفته از نام میشل بگون دلا پیکاردیر، حامی گیاه شناسی و طبیعیت دوست است. تنوع بالا در رنگ آمیزی برگها هارمونی خوبی در فضای کافه ایجاد می‌کند. خرید بگونیا رکس نسبت به سایر گلهای دکوری بسیار بصرفه است و می‌توانید با کمترین هزینه گیاهی جذاب برای کافه‌تان تهیه کنید. با توجه به تنوع رنگ در برگها کاملا انتخاب واریاته بگونیا رکس به سلیقه شما بستگی دارد.

 

3.آگلونما

15 گیاه مناسب فضای کافه - انگور

آگلونما گیاهی کم توقع، زیبا و ارزان قیمت است. تنها نکته مهم بعد از خرید آگلونما تامین نور متوسط و کنترل آبیاری است. با توجه به بالا بودن تنوع واریاته آگلونما دستتان برای انتخاب مناسب ترین رنگ گل باز است. انواع آگلونما ابلق مثل آگلونمای سفید و آگلونمای ملکه نقره ای نسبت به گونه های سبز نور بیشتری لازم دارند.

 

4.افوربیا تریگونا

15 گیاه مناسب فضای کافه - انگور

افوربیا تریگونا گیاهی جذاب، مقاوم با بدنه چندوجهی، جزو محبوب ترین ساکولنت های آپارتمانی است. دو واریاته سبز و قرمز آن برای دیزاین کافه مناسب هستند. اما دقت کنید که بخاطر داشتن تیغ، گلدان آن نباید نزدیک میز غذاخوری باشد. نیاز نوری افوربیا تریگونای قرمز بیشتر از افوربیا تریگونای سبز است. اگر نور لازم افوربیا تریگونای قرمز را در دسترس ندارید، می‌توانید از لامپ‌های رشد استفاده کنید. ترکیب رنگ سبز و قرمز این گیاه مناسب کافه‌هایی با تم صحرایی و استوایی است.

 

 

5.پیله آ

15 گیاه مناسب فضای کافه - انگور

این گیاه بومی ویتنام و علاقه مند به مناطق گرم است. بکار بردن پیله آ در فضای کافه باعث منحصر بفرد شدن فضای آنجا می‌شود. ترکیب رنگی نقره ای و سبز ظاهری خاص و شیک به این گیاه داده. پیله آ را می‌توانید به شکل کوکداما نیز روی میز مشتری قرار دهید.

 

6.کروتون

15 گیاه مناسب فضای کافه - انگور

کروتون جزو گیاهان نور دوست و حساس است. رنگ آمیزی برگهای کروتون می‌تواند جلوه زیبایی به کافه‌هایی با سبک مدرن بدهد. دقت کنید که نباید این گیاه را جلوی در ورودی و مسیرهای رفت و آمد قرار دهید. بهترین مکان برای نگهداری کروتون جلوی پنجره جنوبی با نور فیلتر شده است.

 

7.سدوم غوره ای

15 گیاه مناسب فضای کافه - انگور

سدوم غوره ای از خانواده کراسولاسه و بومی سراسر نیم کره شمالی است. بعنوان گلدان آویز بالای کانتر و ورودی کافه قابل استفاده است. نگهداری بسیار آسانی دارد. با تامین نور متوسط تا زیاد در تمام طول سال از رشد این گیاه لذت ببرید. شک نداشته باشید که ریسه‌های آویز سدوم القاکننده حس مثبت به مشتریان شما خواهد بود.

 

8.بونسای

15 گیاه مناسب فضای کافه - انگور

خرید بونسای برای دیزاین کافه انتخابی خاص خواهد بود. نوع بونسای بسته به شرایطی که می‌توانید برای آن مهیا کنید متفاوت است. نگهداری بونسای در کنار ساده بودن فوت و فن‌هایی دارد که اگر از آنها بی‌اطلاع باشید، احتمال شکست در مراقبت از این گیاه وجود دارد. بونسای را روی کانتر و کنار صندوق می‌توان گذاشت. این گیاه خاص به شکل تراریوم نیز قابل نگهداری است.

9.ته نانته

15 گیاه مناسب فضای کافه - انگور

ته نانته یا گلشانه از خانواده مارانتاسه و بومی برزیل است. دلایل زیادی وجود دارد که شما را برای خرید ته نانته قانع کند! نگهداری ساده، زیبایی بی‌نهایت و توقع کمِ ته نانته، آن را تبدیل به انتخابی خاص برای فضای کافه کرده است. برگهای گلشانه از مارانتا ایستاده‌تر و به رنگ سبز، کرم است.

 

10.لیتوپس

15 گیاه مناسب فضای کافه - انگور

لیتوپس یا گیاه سنگی، گیاهی متفاوت برای دیزاین میز مشتری است. نگهداری بسیار ساده‌ای دارد. آبیاری یکبار درماه، مقاومت به نور کم و رشد آهسته، این گیاه را مناسب برای کافه و کافه رستوران‌ها کرده‌است. با نگهداری صحیح از گیاه سنگی گلهای زرد رنگ آن در فصول سرد ظاهر می‌شوند. نگهداری لیتوپس در تراریوم رو باز، جلوی کانتر و ورودی کافه یک ایده خلاقانه است.

 

11.سرخس لانه پرنده

15 گیاه مناسب فضای کافه - انگور

سرخس لانه پرنده یا آسپلنیوم با ظاهر بوته‌ای و برگهای سبز چرمی جلوه زیبایی در کافه‌ها دارد. آسپلنیوم به نور کم مقاوم است. بکار بردن این گیاه در دیوار سبز فضای کافه را خاص می‌کند و به مشتریان حس نوشیدن یک فنجان قهوه در جنگل های استوایی را می‌دهد. همانطور که در عکس آسپلنیوم میبینید لبه برگها موجدار است که باعث شباهت این گیاه با لانه پرندگان شده است.

12.پوتوس حصیری

15 گیاه مناسب فضای کافه - انگور

پتوس حصیری نیز یکی دیگر از گیاهان مناسب برای کافه است. این گیاه را می‌توانید بعنوان گیاه آویز بالای کانتر و روی دیوار سبز کار کنید. پوتوس حصیری به شکل گلدان روی زمین (بوسیله یک قیم خزه دار) نیز در دیزاین کافه استفاده می‌شود. پوتوس حصیری نسبت به سایر انواع پوتوس نگهداری مشکل‌تری دارد. اگر نور محیط برای پوتوس حصیری کافی نباشد شیارهای روی برگ هرگز ایجاد نمی‌شود. پس یادمان نرود که این گل جذاب را در محلی پرنور قرار دهیم.

13.مارانتا

15 گیاه مناسب فضای کافه - انگور

مارانتا از خانواده مارانتاسه گیاهی همیشه سبز و دائمی است. واریاته‌های طاووسی، قرمز و بلک با برگهای قرمز ، سبز و زرد نظر هر بیننده ای را به خودش جلب می‌کند. مارانتا را می‌توانید در لوکیشن‌های مختلفی از کافه گذاشته و از زیبایی آن لذت ببرید. نکته اصلی برای داشتن مارانتای شاداب تامین رطوبت است. توصیه ما استفاده از دستگاه های مه‌پاش و بخار سرد برای تامین رطوبت این گیاه است.

 

14.بنفشه آفریقایی

بنفشه های آفریقایی گیاهان گلدار و مناسب برای کافه | خرید گل برای کافه

بنفشه آفریقایی بومی تانزانیا، کنیا و جنوب شرق آفریقاست. پرورش بنفشه آفریقایی اصلی کار هر کسی نیست. اما واریاته‌های جدید آن گلهای بیشتر و نگهداری آسان‌تری دارند. برای کافه‌های فانتزی خرید بنفشه آفریقایی گزینه مناسبی است. می‌توانید این گیاه دلربا را روی میز غذاخوری قرار دهید تا باعث حال خوب مشتری هایتان شود. 😊

 

15.کالاته آ

کالاته آ یک گیاه مناسب برای کافه | خرید گل برای کافه

خاستگاه کالاته آ کشور برزیل و پرو است. این گیاه با حدود 130 واریاته و برگهای سبز، صورتی، قرمز، قهوه‌ای و ارغوانی کم رنگ یک انتخاب رویایی برای کافه‌ها است. اگر خیلی خوش شانس باشید، گلهای سفید و کوچکی نیز روی کالاته آ خواهید دید. این گیاه مناسب برای کافه‌های کم نور است اما زیبایی آن در مکان‌های روشن دو چندان خواهد بود.

 

در آخر یادمان نرود قبل از خرید گل برای کافه باید نحوه نگهداری و ویژگی های خاص گیاه را بررسی کنیم.  شناخت نیاز های هرگیاه و ویژگی های آن مثل سمی بودن شیره، داشتن تیغ و ایجاد حساسیت برای داشتن یک انتخاب درست بسیار مهم است. در صورت مشاوره و راهنمایی بیشتر در مورد انتخاب گیاه مناسب برای کافه می‌توانید از طریق واتساپ با مشاورین گل و گیاه انگور ارتباط داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *